Autor Wątek: Dragon Age II  (Przeczytany 66152 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #40 dnia: Lipca 13, 2010, 08:22:32 am »



The FUCK?
Wygląda to gorzej (dużo, duzo, dużo, dużo gorzej) niż Dragon Age: Origins. A ponoć gra miała pod względem wizualnym zostać mocno ulepszona :?
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #41 dnia: Lipca 13, 2010, 08:35:15 am »
Niedługo się dowiemy, że to z wczesnej wersji. :P

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #42 dnia: Lipca 13, 2010, 08:45:08 am »
Mam nadzieję. Bowiem, jak już napisałem, w tej postaci prezentuje się to nawet gorzej, niż pierwsza część. Już nawet nie wspomnę o Wiedźminie 2, do którego (pod względem graficznym) ta gra nawet nie ma po co podchodzić, a który rownież wychodzi w pierwszej połowie przyszłego roku.
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #43 dnia: Lipca 13, 2010, 13:09:30 pm »
No Cdprojekt ostro zamiata Bioware'em jesli chodzi o technologie. Az dziwne, ze tak male studio tak dobrze sobei poradzilo, a olbrzymie studio ze wsparciem jednego z najwiekszych wydawcow nadal failuje pod wzgledem technicznym.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #44 dnia: Lipca 13, 2010, 13:30:45 pm »
Myślałem, że użyją UE3, a tu jak widać korzystają z silnika z pierwszej części.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #45 dnia: Lipca 13, 2010, 14:20:38 pm »
Że gra będzie wyglądać jak kupa, to się można było spodziewać. Teraz tylko pozostaje mieć nadzieję, że przynajmniej chodzić będzie płynnie, a osobiście równie chętnie powitałbym bardziej stonowaną kolorystykę.

Odnośnie Wiedźmina, pokazali już jakiś materiał z konsol?

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #46 dnia: Lipca 17, 2010, 07:58:06 am »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #47 dnia: Lipca 17, 2010, 10:24:55 am »
Info z GameStar:
Cytuj
Gamestar has posted a (German) 2-page article about Dragon Age 2.
Some facts (don't know whether they are already known)
* decisions from DA:O carry over and shape the game world
* first part of the game plays during the same time frame as DA:O
* same combat system (although more dynamic? whatever that means)
* new combo system for melee and mage classes
* finishing moves for the mages


Some characters:
Bethany: mage sister of Hawke
Cassandra: inquisitor with interest in Hawke
Varric: dwarven friend of Hawke and narrator
Flemeth will reappear





Czy tylko mi styl graficzny artworków bardzo przypomina styl, w jakim rysowane były postacie w tej flashowej wersji Dragon Age, która była dostępna przed premierą pełnej wersji gry?
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #48 dnia: Lipca 22, 2010, 09:28:51 am »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #49 dnia: Lipca 23, 2010, 08:56:33 am »
Cytuj
1. BioWare wants to improve the graphics.
During our play session, BioWare candidly admitted that Dragon Age Origins wasn't the best-looking game around, on console or PC. For the sequel the developer is refining the graphics engine and adjusting the art style with the goal of creating something instantly recognizable as Dragon Age. You should be able to look at a screenshot and tell what it is without any caption, BioWare says. The engine is also being improved to allow for more characters and creatures onscreen, which should allow for more epic battles. While there was some initial skepticism in the gaming community when the first Dragon Age 2 screenshots were released, what we saw today looked just fine. The character models have a subtle comic book look to them, which we liked.

2. The combat is being refined.
The combat in Dragon Age Origins was very tactical, allowing you to issue orders to the folks in your party. For the sequel, BioWare is aiming to keep that tactical aspect but also make it more action packed, if players wish it to be. Today we got a taste of the new combat system with a mountaintop battle against an army of orcs. They might have been imps or goblins or demons, actually. We're not nerdy enough to know the difference.

Different attacks are mapped to the X, Y, and B buttons of your controller (we were playing on an Xbox 360). Hawk, the hero of the game, had a typical sword swipe mapped to X, a thrust mapped to Y, and a twirl that would take down all the enemies around him mapped to B. By holding the right trigger you can access a second set of attacks, so it seems you'll have six moves available to you at a time. Each move has a recharge time, so you can't just keep mashing the X button to chop through enemies.

