Autor Wątek: Forza 4 vs GT5  (Przeczytany 282070 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #200 dnia: Czerwca 30, 2011, 15:49:34 pm »
Wyprofilowanie toru jest jak najbardziej ok.

bigdaddy

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 20-11-2008
  • Wiadomości: 213
  • Reputacja: 0
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #201 dnia: Czerwca 30, 2011, 18:42:48 pm »
To mi bardziej pasuję na kreskówkowe oświetlenie:

http://forzamotorsport.net/en-us/BMW_M5_FM4/

zajebiste screeny, fotoreal, nie płacz dejwid sam dałeś porównanie na którym gt5 nie ma startu do fm4  :lol: 

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #202 dnia: Czerwca 30, 2011, 19:15:42 pm »
Widzę że nie widziałeś realistycznego oświetlenia, czas Cię uświadomić:













Teraz sobie to porównaj do tego shotu zrobionej tej BMW podczas przejazdu po Nringu.. :P Specjalnie nie wybierałem zdjęć podczas dedykowanego Photo Mode żeby Cię jeszcze bardziej nie dołować  :angel:
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2011, 19:18:36 pm wysłana przez Unlimited »

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #203 dnia: Czerwca 30, 2011, 19:17:56 pm »
Wiesz....to nie jest problem zrobi zajeboscie realistyczna fotke w photomode FM3 czy PGR4.
Prawda jest taka ze photomode nijak ma sie do tego jak gra wyglada podczas gameplayu.

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #204 dnia: Czerwca 30, 2011, 19:19:34 pm »
To jest stop klatka z gry(gameplay/replay), nie dedykowany tryb Photo Mode :angel:

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #205 dnia: Czerwca 30, 2011, 19:29:57 pm »
tak, a intro jest real time. zdejmij chopaku te okulary.

suli dia

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 01-04-2006
  • Wiadomości: 1 267
  • Reputacja: 13
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #206 dnia: Czerwca 30, 2011, 19:33:21 pm »
Nie porównuje , która jest lepsza bo jedną można kupić , druga powstaje .Porównanie obrazków z obu gier jest daremne .
Umiesz Liczyć, Licz na Siebie!!!

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #207 dnia: Czerwca 30, 2011, 19:37:41 pm »
tak, a intro jest real time. zdejmij chopaku te okulary.

Przecież są tam ujęcia takie same jakie możemy są w grze(replaye). Inna sprawa że jest poprawione względem gry(ale tylko te bugi-problemy z krawędziami i pikselizacją niektórych efektów) :P

Grałeś w ogóle w GT5<nie mówię o godzinnej grze jak BD tylko o dojechaniu chociażby do 10 levelu w grze). Przecież każdy kto grał przyzna że oświetlenie(real time) + shadery + dym + efekty cząsteczkowe to liga niedostępna dla żadnego racera na tej generacji. I nie tylko ja tak twierdze, też parę osób które pisały na wcześniejszych stronach. 8)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2011, 19:39:43 pm wysłana przez Unlimited »

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #208 dnia: Czerwca 30, 2011, 19:51:43 pm »
To jest stop klatka z gry(gameplay/replay), nie dedykowany tryb Photo Mode :angel:
Mylisz photomode z phototravel...

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #209 dnia: Czerwca 30, 2011, 20:07:34 pm »
grałem więcej w gt5 niż ty w forze3. wiedziałbyś dokładnie ile, gdybyś zamiast bezmózgiego trollowania czytał ten wątek.

co do tych twoich lekkich poprawek shaderów, to rzeczywiście, efekty są olśniewające:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

zdjęcia zrobione przeze mnie, żadnych manipulacji w programach graficznych.
w grze właściwej wygląda to jeszcze gorzej, bo ząbki są większe i "animowane"(pływają dookoła pojazdów).

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #210 dnia: Czerwca 30, 2011, 20:49:37 pm »
Widać masz GT5 przed wszelkimi patchami(poza tym te same foty dawałeś przy wyjściu GT5, teraz te błędy zostały trochę zredukowane, choć ciągle występują).

Ja także swoich zdjęć nie retuszowałem, może po prostu potrafię robić zdjęcia, w przeciwieństwie do Ciebie. :P

Poza tym napiszę może dobitnie, PD podbiło poprzeczkę bardzo wysoko, i dopóki Turn 10 będzie tkwiło w pre renderowanym oświetleniu(które będą sobie magicznie nazywać, jak normalne rzeczy magicznie nazywa EA SPORTS), bez żadnych wymagających dla silnika gry real timowych, cząsteczkowych efektów na tej generacji(których przecież możemy na tej generacji wymagać), ani zmiennych warunków pogodowych, dopóki nie odwzorują tak torów jak w GT5(laserowo) - to się czuję, bo czuć każdą nierówność asfaltu w przeciwieństwie do FM3(tory płaskie jak patelenia), nie wiem jak FM4 tu wypada, mam nadzieje że lepiej(bo sama poprawa fizyki opon nic tej grze nie da-kooperacja z Pirelli to nie wszystko, jeśli dobrze nie czuję się toru). Kwestia kokpitów:

W GT5 jest w pełni interaktywny(pracujące wycieraczki, podświetlany kokpit, podświetlające się kontrolki, światła długie/krótkie, jego reakcję na nierówności, możliwość podglądu nie tylko na boki ale i za siebie-widok pracującego silnika Ferrari podczas jazdy = bezcenne). Co mamy w FM4, ano to samo co w FM3 tylko że ładniej.

ITD.

Jedynie co Turn 10 wyszło lepiej niż PD to prezentacja samochodów w menu.

Może nie wszystko wyszło idealnie w GT5(ograniczenia sprzętowe lub optymalizacja silnika..różne są teorie), ale do jasnej cholery goście z PD mają jakąś wizję, pchają do przodu racery na tej generacji, robią coś co przyda im się w kolejnych odsłonach ich serii. Potrafią ukazać piękno motoryzacji jak żaden inny team developerski. Potrafią ukazać smaczki które są ważne w gameplay'u. Do tego biorą czynny udział w światku motoryzacyjnym(GT Academy czy ściaganie się w wybranych wyścigach-np. ostatni 24H Nurburgring i to z sukcesami). Teraz pokaż mi co innowacyjnego na tej generacji pokazało Turn 10.. :roll: Obie ekipy idą inna drogą, dla mnie dojrzalsza droga to ta od PD.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2011, 20:56:40 pm wysłana przez Unlimited »

Mrocz

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #211 dnia: Czerwca 30, 2011, 20:57:04 pm »
Widać masz GT5 przed wszelkimi patchami(poza tym te same foty dawałeś przy wyjściu GT5, teraz te błędy zostały trochę zredukowane, choć ciągle występują)

Ja tam żadnej różnicy w grafice nie widzę... masz po prostu zwykły efekt placebo i tyle...

