Autor Wątek: Project CARS  (Przeczytany 193616 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mrocz

  • Gość
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #840 dnia: Maja 08, 2015, 16:49:13 pm »
Czy ktoś kto już gra, może potwierdzić JAK bardzo zaawansowany jest edytor pojedynczego wyścigu? ;)

Chodzi o ustalenie każdego pieprzonego szczegółu, co by ustawić sobie na przykład Nurba 24 godziny z różnymi klasami LMP, GT 2, GT4. Dynamiczną pogodą, obowiązkowym Pit-Stopem itp ;) +

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #841 dnia: Maja 08, 2015, 17:38:21 pm »
Pograłem trochę i pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Pomijajm fakt, że od razu wybrałem najwyższy poziom symulacji i pod padem gra spuściła mi okrutny wpie**ol. Musiałem nieco pojeździć i dopiero zacząłem ogarniać. Nie ma się co bać pada, bo bez większych zmian w ustawieniach zacząłem wygrywać wyścigi bez żadnych wspomagaczy i na manualnej skrzyni (zmieniłem sobie tylko przypisanie przycisków do zmiany biegów). Aczkolwiek łatwo nie jest i dla kogoś kto lubuje się w grach typu Driveclub i liczy na to, że po odpaleniu CARS będzie się miło i przyjemnie bawił muszę ostrzec, że tak nie będzie.

Odnośnie samej gry, to mamy do czynienia pierwszy raz na konsolach z typowym surowym PC'towym simem. Fizyka nie wybacza żadnych błędów, trzeba się liczyć ze wszystkim, począwszy od hamowania tak aby nie zablokować koła przez unikanie zbyt dynamicznych ruchów kierownicą po sprawne operowanie gazem mające na uwadze moment kiedy silnik łapie najwięcej niutonów i zaczyna obracać tylną osią szybciej niż powinien. Model jazdy (na tyle na ile mogę ocenić go padem) jest wyborny. Wszelakie transfery masy auta, utraty przyczepności wybranej osi, nurkowania przodu, podsterowność, nadsterowność są tutaj oddane perfekcyjnie. Nawet takie niuansy jakie mają miejsce w single seaterach kiedy wpadają w poślizg są tutaj uwzględnione. Naprawdę już nie mogę się doczekać kiedy dorwę się do kierownicy, bo tam dopiero musi się dziać. Co zwróciło moją szczególną uwagę i na co mocno liczę po podpięciu kółka, to efekt odbić od wszelakich krawężników itp. Zapomnijcie o Nurburgringu, który znacie z serii Gran Turismo. Nie chodzi tutaj o odwzorowanie, bo tu akurat GT nie ma sobie równych, ale w CARS nie ma już ścinania zakrętów i beztroskiego jechania po krawężnikach. O ile tarka nie wyrządza takich szkód, to wyższy krawężnik dosłownie wybija lub odbija koło naszego auta co momentalnie wytrąca go z toru jazdy i za chwilę nie myślimy już jaką parabolą przejechać zakręt, tylko czy w ogóle uda się z niego wyjść cało. Tym bardziej na ustawieniach na których gram gdzie mam włączone pełne uszkodzenia. W najlepszym przypadku skrzywimy coś w zawieszeniu i będzie ściągać auto zanim dojedziemy do pitu, a najczęściej zostaniemy na poboczu z urwanym kołem. Ze smaczków zauważyłem świetnie zrobione nagumowanie toru. Dosłownie widać jak od opon odpadają kawałki gumy i zostają na torze. To jest coś czego do tej pory nie widzieliśmy w takich grach, a co od razu rzuci się Wam w oczy jeśli pójdziecie na jakikolwiek prawdziwy wyścig. Fury gubią sporo gumy i tutaj jest to świetnie oddane. Raczej nie wpływa to na przyczepność auta, ale efekt jest genialny.

