Autor Wątek: Dragon Age II  (Przeczytany 66251 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #120 dnia: Lutego 18, 2011, 08:14:00 am »
Na YT jest jeszcze trzecia część z tego dema (już z udziałem MaleHawke).

Demo, które wyjdzie 22 lutego to inne demo niż to, co zostało pokazane wyżej.

Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #121 dnia: Lutego 18, 2011, 08:32:13 am »
Na YT jest jeszcze trzecia część z tego dema (już z udziałem MaleHawke).

Demo, które wyjdzie 22 lutego to inne demo niż to, co zostało pokazane wyżej.



Z udziałem Mage Male Hawke z pro grą kiedy facet próbuje napić się hp pota, po czym wali w przeciwnika tym samym anulując poprzednią akcję. Ciekawe, czy zauważył dlaczego zginął?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #122 dnia: Lutego 19, 2011, 12:14:02 pm »
To demo, to chyba ten sam fragment kodu, który BioWare udostępni 22. Tu jest pokazane trochę więcej (miasto):



Aha, demo w wersji na PC podobno już wyciekło. Mnie to nie interesuje, ale może ktoś będzie miał ochotę poszukać.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #123 dnia: Lutego 20, 2011, 11:40:48 am »
Aha, demo w wersji na PC podobno już wyciekło. Mnie to nie interesuje, ale może ktoś będzie miał ochotę poszukać.
Dzięki za cynk ;) Jakby ktoś był zainteresowany, to trzeba szukać pod hasłem "Dragon Age 2 (2011/GER/DEMO)".

Demo jest po niemiecku (audio + napisy), zawiera dwa fragmenty: cały początek + misja po spotkaniu Isabelli (czyli to, co było pokazywane na YouTube), a pomiędzy tym jest krótki filmik streszczający spotkanie Hawke z Varriciem oraz Isabelą.

Wrażenia z dema: walka jest dużo szybsza, niż w Origins, nie próbowałem jednak grać w to jak w grę akcji, tylko standardowo: pauza, klik, klik, klik, pauza... Walka wydaje się być też dużo prostsza, niż w Origins (demo jest zablokowane na poziomie Normal). Jak pisałem wyżej, demo jest po niemiecku, więc postacie levelowałem, i wybierałem im umiejętności w większości na ślepo; tak samo w ogóle nie korzystałem z taktyk. Mimo to nie miałem najmniejszych problemów z przejściem dema. Podczas walki z ogrem (tej prawdziwej, nie tej wyolbrzymianej przez Varrica) miałem wojownika i maga; wojownik nawalał ogra i ściągał na siebie uwagę pomiotów (taunt), więc był cały czas w centrum uwagi i obijany przez wszystkich przeciwników, mag natomiast stał z boku i puszczał ogniowe piardy oraz co jakiś czas podbiegał w tłum wrogów i robił mind blast. Walka poszła jak po maśle. Porównując to do pierwszej walki z ogrem w Origins (walka w Ostagar), było wręcz banalnie prosto :/. Mam nadzieję, że to tylko kwestia dema, a nie, że cała gra ma taki poziom trudności.

W kwestii graficznej mam bardzo mieszane uczucia. Gra wygląda średnio, momentami nawet gorzej, niż Origins. Szczególnie w oczy rzucają się tekstury, które na zbliżeniach wręcz odstraszają jakością - wszystkie detale są płaskie, namalowane i rozmyte. Dodatkowo kolory są bardzo wyblakłe. Dawno już nie grałem w Origins, ale patrząc na screeny zarówno publikowane przez innych (high detale, mody itp.), jak i swoje własne screeny (gdzie nie korzystałem jeszcze z żadnych modów, grałem na średnich detalach i w rozdzielczości 1024x600px, czyli w sumie konfiguracja podobna, jak w DA2), to Origins podoba mi się dużo bardziej. Tekstury były tam lepsze (mówię o wersji na PC), kolory żywsze i bardziej nasycone, oświetlenie dużo ciekawsze. DA2 wygląda przy tym bardzo surowo. Ciekawa rzecz jest taka, że w katalogu packages\core\textures są dwa foldery: high i medium, ale w obu jest ten sam plik. Może to tylko ograniczenie na potrzeby dema, a w pełnej wersji będą dostępne lepsze tekstury?