Speaking of chopping through enemies, you literally do that. The violence is quite visceral, as a sword swipe might leave just an enemy's torso or even their feet standing before you.

With the bumpers you can switch between characters in your party. Anyone you're not controlling will be handled by the AI. If the action is getting a little too hectic you can still stop it and issue commands to your party by holding the left trigger. This ability seems to work much like the squad commands in Mass Effect. You can also pause the action to carefully set spell target areas. Alongside our hero Hawk we had a female mage fighting with us in this battle. Her fire spells deal damage in a radius, and we were able to pause the fight and move the circle of death around the battlefield before casting.

We also got to see the new conversation system. Dialogue has been simplified so that you only have up to three choices. Each choice is represented by an icon that indicates whether or it's a "good," "nasty," or "badass" choice. Good choices are represented by an olive branch, nasty by a Greek comedy mask, and badass by a red fist. This is an easy way to gauge what response your dialogue choices will produce.

At key points in conversation you'll have the opportunity to let your companions handle a situation. When a fresh group of orcs approach, for instance, you can decide whether or not you want Hawk or his female companion to take care of them. Whomever you choose will dispatch them all in one shot during the cut scene.

We only got a small glimpse at what Dragon Age 2 has to offer, but it was enough to whet our appetite. The combat was satisfying and seems to offer something for action fans and more thoughtful gamers.

A couple other things we noticed:

- The intro cut scene recaps the story of Dragon Age Origins, so newcomers should be able to jump right in.
- The title screen already has a "Downloadable Content" option.
http://ps3.ign.com/articles/110/1108058p1.html

Odnośnie dialogów, IGN nie do końca odrobilo swoją pracę domową:
Cytuj
They were clarifying the icons on their forums to note.

There are more than three response types (icons) total, and you can have up to five responses and five investigation options per wheel.

IGN getting their facts right is sometimes problematic.
« Ostatnia zmiana: Lipca 23, 2010, 09:22:17 am wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #50 dnia: Lipca 26, 2010, 09:49:31 am »
Nirolak, użytkownik NeoGAF, zebrał wszystkie dostępne informacje (głównie z GI oraz forum BioWare) i napisał ten oto "artykuł", który m.in. poprawia bzdury, które napisało IGN w artykule z postu powyżej:

Cytuj
Dialog System:

-IGN got a whole lot of things wrong about this. While the dialog system is now in a wheel, the intention of the wheel is to retain Dragon Age's dialog system while adding voice acting. Firstly, there are up to five response slots and five investigate slots on each wheel, and none of the response types in this wheel are static. There are a lot more response types than the three IGN listed, and the idea behind the symbols is to show the intent, not the result of your actions. Since there are only five response slots and more than five symbols, the types of responses you can make in each situation change as well. To give an example of how this works, you might be talking to a bandit who stopped you on the road and have the response types of friendly, aggressive, sarcastic, and flirty. Instead of defusing the situation, choosing the friendly option might result in you getting robbed since the bandit isn't scared of you, while choosing the aggressive option might scare them away. Since there is no morality meter, there is no arbitrary penalty for choosing one option over the other. However, if you're say, talking to a ten year old boy, some of the options like flirty might disappear while others are added in.

-The other thing they wanted to do was make your personality very mutable despite having voice acting. BioWare views Shepard as having a very pre-defined personality, where he is a stoic marine no matter what type of dialog you choose. With Hawke, they implemented the intent icons so you know what your character will do when choosing a dialog option. One of the issues with Mass Effect is that choosing the paragon option might result in you punching someone in the face, which could be the exact opposite of what you intended to happen, even though it would ultimately be the paragon choice. With Dragon Age 2, only the aggressive option would result in you punching someone in the face, but the morality of that decision won't be indicated. However, since you always Hawke's intent, you can choose to make your character have the same generally friendly demeanor to both the kid picking flowers and the serial murderer if you really want to.

Combat System:

-I'm not entirely clear on what they changed for the console version of the game, so I can't really shed any light there.

-For the PC game, it largely plays the same, but so far they have announced three notable changes.

