Sprawa jest dość ciekawa. Sam jeszcze nie mam DC (dopiero na dniach), więc nie mogę obadać co i jak, ale ze screenów, które wrzuciło tu kilka osób widzę kilka możliwości:
1. Kwestia oświetlenia - skoro w photo mode oświetlenie ma większą precyzje (używa np. innego algorytmu do przeliczania) wtedy lepiej będzie wyłapywało detal. Pewne elementy mogą wydawać się nieobecne przy świetle z gry, a w PM będą ładnie uwypuklone. Chodzi tu zarówno o geometrię jak i normalki. Problem w tym, że screen z TT sugerowałby, że oświetlenie w tego typu wyścigach także jest renderowane z większą precyzją, a to wydaje się trochę dziwnym zabiegiem (ale pewnie możliwym - w końcu większa precyzja światła może dotyczyć tylko meshy dynamicznych, czyli auta).
2. Auta mogą mieć dwa poziomy LOD o wysokiej liczbie trójkątów. Na ogół między LOD0 a LOD1 jest spora różnica (50% mniej poly), ale da się to dobrze ukryć. Tutaj (jeśli założymy, że PM ma tesselację/ma lepszą tesselację niż rozgrywka) różnica może nie być tak duża. LOD0 może ma trochę dodatkowego detalu (pewnie wewnątrz auta) i to właśnie ten poziom wyświetlany jest w PM i TT. Takie rozwiązanie wydaje się jednak nie mieć sensu, bo różnica w poly byłaby na tyle mała, że nie powinna mieć znaczenia dla silnika (z drugiej strony na trasie jest kilka aut, a to zaczyna się sumować, plus mogą być skomplikowane obliczenia na vertex shaderze i wtedy dodatkowe trójkąty nabierają znaczenia - może daje im to 2-4 klatki więcej przy dużym obciążeniu, co daje im spokój o frame rate). Chyba, że faktycznie LOD1 ma sporo mniej poly, co też wyjaśniało by inną obłość pewnych miejsc (co może także zależeć od normalki). W tym miejscu można jeszcze założyć, że zmienia się mip mapa normalki, co skutkuje również różnicą w detalu. Nie wiem jednak do końca co faktycznie jest na normalce, po screenach zakładam, że jest to mniej prawdopodobne.
3. Wszystko po trochu
.
Jak dla mnie ciężko po tych screenach powiedzieć jednoznacznie, bo wydaje mi się, że w różnych miejscach są różne rozwiązania. Tak czy inaczej różnica nie jest duża, tym bardziej, że podczas gry i tak tego nie widać. Dopiero w PM, czyli tam, gdzie faktycznie potrzeba pełnego detalu, jest to zauważalne. Cieszy fakt, że różnice nie są duże, bo choć uważam, że PM powinien dawać 100% kopa, to jednak nie może za bardzo odstawać od rozgrywki.
Tak czy inaczej niedługo obadam sam
.