Kilka słów o grafice. Dla mnie jest to poziom w zupełności wystarczający. Przede wszystkim oprawa wizualna jest bardzo przejrzysta i nie przeszkadza nam w wyścigu, a to jest dla mnie najważniejsze w tego typu grach. Owszem anizo mogłoby być lepsze. Nie to, że jest tragiczne, ale im niżej siedzimy (szczególnie bolidy) tym bliżej widać linię zmiany filtrowania. Zdarzają się kwiatki typu dorysowujące się cienie na zboczu góry przed nami (np. na torze Spa w Belgii), co nie wygląda dobrze. Jednak cała reszta zasługuje na wielkie brawa i nie ma co karcić SMS. Odwalili kawał świetnej roboty, bo gra jest bardzo płynna i nawet przy ogromnej liczbie aut nie przycina (a uwierzcie, że tylu aut naraz na torze jeszcze nie wiedzieliście na konsolach w grze typu sim). Widać, że oprawa skupia się głównie na tym żeby kierowca widział jak najwięcej i jak najpłynniej. To chyba pierwsza gra sim w której będę używał widoku z kokpitu (to mówi ktoś kto od zawsze grał ze zderzaka). Po części to wina niezbyt dobrej bumpercam (ustawienia niewiele tutaj pomagają), ale w większej mierze to zasługa genialnej kamery ze środka. Zegary są przejrzyste i wszystko możemy z nich odczytać (nawet wzrost ciśnienia oleju jak pałujemy furę na maksa), zakres widoku jest bardzo szeroki i dokładnie widać tarki co pozawala zlokalizować apex i obrać jak najlepszy tor jazdy. Do tego ten widok jest bardziej dynamiczny niż ten ze zderzaka, co mnie trochę zaskoczyło. Szczególnie fajnie jest podczas jazdy bolidami. Można się naprawdę wczuć w to co się dzieje na torze, tym bardziej, że pomaga w tym...

Dźwięk!!! Auta brzmią genialnie. Słychać jak jednostka napędowa wydobywa z siebie wszystkie siły żeby pchać nas do przodu jak najmocniej. Każde odpuszczenie gazu w mocniejszych auta wiąże się z charakterystycznym chrząknięciem turbiny, a spadające obroty tylko czekają aż znowu depniemy gaz żeby wydech zaczął ryczeć jak wściekły. To daje poczuć, że naprawdę mamy do czynienia z prawdziwymi wyścigowymi maszynami. Do tego wyjące kłowe skrzynie biegów i realistyczny odgłos zapinania biegów. Jedyny mankament dźwięku to czasem zbyt gwałtowne (szczególnie kiedy wypadniemy za trasę i chcemy szybko się wydostać z piachu) skoki skali. Tylko wtedy da się odczuć, że to jednak cyfrowe auta, a nie prawdziwe wyścigówki. No i dźwięk na replay'ach też jest taki sobie (coś tu jest nie tak jak na moje ucho i pewnie jakaś łatka to poprawi tym bardziej, że kamera też czasem ma dziwne przeskoki i gubi się na powtórkach z niektórych tras).

Nie pytajcie mnie o minusy, bo pewnie jakieś są, ale ja na razie ich nie dostrzegam. Czuję się jak wtedy gdy pierwszy raz odpaliłem Gran Turismo i micha cieszyła mi się od ucha do ucha. Może mógłbym się przyczepić do prowadzenia starszych bolidów, które IMO są nie do opanowania na padzie, ale być może te auta takie właśnie są i tylko precyzyjne sterowanie kierownicą i precyzyjne dozowanie gazu pozwoli nad nimi zapanować (aż nabiera się szacunku do tych kierowców, którzy ścigali się za czasów tych dzikich bestii). Ogólnie gra warta każdej kasy i szkoda, że na PS4 jest taka lipa z kierownicami bo każdy powinien mieć możliwość zagrać w to na kółku. To musi być mega frajda i jak tylko dostanę kierownicę w swoje łapy, to podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

PS. Pamiętajcie, że moje odczucia są spisane po grze na fizyce PRO, więc wszystko jest powyłączane. Być może na innych ustawieniach można spokojnie grać padem i jeździć najmocniejszymi autami. Po prostu musicie spróbować.

EDIT.
Sorki, zapomniałem dopisać kilka słów o fizyce kolizji. Gdzieś na jakimś forum (bodajże GTPlanet) ktoś płakał, że trzeba to natychmiast poprawić bo jest bardzo źle. Bzdura totalna. Fizyka kolizji jest bardzo dobra. Nie idealna, ale zdecydowanie lepsza z tego co można spotkać w większości gier wyścigowych. Np. najechanie kołem bolidu na koło innego bolidu skutkuje podbiciem tego drugiego w powietrze tak jak ma to miejsce w rzeczywistości. Uszkodzenia mechaniczne i wizualne to poziom jakiego nie było do tej pory w simach na konsolach. Także o to też możecie być spokojni.
« Ostatnia zmiana: Maja 08, 2015, 20:50:42 pm wysłana przez BoBaN »

Mrocz

  • Gość
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #842 dnia: Maja 08, 2015, 18:23:23 pm »
kur** zajarałeś mnie tą opinią -_-' Chyba jutro idę kupić Project CARS. Nie mniej tutaj trzeba kupić wersje PC skoro chce śmigać na kółku ;) Wole mieć moje zaufane 900 stopni koło. Wyścigi GT3 są oddane wystarczająco dobrze bym się jarał.