* The first change is that they wanted to remove what they viewed as the "Dragon Age Shuffle". When playing the game near release, they started to notice several issues with their combat system, and they gave three examples of the types of issues they wanted to solve. The first is that, after shield bashing someone, it would take so long for your character to get into place to attack again that the person you shield based would already be getting up, causing you to only get one hit in before they got back up. The second is that you could get into situations where your warrior would try to attack an enemy, but that enemy would be going for you mage, and your warrior was so slow at attacking that the enemy would be able to just run on past them. Once your mage started fleeing the oncoming attacker, you would end up with a situation where the mage, the enemy, and the warrior would run around in a train chasing each other, with none of them being able to attack or use abilities fast enough to change the situation. The third they listed was that after telling your rogue to shoot someone with a critical strike arrow, your rogue with start to pull an arrow out of the quiver, but in that time, the enemy may have moved out of range, causing your rogue to move back into range and then start pulling an arrow out of the quiver again. By the time your rogue was finally ready to fire an arrow, the target might already be dead. Their solution to this was to make all the abilities much more immediate and rework the engagement system so that you don't walk around until you're facing one of the exact angles the game expects you to be in to actually attack. If you want to fire a critical arrow, your arrow will actually fire instead of having a 1+ second warm up time, and instead of spending shuffling into position, your warriors will just leap into battle and start attacking.

* Another thing they changed was that they felt that almost all the interest of the battle system revolved around controlling your mage, so in order to try and make the other classes more interesting to use, they added combination attacks to the other classes as well. For example, sundering armor now increases the damage of backstab. Combined with the previously mentioned change, they feel that the other classes will be more interesting to play now.

* The final change they listed was that they felt there were a lot of mage spells that were either clones of other spells, pretty much useless, or so situationally useful that they were pretty much irrelevant. So for Dragon Age 2, they lowered the total number of spells with the goal of making a larger number of useful spells, and they also added a customization system to each of the spells allowing you to make fairly large changes to the way they work over the course of the game.

Companions:

-BioWare felt that in Dragon Age 1, when talking with your companions, the game penalized you for choosing any dialog options except the one that would make their reputation go up, causing players to always choose the dialog option their companions preferred, even if it disagreed with how their character acted during the rest of the game. In order to address this, BioWare changed the dialog system so that you could have an antagonistic relationship with your companions while still unlocking bonuses and not having them abandon you solely based on their reputation. However, having an antagonistic relationship with a companion character will change their combat behavior in ways they haven't revealed yet.

-However, companion characters can still abandon you based on the actions you take.

Story Format:

-The game's lead writer has promised that there are no secret/exclusive organizations (like the Wardens, Spectres, Jedi, etc), there is no ancient evil, and that at no point do you save the world.

-The game takes place over a 10 year span of time, and it's not just a situation where "you see something happen ten years ago and then you're in the present", but rather you will continually shift in time, and they've implied that sometimes those shifts won't happen chronologically. The thing they really liked about this was that they felt it let them put the consequences of your actions directly into the game instead of just showing you a slideshow of what happened after the game had ended. So instead of hearing "and so and so has become a drunk while city x took over city y because of the things you did," after a time shift the results of your actions will actually be reflected in the game world and change the game.

-The story is actually told from the perspective of narrators in the present recalling events from Hawke's life. One of the interesting consequences of this is that the person's perception of you can effect how events unfold. For example, one of the first scenes in the game is told by someone who really thought highly of you, so when you're playing through that section, you're chopping darkspawn in half in one hit and doing all sorts of crazy things you could never actually do in reality because the person is greatly exagerating your story. Of course, this opens the possibility that if some really hated you, you might suddenly find things quite grim.

-They did remove the origin stories and the ability to change your race.

Now, I can see why some people would be upset about some of these changes. I can easily see people liking to see the exact dialog lines they're saying, being partial to origin stories and race changes, or wanting the largest number of spells possible regardless of any shortcomings to them. However, I just thought people might want to know that this isn't Mass Effect Fantasy Edition or an extremely dumbed down version of Dragon Age.

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=22528135&postcount=202
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Kerth

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 07-08-2010
  • Wiadomości: 268
  • Reputacja: 1
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpnia 08, 2010, 10:36:41 am »
Brak możliwości stworzenia swojej postaci od zera, to imo największy błąd twórców. I mam głęboko gdzieś to że dzięki temu mogą zrobić dubbling całej gry (którego i tak nie będę słuchać) i ponoć "lepszą fabułę", choć nie wiem w jaki sposób. Mimo że takie rozwiązanie się sprawdziło niby w ME czy Gothic'u, to jednak możliwość stworzenia swojej postaci (i inne początki) to chyba główna cecha DA która skłoniła mnie do przejścia gry 7 razy.