Nie podoba mi się również proces tworzenia postaci, tzn. to, że na początku gry wybieramy tylko płeć i klasę (wygląd postaci to domyślny model Hawke); taką postacią przechodzimy początek gry, w której Varric opowiada Cassandrze wyolbrzymianą wersję wydarzeń, i dopiero po tym przechodzimy do tworzenia postaci (w demie można wybrać tylko imię, reszta opcji jest zablokowana). Jest to głupie z dwóch powodów:
- jeżeli po stworzeniu postaci gracz stwierdzi, że jednak coś z nią jest nie tak (a powiedzmy sobie szczerze, zarówno w Dragon Age 2 jak i w Mass Effect bardzo często zdarzało się, że postać wyglądała ok w kreatorze, ale już podczas gry wyglądała fatalnie), to będzie musiał po raz n-ty przechodzić cały początek gry; BioWare popełniło ten błąd w Mass Effect 2 (gdzie mieliśmy całą rozmowę Mirrandy z Illusive Men, intro, bieg po Jokera, śmierć Sheparda, filmik z odbudowy Sheparda -- w sumie jakieś 10-15 minut? w wersji na PS3 dochodzi jeszcze komiks, czyli kolejne 15 minut) i dziwi mnie, że to samo robią w DA2 :/
- czemu niby Varric opowiadając wyolbrzymioną wersję wydarzeń "używa" domyślnego Hawke? Z technicznego punktu widzenia jest to wytłumaczone (Hawke po raz pierwszy pojawia się w prerenderowanym filmiku, który jest robiony na silniku gry), jednak z logicznego już nie. Jeszcze bym zrozumiał, gdyby domyślna wersja Hawke'a wyglądała jakoś super (Bethany ma w tej wersji powiększony biust :P), żeby podkreślić jego/jej wspaniałość, ale tak nie jest.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #124 dnia: Lutego 20, 2011, 17:08:31 pm »
Akurat wygląd postaci to żaden problem, bo o ile nie zamierzasz kupować gry z drugiej ręki, to będziesz miał dostęp do Czarnego Emporium (coś na wzór Cerberus Network z Mass Effect 2) i zwierciadła przemiany, które pozwoli w dowolnej chwili zmienić twarz bohatera. Dziwi mnie natomiast twoja opinia o grafice. Albo pierwsza część na PC była znacznie ładniejsza od konsolowej (choć była raczej dość podobna), albo czas zrobił swoje i masz w głowie podkolorowany obraz gry, bo Origins, które ja pamiętam, miało uboższe otoczenie, gorsze tekstury i zdecydowanie ZA BARDZO nasycone kolory.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #125 dnia: Lutego 20, 2011, 18:15:27 pm »
Akurat wygląd postaci to żaden problem, bo o ile nie zamierzasz kupować gry z drugiej ręki, to będziesz miał dostęp do Czarnego Emporium (coś na wzór Cerberus Network z Mass Effect 2) i zwierciadła przemiany, które pozwoli w dowolnej chwili zmienić twarz bohatera.
To super; w DA:O dopiero po kilkunastu godzinach gry zaczął mnie drażnić wygląd mojego bohatera, który wyglądał, jakby niczego nie rozumiał (mina w stylu "duuuuuh, możesz powtórzyć?"), i gdyby nie możliwość podmiany główki dzięki Toolset'owi, to bym musiał z takim bohaterem przeżyć kolejne kilkadziesiąt godzin. :P A biorąc pod uwagę, że na razie pod znakiem zapytania stoi, czy Toolset będzie działał z DA2, to dobrze wiedzieć, że będzie jakaś alternatywa.

Dziwi mnie natomiast twoja opinia o grafice.
Możliwe, że to faktycznie jest kwestia podkolorowanego obrazu gry (w Origins po raz ostatni grałem kilka miesięcy temu), jednak nawet patrząc na różne screeny prezentowane na necie, trudno nie dostrzec różnicy. Szczególnie biorąc pod uwagę, że BioWare w wielu wypowiedziach mówiło o tym, że poprawili grafikę i teraz jest "super hot", że usunęli widok izometryczny, by gracz mógł podziwiać z bliska tekstury (takie coś padło w jednej z pierwszych wypowiedzi po tym, jak zaprezentowano grę), zaś wszystkie zapowiedzi wychwalały grafikę.

Wiem, że Origins w wersji na PC miała dużo lepsze tekstury, niż wersje konsolowe (patrz niżej), ale mimo to też zdarzało się tam sporo rozmytych plam, szczególnie jeżeli chodzi o otoczenie. Sęk w tym, że DA2 ma gorsze tekstury, bardziej rozmyte; możliwe, że w porównaniu do wersji konsolowej są one lepsze, ale w porównaniu do wersji PC-towej (do której ją porównuje), już nie. O ile z oddali nie rzuca się to w oczy, tak przy wszelkich zbliżeniach (cut-scenki, ekran levelowania postaci) rzuca się mocno (jak będę przechodził jeszcze raz demko, to może zrobię jakieś screeny).

Patrząc teraz na porównanie DA:O z GameSpotu: http://www.gamespot.com/features/6239466/ tekstury są dużo lepsze, niż to było w wersjach konsolowych, ale nie tak ostre i wyraźne, jak w wersji PC-towej; chyba, że faktycznie można ustawić gdzieś w demie lepsze tekstury (opcje graficzne high i very high są dostępne tylko, jak się ma DX11).

Może to nawet nie tyle wina samych tekstur, ale raczej użycia shaderów, bump-mappingu. Z tego, co widziałem w grze, metal, skóra czy włosy - wszystko ma taką samą fakturę, jakby było wykonane z jednego materiału, i większość rzeczy jest właśnie płaska, narysowana. Nie ma wrażenia wypukłości, wklęsłości. ME2 też miał sporo słabej jakości tekstur, ale właśnie dzięki shaderom dało się uzyskać efekt jakiejś faktury; w demie DA2 nie widziałem np. nic, co by chociaż poziomem było zbliżone do zbroi Duncana z Origins pod względem wykonania, a była to przecież jedna z pierwszych postaci, jaką spotykaliśmy w grze:


Inna sprawa to właśnie kwestia oświetlenia. Na plus jest to, że mamy tutaj self-shadowing (w Origins chyba tego nie było), z drugiej jednak strony, tak jak pisałem wyżej, oświetlenie jest nijakie, blade. Zgadzam się, że w Origins momentami przesadzono z natężeniem kolorów i kontrastem (gdy zaczynałem grać magiem, to od długiego przebywania w Fade aż mnie bolał łeb :lol:), jednak tutaj przesadzono w drugą stronę i wygląda to po prostu nieciekawie; z tego co pamiętam, to Origins na PC tak właśnie wyglądał, gdy wyłączyło się opcję Frame Buffer Effects (blur, HDR i kilka innych efektów). Możliwe jednak, że po prostu takie lokacje dali w demie (powiedzmy sobie szczerze, góry z intra to mało atrakcyjna lokacja), zobaczymy, jak to będzie w pełnej wersji.