BoBaN sprawdziłeś te ustawienia szybkiego wyścigu? Da radę zrobić normalny wyścig, czy jest tak jak w Arcade w Gran Turismo gdzie gra mi losowo dobiera zarówno auta GT jak i WRC na jednym torze?

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #843 dnia: Maja 08, 2015, 18:53:28 pm »
Ja juz kupilem wersje na PS4. Zjem, zainstaluje i grane! :) Dzieki Boban za opinie!

Edit: Pod wzgledem systemu zniszczen mechanicznych nie sadze by jakakolwiek gra pobila Richard Burns Rally. Gdzie mogles popsuc niemal wszystko, a spotkanie z niewinnym kamykiem skonczyc sie tragicznie.
« Ostatnia zmiana: Maja 08, 2015, 19:02:58 pm wysłana przez Klosz »
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Mrocz

  • Gość
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #844 dnia: Maja 08, 2015, 19:07:11 pm »
Ja juz kupilem wersje na PS4. Zjem, zainstaluje i grane! :) Dzieki Boban za opinie!

Edit: Pod wzgledem systemu zniszczen mechanicznych nie sadze by jakakolwiek gra pobila Richard Burns Rally. Gdzie mogles popsuc niemal wszystko, a spotkanie z niewinnym kamykiem skonczyc sie tragicznie.

Tutaj trzeba jednak wziąć pod uwagę, że licencje stały się o wiele bardziej restrykcyjne i przez to już nie widzimy takich uszkodzeń. ;)

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #845 dnia: Maja 08, 2015, 19:08:34 pm »
Ja jeszcze nie czytałem opinii Bobana bo za długa a nie mam teraz czasu:p

Tak czy inaczej sam kupiłem, męczyłem się godzinę z podłączeniem kierownicy i... i huj. Bo jest jakiś dziwny bug z kierownicami fanateca i obecny jest strasznie duży dead zone(od godziny 11 do 1 na kółku) i praktycznie uniemożliwia to grę.
tutaj filmik pokazujący co i jak. Póki co więc pozostaje gra na padzie  :roll:

EDIT:
Przekopałem fora i generalnie sytuacja wygląda tak, że chyba każdy z posiadaczy kółek fanateca ma z nimi jakiś problem. Głównie z deadzonem ale pojawiają się też kwestie kalibracji przycisków. Cóż, pozostaje czekać na jakąś łatkę. Oby szybko się uwinęli bo trochę jestem zawiedziony :roll:
« Ostatnia zmiana: Maja 08, 2015, 19:30:19 pm wysłana przez szafa »
Fryty tyty dotknij pyty

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #846 dnia: Maja 08, 2015, 20:00:18 pm »
BoBaN sprawdziłeś te ustawienia szybkiego wyścigu? Da radę zrobić normalny wyścig, czy jest tak jak w Arcade w Gran Turismo gdzie gra mi losowo dobiera zarówno auta GT jak i WRC na jednym torze?

Możesz ustawić auta tylko z jednej klasy lub u wszystkich te same, ale w różnych barwach (z różnych stajni). Im wiecej aut w danej klasie tym bardziej zróżnicowana stawka. Możesz ustawić dowolny czas dnia, liczbę przeciwników ich AI, pogodę itp. Jest też tryb treningu i wtedy testujesz auto sam na torze. W skrócie ta gra jest przeniesiona z PC i to widać po opcjach. Jeszcze w żadnej grze wyścigowej na konsolach oprócz GT5 nie widziałem tylu możliwości ustawień. Szkoda, że carlista za tym nie nadążyła. Osobiście brakuje mi możliwości wybrania kamery z dowolnego auta na torze podczas powtórki. Lubię sobie ustawić kamerę na pierwszego gościa i patrzeć w tył jak go przez cały wyścig doganiam. :P

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #847 dnia: Maja 08, 2015, 20:32:46 pm »

Nie pytajcie mnie o minusy, bo pewnie jakieś są, ale ja na razie ich nie dostrzegam. Czuję jak wtedy gdy pierwszy raz odpaliłem Gran Turismo i micha cieszyła mi się od ucha do ucha. Może mógłbym się przyczepić do prowadzenia starszych bolidów, które IMO są nie do opanowania na padzie, ale być może te auta takie właśnie są i tylko precyzyjne sterowanie kierownicą i precyzyjne dozowanie gazu pozwoli nad nimi zapanować (aż nabiera się szacunku do tych kierowców, którzy ścigali się za czasów tych dzikich bestii).

Chyba takie są, przypominam sobie Toyotę 7, albo bolid F1 Senny z GT6 i moment obrotowy praktycznie niszczy granie na padzie :P

Plusik za obszerny opis pierwszych wrażeń z grą, narobiłeś mi smaka.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #848 dnia: Maja 08, 2015, 20:42:15 pm »
Dzięki Andry.

