Autor Wątek: Rozwój i przyszłość konsol  (Przeczytany 562613 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3040 dnia: Czerwca 07, 2018, 13:52:30 pm »
Już było takie gadanie przy PS3 i X360.

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3041 dnia: Czerwca 07, 2018, 14:47:36 pm »
No i MS po części próbował wcielić ten pomysł w życie, tylko im nie wyszło ;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3042 dnia: Czerwca 07, 2018, 14:54:52 pm »
Już było takie gadanie przy PS3 i X360.

Dokładnie tak. Ja myślę, że najbliższe 6-7 lat to wciąż może być za wcześnie. Poza tym MS pewnie ma w tym większy biznes niż Sony, czy Niny. Niby PlayStation przygotowuje się do tego, ale nie zdziwiłbym się gdyby w przyszłości wciąż były tradycyjne konsole obok serwisów streamujących.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3043 dnia: Czerwca 07, 2018, 17:43:45 pm »
Stream pozwoliłby znacznie obniżyć cenę konsol, więc tu jest duży plus takiego rozwiązania. Ale potrzebne by było najpierw przyzwyczaić do tego mentalnie graczy. Możliwe, że za 10 lat będą dostępne 2 rodzaje konsol, czyli konsola tradycyjna oraz tańsza konsola-dekoder, w której wykupuje się abonament.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3044 dnia: Czerwca 07, 2018, 17:45:35 pm »
Stream pozwoliłby znacznie obniżyć cenę konsol, więc tu jest duży plus takiego rozwiązania. Ale potrzebne by było najpierw przyzwyczaić do tego mentalnie graczy. Możliwe, że za 10 lat będą dostępne 2 rodzaje konsol, czyli konsola tradycyjna oraz tańsza konsola-dekoder, w której wykupuje się abonament.

Póki w każdej zapiziałej wiosce nie będize neta minimum 300mb/s to nie widzę szans na stream. Bez tego pozbywają się masy użytkowników, bo w takich stanach szybki net to też nie jest jakiś mega standard. Co innego mocarna konsola jako "dekoder", która będzie trzymać na dysku gierki, ale wymagać neta raz na 24h żeby móc je odpalać w ramach jakiegoś abonamentu.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3045 dnia: Czerwca 07, 2018, 23:51:27 pm »
Dlatego sens miałoby wypuszczenie dwóch wersji konsol. Wtedy mogliby dotrzeć do sporej nowej grupy odbiorców. Płacisz za konsolę-dekoder 400 zł, a potem abonament 50 zeta na miesiąc za bibliotekę gier. Tak niska cena samego sprzętu mogłaby skusić wiele osób.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3046 dnia: Czerwca 11, 2018, 17:08:42 pm »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3047 dnia: Czerwca 12, 2018, 01:00:18 am »
Nowa konsola Microsoftu z nazwą kodową Scarlet
Cytuj
Podczas wczorajszej konferencji Microsoft zapowiedział wiele ciekawych nowości z gier, ale i również potwierdził, że wciąż pracuje nad usprawnianiem swojego sprzętu. Nie podano żadnych konkretnych szczegółów odnośnie kolejnej konsoli, jednak serwis Thurrot dotarł do wiadomości związanych z kolejną generacją. Według dziennikarzy nazwą kodową nowego urządzenia jest Scarlet. Takie doniesienia również potwierdza Game Informer.

Microsoft nie powiedział wiele na temat nowej, planowanej na przyszłość generacji konsol. Z wypowiedzi można wywnioskować jedynie, że może być to więcej niż jedna jednostka sprzętowa. Podczas konferencji pojawiło się słowo „konsole”. Poza tym poinformowano również, że firma aktualnie zajmuje się też nową sztuczną inteligencją. Tutaj szczegóły również były niejasne, więc trudno się dopatrywać wielu nowości w tym temacie. O samej generacji Scarlet jeszcze nic nie wiadomo, ale po wycieku można sądzić, że niedługo dowiemy się czegoś więcej odnośnie nowej generacji sprzętów.
https://www.gram.pl/news/2018/06/11/e3-2018-nowa-konsola-microsoftu-z-nazwa-kodowa-scarlet.shtml

Jestem pewny, że MS będzie od samego początku następnej generacji stawiać na GamePassa. Myślę, że będą dążyć do tego, by stać się Netflixem dla gier (i stąd też ponowne zainteresowanie tytułami na wyłączność).