Jeżeli chodzi o oświetlenie to jeszcze jedna rzecz, która mnie denerwuje, to brak (albo bardo słabe) cieniowanie włosów. O ile u domyślnego Hawke tego nie widać (ma czarne włosy :P), tak u Varrica, Aveline (jasno-rude włosy) czy Bethany (szarawy brąz) włosy odstają od sceny, wyglądają jakby ktoś je dokleił do gotowego obrazka. W Origins moja główna postać miała białe włosy, więc mam porównanie ;) Na plus za to są modele włosów; w przypadku pewnej postaci, którą spotykamy na początku gry, włosy nawet powiewają na wietrze :D.

Do tego jeszcze mamy (już nie w demie, ale to było zaprezentowane na screenach, które niedawno wyszły) takie kwiatki:

W Origins kościotrupy, które randomowo zostawały po przeciwnikach (i to zostawały praktycznie aż do końca gry), były bardziej szczegółowe (żebra były wymodelowane, a nie narysowane).

Nie jestem graficzną dziwką i cieszę się, że przynajmniej na moim laptopie gra chodzi płynnie (płynniej niż Origins, chociaż teoretycznie DA2 ma wyższe wymagania :P), jednak grając w demo naprawdę czułem się, jakby grafika w DA2 była krokiem w tył względem Origins (już nawet nie porównuję do innych RPG'ów). Lepszy i ciekawszy design, ale gorzej pod względem technicznym.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #126 dnia: Lutego 20, 2011, 21:38:28 pm »
Akurat wygląd postaci to żaden problem, bo o ile nie zamierzasz kupować gry z drugiej ręki, to będziesz miał dostęp do Czarnego Emporium (coś na wzór Cerberus Network z Mass Effect 2) i zwierciadła przemiany, które pozwoli w dowolnej chwili zmienić twarz bohatera.

............................................................................... ....

Chcesz mi powiedzieć, że dla graczy kupujących egzemplarz używany nie będzie możliwości zmiany wyglądu postaci?  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

@Mr_Zombie: Dzięki za info co do demka.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #127 dnia: Lutego 20, 2011, 21:44:10 pm »
Chcesz mi powiedzieć, że dla graczy kupujących egzemplarz używany nie będzie możliwości zmiany wyglądu postaci?
Jeżeli dobrze rozumiem, chodzi o zmianę wyglądu już podczas gry, czyli akurat jest to normalna rzecz; z RPG'ów (chociaż mało ich było jak na razie >_>)  to chyba tylko Fallout 3 pozwalał na operację plastyczną już po rozpoczęciu gry. Dostęp do zwykłego kreatora postaci, który jest po intrze, będziesz miał.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #128 dnia: Lutego 20, 2011, 21:45:41 pm »
Btw, właśnie spędziłem 3 godziny instalując DA:O + dodatki, a do tego zmienioną twarz. Ale było warto, mam laskę że hej.  :grin:

DA2 wygląda biednie przy pierwszej części.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #129 dnia: Lutego 21, 2011, 00:21:20 am »
Ok, cofam co powiedziałem o niskiej rozdzielczości tekstur; tzn. pojawiają się słabe tekstury (jeżeli na początku gry jest z tobą Carver, to słaba tekstura jest jedną z pierwszych rzeczy, jaką się zobaczy w grze), ale jednak większość ma rozsądną jakość.
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Pozostaję jednak przy tym, że teksturom brak faktury, że wszelkie szczegóły wyglądają, jakby były namalowane na postaci:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Czy gdyby nie kolory, ktokolwiek byłby w stanie powiedzieć, co tu jest skórą, a co metalem? Dodatkowo wszystko ma czarne obramowanie, co tylko podkreśla "kreskówkowy" wygląd. Może jest to zamierzone (jakby nie patrzeć, nowy design postaci i potworów jest mocno stylizowany), ale jeżeli tak jest faktycznie, to wg mnie efekt jest taki sobie.

BTW. Nie wiem jakim cudem, ale DA2 działa mi dobrze w 720p z włączonymi efektami DX11 (w moim przypadku DX10, bo tylko to obsługuje moja karta), SSOA i filtrowaniem anizotropowym x14 :lol:.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #130 dnia: Lutego 21, 2011, 00:45:56 am »
Jutro z rana zobaczę to demko, niemiecki znam, to obadam co i jak. Ale pewnie będzie chodzić tak samo dobrze jak DA:O. Pozytywem jest, że FemHawke wygląda znośnie, to może nie będę się musiał bawić 4-5 modami tylko po to, aby przyzwoitego morpha użyć.

Demko sprawdziłem i jest fajnie. Tak, działa lepiej niż DA:O, walka jest szybsza. Taki bardziej lekki RPG do czasu, aż nie wyjdzie Witcher 2.
« Ostatnia zmiana: Lutego 21, 2011, 10:46:41 am wysłana przez Castor Krieg »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #131 dnia: Lutego 21, 2011, 22:25:18 pm »
Skoro fabuła ma się składać z trzech aktów, a na każdy, gracz poświeci ok dwudziestu godzin, to nie ma się co obawiać o szybkie jej zaliczenie. Podobno maksymalnym poziomem jest dwudziesty trzeci (a i to przy optymistycznym założeniu wykonania wszystkich zadań, jak i ubicia każdego stwora), jednak twórcy przebąkiwali coś o ponad 40 lv. Można się zatem spodziewać całkiem sporej gromadki wszelakich DLC. Osoby, które miały przyjemnośc spędzić nieco więcej czasu z grą, twierdzą, że system jest niezwykle przyjemny, a gra bardzo wymagająca. No i -niestety- niespecjalnie urodziwa.

nakimushi

  • Gość
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #132 dnia: Lutego 21, 2011, 22:51:59 pm »
jutro ma byc demo dla ps3/x360

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #133 dnia: Lutego 22, 2011, 07:46:04 am »
Godziny wyjścia dema:
* For PC – February 22 at 9am PST
* For Xbox 360 – February 22 between midnight and 2am PST (dot. użytkowników Gold, Srebrni, jak zawsze, muszą poczekać tydzień :lol:)
* For Playstation 3 users in North America – February 22 between 4pm and 8pm PST
* For Playstation 3 users outside North America - February 23 between 4pm and 8pm GMT

Demo będzie zawierało dokładnie to samo, co filmiki na YT czyli intro, prolog oraz misja z Isabelą.

http://social.bioware.com/forum/1/topic/141/index/6095169/1
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #134 dnia: Lutego 22, 2011, 18:15:43 pm »
Właśnie zasysam na PC (1,9GB) i z tego co widzę, to będzie można przetestować polską wersję :).