Grafika? No cóż w 1 nie było tragedii, ale im ładniej tym lepiej.

W sumie jedyna rzecz która mi przypada do gustu w zapowiedziach, to zmiany pod konsolę, że niby mają zrobić inny system walki. W jedynkę grałem 1st na konsoli i grało mi się super, z kamerą umieszczoną za plecami bohatera. Natomiast ostatnio chwyciłem za wersję PC i muszę powiedzieć że imo jest dużo mniej ciekawa... Mimo że grafika jest troszeczkę lepsza i niby można sobie dać kamerę za plecy, to system gry i tak wymusza na nas grę na kamerze "z góry" o ile nie gramy na [łatwy], chociażby "targetowanie" to jest masakra ( w sumie tak jak w NWN2, niby można grać "zza ramienia", ale ten tryb jest lekko mówiąc nie wygodny na pc.
Dodatkowo walki, które trzeba dokładnie planować i to całym team'em, żeby wygrać...
Miejmy nadzieję, że w dwójce będzie to lepiej zrobione.

Aha, i nie wiem czemu czepiacie się fabuły 1dynki, mi bardzo przypadła do gustu. I w przeciwieństwie do innych gier mamy możliwość uzyskania czegoś za nasze zasługi, a nie "uratowałeś świat, dzięki, a teraz spadaj"
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpnia 09, 2010, 19:36:52 pm »
Gra ma bardziej przypominać....ME, ale (co ciekawe) tylko na konsolach (zręcznościowy charakter rozrywki), bowiem wersja na PC ma być bliższa pierwszej części. Ograniczeni mamy być do jednej postaci, niejaki/a Hawke, uchodźca, który podczas gry stanie się persona niezwykle ważną dla świata.

lupinator

  • Gość
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpnia 09, 2010, 19:37:51 pm »
Ograniczeni mamy być do jednej postaci, niejaki/a Hawke, uchodźca, który podczas gry stanie się persona niezwykle ważną dla świata.
Wiadomo o nim coś więcej, czy na razie to wszystkie informacje?

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpnia 09, 2010, 19:57:53 pm »
Natomiast ostatnio chwyciłem za wersję PC i muszę powiedzieć że imo jest dużo mniej ciekawa... Mimo że grafika jest troszeczkę lepsza i niby można sobie dać kamerę za plecy, to system gry i tak wymusza na nas grę na kamerze "z góry" o ile nie gramy na [łatwy], chociażby "targetowanie" to jest masakra ( w sumie tak jak w NWN2, niby można grać "zza ramienia", ale ten tryb jest lekko mówiąc nie wygodny na pc.
Dodatkowo walki, które trzeba dokładnie planować i to całym team'em, żeby wygrać...
Ale... ale... to jest właśnie największy plus wersji na PC, że gra jest bardziej taktyczna, że nie można iść na chojraka przeciwko całej grupie darkspawn'ów, tylko trzeba wszystko ładnie rozplanować (łącznie z włączonymi buff'ami) i mieć na oku całą drużynę (ewentualnie dobrze rozpisać im taktyki), bo jeden potężniejszy mag może rozpieprzyć połowę drużyny dwoma zaklęciami. Ale cóż, każdy gra na swój sposób.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Kerth

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 07-08-2010
  • Wiadomości: 268
  • Reputacja: 1
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpnia 09, 2010, 22:16:07 pm »
@Mr_Zombie
No właśnie tak wyczytałem, że to wielki plus wersji PC, ale jak w praktyce się okazało (przynajmniej dla mnie) to żadna przyjemność.
A co do chodzenia w pojedynkę na konsoli to trochę przesadziłeś, bo pamiętam, że tak to mi się udało tylko kombinacją Mag/MW/MK i to na "normalnym", natomiast na trudnym już tak nie było.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpnia 09, 2010, 23:05:19 pm »
No właśnie tak wyczytałem, że to wielki plus wersji PC, ale jak w praktyce się okazało (przynajmniej dla mnie) to żadna przyjemność.
Dla mnie swietna, nawet w Mass Effect tak gram, bardzo turowo.

Gier akcji masz od groma, gier taktycznych i turowych/semiturowych bardzo malo.