Właśnie testowałem bolidy z czasów Senny i strasznie mnie skarciły. Tylko kierownica może tutaj pomóc.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #849 dnia: Maja 08, 2015, 20:48:30 pm »
Czyli jednak dobre oceny nie kłamią ;)


BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #850 dnia: Maja 08, 2015, 20:51:57 pm »
W tym przypadku wszystko wskazuje na to, że oceny są słuszne.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #851 dnia: Maja 08, 2015, 20:57:17 pm »
Trochę pstryczek w nos Irasa, który to tępi wszystko co przychodzi z blachy na konsole :D

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #852 dnia: Maja 08, 2015, 21:38:38 pm »
Dzięki Andry.

Właśnie testowałem bolidy z czasów Senny i strasznie mnie skarciły. Tylko kierownica może tutaj pomóc.

Ja męczyłem Toyotę 7 swojego czasu w GT6. Rewelacja jak już mniej więcej się uda ją opanować. Żeby zrekompensować sobie brak pedałów i kiery w ogóle, ustawiałem 3 pierwsze biegi na maksymalną długość przełożeń, żeby jakoś rozciągnąć monstrualny moment obrotowy Toyoty.

Chętnie bym pobawił się w symulator, ale P. Cars trochę mnie zniechęca małą ilością aut seryjnych.

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #853 dnia: Maja 08, 2015, 23:10:11 pm »
Im in love...
Przejazd dosłownie sprzed chwili, zero wspomagaczy, zero hud, widok z kabiny.
Ten tor, to auto...

Mogę tak jeździć i jeździć i jeździć...
Im in love...

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #854 dnia: Maja 08, 2015, 23:14:58 pm »
Esencja tej gry. Świetny filmik Prart. Ja też coś wrzucę od siebie.

Krótki filmik z E30 (dla kumpla nagrałem, bo ma taką E30). To jest replay w którym ustawiłem kamerę z kasku i ruszam za pomocą gałki głową kierowcy (tak, podczas powtórek można ruszać kamerą). AI jest ustawione na około 50%, więc dlatego nie jest mi trudno ich wyprzedzić. Wszystkie wspomagacze off.


Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #855 dnia: Maja 08, 2015, 23:32:21 pm »
Czy jazda na kierownicy jest podobna do jazdy zwykłym autem? Jak tak czytam wasze opisy to aż chce się kupić kierę...

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #856 dnia: Maja 08, 2015, 23:42:03 pm »
Już w Gran Turismo jeździ się jakbyś prowadził prawdziwe auto. Tutaj masz wyścigowe auta, które są wymagające i na dobrej kierownicy poczujesz w jakimś stopniu jak to jest prowadzić takie fury. Celowo piszę "w jakimś stopniu" bo wiadomo, że nie działają na Ciebie żadne siły odśrodkowe. Oczywistym jest, że jazda prawdziwym wyścigowym autem podbija adrenalinę jak mało co na świecie, ale na symulatorach możesz mocno wczuć się w szybką jazdę takimi autami. Wykręcanie coraz lepszych czasów i pojedynki online potrafią naprawdę mocno wciągnąć i dać poczuć ducha rywalizacji jak podczas prawdziwego wyścigu.

Legrad

  • Pawka Morozow
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2007
  • Wiadomości: 1 012
  • Reputacja: 25
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #857 dnia: Maja 09, 2015, 00:49:01 am »
Boban, skad zamawiales kiere i za ile jesli mozna zapytac? Co do gry, pamietam jeszcze pare miesiecy temu ze malo kto wierzyl w ten tytul porownujac do shifta itp, a tu okazuje sie ze niezly szpil wyszedl.

Mrocz

  • Gość
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #858 dnia: Maja 09, 2015, 07:22:28 am »
Boban, skad zamawiales kiere i za ile jesli mozna zapytac? Co do gry, pamietam jeszcze pare miesiecy temu ze malo kto wierzyl w ten tytul porownujac do shifta itp, a tu okazuje sie ze niezly szpil wyszedl.

No. Między innymi ja to robiłem, ale widząc opinie BoBaN'a i reszty, to aż mam ochotę zagrać. :) Dziś skoczę po swoją wersje PC chyba. Ogarnę ten tytuł na kierownicy od razu :)

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #859 dnia: Maja 09, 2015, 08:36:17 am »
Mogę kogoś prosić o jakikolwiek filmik z kamery z maski?

Można kupić T300 osobno i do niej osobno pedały z T500?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #860 dnia: Maja 09, 2015, 08:46:25 am »
Boban, skad zamawiales kiere i za ile jesli mozna zapytac? Co do gry, pamietam jeszcze pare miesiecy temu ze malo kto wierzyl w ten tytul porownujac do shifta itp, a tu okazuje sie ze niezly szpil wyszedl.