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3048 dnia: Października 03, 2018, 05:20:04 am »
Google Announces Project Stream, allows you to stream AAA games directly to Google Chrome
Cytuj
To kickstart Project Stream, Google's looking for people in the U.S. to test drive the service with the opportunity to play Assassin's Creed Oddysey for free starting October 5 and going through mid-January. All you need is an internet connection of 25Mbs or higher and a desktop or laptop with Google Chrome.

What's the ultimate goal of Project Stream? While Google's yet to say one way or another, it's very possible that this will tie into reports from earlier this year of Google working on its own gaming console called "Yeti." We already know that Yeti will have a focus on cloud-based streaming, so it only seems logical that Project Stream is our first introduction to that.
http://gamrconnect.vgchartz.com/thread.php?id=237873




Czyżby Google miało niedługo zapowiedzieć konsolę-dekoder?
« Ostatnia zmiana: Października 03, 2018, 05:21:39 am wysłana przez POK »

jay jay

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 25-03-2005
  • Wiadomości: 4 740
  • Reputacja: 18
  • Terror of unexpleainable
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3049 dnia: Października 03, 2018, 06:45:48 am »
ale co to beda za rozbudowane gry? angry birds?
''Don't take advice from anyone'' - Robert Altman.


mowafilmowa.wordpress.com
magivanga.wordpress.com
booklips.pl

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3050 dnia: Października 03, 2018, 07:51:04 am »
ale co to beda za rozbudowane gry? angry birds?
Napisał jay jay pod postem z prawie 4 minutami streamowanego Assassins's Creed Odyssey w 1080p / 60 fps.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171

jay jay

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 25-03-2005
  • Wiadomości: 4 740
  • Reputacja: 18
  • Terror of unexpleainable
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3052 dnia: Października 09, 2018, 22:19:29 pm »
ale co to beda za rozbudowane gry? angry birds?
Napisał jay jay pod postem z prawie 4 minutami streamowanego Assassins's Creed Odyssey w 1080p / 60 fps.
mnie wystarczylo pes 2008 na psp by wiedziec, ze granie na handheldy nadaja sie tytuly do pykania na 30-45 minut i koniec zabawy.
''Don't take advice from anyone'' - Robert Altman.


mowafilmowa.wordpress.com
magivanga.wordpress.com
booklips.pl

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3053 dnia: Października 09, 2018, 23:10:05 pm »
ale co to beda za rozbudowane gry? angry birds?
Napisał jay jay pod postem z prawie 4 minutami streamowanego Assassins's Creed Odyssey w 1080p / 60 fps.
mnie wystarczylo pes 2008 na psp by wiedziec, ze granie na handheldy nadaja sie tytuly do pykania na 30-45 minut i koniec zabawy.
Ty nawet nie wiesz co komentujesz jay jay :( Google pokazalo Assasina stremowanego do przeglądarki w 1080p i 60 fpsach, a Ty o rozbudowaniu Angry Birds, handeldach, grze sprzed dekady i PSP.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3054 dnia: Października 09, 2018, 23:12:52 pm »
Trochę kisnę xD

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3055 dnia: Listopada 01, 2018, 09:41:42 am »
EA Has More Than 1,000 Employees And "Dozens Of Studios" Working On A Cloud-Based Future
Cytuj
Apparently, EA is now also working on cloud technology. In an announcement on Medium, EA's Chief Technology Officer Ken Moss revealed the new platform Project Atlas. It's being designed to harness cloud computing and artificial intelligence. EA has so much faith in the project, there is more than one thousand staff involved. Here's what Moss had to say:

    Today, I want to share an inside view of what we’re working on to bring together some of the most transformative technologies into an integrated “engine + services” game development platform. A platform designed from the core to harness the massive power of cloud computing and artificial intelligence and putting it into the hands of game makers in a powerful, easy to use, one-stop experience.

