Byłem właśnie na prezentacji dwóch gości na temat wirtualnych postaci. Jeden z nich pracował przezlataprzy filmach, od 8 lat robi przy grach w Sony. W zasadzie pomagał przy tworzeniu postaci, moków, itp. przy większości gier Sony (Uncharted 2, 3, Socom 4, The Last of Us, GoW'y, ostatnio The Order). To co robią do Uncharted 4 wyglądało świetnie, jeszcze lepiej niż The Order. Nie mógł pokazać za wiele, ale mimik Drake'a niszczy wszystko co do tej pory było. Samych blend shape'ów mają tak 4-6 razy więcej niż w produkcji RaD. Co było jeszcze lepsze, to prezentacja techu, który obecnie nie ma zastosowania w grach, ale chcą to jakoś wykorzystać. Postać fizycznie zbudowana ze szkieletu, mięśni, nerwów, naczyń krwionośnych, gdzie mimika opiera się na tych właśnie mięśniach, a nie wyrzeźbionych i wypieczonych zmarszczkach. Do tego cały system nerwowy, oddziaływanie bodźców, powiązania - takie AI, które uczy się i wszystko po to, aby oddać jeszcze bardziej realizm postaci.
Sony gromadzi właśnie takich ludzi - za wiele o nich nie słyszysz, nie widzisz podczas wywiadów czy making of'ów, ale ich robota popycha wszystko do przodu. Sam nie wiedziałem, ża takich dwóch pracuje dla Sony (w zeszłym roku był inny, ale on współpracuje także z 3rd party).