Z Ultimy. Nie mają na stanie, ale jak zadzwonisz to przełączą Cię do działu zamówień i można indywidualnie. Razem za wszystko z przesylką wyszło 1850zł.

Co do gry, to nie widzę tam żadnych wspólnych cech z Shiftem. Wręcz zadziwia mnie jak dokładnie każde auto ma odwzorowany model jazdy. Każde prowadzi się charakterystycznie dla danego modelu i nawet w niektórych przypadkach jak za wcześnie zredukujemy bieg to hamowanie silnikiem zblokuje nam tylne koła i trzeba się ratować kontrami. W ogóle hamowanie w tej grze wymaga sporo od gracza i jest najtrudniejszym elementem jazdy tak jak w rzeczywistości

@Wooyek
Wystarczy, że do T300 dokupisz pedały T3PA i już będziesz miał dobry zestaw.
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2015, 08:51:02 am wysłana przez BoBaN »

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #861 dnia: Maja 09, 2015, 09:04:06 am »
A co Wam wujek powtarzal przez ostatnie 3 lata? ;)
A tak powaznie to cieszy mnie pozytywny odzew zarowno konsolowych graczy jak i mediow.
To pokazuje, ze gadanie jakoby simy nie mialy racji bytu na konsolach to zwykle glupoty.
Gra chyba okaze sie sukcesem, pre ordery poszly na tyle dobrze, ze juz wiemy ze napewno ukaze sie kontynuacja.
Teraz czekamy na zapowiedz Assetto Corsa na PS4  ;)


Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #862 dnia: Maja 09, 2015, 09:11:41 am »
Z Ultimy. Nie mają na stanie, ale jak zadzwonisz to przełączą Cię do działu zamówień i można indywidualnie. Razem za wszystko z przesylką wyszło 1850zł.

Ale przepłaciłeś... Morele za 1700 sprzedają. Swoją drogą jak kiedyś polecałem, to jeszcze za 1450 albo 1550 latała  :lol:

@Wooyek
Wystarczy, że do T300 dokupisz pedały T3PA i już będziesz miał dobry zestaw.

T3PA różnią się czymkolwiek poza tym, że są trzy?

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #863 dnia: Maja 09, 2015, 09:21:52 am »
Esencja tej gry. Świetny filmik Prart. Ja też coś wrzucę od siebie.

Krótki filmik z E30 (dla kumpla nagrałem, bo ma taką E30). To jest replay w którym ustawiłem kamerę z kasku i ruszam za pomocą gałki głową kierowcy (tak, podczas powtórek można ruszać kamerą). AI jest ustawione na około 50%, więc dlatego nie jest mi trudno ich wyprzedzić. Wszystkie wspomagacze off.
Nie wiem czy wiesz, ale w opcjach można wyłączyć widoczność kasku w tym widoku. Zachowujesz te wszystkie bajery typu blur czy przekręcanie głowy w zakrętach, ale nie przeszkadza Ci kask. O wiele lepiej się jeździ moim zdaniem:



prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #864 dnia: Maja 09, 2015, 09:27:34 am »
Mogę kogoś prosić o jakikolwiek filmik z kamery z maski?

Przez moment widać ujęcie, gdzie widoczny jest większy fragment maski, ale to jest widok już z dachu a nie ten właściwy o który pytasz.

Można kupić T300 osobno i do niej osobno pedały z T500?
Samej (baza + kółko) T300 osobno nie kupisz, tylko w zestawie z pedałami (które stanowią może 10% ceny zestawu, max). Do tego dokupisz osobno: TH3PA albo TH3PA-PRO albo gdzieś od kogoś pedały z zestawu T500.

PS - ALE ZAJEBISTE JEST TO PRZESYŁANIE FILMIKÓW Z PS4  8) Pierwszy raz to robię, świetna rzecz - wręcz stworzona do simracerów.

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
Project CARS
« Odpowiedź #865 dnia: Maja 09, 2015, 09:38:19 am »
Dzięki prart :angel:

kur**, nie planowałem teraz wydatku na półtora klocka, ale chyba nie dam rady wytrzymać :mad: :cry:
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2015, 09:40:36 am wysłana przez Wooyek »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #866 dnia: Maja 09, 2015, 09:47:11 am »
Z Ultimy. Nie mają na stanie, ale jak zadzwonisz to przełączą Cię do działu zamówień i można indywidualnie. Razem za wszystko z przesylką wyszło 1850zł.