    We’re calling this Project Atlas and we believe in it so much that we have over 1,000 EA employees working on building it every day, and dozens of studios around the world contributing their innovations, driving priorities, and already using many of the components.

    Project Atlas is designed to seamlessly converge EA’s Frostbite game engine and game services as well as artificial intelligence — giving rise to a new game development platform, optimized for a cloud-enabled world. This will be a fully integrated platform, capable of building the scalable, social, and large-scale experiences of the future. So, while in the past, features like cloud hosting, matchmaking, marketplace, data, AI, achievements, and social were separate from the development tools in the engine, the Project Atlas platform will be able to implement all of these services natively within a unified solution

Moss went on to clarify what exactly cloud gaming meant by EA's standards:

    We’re referring to a game that resides on an EA server rather than on the gamer’s PC or mobile device. The gamer enters the game by installing a thin client that can access EA’s servers where the games are running. We’ve been developing software that utilizes the cloud to remotely process and stream blockbuster, multiplayer HD games with the lowest possible latency, and also to unlock even more possibilities for dynamic social and cross-platform play. Beyond that, we’re investing in cloud gaming to enable deeper personalization, and to eventually create a world full of user generated content — blurring the lines between the discrete domains of game engines and game services. In fact, it is the merging of these two formerly distinct domains, along with the paradigm of cloud gaming, that is a key driver of the next-generation unified platform from EA.
http://www.nintendolife.com/news/2018/11/ea_has_more_than_1000_employees_and_dozens_of_studios_working_on_a_cloud-based_future

Wygląda na to, że wszyscy wielcy gracze zaczynają stawiać na chmurę.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3056 dnia: Grudnia 05, 2018, 15:19:00 pm »
AI Nvidii tworzy lokacje do gier w oparciu o nagrania wideo
Cytuj
Jak to właściwie działa? Jak wyjaśniają odpowiedzialni za projekt, wszystko opiera się na dwóch sieciach neuronowych. Najpierw główną AI trzeba wytrenować, podsuwając jej pod nos nagrania z rozmaitych miast. Mowa tu o setkach filmików zassanych z baz serwisów takich jak Cityscapes. Następnie na scenę wkracza drugi program, oparty na Unreal Enginie 4, który automatycznie sortuje i oznacza obiekty obecne na materiałach. Każdy samochód, latarnia, budynek otrzymuje swoją kategorię. Tak przygotowane pliki wracają do wytrenowanej AI, która zaczyna generować za ich pomocą otoczenie.

Wrażenie robią dwa fakty – po pierwsze, wspomniana sieć jest w stanie samodzielnie wypełniać luki za obiektami. Kojarzycie drzewa przyklejone do ziemi lub karykaturalne, zlane z ziemią mosty obecne w skanach trójwymiarowych map? Tutaj za wygenerowanym obiektem nie będzie żadnej dziury – za, dajmy na to, samochodem pojawi się samodzielnie stworzona przez program witryna sklepowa. Po drugie, świat oraz prosta gra przygotowana przez programistów renderują się w czasie rzeczywistym bez pomocy zewnętrznego silnika graficznego. Jakby tego było mało, wszystko da się bardzo łatwo modyfikować oraz eksportować do innego, stricte developerskiego środowiska.
https://www.cdaction.pl/news-55262/ai-nvidii-tworzy-lokacje-do-gier-w-oparciu-o-nagrania-wideo-wideo.html




Technologia prędko nie znajdzie zastosowania, ale może za kilka lat coś z niej będzie i znacznie ułatwi proces tworzenia gier.