I skończ tak bezsensownie bronić GT 5 nawet w miejscach w których naprawdę kuleje... Również uwielbiam ten tytuł, póki co nie ma lepszego symulatora na konsolach, ale nie można ulegać złudzeniom i trzeba przyznać rację, że wielu miejscach GT5 jest cholernie niedopracowane... Ty natomiast nie widzisz żadnych wad tej gry, a jak je już widzisz to nie w tych miejscach gdzie trzeba...

Forza 4 zapowiada się genialnie i nie da się temu zaprzeczyć (ten co próbuje jest po prostu ślepy), ale to czy pokona GT5 będzie zależało tylko I WYŁĄCZNIE od modelu jazdy... Graficznie dorównuje GT 5 choć przedstawia lekko inny artstyle... Nie jest na siłę fotorealistyczna, wręcz lekko upiększona. Momentami przez to wygląda lepiej od GT5 a momentami gorzej... Dla mnie tyle w temacie. Gry są porównywalne, i zakładanie klapek na oczy obojętnie dla której serii (Unlimited i GT5 oraz BigDaddy i Forza 4) jest po prostu durne, dziecinne i żałosne...

Sorka za końcówkę, ale czytając posty BigDaddyego i Unlimited naprawdę łapałem się za głowę... Po prostu skończmy pie**olić która gra ma więcej pixeli w prawym górnym rogu... -__-'

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #212 dnia: Czerwca 30, 2011, 21:01:21 pm »
Widzę nie rozumiesz mojego przekazu. Poza tym dziwne że jak wypisałem sporą liczbę wad GT5, w temacie o GT5 to mi przyklasnąłeś, a teraz wyzywasz od Fanboyów.

No ja pier**le.. Widać zawsze można dowiedzieć się czegoś nowego. :roll:

Poza tym widzę wady GT5, ale widzę też zalety i postęp techniczny(mimo że nie do końca udany), to trzeba chwalić, a nie sztuczki jakie serwuję nam Shift 2 czy Forza Motorsport3/prawdopodobnie 4.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2011, 21:04:00 pm wysłana przez Unlimited »

Mrocz

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #213 dnia: Czerwca 30, 2011, 21:13:18 pm »
Widzę nie rozumiesz mojego przekazu. Poza tym dziwne że jak wypisałem sporą liczbę wad GT5, w temacie o GT5 to mi przyklasnąłeś, a teraz wyzywasz od Fanboyów.

Bo w tym temacie widzę co innego...


Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #214 dnia: Czerwca 30, 2011, 21:15:40 pm »
Co innego? Skoro tak bardzo nie podoba Ci się moje zdanie, to chce usłyszeć konkrety.

Tu mój wycięty cytat:

Cytuj
Zacznę od plusów:

- Grafika <modele premium, przywiązanie do szczegółów, z technicznego punktu widzenia wiele smaczków i powerochłonnych efektów które przybliżają Nas do rzeczywistości, i pokazują moc tej generacji, zwłaszcza PS3>

- Grywalność

- 1000 samochodów <to co że większość standard, liczy się fizyka ich jazdy i to że są w grze>

- Fizyka

- Ficzery o jakich śniłem od dawna <real timowy cykl doby i real timowe zmienne warunki pogodowe...>

- Virtualny kokpit <widok z kokpitu to jedna z najmocniejszych rzeczy w GT5, można powiedzieć że kokpit żyje>

- do 16 fur na trasie

- AI <w końcu je poprawili, choć idealne jeszcze nie jest>

- Trasy

- Ogrom wszystkiego <encyklopedia motoryzacyjna, szkółki, zawody specjalne, GTTV, Photomode, długo by wymieniać>

- Dźwięk <soundtrack i sample odgłosów silników>

Teraz pora na minusy:

- Grafika <wykonanie niektórych tras i to że jednak oczekuję się coś więcej niż tylko standard cars, problemy z cieniami-to przez real time'owe oświetlenie>

- Dźwięk <nie wszystkie samochody brzmią dobrze>

- Błędy w grze <np. zawsze startujemy w deszczu przy wyborze trasy z zmiennymi warunkami atmosferycznymi etc.>

- Niedopracowanie produktu..ja chciałem GT5 a nie GT5 beta która ładnieje z kolejnymi patchami
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2011, 21:19:18 pm wysłana przez Unlimited »

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #215 dnia: Czerwca 30, 2011, 21:17:58 pm »
Poza tym napiszę może dobitnie, PD podbiło poprzeczkę bardzo wysoko, i dopóki Turn 10 będzie tkwiło w pre renderowanym oświetleniu(które będą sobie magicznie nazywać, jak normalne rzeczy magicznie nazywa EA SPORTS), bez żadnych wymagających dla silnika gry real timowych, cząsteczkowych efektów na tej generacji(których przecież możemy na tej generacji wymagać), ani zmiennych warunków pogodowych, dopóki nie odwzorują tak torów jak w GT5(laserowo) - to się czuję, bo czuć każdą nierówność asfaltu w przeciwieństwie do FM3(tory płaskie jak patelenia), nie wiem jak FM4 tu wypada, mam nadzieje że lepiej(bo sama poprawa fizyki opon nic tej grze nie da-kooperacja z Pirelli to nie wszystko, jeśli dobrze nie czuję się toru). Kwestia kokpitów:

W GT5 jest w pełni interaktywny(pracujące wycieraczki, podświetlany kokpit, podświetlające się kontrolki, światła długie/krótkie, jego reakcję na nierówności, możliwość podglądu nie tylko na boki ale i za siebie-widok pracującego silnika Ferrari podczas jazdy = bezcenne). Co mamy w FM4, ano to samo co w FM3 tylko że ładniej.
Czlowieku...to ze gra nie ma zmieniajacej sie pory dnia, nie znaczy ze oswietlenie nie jest real timowe.
Pre renderowane oswietlenie bylo kiedys nagminnie stosowane i oznaczalo to oswietlenie  i cienie otoczenia byly wpisane w tekstury itd.
Czy oswietlenie np. w Crysis nie jest real-time?
Widzisz tylko to co chcesz widziec...ciagle prawisz o "wymagajacym dla silnika" wolumentrycznym dymie itp.
Myslisz ze wiecej trojwymiarowych obiektow na torze, wiecej detali na teksturach, gladkie cienie i refleksy na karoserii ktora odbija nie tylko otoczenie ale tez wszystkie auta jadace przed toba bierze sie samo z siebie i  nie obciazaja silnika?



« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2011, 21:19:58 pm wysłana przez Magik »

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #216 dnia: Czerwca 30, 2011, 21:23:20 pm »
Poza tym napiszę może dobitnie, PD podbiło poprzeczkę bardzo wysoko, i dopóki Turn 10 będzie tkwiło w pre renderowanym oświetleniu(które będą sobie magicznie nazywać, jak normalne rzeczy magicznie nazywa EA SPORTS), bez żadnych wymagających dla silnika gry real timowych, cząsteczkowych efektów na tej generacji(których przecież możemy na tej generacji wymagać), ani zmiennych warunków pogodowych, dopóki nie odwzorują tak torów jak w GT5(laserowo) - to się czuję, bo czuć każdą nierówność asfaltu w przeciwieństwie do FM3(tory płaskie jak patelenia), nie wiem jak FM4 tu wypada, mam nadzieje że lepiej(bo sama poprawa fizyki opon nic tej grze nie da-kooperacja z Pirelli to nie wszystko, jeśli dobrze nie czuję się toru). Kwestia kokpitów:

W GT5 jest w pełni interaktywny(pracujące wycieraczki, podświetlany kokpit, podświetlające się kontrolki, światła długie/krótkie, jego reakcję na nierówności, możliwość podglądu nie tylko na boki ale i za siebie-widok pracującego silnika Ferrari podczas jazdy = bezcenne). Co mamy w FM4, ano to samo co w FM3 tylko że ładniej.
Czlowieku...to ze gra nie ma zmieniajacej sie pory dnia, nie znaczy ze oswietlenie nie jest real timowe.
Pre renderowane oswietlenie bylo kiedys nagminnie stosowane i oznaczalo to oswietlenie  i cienie otoczenia byly wpisane w tekstury itd.
Czy oswietlenie np. w Crysis nie jest real-time?
Widzisz tylko to co chcesz widziec...ciagle prawisz o "wymagajacym dla silnika" wolumentrycznym dymie itp.
Myslisz ze wiecej trojwymiarowych obiektow na torze, wiecej detali na teksturach, gladkie cienie i refleksy na karoserii ktora odbija nie tylko otoczenie ale tez wszystkie auta jadace przed toba bierze sie samo z siebie i wogole nie obciazaja silnika?





A jakie one mają przełożenie na gameplay, na odczucia z oglądania replay'i(nie potrzebuję by tor wyglądał ładniej by był sztucznie przyozdabiany jak choinka, ja chce by tor wyglądał tak jak w rzeczywistości i schludnie, a samochody realistycznie)? Wolisz mieć więcej sztucznych detali na poboczu czy większą i ciekawiej wyglądającą dawkę dymu, iskier? Co Ci sprawi większą przyjemność, jazda ciągle po suchej nawierzchni czy jednak pewna losowość i nieprzewidywalność podczas wyścigu? Takie pierwsze lepsze przykłady. Wolisz mieć stworzone fundamenty czegoś co wykorzystasz w przyszłości w grze, czy ciągle klepać jedno i to samo? Pytam.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2011, 21:29:56 pm wysłana przez Unlimited »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #217 dnia: Czerwca 30, 2011, 21:48:49 pm »
Czlowieku...to ze gra nie ma zmieniajacej sie pory dnia, nie znaczy ze oswietlenie nie jest real timowe
Bo nie jest.

Myslisz ze wiecej trojwymiarowych obiektow na torze
Ciezko to stwierdzic akurat.

wiecej detali na teksturach
Nie do konca i do tego brak anizo.


gladkie cienie
Gladsze, ale nie gladkie i nadal nie wiemy ile tych cienii faktycznie jest, w FM 3 tylko 4 samochody z 8 byly cieniowane i do tego cieniami w roznej rozdzialce.

refleksy na karoserii ktora odbija nie tylko otoczenie ale tez wszystkie auta
Tylko samochod gracza ma takie odbicia i sa bardzo aproksymowane, i nie zblizaja sie do tego co oferuje np Dirt 2 w tej kwestii.

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #218 dnia: Czerwca 30, 2011, 22:04:32 pm »
A czy ja mowilem cos o przelozeniu tych rzeczy na gameplay? Stwierdzilem tylko fakty.
Jakos dla ciebie takie pierdoly jak podswietlenie kokpitu czy palace sie kontrolki sa bardzo wazne :-?
Co do pytan to oczywiscie wole bogate otoczenie od "podswietlenego dymu"...zwlaszcza ze zawsze gram z widoku FPP (ktory notabene jest niedostepny dla 80% fur w produkcji GT).
Oczywiscie ze  chcialbym miec rozne warunki atmosferyczne...
Klepanie ciagle tego samego?
Do piatej czesci to wlasnie seria GT byla uznawana za zastygla. T10 z czesci na czesc zupelnie zmienia model jazdy wiec gadanie ze seria FM to jedno i to samo tej z dupy wyjete.


Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #219 dnia: Czerwca 30, 2011, 22:13:46 pm »
Stwierdzasz tylko fakty które już po części KKRT zanegował.

Dla mnie to nie jest pierdoła, tylko detal, ba ficzer który świadczy o rozbudowaniu gry. Poza tym nie mów że to pierdoła, bo sam chętnie w FM pojeździł byś w nocy z włączonymi reflektorami czy podświetlonym kokpitem po np. Le Mans czy N-Ringu. Bo to buduje klimat.

Dziwne masz podejście, bo prawie każdy miłośnik motoryzacji, szczególnie wyścigów woli mieć lepiej oddane tego typu efekty niż dodawane sztucznie obiekty na trasach. Widok FPP to ten z zderzaka który jest dostępny dla każdej fury w GT5<powiedz kokpit, bo to różnica, owszem jest tylko dostępny dla 20% fur w grze, ale za to jest zajebiście odwzorowany>. Zmienne warunki, widzisz, też chciałbyś je mieć..fani proszą się o nie od FM1 i ciągle nie mogą się doprosić. Nie wierze że Turn 10 nie potrafi ich zrobić.

Odnośnie klepania tego samego, chodzi mi konkretnie o to że ukazały się 2 części FM na tej generacji, niebawem uderzy 3 część FM na tej generacji i pokaż mi znaczące różnice w gameplayu, albo ficzery który miały by znaczący wpływ na gameplay. Pomijam zmienianie modelu jazdu<raz dobry, raz spieprzony i potem naprawa owego by znów był dobry>.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2011, 22:19:35 pm wysłana przez Unlimited »

Mrocz

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #220 dnia: Czerwca 30, 2011, 22:26:54 pm »
Dziwne masz podejście, bo prawie każdy miłośnik motoryzacji, szczególnie wyścigów woli mieć lepiej oddane tego typu efekty niż dodawane sztucznie obiekty na trasach. Widok FPP to ten z zderzaka który jest dostępny dla każdej fury w GT5<powiedz kokpit, bo to różnica, owszem jest tylko dostępny dla 20% fur w grze, ale za to jest zajebiście odwzorowany>. Zmienne warunki, widzisz, też chciałbyś je mieć..fani proszą się o nie od FM1 i ciągle nie mogą się doprosić. Nie wierze że Turn 10 nie potrafi ich zrobić.