Legrad

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2007
  • Wiadomości: 1 012
  • Reputacja: 25
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #135 dnia: Lutego 22, 2011, 19:00:59 pm »
Szkoda tylko ze dowloading idzie jak krew z nosa

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #136 dnia: Lutego 22, 2011, 20:35:47 pm »



Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #137 dnia: Lutego 22, 2011, 23:12:23 pm »
Skończyłem demko na PC i zacieram rączki :). Walka jest dynamiczniejsza niż w jedynce i daje sporo frajdy, ale szkoda, że tak mocno ograniczyli demko, bo nawet do ekwipunku nie można zajrzeć  :-? Doczepić się również można do irytującego się wczytywania dialogów, które potrafi nieźle wybić z rytmu. Grafika nie jest zła i jeśli komuś nie przeszkadzała w jedynce, to teraz też nie powinien narzekać.

Uruchomienie gry w DX 11 i wysokich detalach dało efekt 8fps :lol:

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #138 dnia: Lutego 23, 2011, 07:13:30 am »
Parę screenów z dema PS3:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
Więcej >>>TU<<<.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #139 dnia: Lutego 23, 2011, 08:30:43 am »
Jak z frameratem?

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #140 dnia: Lutego 23, 2011, 11:01:34 am »
Pro ROLE PLAYING GAME - spotykasz Templara, chce zabić twoją siostrę - spoko, chodź z nami, pomożemy ci.  :-?

Poza tym Archer jest koksem.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #141 dnia: Lutego 23, 2011, 11:21:24 am »
Jak z frameratem?

Bardzo dobrze - zresztą nie tylko w kwestii framerate'u. Po ostatnich referatach Mr_Zombiego mój optymizm względem oprawy mocno opadł, ale jest lepiej niż się spodziewałem i na pewno lepiej niż w Origins. Gra chodzi płynnie, obraz jest gładki i czysty (MLAA na PS3?), a naturalne, stonowane barwy nie walą po oczach. Wykonanie postaci jest nierówne, ale brzydkie tekstury wychodzą głównie przy dialogach (szkoda że najlepszy design mają te, których do drużyny się nie przyłączy). Otoczenie zyskało głównie dzięki oddaleniu kamery. Zmiany w rozgrywce również odbieram na plus - walka, dialogi (Dragon Effect), interfejs wydaje się być lepiej dopasowanym do sterowania padem.

Ghostie

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2007
  • Wiadomości: 902
  • Reputacja: 16
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #142 dnia: Lutego 23, 2011, 12:07:48 pm »
Bylem tak napalony na nowego DA ze nawet nie ogladalem trailerow bo pierwsza czesc jak dla mnie byla swietna ale to co zobaczylem w demku to jakies nieporozumienie i totalna zenada az mi normalnie braklo slow.

Cytuj
THIS GAME IS A PIECE OF SHIT. Made for all the dumb shitty retarded people who couldn't handle the first DA because it was TOOOOOOOO HARD... Morons, this is a spit in a face sequel, like a first and ONLY expansion for Dragon Age, AWAKENING. TOO EASY. FFS, Bioware, this isn't Devil May Cry or God of War, it's an RPG, ROLE-PLAYING-GAME.

Niema to jak przerobic duchowego nastepce Baldursow na Hack and Slasha  :evil:

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #143 dnia: Lutego 23, 2011, 13:47:59 pm »
Jak z frameratem?
Na niebie jest 60fps. :

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #144 dnia: Lutego 23, 2011, 15:21:55 pm »
Bylem tak napalony na nowego DA ze nawet nie ogladalem trailerow bo pierwsza czesc jak dla mnie byla swietna ale to co zobaczylem w demku to jakies nieporozumienie i totalna zenada az mi normalnie braklo slow.

Cytuj
THIS GAME IS A PIECE OF SHIT. Made for all the dumb shitty retarded people who couldn't handle the first DA because it was TOOOOOOOO HARD... Morons, this is a spit in a face sequel, like a first and ONLY expansion for Dragon Age, AWAKENING. TOO EASY. FFS, Bioware, this isn't Devil May Cry or God of War, it's an RPG, ROLE-PLAYING-GAME.

Niema to jak przerobic duchowego nastepce Baldursow na Hack and Slasha  :evil:

Zawsze się zastanawiałem, co dla takich malkontentów definiuje RPG, skoro punkty doświadczenia, awanse, atrybuty, skille, questy i dialogi oraz cała erpegowa otoczka nie wystarcza, żeby odróżnić grę od Devil May Cry. Czy naprawdę szybsza, bardziej dynamiczna i widowiskowa walka przekreśla możliwość bycia duchowym następcą Baldur's Gate?