Legrad

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2007
  • Wiadomości: 1 012
  • Reputacja: 25
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3057 dnia: Grudnia 05, 2018, 22:35:35 pm »
Mialem dzis okazje pobawic sie geforce now beta ( stream gier ) na nvidia shield. Przez 3h potestowalem na m.in. doom, tomb raider, total war warhammer, dishonored 2, mortal kombat x. Bylem sceptycznie nastawiony ale okazalo sie, ze dziala to swietnie. Wszystko latalo na najwyzszych mozliwych ustawieniach utrzymujac 60klatek w 4k. Streamowany obraz byl naprawde dobry, lag delikatnie wiekszy niz mam standardowo ale napewno nizszy niz po wl uplynniaczy w tv, mysle ze byl na poziomie 50ms wiec da sie przezyc. Zdazylo sie raz czy dwa ze mnie wywalilo, gdzies cos sie na sec scielo podczas gry, badz musialem czekac w kolejce z 3min zeby wogole steam uruchomic, no ale jest to beta wiec normalna sprawa, ze takie rzeczy sie dzieja. Ogolnie jestem bardzo zaskoczony tym co zobaczylem, male gowienko za 700zl na ktorym odpalilem dooma na ustawieniach ultra i nightmare czy total war warhammer z setkami jednostek na ekranie rowniez na ultra z wl wszystkimi opcjami graficznymi jakie byly, obie w 4k w pierwszym przypadku w stabilnych 60fps, totalwar czasem potrafil sie zadlawic. Poprostu wow  :o
« Ostatnia zmiana: Grudnia 05, 2018, 22:37:38 pm wysłana przez Legrad »

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3058 dnia: Grudnia 20, 2018, 14:07:07 pm »
Best of 2018: Video games keep getting better looking, but why are we not seeing as many advances with physics?

https://www.vg247.com/2018/12/20/video-game-physics/


Ciekawy tekst o tym co mnie osobiście boli dzisiaj w grach.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3059 dnia: Grudnia 20, 2018, 22:02:17 pm »
Ostatnio jak gram w Andromedę, to właśnie to odczuwam. Względem pierwszego ME grafa poszła ładnie do przodu, ale fizyka to krok wstecz. Kiedy w ME rzucało się osobliwość to wszystkie skrzynie latały, a tutaj nic się nie dzieje :roll:

Z gier w jakie grałem ostatnimi czasy, to chyba Zelda BotW miała najlepiej zrobioną i wykorzystaną fizykę. Zdarzają się wciąż gry z rozbudowaną fizyką, np. JC4, ale to wyjątki. A w RDR2 jak wygląda ten element?

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3060 dnia: Grudnia 20, 2018, 22:59:34 pm »
Zdarzają się wciąż gry z rozbudowaną fizyką, np. JC4, ale to wyjątki.
Z tego co zaobserwowałem w sieci to JC4 jest w wielu miejsach regresem (ilość elementów opisanych fizyką na raz, rozpadanie się przedmiotów, ilość rzeczy w ogóle opisanych silnikiem fizycznym) względem choćby drugiej części... Postawili na efekciarstwo tornad, a nie skupili się na tym co najważniejsze. Poza tym tam silnik fizyczny zawsze był całkiem prosty i nigdy nie imponowł. Po prostu rzeczy się rozpadały, ale żeby np przeciwnik jakoś realistycznie upadł albo pojazd wyleciał w powietrze? Zapomnij.

Co do RDR2 to moim zdaniem jest to najlepsza technologicznie gra, jaka kiedykolwiek powstała. Zarówno sztuczki graficzne, jak i silnik fizyczny stawiają tą grę na absolutnym tronie (polecam znowu VG24/7: Best of 2018: Red Dead Redemption 2 – how advanced AI and physics create the most believable open world yet). No ale to jest doświadczenie raz na generację, nie świadczy zasadniczo o niczym.