Kerth

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 07-08-2010
  • Wiadomości: 268
  • Reputacja: 1
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpnia 10, 2010, 03:15:13 am »
KKRT raczej nie grałeś w konsolową wersję, skoro nazywasz ją grą akcji :)
Ja osobiscie zostaję przy stanowisku, że kupując grę rpg, opisywaną i zapowiadana oraz reklamowaną jako rpg, to dostanę grę rpg a nie taktyczną.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpnia 11, 2010, 10:44:49 am »
Może to być taktyczny RPG. Demon's Souls też reklamowany jest jako RPG, co u poniektórych miłośników gatunku wzbudza uśmiech politowania.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpnia 11, 2010, 10:50:31 am »
Ja osobiscie zostaję przy stanowisku, że kupując grę rpg, opisywaną i zapowiadana oraz reklamowaną jako rpg, to dostanę grę rpg a nie taktyczną.
Ale Dragon Age: Origins opisywany, zapowiadany oraz reklamowany był jako "spadkobierca Baldur's Gate", który właśnie był takowym "taktycznym RPG'iem".
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpnia 11, 2010, 11:27:12 am »
Wręcz "duchowy spadkobierca". Ogólnie wielu osobom bardzo przypadł do gustu pierwszy DA. Innym niekoniecznie. Daleko idące zmiany mogą tych pierwszych zniechęcić, a tych drugich wręcz przeciwnie, do kontynuacji. Grałem na PC. Bardzo mi się podobała. Ogólnie lubię pozycje typu IWD, PST, ŚPZ, BG, stąd i Dragon Age przypadł mi do gustu. Jeśli kontynuacja będzie trzymała podobny poziom, to będę uradowany. Jednak z tymi DLC powinni inaczej pokombinować. Jak tak podliczę ile na nie wydałem, to zbiera się całkiem pokaźna kwota - samo "Przebudzenie" to niemal 140zł.
Ale oczywiście maniaków, którzy będą chcieli zdobyć 100% w nowym DA nie zabraknie.

Kerth

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 07-08-2010
  • Wiadomości: 268
  • Reputacja: 1
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpnia 11, 2010, 16:06:40 pm »
Hm, czytałem, że miał być duchowym spadkobiercą, ale jako że w BG nigdy nie grałem (mimo że miałem to w planie i parę razy się przymierzałem, ale jakoś nigdy nie było czasu...) to nie wiedziałem co się z tym wiąże.
Osobiście nie mam nic przeciwko rpg z drużyną, ale bardziej jako dodatku, dla rozmów, relacji i wspomagania bohatera, ale w rpg powinniśmy odgrywać swoją postać, więc i walczyć swoją postacią a nie całą drużyną bo inaczej nie ma szans :) Np bardzo mi się podobała drużyna w kotor (czy chociażby w da ale na konsoli), gdzie samemu wędrować nie dało rady, ale można było (oczywiście poza max poziomem trudności) chodzić z tymi towarzyszami których lubimy, ewentualnie z 3-ma.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpnia 11, 2010, 16:41:08 pm »
Cytuj
Hm, czytałem, że miał być duchowym spadkobiercą, ale jako że w BG nigdy nie grałem (mimo że miałem to w planie i parę razy się przymierzałem, ale jakoś nigdy nie było czasu...) to nie wiedziałem co się z tym wiąże.
Polecam nadrobić zaległości, bo widzę, iż uwielbiasz dobre erpegi. Jako, że jedynka mogłaby Cię trochę początkowo odrzucić i mógłbyś się zniechęcić do klasyki, radzę zacząć od razu od dwójki, która jest najlepszą grą w jaką kiedykolwiek grałem*, a uwierz, grałem w mnóstwo gier :)

*zaraz za BG2 wymieniłbym Tormenta i Heroesa III, tuż za podium znalazłby się natomiast FFX

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpnia 12, 2010, 22:09:41 pm »
Proponuję zatem odświeżyć Wrota Baldura. Podobnie, jak POK, polecam najpierw drugą część - nie zapominaj także o PST, oraz IWD. Gry warte są uwagi, bowiem raz, że są znakomite, dwa spokojnie na większości PC pójdą. Są niezwykle tanie, a i należy o odświeżonych wersjach pamiętać.

Do premiery DAII jest jeszcze szmat czasu, zatem zdążysz przed kolejną krucjatą, ukończyć ww. pozycje.


Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpnia 12, 2010, 22:11:16 pm »
http://allegro.pl/item1187552214_legendy_rpg_folia_paragon.html

Płacisz raz i masz grania do połowy/końca 2011 roku :P.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpnia 12, 2010, 22:17:30 pm »
Robi się offtop, ale jak już zeszliśmy na temat BG - może ktoś polecić jakiś dobry "wstępniak" do Baldur's Gate? Nie mówię tu o jakimś dokładnym opisie, ale ogólne wskazówki, taktyki, porady itp. tak, żeby osoba zielona w te klocki (czyt: ja) mogła sobie z tym poradzić, jakoś zacząć i wciągnąć się w grę? Parę miesięcy temu kupiłem sobie bowiem "Legendy RPG" i zabrałem się za BG1 (wiem, że BG2 zaczyna się tuż po zakończeniu BG1 i można grać nawet tą samą postacią, z tymi samymi kompanami, więc nie chce pomijać tej gry :P), ale po części z braku czasu, a po części z nieogarniania gry, odłożyłem ją po przejściu pierwszego rozdziału; o ile Dragon Age od razu załapałem i wiedziałem co i jak robić, tak w BG czuje się, jakbym poruszał się do przodu, ale po omacku, nie wiedząc w ogóle jak to wszystko "działa"; a jak już nagle moi kompanii zaczęli ze sobą nagle walczyć i jeden zabił drugiego, to już w ogóle zgłupiałem.  :(
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpnia 12, 2010, 22:20:38 pm »
Robi się offtop, ale jak już zeszliśmy na temat BG - może ktoś polecić jakiś dobry "wstępniak" do Baldur's Gate? Nie mówię tu o jakimś dokładnym opisie, ale ogólne wskazówki, taktyki, porady itp. tak, żeby osoba zielona w te klocki (czyt: ja) mogła sobie z tym poradzić, jakoś zacząć i wciągnąć się w grę? Parę miesięcy temu kupiłem sobie bowiem "Legendy RPG" i zabrałem się za BG1 (wiem, że BG2 zaczyna się tuż po zakończeniu BG1 i można grać nawet tą samą postacią, z tymi samymi kompanami, więc nie chce pomijać tej gry :P), ale po części z braku czasu, a po części z nieogarniania gry, odłożyłem ją po przejściu pierwszego rozdziału; o ile Dragon Age od razu załapałem i wiedziałem co i jak robić, tak w BG czuje się, jakbym poruszał się do przodu, ale po omacku, nie wiedząc w ogóle jak to wszystko "działa"; a jak już nagle moi kompanii zaczęli ze sobą nagle walczyć i jeden zabił drugiego, to już w ogóle zgłupiałem.  :(

http://crpg.iml.pl/baldurs-gate/4c

Kerth

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 07-08-2010
  • Wiadomości: 268
  • Reputacja: 1
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpnia 13, 2010, 11:24:17 am »
W 1st część IWD grałem, jak na mój gust - taka sobie. W Lionheart też, ten akurat bardzo mi przypadł do gustu (niestety, płyta się zagubiła w odmentach pokoju, więc prawdopodobnie już więcej nie zagram). Co do Tormenta powiem tak, kupiłem, zainstalowałem, odpaliłem i nie wyszedłem z pierwszego pomieszczenia (bodajże jakaś kostnica to była). Było to dawno temu, więc nawet nie pamiętam czemu. Jeszcze tylko muszę spróbować podejść do BG, mam tylko nadzieję że nie zajdę w nim aż tak daleko jak w Tormencie czy diablo...

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpnia 13, 2010, 16:04:20 pm »
Cytuj
W 1st część IWD grałem, jak na mój gust - taka sobie.
Pod koniec robiła się naprawdę niezła, ale ogólnie się nie dziwię twojej reakcji.

Cytuj
W Lionheart też, ten akurat bardzo mi przypadł do gustu (niestety, płyta się zagubiła w odmentach pokoju, więc prawdopodobnie już więcej nie zagram).
Niewiele straciłeś, bo tylko początek jest dobry, ale reszta średnia.