FPP - First Person Perspective... Czyli z oczu bohatera/kierowcy = widok z deski rozdzielczej...

bigdaddy

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 20-11-2008
  • Wiadomości: 213
  • Reputacja: 0
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #221 dnia: Czerwca 30, 2011, 22:35:40 pm »
Widzę że nie widziałeś realistycznego oświetlenia, czas Cię uświadomić:

Teraz sobie to porównaj do tego shotu zrobionej tej BMW podczas przejazdu po Nringu.. :P Specjalnie nie wybierałem zdjęć podczas dedykowanego Photo Mode żeby Cię jeszcze bardziej nie dołować  :angel:

na uj mi te śmieszne screeny z Photo Mode dajesz co chwile jak w to grałem kilka/kilkanaście godzin i wiem jak gra wygląda

co po tych screenach jak można zobaczyć 2 gameplaye porównujące z fm4, w top gear FM4 wypada pod każdym względem lepiej

a dołuje mnie jedynie twoja głupota i trolling w temacie x360, nawet 8banów na XO nie pomogło tobie   :lol:  

Widać masz GT5 przed wszelkimi patchami(poza tym te same foty dawałeś przy wyjściu GT5, teraz te błędy zostały trochę zredukowane, choć ciągle występują).

Ja także swoich zdjęć nie retuszowałem, może po prostu potrafię robić zdjęcia, w przeciwieństwie do Ciebie. :P

Poza tym napiszę może dobitnie, PD podbiło poprzeczkę bardzo wysoko, i dopóki Turn 10 będzie tkwiło w pre renderowanym oświetleniu(które będą sobie magicznie nazywać, jak normalne rzeczy magicznie nazywa EA SPORTS), bez żadnych wymagających dla silnika gry real timowych, cząsteczkowych efektów na tej generacji(których przecież możemy na tej generacji wymagać), ani zmiennych warunków pogodowych, dopóki nie odwzorują tak torów jak w GT5(laserowo) - to się czuję, bo czuć każdą nierówność asfaltu w przeciwieństwie do FM3(tory płaskie jak patelenia), nie wiem jak FM4 tu wypada, mam nadzieje że lepiej(bo sama poprawa fizyki opon nic tej grze nie da-kooperacja z Pirelli to nie wszystko, jeśli dobrze nie czuję się toru). Kwestia kokpitów:

W GT5 jest w pełni interaktywny(pracujące wycieraczki, podświetlany kokpit, podświetlające się kontrolki, światła długie/krótkie, jego reakcję na nierówności, możliwość podglądu nie tylko na boki ale i za siebie-widok pracującego silnika Ferrari podczas jazdy = bezcenne). Co mamy w FM4, ano to samo co w FM3 tylko że ładniej.

ITD.

Jedynie co Turn 10 wyszło lepiej niż PD to prezentacja samochodów w menu.

Może nie wszystko wyszło idealnie w GT5(ograniczenia sprzętowe lub optymalizacja silnika..różne są teorie), ale do jasnej cholery goście z PD mają jakąś wizję, pchają do przodu racery na tej generacji, robią coś co przyda im się w kolejnych odsłonach ich serii. Potrafią ukazać piękno motoryzacji jak żaden inny team developerski. Potrafią ukazać smaczki które są ważne w gameplay'u. Do tego biorą czynny udział w światku motoryzacyjnym(GT Academy czy ściaganie się w wybranych wyścigach-np. ostatni 24H Nurburgring i to z sukcesami). Obie ekipy idą inna drogą, dla mnie dojrzalsza droga to ta od PD.

no pchają do przodu dając gt5 które jest w 70-80% portem z ps2 i psp  :lol: brawo PD 6lat pracy, że warunki pogodowe ? ta paćka na szybie ? tutaj nie ma czym się chwalić, fajnie że jest ale wykonanie... że zmienne pora dnia w czasie rzeczywistym dobry bajer ale na ilu trasach to jest

w gt5 drzewa są poruszane przez wiatr ?

,,jedynie co wyszło T10''  - dobrze że już masz werdykt i katujesz fm4 w domu, wyrocznia unlimited prawdę ci powie  :lol:
« Ostatnia zmiana: Czerwca 30, 2011, 23:14:44 pm wysłana przez bigdaddy »

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #222 dnia: Czerwca 30, 2011, 23:16:59 pm »
@ Mrocz

Widze ze Cie zabolalo, teraz bedziesz sobie takie rzeczy na swoj sposob interpretowal, i sie mnie co post czepial, a do wczesniejszego postu jakos nie potrafisz sie odniesc.

@ BD

NIE ZAWRACAM SOBIE TOBA GLOWY, MASZ JAKIES PRYWATNE ALE TO NA PW. Na psx extreme nie pisze bo to dzieciarnia i juz zeszmacone czasopismo. Sprobuj swoje wypociny napisac na punkgamer. Chetnie Cie z chlopakami sprowadzimy na ziemie, i nie bedzie przebacz.

Michal102

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-05-2008
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 1
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #223 dnia: Lipca 01, 2011, 00:06:19 am »
No jak się trafi na stado zagorzałych fanbojów, to wiadomo, że nie ma przebacz  :roll:

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #224 dnia: Lipca 01, 2011, 01:21:06 am »
To moze ja cos napisze od siebie, zaznaczam od razu, ze nie mam zamiaru oczerniac ani tez bronic zadnej z tych gier, po prostu chce napisac co mi lezy a co nie. Zaczne wiec od Forzy, przez ktora w sumie jet to cale zamieszanie. Przede wszystkim nie zgodze sie aby seria stala w miejscu, ciagle cos zmieniaja i ciagle cos nowego staraja sie dodac, jak wiadomo nie zawsze z najlepszym skutkiem. Sam fakt, ze pozbyto sie starego oswietlenia, gdzie trasa miala swoje a samochod swoje oswietlenie na rzecz Image Base Lighitng jest dla mnie sporym osiagnieciem, jesli chodzi o serie Forza. Teraz wszystko jest oswietlane rownoczesnie i wyglada o wiele bardziej naturalnie, co za tym idzie duzo latwiej jest zaimpletowac rozne pory dnia czy tez noc. Jak narazie potwierdzono, ze trasy (nie wiadomo jakie i czy wszystkie) beda mialy rozne pory dnia, prawdopodobnie, wczesny poranek, poludnie i wieczor. Jest to kolejna zmiana wzgledem czesci drugiej czy tez trzeciej, moze nie kladzie na kolana ale bardzo cieszy. Czy jest szansa na wyscigi noca? Mysle, ze jak najbardziej tak, pytanie teraz ile pracy bedzie to wymagalo od strony T10. Bo o ile oswietlenie calej trasy a raczej jego brak nie powinno byc problemem przy wykorzystaniu IBL, tak podswietlenie wszystkich zegarow, wnetrz i zrobienie dobrego oswietlenia z reflektorow moze juz troche czasu zajac. W tym przypadku sprzet (x360) raczej ograniczeniem nie jest, wszystko zalezy czy bedzie sie chcialo developerom to zrobic. Kolejna rzecz to zmienne warunki pogodowe, w ktore sam osobiscie bardzo watpie a ucieszyly by mnie cholernie, moga po prostu sie nie pojawic, ze wzgledu na moc konsoli, ktora pierwszej mlodosci juz nie jest. Odpowiedzi na te jak i inne pytania przyniesie z pewnoscia czas. Od razu wam mowie, ze nie ma nawet najmniejszej szansy na real time, zarowno jesli chodzi o pogode jak i o pory dnia, X360 po prostu tego wszystkiego nie uciagnie. Osobiscie uwazam, ze na chwile obecna to wlasnie sprzet bardzo ogranicza T10 a nie ich zdolnosci czy tez checi ale kazdy podchodzi do tego i tak inaczej. Sam fakt, ze zmieniono oswietlenie, podciagnieto jeszcze bardziej grafike, dodanie duzo lepiej wygladajach kokpitow i 16 pojazdow na trasie jest juz nie lada wyczynem jesli chodzi o xboxa. Do tego fizyka zapowiada sie swietnie, wiele osob, ktore mialy okazje testowac gre uwaza ja za najlepsza na konsolach ale z tym to poczekam do czasu ukazania sie gry. Jak wiadomo T10 bardzo mocno wspolpracuje z Top Gear i Pirelli, co mysle bardzo dobrze odbije sie na samej grze. Ci pierwsi sluza nieocenionym doswiadczeniem jak i tez wiedza na temat samochodow a Pirelli generalni dalo cala fizyke opon T10, udostepniajac im wszystkie swoje dane z testow, o czym G sam wspominal. Do tego pojawil sie backfire i troszke wieksza ilosc dymu, chociaz i tak nadal nie zadowalajaca ale o tym za chwile. Poki co ilosc zmian jest naprawde spora wzgledem trzeciej czesci a to jeszcze nie koniec, na pewno maja jeszcze troche niespodzianek, ktore zostana ujawnione z czasem, przynajmniej ja za to trzymam kciuki.

