Dobra, to może ja spróbuję wam wytłumaczyć co deweloperzy rozumieją pod pojęcie 80% mocy.
Po pierwsze, deweloperzy muszą rozłożyć prace na wszystkie rdzenie, na karte graficzną oraz odpowiednio wykorzystać dysk twardy. W przypadku unchrted 1, z braku umiejętności i czasu, wszystko było wrzucone do procesora, bez jakiegoś podziału. Przez to wiele rdzeni często w oole nie pracowało, bądź czekało na wyniki innych. Również przesył danych między procesorem, dyskiem twardym i kartą graficzną nie był schynchonizowany. Goście wiedzieli, o tym, ale nie mieli czasu na optymalizacjie. Wiedzieli, że jakby mieli więcej czasu to mogą lepiej wykorzystac moc i dlatego wiedzieli, że używają tylko około 60% mocy. Przy kontynuacji rozpisali juz zadania na wszystkie rdzenie, tak, że każdy przez cały czas jest zajęty, poprawili kolejkowanie procesów i pewnie wprowadzili odpowiednie priorytety. Dzięki temu wiedzieli, że PS3 cały czas coś wykonuje i zawsze wykonuje maksimum ile może. Jednak kolejny raz mieli date premiery i wiedzieli, że nie moga optymalizowac w wieczność. Wiedzieli, że jakby przepisać niektóre fragmenty kodu w assemblerze to by się szybciej wykonywały, jakby zastosować w niektórych momentach inny algorytm to działał by szybciej przy tym samym wykorzystaniu mocy. Dlatego powiedzieli ostatnio, że gra wykorzystuje 80% mocy. To nie jest, żadne wróżenie z fusów, czy jakies przechwałki. Każdy programista, pisząc jakiś skąplikowany program, wie jak on jest zoptymalizowany i na ile wykorzystuje moc dostępnego sprzętu. Wie, że niektórych, rzeczy nie da się już przeskoczyć i że gra nie może wyglądać 2x lepiej, ale też wie, które elementy można poprawić, dzięki czemu gra może wyglądać lepiej. Niektórych elementów nie da się obejść, niektóre się da - i stąd można orientacyjnie określić ile procent mocy wykorzystuje dana gra.