Virandile

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 23-02-2011
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 0
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #145 dnia: Lutego 23, 2011, 17:21:07 pm »
Sprawa jest prosta, jedni lubia miec dobra zabawe, a inni wola rzucac sztandarowymi haslami ("Haters gonna hate." anyone?) kiedy jeszcze nie grali w pelna wersje gry. ZOMG gra ma dynamiczniejszy system walki wiec nie jest RPG'em lololol. Demo ucieszylo mnie i utwierdzilo w przekonaniu, ze pre-order w styczniu byl dobra decyzja.



http://en.wikipedia.org/wiki/Role-playing_video_game
"The player in RPGs controls one character, or several adventuring party members, fulfilling one or many quests. The major similarities with pen-and-paper games involve developed story-telling and narrative elements, player character development, complexity, as well as replayability and immersion."
DA2 ma to wszystko, widac to nawet w demie.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #146 dnia: Lutego 23, 2011, 22:34:07 pm »
skoro punkty doświadczenia, awanse, atrybuty, skille, questy i dialogi oraz cała erpegowa otoczka nie wystarcza, żeby odróżnić grę od Devil May Cry.
Hej, ale DMC też ma to wszystko zaimplementowane (może oprócz dialogów) w mniejszym lub większym stopniu ;) Obecnie to niemalże każda gra ma XP, awanse i związane z tym skille, nawet głupie FPS'y pokroju CoD :P

Wydaje mi się, że bardziej ludziom chodzi tu o to, że aż tak szybka i dynamiczna walka usuwa w pewnym sensie taktykę. Mechanika walki w DA2 jest właśnie jak w czystej grze akcji - nie ma już rzutu kostką (a przynajmniej tak to wygląda, szkoda że w demie nie ma jakiegoś wyższego poziomu trudności do wypróbowania) i jeżeli twój miecz znajdzie się w zasięgu ciała przeciwnika, to go trafiasz (nawet, jeżeli przeciwnik przypadkowo się nawinął na niego); nie ma też czekania na "naładowanie się" czarów, czy odpowiednie ustawienie się gracza - czary idą od razu po ich puszczeniu (w Origins dla potężniejszych czarów miałeś pasek postępu, także można było magowi przerwać wykonywanie czaru), zaś rouge potrafi zrobić pchnięcie nożem w plecy z dowolnej pozycji, po prostu teleportując się za przeciwnika; brakuje też friendly fire (dostępne jest tylko na wyższych poziomach trudności), więc można bez przeszkód ładować wszelkie czary obszarowe nawet, jeżeli pośród przeciwników są twoi towarzysze. Ogólnie w demie walka jest bardzo prosta - można iść na pałę, bez żadnych taktyk, a i tak można sobie spokojnie poradzić.

Dodatkowo dochodzą do tego pewne uproszczenia: brak skilli (stawianie pułapek, charyzma, otwieranie zamków itp. z Origins), brak możliwości ubrania kompanów (można im dać tylko dodatkowe przedmioty, typu pierścienie, rękawiczki itp.), uproszczony system dialogów (w którym tak naprawdę nigdy nie wiesz, co dokładnie powie postać - możesz jedynie zgadywać na podstawie skróconej wersji wypowiedzi i ikonki) itp.

Do tego ludzie mają za złe, że usunięto możliwość gry różnymi rasami oraz różne wersje prologu dla różnych ras/klas, zrzucając to karb uproszczenia gry oraz konieczności dania głównemu bohaterowi głosu (przy okazji zapominając, że większość wychwalanych cRPG'ów również narzucało graczowi pewną rasę i przeszłość -- ot taka hipokryzja :P).

Uważam jednak, że jednoznaczne stwierdzenie, że DA2 jest/nie jest duchowym spadkobiercą BG tylko po zagraniu w demo jest głupotą. Wiele rzeczy w demie było zablokowanych (wyższe poziomy trudności, ekwipunek), a i samo demo tak naprawdę nie oferowało aż tak dużo, jeżeli chodzi o fabułę, questy i inne rzeczy, które wymieniłeś. Za bardzo się jednak wg mnie skupiało na walce; osobiście wolałbym zamiast misji z Isabelą jakiś krótki fetch quest z dialogami i koniecznością podjęcia decyzji. Na pewno urozmaiciło było to demo.

Chociaż demo mnie jakoś nie oszołomiło, to jednak czekam na pełną wersję. Jak na razie gra dostaje wysokie noty (nawet od PC-towych magazynów), więc źle na pewno nie będzie. A się jeszcze okazało, że pełna wersja będzie miała tekstury w wysokiej rozdziałce, więc przynajmniej jedna rzecz, na którą narzekałem, zostanie rozwiązana ;)

"The major similarities with pen-and-paper games involve developed story-telling and narrative elements, player character development, complexity, as well as replayability and immersion."
Ej, ale tą definicję też można podpiąć do (prawie) każdej obecnej gry :P
« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2011, 22:37:26 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #147 dnia: Lutego 24, 2011, 00:08:00 am »
Szczerze mowiac po tych wszystkich lamentach spowiedzialem sie naprawde crapu i DMC z ekwipunkiem, ale milo sie rozczarowalem. Tak, gra jest nastawiona troche bardziej na akcje, ale ma w sobie znacznie wiecej z RPG'a niz Mass Effect 2. Mamy tutaj ladnie opisane statystyki, resisty na rozne obrazenia,rzuty obronne, mamy taktyki druzyny i mamy mnostwo skilli, ktore naprawde sa ciekawe. Np warrior ma bardzo fajne skille do tankowania, przejmowania aggro, zbierania czesci damage'u od innych bohaterow, Mag poza czarami ofensywnymi ma tez leczenie, buffy i debuffy. Jest to dosc gleboki system, ktory moze byc jedynie ograniczony przez limit levelow.

Oczywiscie mam wiele zastrzezen do gry, ale nie jest to crap i na pewno na dluzsza mete moze byc to bardzo ciekawy RPG.