Cytuj
Co do Tormenta powiem tak, kupiłem, zainstalowałem, odpaliłem i nie wyszedłem z pierwszego pomieszczenia (bodajże jakaś kostnica to była).
Kiedyś nie robili tak banalnie prostackich gier jak teraz i niekiedy trzeba było trochę pogłówkować co zrobić. Polecam jeszcze raz dać szansę Tormentowi, bo nie znajdziesz drugiej gry z takim klimatem.

Cytuj
Jeszcze tylko muszę spróbować podejść do BG
Daj, a nie zawiedziesz się. No chyba, że z jakiegoś powodu zniechęcisz się po pierwszych 10 minutach, co swoją drogą jest bardzo dziecinne. Gry takie jak BG, czy Torment wymagają wiele cierpliwości, ale wynagradzają ją z nawiązką.

Sorry za OT

_Music

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 07-07-2005
  • Wiadomości: 7 703
  • Reputacja: 0
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpnia 13, 2010, 19:46:49 pm »
Szczerze mówiąc, jeśli miałbym porównac DA do jednego z klasyków, to byłby to chyba najbardziej Icewind Dale. Do Baldura nie ma startu absolutnie.

Niestety, nie przepadam za ID (dopiero za 3 razem udało mi się wymęczyc do końca drugą częśc, pierwszą poddałem szybko), nastawienie na walkę nie było dobrym pomysłem. Ale szczątkowa fabuła, duża ilośc potyczek- jak nic DA :]
Tylko że ID miało przynajmniej cholernie mocny klimat.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpnia 13, 2010, 20:57:18 pm »
Szczerze mówiąc, jeśli miałbym porównac DA do jednego z klasyków, to byłby to chyba najbardziej Icewind Dale. Do Baldura nie ma startu absolutnie.

Niestety, nie przepadam za ID (dopiero za 3 razem udało mi się wymęczyc do końca drugą częśc, pierwszą poddałem szybko), nastawienie na walkę nie było dobrym pomysłem. Ale szczątkowa fabuła, duża ilośc potyczek- jak nic DA :]
Tylko że ID miało przynajmniej cholernie mocny klimat.

Klimat?

KLIMAT


Najlepsza lokacja ever  :oops:

Kerth

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 07-08-2010
  • Wiadomości: 268
  • Reputacja: 1
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpnia 13, 2010, 21:30:21 pm »
A co w niej takiego najlepszego?
PS: jak ja nie nawidzę takiego taktycznego sterowania team'em :/

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpnia 13, 2010, 21:32:33 pm »
Bo to trzeba oglądać na żywo :P. Muza w połączeniu z designem lokacji i odgłosami natury miażdży w moim rankingu wszystko inne. Nawet u-bota z Uncharted  :oops:

Mrocz

  • Gość
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpnia 13, 2010, 21:48:01 pm »
PS: jak ja nie nawidzę takiego taktycznego sterowania team'em :/

Wpis... mam to samo... Jak widzę coś takiego to klimat leci na pysk od razu :/ Zawsze wolałem RPG z jedną postacią. Zawsze lepiej się wczuwam w klimat ;P

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpnia 13, 2010, 23:45:46 pm »
To grajcie w inne RPG'i, sa rpg'i taktyczne, baa teraz praktycznie kazdy z nich taki jest. Macie naprawde od cholery ich do wyboru - Gothic, Witcher, Drakensang, TES, Fallout nowy, Two Worlds, Risen, Mass Effect ...
A ile jest taktycznie sterowanych? Dragon Age? I jeszcze narzekacie ...


Klimat leci na pysk? Bo trzeba myslec jak sie walczy?


Kerth

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 07-08-2010
  • Wiadomości: 268
  • Reputacja: 1
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpnia 14, 2010, 00:37:50 am »
To grajcie w inne RPG'i, sa rpg'i taktyczne, baa teraz praktycznie kazdy z nich taki jest. Macie naprawde od cholery ich do wyboru - Gothic, Witcher, Drakensang, TES, Fallout nowy, Two Worlds, Risen, Mass Effect ...
A ile jest taktycznie sterowanych? Dragon Age? I jeszcze narzekacie ...


Klimat leci na pysk? Bo trzeba myslec jak sie walczy?