Ale przepłaciłeś... Morele za 1700 sprzedają. Swoją drogą jak kiedyś polecałem, to jeszcze za 1450 albo 1550 latała  :lol:


Nie przepłaciłem. Dzwoniłem do morele, bo też widziałem ich cenę jako pozycjonowaną najniżej i powiedzieli mi, że mają ostatnią sztukę na magazynie co już wzbudziło moje podejrzenie. Poprosiłem żeby koleś powiedział mi jak wygląda paczka, ale dodzwoniłem się do handlowca, więc najpierw musiał to ustalić z kimś na magazynie i kazał dzwonić później. Okazało się, że paczka była otwierana i nie jest to T500RS w niebieskim opakowaniu czyli po prostu mają starszą wersję w sprzedaży, że starszym oprogramowaniem. W nowszych (tych w niebieskich paczkach z napisem Gran Turismo 6) jest nowszy soft i kierownica ponoć jest cichsza oraz krócej się wychładza. Ja też pamiętam stare ceny, ale co zrobić jak już takich nie ma. Miałem jeszcze okazję kupić używaną z 15 miesięczną gwarancją, bo miał koleś za 1400zł, ale nie chciał pokryć kosztów przesyłki i nic nie opuścił, więc uznałem, że lepiej kupić nówkę.
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2015, 09:48:47 am wysłana przez BoBaN »

szafa

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-01-2004
  • Wiadomości: 4 286
  • Reputacja: 64
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #867 dnia: Maja 09, 2015, 09:48:14 am »
Pojeździłem dzisiaj trochę na padzie i w pełni zgadzam się z Bobanem - nigdy nie widziałem na konsoli grę z tak odwzorowaną fizyką. To co szczególnie mnie urzekło to praca zawieszenia. Świetnie to widać wpadając na jakiś próg zwalniający czy krawężnik. Częgoś takiego strasznie brakowało mi w GT.

To jak, kiedy ustawiamy się na jakiś forumkowy wyścig? Od razu mówię, że mistrzem kierownicy nie jestem ale wolniejszymi furkami z pewnością chętnie powalczę:)

PS. Od wczoraj monitoruję sytuację z kierami fanateca i to co się wyprawia to jakaś farsa. Wszyscy użytkownicy, niezależnie od modelu mają z nimi duże problemy. Straszna wtopa. Mam nadzieję, że SMS i Fanatec szybko się uporają z tymi problemami. No ale plus jest taki, że mój synek ma kolejną zabawkę(kierownica do wczoraj była złożona przez ponad rok i czekała na swój czas)...
Fryty tyty dotknij pyty

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #868 dnia: Maja 09, 2015, 09:54:16 am »
Mysle ze na dzis wieczor mozna sie ustawic? :)
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #869 dnia: Maja 09, 2015, 09:58:12 am »
@Wooyek
Wystarczy, że do T300 dokupisz pedały T3PA i już będziesz miał dobry zestaw.

T3PA różnią się czymkolwiek poza tym, że są trzy?

Prart pisał, że T3PA są odpowiednikiem pedałów z G27, więc to już naprawdę przyzwoity poziom i można spokojnie inwestować.

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #870 dnia: Maja 09, 2015, 10:06:30 am »
Pomimo opóźnienia premiery i tak została wydana za szybko - aż strach pomyśleć jak to wyglądało w okolicach oryginalnej daty premiery.
Gra jest niedokończona, pełna błędów, niedoróbek, spodziewam się całej stery patchy (przynajmniej mam taka nadzieję). Gra jest toporna. Taka typowa pecetowa surowica, przeniesiona na konsole i lekko tylko przypudrowana. Pecetowe korzenie widać też w opcjach, jest ich od uja: samych suwaczków od kierownicy i FFB jest chyba z 20 albo więcej. Oczywiście żaden z nich nie jest wyjaśniony co robi, bo po co ehehehhe. SURÓWKA! Interfejs niespójny i często nieintuicyjny, czasem zatwierdzasz wybór X a czasem trójkątem, czasem okienko wyskakuje po prawej a czasem po lewej, z niektórych opcji nie wyjdziesz kółkiem, tylko musisz zjechać na dół listy opcji i kliknąć X "Wyjdź". Itp itd...