Przejdzmy teraz do rzeczy ktore nalezy poprawic, zmienic, pozbyc sie czy tez zrobic calkowicie od podstaw. Zacznijmy moze od dymu, ktorego ilosc w trzeciej czesci wywoluje smiech, bo inaczej sie tego okreslic nie da. Drift z taka iloscia dymu wyglada po prostu zalosnie. Pod tym wzgledem GT5 wyglada fenomenalnie i mimo, ze te straszne zabki psuja caly efekt tak ilosc i wyglad dymu jest naprawde zajebista. Kolejna rzecz do poprawy to animacja zmiany biegow, ktora rowniez wypada bardzo slabo. Moze przy standardowej skrzyni to jeszcze ujdzie, bo i tak nie widac samej animacji zmiany biegu i tylko reka znika z kierownicy i po chwili sie pojawia tak zmiana biegow na manetkach jednym palcem, ktory nawet manetki nie dotyka jest po prostu tragiczna. Do tego trzeba byc niezlym orlem, zeby wogole dopatrzec sie tego ruchu palcem, tak byc nie moze. Moze taka mala rzecz ale mnie osobiscie bardzo razi, tym bardziej, ze jezdze glownie przy uzyciu widoku z wnetrza pojazdu. To ma byc szybkie, realne i naturalne a nie ma byc aby bylo. Kolejna rzecz to trasy, a raczej aktualizacja co niektorych, nie oszukujmy sie ale tory z czasem sie zmieniaja a w Forzie co niektore pamietaja jeszcze czasy pierwszej czesci. Mam na mysli te prawdziwe tory, gdzie aktualizacja jest niezbedna i oczekiwana. To, ze T10 doda sobie gdzies jakies drzewka czy namiocik, czy co tam jeszcze chca kompletnie mi nie przeszkadza, moze nawet dzieki temu trasy wygladaja lepiej. Nie wplywa to w zaden sposob negatywnie na gameplay a byc moze wrecz pozytywnie na ogolny odbior gry. Tak dlugo jak nie dodaja z dupy zakretow lub tez nie zmieniaja i nie kombinuja z ulozeniem trasy nie mam nic przeciwko temu, wazne aby ten byl jak najabrdziej aktualny i jak najlepiej oddany. Nordschleife naprawde wymaga sporo pracy, szczegolnie przy oddaniu nierownosci toru, bo tego w Forzie 3 sie nie uswiadczy a oddanie tego w GT5 urywa po prostu dupe. Nie przypominam sobie abym gral w jakas gre z tak swietnie odwzorowanym Nordem, po prostu nie ma i tyle. Nie spodziewam sie tez takiej precyzji w Forzie 4 ale chociaz troche poprawiony byc musi. Efektu szyby nie zobaczymy na pewno i jest to juz oficjalne z bardzo prostej przyczyny, T10 chce zachowac 60 klatek i jak sami mowia dodanie tego moze spowodowac spadki w animacji a na to pozwolic sobie nie moga. I tu po raz kolejny wychodzi ograniczenie sprzetu, ktore jestem w stanie wybaczyc ale mimo wszystko efekt ten dodalby grze jeszcze wiekszej realnosci. Kolejna rzecz wymagajaca poprawy a moze nawet zrobienie wszystkiego od zera to uszkodzenia wizualne pojazdow, ktore w trzeciej czesci po prostu sa slabe, nawet gorsze niz w czesci drugiej. Od kiedy to przy czolowym zderzeniu czy tez wjechaniu w czyjs tyl na samochodzie odpada polowa lakieru? lol Really T10? Lakier bardzo rzadko odpryskuje przy wypadkach i na pewno nie w takich ilosciach. Lepiej bedzie wygladalo jesli pojawia sie mniejsze wgniecenia niz ten odpadajacy wszedzie lakier, ktory wyglada po prostu smiesznie. Ja wiem, ze nie moga sobie pozwolic na zniszczenia typu Burnout ze wzgledu na licencje i ich ograniczenia ale na jakis kompromis przeciez pojsc moga. Lepiej jesli zrobia to bardziej realnie a w mniejszej skali niz ma byc to co jest w czesci 3.

Na chwile obecna to chyba tyle, za jakis czas rozpisze sie znowu narazie nic wiecej do glowy mi nie przychodzi a i za duzo czasu tez nie mam. Mialo byc o obu grach a wsumie bylo tylko o Forzie, z malymi porownaniami do GT5 ale o tym napisze nastepnym razem. Zaznaczam, ze jest to moje zdanie i nikt sie z nim zgadzac nie musi, jak ja szanuje wasze opinie wy tez uszanujcie moja.