Mnichu

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-03-2006
  • Wiadomości: 4 265
  • Reputacja: 53
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3061 dnia: Grudnia 21, 2018, 00:06:31 am »
Tak jak POK pisał wyżej, nowa Zelda też kosi w tym aspekcie, więc Red Dead nie jest zupełnie sam w próbach rozwinięcia tego aspektu gier. Mam nadzieję, że jednak gry zaczną czerpać z BotW i RDR2, bo w tej generacji jeśli chodzi o fizykę i ogólnie interakcje ze światem są te dwa tytuły i długo długo nic.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 21, 2018, 00:08:31 am wysłana przez Mnichu »

3DS friendcode: 1478-6316-9345
Nintendo Network ID: Mnichu


Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3063 dnia: Stycznia 03, 2019, 14:24:29 pm »
 :(

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3064 dnia: Stycznia 11, 2019, 13:49:11 pm »
Chyba tylko raz kupiłem duży tytuł w cyfrze.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3065 dnia: Stycznia 12, 2019, 20:43:14 pm »
Ja chyba z 5 mam. W sumie też nie byle co, bo BF4, PES2018, UFC2, Bloodborne, DMC4. Co prawda każde kupione na promocji, nie w premierę ale i tak sporo jak na mnie. Mam jednego znajomego, janusza gejmingu, osoba - zupełne przeciwieństwo speców z GO i innych forów tematycznych, wszystkie gry kupował cyfrowo. Może takich januszy jest więcej i nie zdajemy sobie z tego sprawy? W końcu w tej generacji konsole są bardzo popularne wśród niedzielnych graczy, którzy często konsole maja dla samego faktu posiadania.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 12, 2019, 20:45:07 pm wysłana przez andryush »

marcingt

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-08-2007
  • Wiadomości: 4 970
  • Reputacja: 58
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3066 dnia: Stycznia 12, 2019, 20:49:27 pm »
Ja generalnie jestem za wydaniami fizycznymi, ale czasem w promocji kupuję jakieś duże tytuly, bo bardziej się opłaca. Premierowej gry w życiu nie kupiłbym w cyfrze.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3067 dnia: Stycznia 13, 2019, 10:49:34 am »
No ja też nie. Szczególnie, że wersje cyfrowe są na premierę zawsze droższe. Gdyby były powiedzmy z 30% tańsze, to wtedy pewnie bym się nieraz skusił.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3068 dnia: Stycznia 13, 2019, 11:53:31 am »
Cyfrowych mam znacznie więcej od pudełek, jakieś 5:1. Ale kupuje głównie w promocji, na premierę kupuję gry głównie online bo nie chce mi się płyty zmieniać, dlatego wszystkie battlefieldy mam w cyfrze :)

bojawiem

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 29-11-2013
  • Wiadomości: 3 321
  • Reputacja: 86
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3069 dnia: Stycznia 13, 2019, 13:20:20 pm »
Chyba tylko jedną czy dwie gry na premierę kupiłem w cyfrze ale tylko dlatego że w sklepach w pobliżu nie było. A tak to tylko jak dobra promka. Ale z tym zmienianiem płyt to faktycznie się nie chce :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3070 dnia: Marca 21, 2019, 19:51:57 pm »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3071 dnia: Marca 22, 2019, 21:39:47 pm »


Cytuj
Quixel zaprezentował na GDC 2019 swoją technologię Megascan, która wykorzystuje środowisko Unreal Engine do odtwarzania skanów miejsc z realnego świata.

Rozwiązanie Quixela ma być przepustką do szybkiego tworzenia fotorealistycznych krajobrazów w grach i prezentacjach 3D. Firma sprzedaje innym deweloperom biblioteki zeskanowanych tekstur/lokacji, które można następnie wykorzystać w swoich projektach.