A stary fallout jest taktyczny?
Po jasności, nie chodziło mi o widok izometryczny czy np walkę turową, tylko o sterowanie drużyną.
Więc nie buzuj się tak strasznie  :D
Ja tam wolę tak jak kolega wyżej napisał, sterować jedną postacią (co nie znaczy, że tak jak w Gothicu czy TES'ie nie może być żadnej drużyny). Czemu? Bo w moim odczuciu rpg polega na odgrywaniu roli, natomiast ja (nie wiem jak reszta) mogę odgrywać tylko jednego "siebie" na raz.
Dlatego bardziej zasadne wydaje się, kiedy ty jesteś jeden, a reszta drużyny pomaga ci w swój własny sposób, a nie w taki jakim nim pokierujesz.
Dragon Age tylko na pc, i prawdopodobnie tylko "Orgins", według tego newsa http://gameonly.pl/news/dragon-age-2-zostaje-uproszczony-dla-konsolowych-casuali
Widać panowie z Bio-Ware także uznali to, że jedna osoba jest jedną osobą a nie pięcioma naraz jest bardziej logiczne.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpnia 14, 2010, 00:40:05 am »
Tak samo jak uznali, ze bardziej logiczny jest brak XP, lootu, broni oraz zmiana systemu overheat'a na amunicje - wspaniale decyzje gameplay'owe.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpnia 14, 2010, 02:51:04 am »
PS: jak ja nie nawidzę takiego taktycznego sterowania team'em :/

Wpis... mam to samo... Jak widzę coś takiego to klimat leci na pysk od razu :/ Zawsze wolałem RPG z jedną postacią. Zawsze lepiej się wczuwam w klimat ;P
Na dobrą sprawę możesz sterować jedną postacią, a reszcie włączyć AI, ale takie rozwiązanie nie jest zbyt efektywne. Co do wczucia się w postać, to ilość dialogów i długość gry sprawia, że w takim BG2 MUSISZ się wczuć w swojego hieroła i członków drużyny. W porównaniu do jedynki to jest niebo i ziemia (już nie wspominając o takim ID, gdzie w ogóle kumple ze sobą nie rozmawiali). W Tormencie wczucie się w sterowane postacie również jest ogromne, a chyba nawet większe niż w BG2. Poza tym polonizacja tych dwóch gier to mistrzostwo świata. DA jest lata świetlne z tyłu pod tym względem. Polskie głosy są dobre, ale nic poza tym.

Tak samo jak uznali, ze bardziej logiczny jest brak XP, lootu, broni oraz zmiana systemu overheat'a na amunicje - wspaniale decyzje gameplay'owe.
Dokładnie :-?  Mam nadzieję, że DA2 będzie chociaż tak rozbudowany jak jedynka ME (choć i tak liczę, że bardziej). Jeśli pójdą z takimi uproszczeniami jak w ME2 to będzie kicha. O ile jeszcze ME jest specyficzne i ma swój styl, to DA jest z założenia pełnoprawnym erpegiem.

_Music

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 07-07-2005
  • Wiadomości: 7 703
  • Reputacja: 0
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #78 dnia: Sierpnia 14, 2010, 03:03:58 am »
Widać panowie z Bio-Ware także uznali to, że jedna osoba jest jedną osobą a nie pięcioma naraz jest bardziej logiczne.

Zrobili tak, ponieważ nie są w stanie stworzyc interfejsu, który by pozwalał na kontrolę nad drużyną- naprawdę, nie było w tym wyższych celów, po prostu są słabi :]

Poza tym polonizacja tych dwóch gier to mistrzostwo świata. DA jest lata świetlne z tyłu pod tym względem. Polskie głosy są dobre, ale nic poza tym.

No bez przesady- jak z dobranocki w polskiej wersji :]
Mam oryginała, ale i tak gram w piraty pobrane z neta, bo oryginalny język- kiedy słyszę Minsca w naszej wersji, to mam ochotę mu tego chomika pod samochód rzucic.


POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #79 dnia: Sierpnia 14, 2010, 03:13:41 am »
Cytuj
Mam oryginała, ale i tak gram w piraty pobrane z neta, bo oryginalny język- kiedy słyszę Minsca w naszej wersji, to mam ochotę mu tego chomika pod samochód rzucic.
Dziwne. Fakt faktem Minsc jest dosyć specyficzny i jego gadanie też mnie czasem denerwowało, ale głos ma dobrze dobrany. Chyba jedyny głos, który brzmiał trochę sztucznie należał do Imoen. Reszta stoi na mistrzowskim poziomie (znakomite wczucie się w odgrywane role i akcentowanie).