Tak w sumie troche odlece na chwile w przyszlosc ale wyobrazcie sobie jak beda wygladaly gry wyscigowe na nastepnej generacji, skoro nawet teraz T10 bylo w stanie tak zmienic Forze na starym juz Xboksie, nie wspominajac juz o kolejnym GT. Odpowiedz jest prosta, beda urywaly dupsko jak nic. Forza to chyba ostatni duzy racer tej generacji, bo raczej nie ma szans na kolejne Gran Turismo na PS3, wiec mysle, ze bedzie to godne pozegnanie z ta generacja i mam nadzieje, ze nastepna generacja powypala nam oczy od zajebistej grafiki i posramy sie ze szczescia od ilosci jak i jakosci ficzerow w obu grach.
« Ostatnia zmiana: Lipca 01, 2011, 01:38:27 am wysłana przez _ReD_ »

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #225 dnia: Lipca 01, 2011, 01:49:05 am »
na uj mi te śmieszne screeny z Photo Mode dajesz co chwile jak w to grałem kilka/kilkanaście godzin i wiem jak gra wygląda


tninja

  • Proletariusz
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 360
  • Reputacja: 11
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #226 dnia: Lipca 01, 2011, 05:17:59 am »
Red dobrze cwargoli,przyjemnie czyta się takie posty bez naleciałości fanboystwa(cdn nastąpi?). Jestem miłośnikiem motoryzacji i dobrych gier traktujących o tej tematyce a takimi napewno są serię gt i fm.

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #227 dnia: Lipca 01, 2011, 08:05:20 am »
Red masz w sporej czesci racje, ale czy nie uwazasz ze gdyby turn 10 dodalo tylko samo oswietlenie, i poprawili modele podczas replayu/gameplayu, a nie dodawalo tych pozostalych zbednych efektow, gra by nie byla lepsza. Przeciez teraz skupia sie to na grafice, ktora i tak nie osiagnie levelu gier na silniejsza konsole jaka jest ps3, a tak mogli by dac cos wiecej co ma sensowne przelozenie na gameplay. Przeciez zamiast tych zbednych bajerow graficznych mogli by dac np. zmienne warunki pogodowe, nie musialy by byc w real time,  mogly by byc ustalone z gory dla konkretnej trasy. W kwestii nocnych wyscigow, oprocz tego co mowiles, dodaj jeszcze liczone w czasie rzeczywistym cienie i wiazki swiatla, moze to ichp hamuje, szczegolnie przy 16 samochodach na trasie, ktore wlasnie dodali.

Dalej model jazdy, na niego wplywa fizyka, ale i takze oddanie nierownowci toru, faktury powierzchni itd. I o ile z tym pierwszym po wstepnych relacjach wydaje sie byc dobrze(choc trzeba to samemu sprawdzic) tak to drugie to niewiadoma, turn 10 sie nie chwali w tym elemencie, wiec boje sie ze tory beda znow plaskie jak w Fm3.

Odnosnie przyszlosci Gt, spokojnie, jak nie wyjda kolejne patche i dlc to do konca 2013 roku ukaze sie Gt6. Kaz ma tu dwie mozliwosci. Poza tym nastepna generacja to wg. mnie najwczesniej 2013 rok dla nastepcy x360 i 2014 dla nastepcy Ps3.

Napisano z Htc Desire
« Ostatnia zmiana: Lipca 01, 2011, 08:06:58 am wysłana przez Unlimited »

_ReD_

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-12-2005
  • Wiadomości: 4 959
  • Reputacja: 49
  • It is what it is
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #228 dnia: Lipca 01, 2011, 08:35:37 am »
Nie bardzo wiem o jakich zbednych efektach mowisz, bo tak na dobra sprawe jesli chodzi o grafike to dodali wlasnie tylko oswietlenia, duzo lepsze kokpity, lepsze modele aut i w sumie to wszystko. Jesli mogl bys dokladniej napisac o jakie efekty ci chodzi to bede mogl udzielic lepszej odpowiedzi. Tych zmiennych warunkow to jeszcze bym nie przesadzal, tak samo jak wyscigow noca, to sa rzeczy o ktorych narazie nic nie wiadomo a czy znajda sie w finalnej wersji to sie okaze dopiero z czasem. Ja na chwile obecna podchodze do tego ze sporym dystansem i skupiam sie tylko na rzeczach, ktore wiadomo lub ktore uwazam za zle i chce aby je poprawiono. Jesli chodzi o trasy to wspomnialem o tym wczesniej, ze nadaja sie do poprawki a przynajmniej aktualizacji. Ja raczej nie liczyl bym na poziom Nordschleife z GT5 jesli chodzi o nierownosci, ja bede sie cieszyl jesli jakie kolwiek dodadza. Z Forza sprawa wyglada tak, ze bedzie to juz ostatnia czesc na X0, wiec spiesza sie ze wszystkim jak moge i robia co moga aby jak najwiecej zmian bylo a jak wielkie to beda zmiany i czy na plus to sie okaze. Mysle, ze robienie nowego silnika na ostatnia gre tej generacji nie ma zupelnie sensu, dlatego korzystaja z tego co maja i staraja sie go usprawnic na ile to mozliwe, byc moze to i silnik w jakis sposob ich ogranicza, ciezko powiedziec. Na nastepnej generacji pojawi sie bankowo nowy silnik i wtedy bede ich ocenial pod wzgledem kreatywnosci i pracowitosci, bo na jakie kolwiek braki wtedy nie beda mieli wymowki. Ja jestem osoba dosc wyrozumiala ale jednoczesnie staram sie realnie patrzec na to wszystko a realia sa takie, ze xbox juz po prostu nie domaga i nie wiem jak bardzo by tego T10 chcialo to cudow nie zdziala. Miej tez na uwadze pojemnosc nosnika, T10 znowu musi wszystko zmiescic na 2 plytach, bo tego limitu przekroczyc nie moga a podejzewam, ze taka auto-vista, ktora strasznie mnie jara, swoje zajmowac moze. Jak juz pisalem, czas przyniesie wiele odpowiedzi i na chwile obecna raczej proponowal bym skupic sie na tym co jest wiadome, jak dojdzie wiecej nowego info to sie wtedy bedziemy czepiac czy tez chwalic.
« Ostatnia zmiana: Lipca 01, 2011, 08:40:57 am wysłana przez _ReD_ »

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #229 dnia: Lipca 01, 2011, 09:00:43 am »
Na jednym z filmików DAN właśnie mówił że oprócz poprawy oświetlenia, i usprawnienia samochodów, skupili się jeszcze mocniej na otoczeniu i dodali także kilka kolejnych efektów. Kokpity są te same<ulepszyli tylko niektóre textury, dodali shadery, cienie + nowe oświetlenie i dlatego wygląda to wreszcie przyzwoicie).

Tu chyba o tym mówi jak się nie myle:

W kwestii nośników masz rację, ale w FM3(druga płyta była jedynie w 1/4 zapełniona). Choć pewnie Autovista trochę miejsca zabierze.

« Ostatnia zmiana: Lipca 01, 2011, 09:03:11 am wysłana przez Unlimited »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #230 dnia: Lipca 01, 2011, 10:20:47 am »
Forza 4 zapowiada się genialnie i nie da się temu zaprzeczyć (ten co próbuje jest po prostu ślepy), ale to czy pokona GT5 będzie zależało tylko I WYŁĄCZNIE od modelu jazdy...