Ghostie

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2007
  • Wiadomości: 902
  • Reputacja: 16
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #148 dnia: Lutego 24, 2011, 00:32:34 am »
Wydaje mi się, że bardziej ludziom chodzi tu o to, że aż tak szybka i dynamiczna walka usuwa w pewnym sensie taktykę. Mechanika walki w DA2 jest właśnie jak w czystej grze akcji - nie ma już rzutu kostką (a przynajmniej tak to wygląda, szkoda że w demie nie ma jakiegoś wyższego poziomu trudności do wypróbowania) i jeżeli twój miecz znajdzie się w zasięgu ciała przeciwnika, to go trafiasz (nawet, jeżeli przeciwnik przypadkowo się nawinął na niego); nie ma też czekania na "naładowanie się" czarów, czy odpowiednie ustawienie się gracza - czary idą od razu po ich puszczeniu (w Origins dla potężniejszych czarów miałeś pasek postępu, także można było magowi przerwać wykonywanie czaru), zaś rouge potrafi zrobić pchnięcie nożem w plecy z dowolnej pozycji, po prostu teleportując się za przeciwnika; brakuje też friendly fire (dostępne jest tylko na wyższych poziomach trudności), więc można bez przeszkód ładować wszelkie czary obszarowe nawet, jeżeli pośród przeciwników są twoi towarzysze. Ogólnie w demie walka jest bardzo prosta - można iść na pałę, bez żadnych taktyk, a i tak można sobie spokojnie poradzić.

Dodatkowo dochodzą do tego pewne uproszczenia: brak skilli (stawianie pułapek, charyzma, otwieranie zamków itp. z Origins), brak możliwości ubrania kompanów (można im dać tylko dodatkowe przedmioty, typu pierścienie, rękawiczki itp.), uproszczony system dialogów (w którym tak naprawdę nigdy nie wiesz, co dokładnie powie postać - możesz jedynie zgadywać na podstawie skróconej wersji wypowiedzi i ikonki) itp.

+1

Dla mnie zawsze walka w grach opartych o D&D czy ich "dzisiejszych wersjach" byla bardzo waznym elementem, ktory wymagal od gracza chociaz troche wysilku, a to co zobaczylem w demie mnie poprostu zalamalo. Demo mozna przejsc poprostu biegnac do przodu i spamujac 4 przyciski niczym jakas gre arcade ,a walka z ogrem to jakis joke.

Dialogi tez sa niczego sobie, w wiekszosci przypadkow obojetnie co powiemy to reakcja/odpowiedz innych i tak bedzie taka sama... o akcji z templarem juz nawet nie wspominam.

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #149 dnia: Lutego 24, 2011, 16:12:33 pm »
Parę minut z dema PS3

Plik źródłowy do pobrania:
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
(PPM-Zapisz/Pobierz) >>>KLIK<<<

http://blip.tv/play/hvIwgqbDMAA

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #150 dnia: Lutego 24, 2011, 17:05:14 pm »
Ja po demku jestem skłonny kupić DA2 w dzień premiery (choć i tak się wstrzymam z tym aż gra trochę potanieje). Uczynienie walki jeszcze bardziej widowiskową mi się podoba, choć w sumie postać mogłaby wyprowadzać ciosy mieczem jakby rzeczywiście trzymała dwuręczny miecz. A tak poza tym to jest git. Grafika jest dobra i czytelna - najważniejsza wada pierwszej części czyli framerate został poprawiony co mnie bardzo cieszy. Wygląd postaci również został sporo poprawiony - raczej nie będzie już sytuacji, kiedy jakiś mieszkaniec mógł wyglądać jak jeden z naszych bohaterów w Origins.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 654
  • Reputacja: 253
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #151 dnia: Lutego 24, 2011, 17:12:12 pm »
W rzeczy samej. Również zagrałem w demo i zgadzam się w pełni (no, niemal). Animacja poprzedniczki (na konsolach) była fatalna. DA II to nadal nie pierwsza liga, ale jest wyraźnie lepiej.
Choć sama oprawa nie zasługuje na wysoką notę (póki co, ale to tylko demo). Jedak fakt, jest efektowniej - i bardzo dobrze. Grunt, że gra się przednio. To będzie wspaniała pozycja.
A piersi żeńskich postaci....Cyfrowy świat jeszcze takich nie widział - aż kusi by zagrać damą.  :P

Ogur

  • Gość
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #152 dnia: Lutego 24, 2011, 18:04:27 pm »
Ja w jedynkę musiałem zagrać babą, bo co zrobiłem męską postać to w czasie gry po max godzinie miałem gościa dość. A babeczką doszedłem chociaż do Redcliffe. Myślałem, że music pieprzy, kiedy krytykował interfejs na konsoli, ale teraz wiem, że granie w to na padzie to męczarnia. Do tego jedynka na PS3 wygląda jak kupa.

nakimushi

  • Gość
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #153 dnia: Lutego 24, 2011, 18:07:13 pm »
no demko jest calkiem fajne
troche otoczenie pustawe ale przynajmniej jest plynnie i czytelnie
ja tez chyba sie skusze bo strzelanie w grach juz mi uszami wychodzi  :D

Juras

  • Sonoklap
  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-10-2008
  • Wiadomości: 9 257
  • Reputacja: -9967
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #154 dnia: Lutego 24, 2011, 18:08:29 pm »
A piersi żeńskich postaci....Cyfrowy świat jeszcze takich nie widział - aż kusi by zagrać damą.  :P

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #155 dnia: Lutego 24, 2011, 19:05:57 pm »
Myurie to ja obowiązkowo miałem w drużynie. :troll:

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #156 dnia: Lutego 24, 2011, 22:14:33 pm »

Zastanawiam się czy ta walka faktycznie jest aż tak szybka? Jak sobie przypomnę Knights of the Old Republic, to rycerze Jedi w akcji poruszali się podobnie. Sądzę, że wystarczy często operować pauzą i spokojnie można grać w bardziej taktyczny sposób. System w obecnej formie sprawia znacznie większą frajdę przy sterowaniu padem, a ponieważ konsolowcy to przynajmniej 2/3 potencjalnych odbiorców, zmiany można odbierać pozytywnie. Poza tym demo przedstawia początek przygody i jest rozgrywane na poziomie normal, a znając BioWare w grze znajdą się co najmniej dwa wyższe poziomy trudności, więc każdy powinien dobrać coś dla siebie.