Powiem Wam, że to wszystko nie ma najmniejszego znaczenia. Kompletnie żadnego.
Jak już jesteś na torze, to całość tych wad znika natychmiastowo. Gra wygląda obłędnie, na PS4 chodzi jak marzenie, płynnie i szybko (dobrze, ze nie zdecydowałem się na budowę peceta). Widok wyrywanej gumy z kół aut jadących przede mną i odbijającej się (!!!) od toru mną pozamiatał. Dźwięki kładą na glebę, jest jeszcze lepiej niż z grafą i jeszcze lepiej niż w DriveClub. Ta gra brzmi F_E_N_O_M_E_N_A_L_N_I_E! Jak pierwszy raz wjechałem w słynny zakręt Karuzela na pewnym również słynnym torze (ścieżką taką samą jak zawsze, wypracowaną w GT), zawadziłem przednim spojlerem o krawędź płyty betonowej (miejsce łączenia się płyt z asfaltem) i słychać było uderzenie blachy...
(Oczywiście w GT jest wtedy cisza i spokój. Serio, PD z GT7 jest w czarnej dupie, SMS ustanowiło nowy benchmark. I jak z grafą to pewnie PD sobie spokojnie poradzi, tak z dźwiękiem wątpię.)
Więcej, to uderzenie było też widać i czuć (delikatne szarpnięcie auta i T300)... Mózg rozjebion, banan na ryju, marzenia jeszcze wierniejszej cyfrowej wersji Nurba spełnione. Tak, aż takie detale są tu uwzględnione, tak szczegółowo pracuje fizyka i tak szczegółowo opisana jest powierzchnia torów!!!!11111!!onoeoneone!!!!!!1111!
Model jazdy niszczy i miażdży GT w każdym aspekcie*, szczególnie:
po pierwsze hamowanie - w każdym aucie inne, specyficzne, trudne. To nie jest już takie proste i (z perspektywy czasu) śmieszne "zablokuj_koła(if)wciśnięcie_pedała_hamulca=100(and)czas_tego_wciśnięcia=x" jak w GT. Hamowanie w PCars to zabawa sama w sobie, kolejny element dłuuuugiego procesu nauki auta. A potem zmieniasz auto i cała zabawa zaczyna się na nowo... Cudeńko! No i pamiętaj, że hamowanie jest ściśle związane z temperaturą opon, czyli
po drugie opony - wpływ temperatury gumy na właściwości jezdne jest tu kosmicznie oddany i to nie tylko rozgrzewanie ale nawet i stygnięcie (!). Serio, dochodzi do tego, że w sesjach kwalifikacyjnych poświęcasz kilka okrążeń, żeby ostrzej rzucać auto po torze, żeby szybko rozgrzać opony, żeby na to jedno jedyne kwalifikacyjne hot lap mieć optymalną temperaturę. To samo w sobie jest zabawą, bo można nie ryzykować, nie marnować czasu/okrążeń w kwali na dogrzanie tylko od razu jechać optymalną ścieżką...

Aut wydawać się by mogło jest stosunkowo mało, ale to pozory. To jest sim pełna gębą, tu każde jedno auto można piłować miesiącami i wciąż się go uczyć. Jak w realu, co nie? Aut jest na miesiące i lata nauki. Brak mi tylko Yellowbirda (choć i tak nie umiałbym nim jeździć lolz) i 787B (z TAKIM dźwiękiem to byłby kosior).
Smaczki, detale, niuanse - jest tego od cholery. Kariery nawet nie tknąłem (a po co, tu wszystko jest od razu odblokowane!). Pojeżdżę więcej to coś pewnie jeszcze napiszę.

DO SKLEPÓW!
I widzimy się na torze.

* piszę o race carach, tych drogowych jeszcze w PCars nie ruszyłem. Merol 190E DTM i klasa GT3 mnie pochłonęła.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #871 dnia: Maja 09, 2015, 10:13:30 am »
Ja tylko mam nadzieje ze nikt juz nie bedzie marudzil na czas wydawniczy PD. Gdyz PC byl tworzony od 4 czy 5 lat.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #872 dnia: Maja 09, 2015, 10:18:04 am »
No to Kaz musi się teraz bardzo postarać. Szkoda, że te kierownice do PS4 są takie w uj drogie, najzwyczajniej mnie nie stać :cry:, a chętnie bym zasmakował tak wybornej symulacji!
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2015, 10:21:57 am wysłana przez andryush »

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #873 dnia: Maja 09, 2015, 10:19:04 am »
Ja tylko mam nadzieje ze nikt juz nie bedzie marudzil na czas wydawniczy PD. Gdyz PC byl tworzony od 4 czy 5 lat.
Czy PC nie tworzyło tak na oko kilka razy mniej ludzi, niż zatrudnionych w PD przy wsparciu Sony? Oczywiście pomijając dodatkowo fakt, że na PC zbierano fundusze, tworzenie było oparte na wsparciu społeczności, fazach pre-alpha aby ciąć koszty i bez molocha na plecach. To żadne wytłumaczenie dla PD.