Do stworzenia prezentacji, którą widzicie poniżej, Quixel wykorzystał skany wybranych miejsc z Islandii.
https://www.ppe.pl/news/131066/quixel-i-megaskany-fotorealistyczna-grafika-w-unreal-engine.html

Ciekawi mnie, jak bardzo grafa pójdzie do przodu na kolejnej generacji.

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3072 dnia: Marca 24, 2019, 15:30:28 pm »
Ciekawi mnie, jak bardzo grafa pójdzie do przodu na kolejnej generacji.

Obawiam się, że przy takim ciśnieniu na 4k i klateczki to nie będzie dużego skoku. :(

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3073 dnia: Marca 24, 2019, 21:47:12 pm »
Też myślę, że będzie to najmniejszy skok graficzny od dawien dawna. Z drugiej strony gram teraz w Horizona na Prosiaku i czasem nie mogę wyjść z podziwu, jaką to ma grafę. Zatem i tak nie będzie powodów do narzekania. Mam też nadzieję pozytywnie się zaskoczyć. No i nie ma co liczyć, że pierwsze gry od razu pokażą pełnię możliwości nowych konsol. Na to przyjdzie poczekać przynajmniej z dwa lata od premiery.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3074 dnia: Marca 25, 2019, 14:22:06 pm »
Miejmy nadzieję, że rozdzielczość nie zabije tego przeskoku na jaki czekamy. Sytuację ratuje trochę perspektywa tworzenia kolejnych ulepszonych sprzętów typu Pro, co pozwoli osiągnąć fajną grafikę bez zbędnego zamartwiania się o dostępną moc. Zwyczajnie na sprzęcie bardziej pro, będzie możliwość zastosowania wyższej rozdzielczości, a sprzęt bardziej amatorski zapewni solidny poziom detali przy niższych rozdzielczościach ze skalowaniem i innego typu sztuczkami.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3075 dnia: Marca 25, 2019, 16:25:19 pm »
Rozdzielczość raczej nie. Przecież już tak wiele gier na One X działa w natywnym 4k i wyglądają fantastycznie. Metro Exodus jest tu świetnym przykładem. To jedna z najpiękniejszych obecnie gier i natywne 4k na sprzęcie M$ w niczym jej nie przeszkadza.
Do tej wyliczanki można dodać inne gry - Far Kraj Piąty wygląda bardzo dobrze i dodatkowo oferuje całkiem spory, otwarty świat i jest 4k.
Nie wspominając o RDR II, która momentami wygląda wręcz jak gra z nowej generacji, ogrom szczegółów, otwarty świat i .... tak, natywne 4k:




To tylko zrzuty, ale zapewniam, że gra prezentuje się obłędnie. Na Anthem można marudzić. Wyszło, jak wyszło, ale nie ma osoby, która nie chwaliłaby szaty graficznej. Pojawiają się nawet głosy, jak przy RDR II właśnie, że to posmak nowej generacji. Na sprzęcie M$ też w 4k.

Jestem pewny, że gdyby Pro miało te sześć teraflopów, to również sporo gier hulałoby w natywnym 4k. a przecież przy okazji jej następczyni mówi się o dwucyfrowej wartości, więc nie widzę tu problemu.

Gracze wręcz powinni domagać się lepszej jakości Pisałem o tym już w jednym z tematów. Tv są coraz tańsze, a przekątne coraz większe. To nie czasy, gdzie za Pioneer Kuro trzeba było dać kilka średnich krajowych i to jeszcze za taką, a nie inną przekątną.

OLED to telewizor klasy premium i za pięćdziesiąt pięć cali trzeba dać nieco ponad pięć tys. Oczywiście te większe przekątne będą dostępne dla nielicznych, ale jeżeli gracz wydaje dwa tys. za konsole, to pięć tys. za odbiornik i to najwyższej półki, nie wydaje się zadaniem karkołomnym.

Zresztą już za 4tys. można kupić bardzo dobry tv. dopłacisz nieco więcej i będziesz miał całkiem dobry 65 calowy odbiornik.