Tu się nie zgodzę. Model jazdy w GT5 jest na tyle dobry, że teraz jedynie można nakładać na to minimalne poprawki. Nawet jeśli FM4 skupi się na tym aspekcie, to różnice nie będą mocno odczuwalne. Aczkolwiek patrząc na te wszystkie pierdoły typu punkty za driftowanie i pokonywanie zakrętów odnoszę wrażenie, że FM4 znowu chce być tytułem, który zaspokoi zarówno laika jak i wyjadacza tematu. To się raczej udać nie może. Takie GT5 wyraźnie celuje w zagorzałych fanów motoryzacji i dlatego każdego kto odpala ten tytuł aby chwilę pograć spotyka zawód.

Przewagi jednego lub drugiego tytułu trzeba raczej upatrywać w takich smaczkach jak zmienne warunki pogodowe, zmienne pory dnia, efekty typu piach/ziemia na torze, walające się części po wypadkach itp. Ja bym chciał widzieć takie bajery. Model jazdy w GT5 jest genialny i tutaj nic bym nie ruszał. PD powinno się skupić na tego typu bajerach o jakich wspomniałem wcześniej. Mamy w GT5 efekt przesychającego toru, ale w kolejnej części gry powinni to jeszcze lepiej dopracować (tak aby przesychał w miejscach optymalnego toru jazdy po którym poruszają się auta).

Graficznie GT5 jest dla mnie w pełni wystarczające. Owszem ma swoje babole, ale odchodzą one na drugi plan kiedy skupiamy się na wyścigu. Co z tego, że taka FM4 ma miliard bajerów wokół toru skoro sam tor (tu mowa o Nurb GT) jest niestety dosyć słabo oddany względem rzeczywistości. Pomijam tory wymyślone przez twórców gier. Tutaj sytuacja jest podoba. Graficznie w Forzie przepych i bogactwo, ale pod względem technicznego podejścia do tematu jest nudno. Taki Trial Mountain mimo iż przeniesiony z ery PS2 i tylko lekko podrasowany, to swoim układem z miejsca staje się jednym z ciekawszych torów w grze. Pokonywanie sekcji zakrętów na torach wymyślonych przez PD to czysta przyjemność. Widać, że są to trasy przemyślane. Wiadomo, że gdyby za tym poszła zajebista grafa to byłoby jeszcze lepiej, ale jeśli mam wybierać między torami napakowanymi bajerami na poboczu, a torami brzydszymi tyle, że z dużo ciekawszym układem to oczywiście, że wybiorę te drugie.

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #231 dnia: Lipca 01, 2011, 10:52:50 am »
Stwierdzasz tylko fakty które już po części KKRT zanegował.

Dla mnie to nie jest pierdoła, tylko detal, ba ficzer który świadczy o rozbudowaniu gry. Poza tym nie mów że to pierdoła, bo sam chętnie w FM pojeździł byś w nocy z włączonymi reflektorami czy podświetlonym kokpitem po np. Le Mans czy N-Ringu. Bo to buduje klimat.

Dziwne masz podejście, bo prawie każdy miłośnik motoryzacji, szczególnie wyścigów woli mieć lepiej oddane tego typu efekty niż dodawane sztucznie obiekty na trasach. Widok FPP to ten z zderzaka który jest dostępny dla każdej fury w GT5<powiedz kokpit, bo to różnica, owszem jest tylko dostępny dla 20% fur w grze, ale za to jest zajebiście odwzorowany>. Zmienne warunki, widzisz, też chciałbyś je mieć..fani proszą się o nie od FM1 i ciągle nie mogą się doprosić. Nie wierze że Turn 10 nie potrafi ich zrobić.
Czy ja cos mowilem o "sztucznie dodawanych" obiektach? Mowilem o ogolnej jakosci wymodelowania tras co owocuje rowniez pieknymi trasami fantazyjnymi.
Po prostu razi mnie bitmapowa roslinnosc 3 metry od drogi i ogolne rozmycie tekstur. Dlatego tez przedkladam wymodelowanie tras w stylu FM nad kontrolki czy dym czy iskry. Ze o betonowych 60fps i braku teeringu nie wspomne.
Ty wszystko zdajesz sie sprowadzac do Nurba...FM to nie tylko Nurb...takie trasy jak Laguna czy Atlanta sa naprawde ladnie odwzorowane.
Odnośnie klepania tego samego, chodzi mi konkretnie o to że ukazały się 2 części FM na tej generacji, niebawem uderzy 3 część FM na tej generacji i pokaż mi znaczące różnice w gameplayu, albo ficzery który miały by znaczący wpływ na gameplay. Pomijam zmienianie modelu jazdu<raz dobry, raz spieprzony i potem naprawa owego by znów był dobry>.
Oczywiscie pomijasz model jazdy ktory jest najwazniejsza rzecza w grze wyscigowej...zmiana modelu jazdy ma najwiekszy wplyw na gameplay i na odczucia z gry.
Dodanie kokpitu rowniez mocno odbilo na feelingu podczas jazdy.
O czworce narazie za duzo nie wiemy ale juz teraz mozna powiedziec ze fizyka opon diametralnie rozni sie od poprzedniczek.
Autovista doda nam ponad 10h swietnego contentu w tym rowniez jakies wyzwania dla danego wozu.
Kariera nie bedzie skladala sie tylko z wyscigow i drag race ale dodali tez czasowki, autocross czy track day.
No i nowe tryby multiplayer.
Co dalej?...Czas pokaze. Im blizej premiery tym wiecej bedziemy wiedziec.

@ Boban
Co do tych torow fantazyjnych to nie moge sie z toba zgodzic...trasy fantazyjne od T10 sprawiaja mi mase radosci.
Jazda po takim 13-kilometrowym Positano to sam miod...masa zakretow (od superszybkich po ostre nawroty), liczne podjazdy/zjazdy/hopki, brukowana nawierzchnia, no i mur otaczajacy cala trase ktory mijasz na milimetry.  Wyscigi stanowia ciagla walke bowiem przy takiej ilosci roznorodnych zakretow non stop jest okazja na wyprzedzanie a wymasterowanie tej trasy tylnonapedowym F599 daje mega-satysfakcje. Podobnie jak driftowanie to Kaido :)

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #232 dnia: Lipca 01, 2011, 11:09:14 am »
@ Magik

Trasy fantazyjne są w FM świetne, to trzeba im oddać, choć technicznie mało która jest wymagająca, w FM3 były tylko 3 technicznie świetne trasy-Camino Viejo, Fujimi Kaido(choć akurat ta trasa jest gorzej zrobiona niż w FM1) i Rally Di Positano. Oczywiście pomijam orginalne tory.

Na model jazdy tłumaczyłem już że wpływają dwa czynniki:

Tu mój wcześniejszy cytat:

Cytuj
Dalej model jazdy, na niego wplywa fizyka, ale i takze oddanie nierownowci toru, faktury powierzchni itd. I o ile z tym pierwszym po wstepnych relacjach wydaje sie byc dobrze(choc trzeba to samemu sprawdzic) tak to drugie to niewiadoma, turn 10 sie nie chwali w tym elemencie, wiec boje sie ze tory beda znow plaskie jak w Fm3.