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #874 dnia: Maja 09, 2015, 10:19:38 am »
@ Andry

T100 jest pol srodkiem, ale i tak o niebo lepszym niz pad. Cos ala DFGT tylko bez 900 stopni obrotu.
« Ostatnia zmiana: Maja 09, 2015, 10:22:42 am wysłana przez Klosz »
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

Klosz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-03-2014
  • Wiadomości: 5 943
  • Reputacja: 44
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #875 dnia: Maja 09, 2015, 10:21:33 am »
Ja tylko mam nadzieje ze nikt juz nie bedzie marudzil na czas wydawniczy PD. Gdyz PC byl tworzony od 4 czy 5 lat.
Czy PC nie tworzyło tak na oko kilka razy mniej ludzi, niż zatrudnionych przez PD? Oczywiście pomijając dodatkowo fakt, że na PC zbierano fundusze, tworzenie było oparte na wsparciu społeczności, fazach pre-alpha aby ciąć koszty. To żadne wytłumaczenie dla PD.
Ilosc osob podobna, na fundusze PC nie narzekal, choc wiadomo ze to nie ten sam poziom co u PD, takze kontent tez troche inny. Dobrze ze PC wyszedl na konsole, teraz Kaz moze bardziej poszalec.
'Muzyka uzywana jest do ksztaltowania ludzkiego umysłu. Moze byc mocna jak narkotyk, lecz jest o wiele niebezpieczniejsza, gdyz nikt nie traktuje powaznie manipulowania poprzez muzyke.'

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #876 dnia: Maja 09, 2015, 10:22:25 am »
Prart widzę, że też zauważyłeś jak doskonale jest oddane hamowanie w tej grze. Jest piekielnie trudno ustawić się odpowiednio do wejścia w zakręt jeśli wcześniej nie obierzemy odpowiedniej ścieżki przejazdu. To dlatego, że jakiekolwiek próby zmiany kierunku przy wciskaniu hamulca wiążą się z wężykowaniem auta, uciekającym tyłem i wszelakimi innych rzeczami jakie dzieją się w rzeczywistości. Już nie wspomnę jak mi szczena opadła kiedy mocarną E30 (coś około 500KM) zacząłem zbyt szybko redukcję i przy zmianie z 3 na 2 bieg zablokowało mi koła. Fura zaczęła tracić przyczepność, a ja tylko patrzyłem gdzie uciekać żeby w nic nie przywalić. Podejrzewam, że na kierownicy to dopiero frajda skoro już padem można wyłapać takie niuanse.

Zbyt mało jeszcze grałem, ale jestem ciekaw czy jest możliwość wyboru różnego rodzaju opon jak w GT? Pytam, bo wczoraj ciorałem 300 konną E30 i owszem jak depnąłem zbyt mocno to stawiało auto bokiem, ale ziomek ma taką E30 pod drift i na węższych gumach zrywa trakcję na 3 biegu bez kopania w sprzęgło. Chciałbym sobie to porównać do CARS.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #877 dnia: Maja 09, 2015, 10:23:57 am »
@ Andry

T100 jest pol srodkiem, ale i tak o niebo lepszym niz pad. Cos ala DFGT tylko bez 900 stopni obrotu.

To ta kiera, co nie ma Force Feedback?

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #878 dnia: Maja 09, 2015, 10:25:03 am »
T80 nie ma. T100 ma normalny FF tylko kąt obrotu to 270 stopni, a nie 900. Kosztuje poniżej 500zł.

prart

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2009
  • Wiadomości: 3 920
  • Reputacja: 95
  • PSN ID: prarts
Odp: Project CARS
« Odpowiedź #879 dnia: Maja 09, 2015, 10:51:35 am »
Już nie wspomnę jak mi szczena opadła kiedy mocarną E30 (coś około 500KM) zacząłem zbyt szybko redukcję i przy zmianie z 3 na 2 bieg zablokowało mi koła. Fura zaczęła tracić przyczepność, a ja tylko patrzyłem gdzie uciekać żeby w nic nie przywalić. Podejrzewam, że na kierownicy to dopiero frajda skoro już padem można wyłapać takie niuanse.
TAK!
Kolejny zły nawyk z GT, gdzie downshifty można walić jak poyebany.
Mojego pierwszego wyścigu w PCars nie ukończyłem, właśnie przez to - rozwaliłem bolid LMP1. Rozwaliłem mu silnik/skrzynię zbyt szybkimi redukcjami, i to już na drugim okrążeniu  :lol:
Blokadę tylnej osi tym wywołanej i zamiatanie tyłka na wejściach też odczułem, na Nurbie. Tak jak piszesz, szczena na podłodze. Całe nowe pole do nauki jazdy.  8)

Opony zmieniasz na ekranie ustawień auta, już po wczytaniu toru, będąc w boksach. Dla race carów, co zrozumiałe, jest ich mało, dla drogowych nie wiem.