Oczywiście zarówno w tym, jak i przyszłym roku wielu graczy będzie grało w rozdzielczości fHD, ale będzie się to zmieniać.

To nie jest tak przecież, że każdy ma w domu kombo 4k + 65 cali. Na sąsiednim forumku, jak zaglądam do działu tv. wiele osób gra na 40 calach w fHD. Niektórzy może by i chcieli, ale nie mogą sobie niestety pozwolić na zmianę i wyjście nowej generacji tego nie zmieni.

Nie jestem przekonany czy 4k będzie standardem, ale z całą pewnością więcej gier będzie działać w tej rozdzielczości i dobrze.

Wspominałem jak przeskoczyłem z siódmej Forzy oraz Path of Exile na One(S) na wersję na One X. To jest kolosalna różnica.  :o
I tak też jest z innymi grami.

A ta różnica w jakości na przyszłych konsolach i tak zachwyci graczy. Mamy 2019r. Włącz sobie takie God of War, Godrizon 4, wspomniane RDR II, Asasyna, Detroit, REmake, Metro Exodus, ostatniego Devila, czy Spajdera.

Przecież to są imponujące graficznie tytułu.

We mnie siedzi trochę taki blacharz, mam mocarnego PCMR, ale nawet ja, gdy włączyłem taką Godrizon III, Uncharted 4, Ori, bądź The Order na konsolach tańszych niż chłodzenie mojego komputera, to byłem zachwycony, jakie to wszytko piękne.  :oops:

Naprawdę ciężko mi sobie wyobrazić takie Mortal Kombat XII, skoro MK XI to taka kosa graficzna, albo GTA VI.

Z Asasynem będzie zapewne jak lata temu z AC4: Black Flag. On, BF4 i N4S: Rywale stały pomiędzy generacjami. Pamiętam doskonale, bowiem to moje pierwsze gry na PS4.

Tylko Killzone i później inFamous Second Son pokazał na co ten sprzęt stać.

Zatem raczej obie firmy pójdą w 4k. Mnie bardziej ciekawi jak to będzie z klatkami....  :>




andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3076 dnia: Marca 25, 2019, 19:25:32 pm »
Tak, Xbox One X generuje grafikę w natywnym 4K, gry wyglądają świetnie, ale to nadal obecna generacja. Czy 2-krotny przyrost mocy będzie wystarczający na porządny przeskok graficzny w natywnym 4K? Moim zdaniem nie, a na horyzoncie widnieją bajki o 8K, więc możliwe że za moment po raz kolejny branża będzie brnąć w zwiększanie ilości pikseli zamiast w ich jakość. Te 12 TFLOP mocy obliczeniowej o której od jakiegoś czasu się plotkuje, to ledwo 2 takie Xboxy One X, nie wydaje mi się, aby było to wystarczająco do przeskoku a la PS2->PS3 w natywnym 4K. Jak na razie jedynym sensownym scenariuszem, wydaje mi się być sytuacja, gdzie pierwsze gry oferują słaby przeskok, kolejne oferują skalowanie w górę do 4K i lepszą grafikę, a później pojawiają się wersje Pro i mamy powtórkę z obecnej generacji. Co do klatek, jeśli mielibyśmy grać w 60 fps na sprzęcie odpowiadającym dwukrotności mocy Xbox'a One X, to w grafice zmieniłoby się jeszcze mniej.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3077 dnia: Marca 25, 2019, 23:03:16 pm »
Przełomem było przejście z grafiki dwa de do trójwymiaru. Pamiętam czasy, gdy jako nastolatek po raz pierwszy zobaczyłem taką drugą część VF na Saturnie (a wcześniej zagrywałem się przecież na Pegasusie i SNES). Gry takie jak Donkey Kong (Niny), czy Toy Story na Mega Drive wyglądały fenomenalnie, ale to był zupełnie inny poziom. Zresztą dy nabyłem PSX też zachwytów nie było końca. O ile taki Mortal Kombat Trylogy wydawał się śliczny, to Tekkeniec i to w 60 k/s, imponował. Zresztą kuriozalne jest to, że ponad dwie dekady temu nabyłem Motorhead i można było w nią grać w 60 k/s, na PSX, a kilkanaście lat później gracze cieszą się z Dc w trzydziestu, bo ładny deszcz, pal sześć płynność :shifty:

Należy pamiętać również, że zmiana generacji z PSX na druga Graj Stację (no i jeszcze nie należy o konsoli Dreamcast zapominać), również przyniosła imponujący skok względem jakościowy. Osoby grające na tych konsolach w FF/GT/Tekken wiedzą o co chodzi - przecież Tag wygladal lepiej niż filmiki z Tekkena Trzeciego. :roll:

Później te różnice malały, ale hej, załącz sobie Killzone II, a Shadow Fall, bądź zagraj w Resistance i włącz Wolfestein II.
Przecież to kolosalna różnica.

Oczywiście, że różnice topnieją, ale taka już specyfikacja rynku. Niemniej będzie ona widoczna, przekonasz się.




POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3078 dnia: Marca 25, 2019, 23:56:01 pm »
Gdyby nie Pro i X, to różnica byłaby bardzo duża, a tak będzie tylko zauważalna. Na pewno do przodu pójdzie mocno oświetlenie i efekty (ray tracking w tej czy innej formie na pewno się znajdzie, szczególnie, że ostatnio jest ostro promowany). Detali będzie więcej, tekstury też będą lepsze, ale w tym przypadku skok będzie znacznie słabszy niż dawniej. Liczę za to na zdecydowanie bogatszą fizykę w grach, przynajmniej niektórych. Według plotek nowa generacja powinna mieć dużo wydajniejsze procesory, co może właśnie przełożyć się na fizykę. Zresztą MS pracuje nad jakimiś uniwersalnymi narzędziami dla swoich teamów, dzięki którym będzie im się łatwiej tworzyć gry. No i Unity też się rozwija:
https://www.ppe.pl/news/130940/wspolpraca-unity-z-havok.html


https://www.ppe.pl/news/130944/the-heretic-technologiczne-demo-unity.html

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3079 dnia: Marca 26, 2019, 11:41:12 am »
Tylko pamiętajmy patrząc na te dema technologiczne/cinematic'i, że to są tylko cut-sceny. Robią wrażenie, ale nie są to warunki znane z gier (rozgrywki). Ogromną robotę w ich przypadku robi jakość assetów - filmik od Quixela opiera się na samych skanach i oświetleniu, dla gier takie wykorzystanie jest trudne. Same filmiki powstają często długi czas, więc można wszystko dopieścić. Przy dużej produkcji jest to znacznie trudniejsze.

Co do przeskoku to powtórzę coś co kiedyś pisałem - w kwestii samej grafiki może być odczuwalne wyhamowywanie, ale nie koniecznie ze względu na moc sprzętu (choć oczywiście ma ona znacznie), ale fakt, iż już teraz jesteśmy na wysokim poziomie. Zmiany będą dotyczyć detali, lepszej precyzji renderowania efektów, ilość obiektów. To już nie jest zmiana typu - tu mamy model wyraźnie low poly, a tu o gładkich (z grubsza) krawędziach, albo texty paćka kontra żyleta. Tak naprawdę, wystarczy dodać lepszą rozdzielczość/jakość cieni, Global Illumination i Ray Tracing i już mamy praktycznie wszystko co trzeba. Reszt różnic będzie mało zauważalna. Wtedy pozostaje podnosić jakość samych assetów, czyli opierać wszystko na skanach, plus odpowiedni kierunek artystyczny i dochodzimy do miejsca gdzie niewiele da się jeszcze zrobić. Do tego miejsca jednak będziemy jeszcze trochę dochodzić, ze względu na moc sprzętu jak i moce przerobowe dev'ów.