Nie wiem jak wygląda kwestia stawiania pułapek (w demie łotrzyk ma zablokowaną część umiejętności), ale ich rozbrajanie oraz otwieranie zamków jest i jest uzależnione bezpośrednio od poziomu sprytu. Charyzmy nie było również w Origins. Brak możliwości ubrania towarzyszy (czy aby na pewno wszystkich? wszak Carver występuje w demie w dwóch wersjach) to spory błąd również wg mnie, ale nie jest to w serii nowość - w końcu w Origins z Morrigan i chyba Wynne było dokładnie tak samo. Nie zgadzam się natomiast z tezą uproszczenia dialogów. Zmiana dotyka głównie wizualnej prezentacji rozmów, bo wybieranie skróconych wypowiedzi na możliwość omawiania tematów i decyzji nie ma żadnego wpływu, a że czasem różne kwestie mają ten sam skutek? W Origins i innych grach jest podobnie.

Pro ROLE PLAYING GAME - spotykasz Templara, chce zabić twoją siostrę - spoko, chodź z nami, pomożemy ci.  :-?

o akcji z templarem juz nawet nie wspominam.

Oczywiście mowa o akcji z tym templariuszem, który jest ciężko ranny, nie może podnieść miecza, bredzi coś o kodeksie zakonu, ale jego towarzyszka bardzo szybko prostuje mu w głowie? Fakt, facet jest tak potężnym zagrożeniem dla siostry bohatera, że powinna być możliwość odrąbania mu głowy na miejscu i (zapewne) zabicia Avelin... Czasem się zastanawiam czy istnieje jakaś granica szukania dziury w całym.

Do tego jedynka na PS3 wygląda jak kupa.

Oj tak... Właśnie próbuję (próbuję to adekwatne słowo) ponownie grać, żeby mieć świeży save do zaimportowania w dwójce i nawet Carver z początku dema DA2 (o ile gramy magiem) wygląda lepiej niż cokolwiek w Origins. Na dodatek framerate poniżej 20 fps w wielu lokacjach zupełnie zabija jakąkolwiek przyjemność z gry.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #157 dnia: Lutego 25, 2011, 09:13:23 am »
Jak sobie przypomnę Knights of the Old Republic, to rycerze Jedi w akcji poruszali się podobnie.
Ale ja porównywałem do DAO ;)
System w obecnej formie sprawia znacznie większą frajdę przy sterowaniu padem, a ponieważ konsolowcy to przynajmniej 2/3 potencjalnych odbiorców, zmiany można odbierać pozytywnie.
Sęk w tym, że ponoć (tak można wywnioskować z różnych wypowiedzi BioWare, bo nie ma nigdzie konkretnych danych) DAO sprzedało się dużo lepiej na PC, niż na konsole (a przy tym ogólnie sprzedało się lepiej, niż ME1 czy ME2). Dlatego właśnie większość PC-towców wkurza się, że zmiany w sequelu są robione pod konsole :(

ale ich rozbrajanie oraz otwieranie zamków jest i jest uzależnione bezpośrednio od poziomu sprytu. Charyzmy nie było również w Origins.
Fakt, dopiero wczoraj zauważyłem w opisie sprytu, że jest mowa o rozbrajaniu pułapek i otwieraniu zamków. Co do charyzmy, to wiem, że główny bohater miał taką umiejętność; tzn. nie pamietam, czy to się nazywało charyzma, ale było to umiejętność związana z dostępem do większej ilości dialogów ;)
Brak możliwości ubrania towarzyszy (czy aby na pewno wszystkich? wszak Carver występuje w demie w dwóch wersjach) to spory błąd również wg mnie, ale nie jest to w serii nowość - w końcu w Origins z Morrigan i chyba Wynne było dokładnie tak samo.
Morrigan i Wynne można było przebrać... sęk w tym, że DAO miało ch**owe stroje dla magów i było ich zaledwie kilka modeli; poza tym, Morrigan wyglądała paskudnie/komicznie w czymś innym, niż jej własny strój (który się powtarzał kilkakrotnie z różnymi statystykami), dlatego wątpię, by na dłuższą metę ktokolwiek ją przebierał ;)

Zaś co do zmiany stroju przez Carver'a - BioWare powiedziało, że towarzysze będą zmieniać stroje z czasem (w końcu akcja gry dzieje się w przeciągu 10 lat, trudno, żeby przez 10 lat chodzić w tych samych cuchach :P).

Nie zgadzam się natomiast z tezą uproszczenia dialogów. Zmiana dotyka głównie wizualnej prezentacji rozmów, bo wybieranie skróconych wypowiedzi na możliwość omawiania tematów i decyzji nie ma żadnego wpływu,
Ma kilka wpływów; raz, że nie wiesz, co dokładnie powie Twój bohater - dostajesz tylko ikonkę z emocjami oraz ogólny zarys wypowiedzi. W Mass Effect było to samo - kilkakrotnie zdarzało się, że co innego wynikało ze skróconej wersji wypowiedzi, a co innego Shepard mówił/robił faktycznie (fakt, że tutaj dodali te ikonki, także wiadomo, kiedy Hawke chce sobie zażartować, a kiedy pogrozić palcem). A dwa, już w demie widać, że dialogi będą układane tak, jak w ME: u góry odpowiedź dobra/grzeczna, na dole zła/chaotyczna, po środku coś neutralnego/sarkastycznego. Wprowadza to niepotrzebny podział wypowiedzi na kilka typów, gdzie z góry wiesz jaki dialog czemu będzie odpowiadał. Już samo to sprawia, że po pewnym czasie można nawet przestać patrzeć na faktyczną wypowiedź, a jedynie kierować się ikonkami czy wręcz pozycją w menu.