Także jeśli drugiego czynnika nie uwzględnią to ciągle będziemy odczuwać braki.

Mnie ta roślinność nie razi, bo jest jota w jotę odwzorowana(np. na Nurbie bo tam jest jej od groma), poza tym jak jedziesz to wygląda to bardzo realistycznie, ale już był tu nie raz dawany filmik reality vs game. Więc zobacz go sobie jeszcze raz, jak mi nie wierzysz.

Kontrolki, dym, iskry, ruchome elementy nadwozia to są smaczki które docenia się w wyścigach, drift w FM3 akurat jest zjeba** na maksa przez model jazdy i brak dymu. Do pełni szczęścia brakuję tylko tego co mówi BoBaN.

Odnośnie innych tras, owszem są fajnie odwzorowane, ale przez braki w odwzorowaniu nierówności nadwozia, faktury nawierzchni są na dłuższą metę nużące.

Odnośnie rzeczy jak Autovista czy lepszy kokpit względem FM3 to jakbyś nie zauważył to to chwalę. Wg. mnie Autovista lepiej pokazuje modele samochodów niż GT5(mimo że też tam mamy od groma informacji, ale tylko do poczytania..). Tryb online i społecznościowy jest w FM bardzo dobrze rozwinięty(lepiej niż w GT5), z kolei kariera, dobrze że wreszcie coś starają się z nią zrobić.
« Ostatnia zmiana: Lipca 01, 2011, 11:11:19 am wysłana przez Unlimited »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #233 dnia: Lipca 01, 2011, 11:09:56 am »
@ Boban
Co do tych torow fantazyjnych to nie moge sie z toba zgodzic...trasy fantazyjne od T10 sprawiaja mi mase radosci.
Jazda po takim 13-kilometrowym Positano to sam miod...masa zakretow (od superszybkich po ostre nawroty), liczne podjazdy/zjazdy/hopki, brukowana nawierzchnia, no i mur otaczajacy cala trase ktory mijasz na milimetry.  Wyscigi stanowia ciagla walke bowiem przy takiej ilosci roznorodnych zakretow non stop jest okazja na wyprzedzanie a wymasterowanie tej trasy tylnonapedowym F599 daje mega-satysfakcje. Podobnie jak driftowanie to Kaido :)

Spoko, przecież nie mówię, że wszystkim się nie podobają. Wiadomo, że w czyjś gust trafią. Jednak już kilkukrotnie spotkałem się z negatywnym zdaniem odnośnie wymyślonych tras w FM. Sztuką nie jest nawalić "pińcet" różnych zakrętów. Sztuką jest zbudowanie takich układów zakrętów, które będą bawić za każdym razem i zapadną w pamięć oraz zmuszą gracza do masterowania przejazdów.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #234 dnia: Lipca 01, 2011, 11:24:53 am »
Ja także swoich zdjęć nie retuszowałem, może po prostu potrafię robić zdjęcia, w przeciwieństwie do Ciebie. :P

przecież te zdjęcia co dawałeś nie są twoje. ty sobie kur** jaja robisz czy co????????

Wiadomość scalona: Lipca 01, 2011, 11:31:16 am
A jakie one mają przełożenie na gameplay, na odczucia z oglądania replay'i(nie potrzebuję by tor wyglądał ładniej by był sztucznie przyozdabiany jak choinka, ja chce by tor wyglądał tak jak w rzeczywistości i schludnie, a samochody realistycznie)?

a jakie przełożenie na gameplay mają kontrolki w kokpicie????? sam sobie przeczysz.

jeżeli chodzi o klapki na oczach, to jesteś lata świetlne przed bobanem i jego "UNCHARTED!!!!!!1111".
« Ostatnia zmiana: Lipca 01, 2011, 11:31:16 am wysłana przez s00s »

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #235 dnia: Lipca 01, 2011, 11:34:59 am »
Pare jest nie moich, te z podpisami. Kontrolki w kokpicie poteguja klimat. Poza tym..zmien ton. Inaczej nie mamy o czym gadac.

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #236 dnia: Lipca 01, 2011, 11:39:09 am »
swoim pierdoleniem wpisujesz się na moją listę tygodniowego ignore.

pa :*

Michal102

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 14-05-2008
  • Wiadomości: 282
  • Reputacja: 1
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #237 dnia: Lipca 01, 2011, 11:46:31 am »
Jeśli chodzi o trasy wymyślone przez twórców gier, to T10 nie ma się absolutnie czego wstydzić. Jeśli ktoś twierdzi, że są one nudne i mało skomplikowane, to widać, że bardzo mało grał w Forze, lub nie chce tego przyznać bo mu klapy na oczach nie pozwalają. Sam spędziłem na tych torach dziesiątki godzin walcząc o każdą tysięczną część sekundy i za każdym razem bawiłem się przednio... zresztą to samo tyczy się tras wymyślonych przez PD (nawet prosty jak konstrukcja cepa HSR sprawia mi masę radochy).

Także po raz kolejny apeluję o zdjęcie okularów z logosem Waszej ulubionej gry. Nauczcie się doceniać piękno zarówno GT jak i FM... oba tytuły są kapitalne (każdy z nich ma tez swoje wady i zalety) i ja między nimi stawiam znak równości.

Unlimited

  • Gość
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #238 dnia: Lipca 01, 2011, 11:54:23 am »
swoim pierdoleniem wpisujesz się na moją listę tygodniowego ignore.

pa :*

Dzieki. Calusa nie przyjmuje :P

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Forza 4 vs GT5
« Odpowiedź #239 dnia: Lipca 01, 2011, 13:11:29 pm »
Spoko, przecież nie mówię, że wszystkim się nie podobają. Wiadomo, że w czyjś gust trafią. Jednak już kilkukrotnie spotkałem się z negatywnym zdaniem odnośnie wymyślonych tras w FM. Sztuką nie jest nawalić "pińcet" różnych zakrętów. Sztuką jest zbudowanie takich układów zakrętów, które będą bawić za każdym razem i zapadną w pamięć oraz zmuszą gracza do masterowania przejazdów.
I ta sztuka wie w wiekszosci przypadkow T10 udala.
Positano, Camino, Fujimi czy Mapple Valley sa kapitalne. Brakuje mi jeszcze Blue Moutain do szczescia.
Z torow wymyslonych przez T10 nie podobaja mi sie tylko 2...Penisula i beznadziejna Sedona.

@Unli
Zupelnie sie z Toba nie zgodze ze drift w FM3 jest zjebany przez model jazdy.
Moim zdanien drift jest swietny...inna sprawa ze wymaga dobrze przygotowanej fury.
Gymkhana w FM daje mase frajdy a to co robia wymiatacze przechodzi moje pojecie.

Ale coz...o gustach sie nie dyskutuje :P