i nawet Carver z początku dema DA2 (o ile gramy magiem) wygląda lepiej niż cokolwiek w Origins.
Albo ten "błąd" nie występuje w wersji z PS3, albo Origins na konsolach musiało naprawdę strasznie wyglądać, bowiem w wersji PC zbroja Carvera ma tak niską rozdzielczość, że wygląda gorzej niż Origins z ustawioną najniższą rozdzielczością tekstur :\
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Czasem się zastanawiam czy istnieje jakaś granica szukania dziury w całym.
Hej, nie gadaj, że też nie zdarza Ci się szukać dziury w całym ;)

Przy okazji, czy u Was też Bethany jest głupia? W taktykach ustawione ma, by robiła mind blast dopiero, gdy jest otoczona przez 2 lub więcej przeciwników; mimo to, gdy jest niepilnowana, to robi mind blast za każdym razem, gdy zobaczy 2 lub więcej przeciwników, nawet, jeżeli są oni gdzieś hej na horyzoncie. :/
« Ostatnia zmiana: Lutego 25, 2011, 09:17:13 am wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #158 dnia: Lutego 25, 2011, 14:00:47 pm »
Ale ja porównywałem do DAO ;)

Zgadza się, a ja postanowiłem wyskoczyć z KotOR'em, który również był świetnym (nawet lepszym), klasycznym cRPG, a któremu szybka i dynamiczna walka niczego nie ujmowała.

Sęk w tym, że ponoć (tak można wywnioskować z różnych wypowiedzi BioWare, bo nie ma nigdzie konkretnych danych) DAO sprzedało się dużo lepiej na PC, niż na konsole (a przy tym ogólnie sprzedało się lepiej, niż ME1 czy ME2). Dlatego właśnie większość PC-towców wkurza się, że zmiany w sequelu są robione pod konsole :(

No cóż... Być może, ale z oczywistych względów płakać z tego powodu nie zamierzam. Tak czy inaczej sądzę, że BioWare planuje w jakiś sposób więcej zarobić na konsolowcach. Może chętniej kupujemy DLC?  ;)

Co do charyzmy, to wiem, że główny bohater miał taką umiejętność; tzn. nie pamietam, czy to się nazywało charyzma, ale było to umiejętność związana z dostępem do większej ilości dialogów ;)

Sprawdziłem - atrybuty są dokładnie te same, a w Origins bohater miał opartą na sprycie umiejętność przymusu. Trudno powiedzieć czy w dwójce możliwość odblokowania sobie większej liczby dialogów wyleciała. Wydaje mi się, że to niemożliwe. W Mass Effect 2 też wywalili skille zastraszenia i uroku, a odblokowanie dodatkowych opcji było związane z poziomem paragona/renegata. W Dragon Age 2 tego nie ma, ale sądzę, że pewne możliwości mogą bazować na naszym wcześniejszym zachowaniu. Może silna postać będzie mogła zastraszać, a sprytna przekonywać?

Zaś co do zmiany stroju przez Carver'a - BioWare powiedziało, że towarzysze będą zmieniać stroje z czasem (w końcu akcja gry dzieje się w przeciągu 10 lat, trudno, żeby przez 10 lat chodzić w tych samych cuchach :P).

Bethany w obu wariantach opowiadanej historii wygląda tak samo, ale jeśli jest tak, jak mówisz - fajnie, dobre i to. Przynajmniej Carver nie różni się tylko teksturą, jak to ma miejsce w przypadków dodatkowych strojów w ME2.


Sam zawsze dokładnie czytam i wysłuchuję dialogów, więc trudno mi się wypowiadać za osoby, które wybierają po kolorze ikonek i skipują wypowiedzi - dla nich to pewnie ułatwienie - dla mnie nie. Faktem jest, że kwestie wybierane różnią się od wypowiadanych przez bohatera - w Origins się nie różniły, bo bohater nie mówił, a gdybyśmy najpierw musieli przeczytać pełną wypowiedź, a później jej wysłuchać, rozmowy straciłyby swoją dynamikę i stały się mniej atrakcyjne w odbiorze. Ponieważ w dwóch odsłonach Mass Effect chyba mi się nie zdarzyło, żeby skrót mnie zmylił i doprowadził do niezamierzonej sytuacji, zmiana jest dla mnie bez dwóch zdań pozytywna.

Albo ten "błąd" nie występuje w wersji z PS3, albo Origins na konsolach musiało naprawdę strasznie wyglądać, bowiem w wersji PC zbroja Carvera ma tak niską rozdzielczość, że wygląda gorzej niż Origins z ustawioną najniższą rozdzielczością tekstur :\

Na konsoli Carver wygląda tak samo. Patrząc na statyczne obrazki mam wątpliwości, ale jednak model nadrabia bryłą, w ruchu zbroja się ładnie błyszczy i w grze tak źle to nie wygląda. W Origins nawet kiedy trafia się teksturka w wyższej rozdzielczości, to z całą resztą i tak komponuje się w gorszy efekt. Z drugiej strony fakt oglądania Carvera w niemal dwukrotnie większej liczbie fps może jakoś rzutować na moją opinię  :lol:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Hej, nie gadaj, że też nie zdarza Ci się szukać dziury w całym ;)

W tytułach multiplatformowych? Po co?!  :troll:

Przy okazji, czy u Was też Bethany jest głupia?

Tak.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
Odp: Dragon Age II
« Odpowiedź #159 dnia: Lutego 25, 2011, 14:17:09 pm »
Bethany w obu wariantach opowiadanej historii wygląda tak samo
W wersji wyolbrzymionej ma dużo większy biust :P
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.