Przypomniał mi się mój post sprzed bodajże roku, w którym pisałem że na ps4 gry będą wyglądać tak jak najlepsze rendery z ps3. Umieściłem wtedy na forum CGI z Assassins creed brotherhood.
Po zobaczeniu pierwszych gier na ps4, uznałem że dobrze będzie zrobić porównanie żeby zobaczyć czy dużo sie pomyliłem.
Wyszło mi coś takiego: (jakość screenów z rendera nie powala, ale to najlepsza jakość jaką znalazłem. Do porównania chyba wystarczy)
Na pewno ilość geometrii i inne niewidoczne detale są znacznie wyższe niż w grach z ps4, ale jako że liczą się ogólne doznania a nie rzeczy których nie widać podczas grania, to myślę że można postawić znak równości między tymi grami a renderami z ps3
W renderze robi wrażenie ilość obiektów na ekranie, fizyka włosów i animowane ciuchy podczas poruszania się postaci. Wszystko to śmiga lub będzie śmigać na ps4 (kolejno- knack, tressfx, deep down, Enlighten Engine/ UE4).
Płynąc dalej.. Myśle że na podstawie tego co widzieliśmy, można zakładać że za pare lat najładniejsze gry z ps4 zbliżą się do tego poziomu:
(
Zaznaczam jeszcze raz, że chodzi mi tylko o faktyczne doznania płynące z rozgrywki. Rzeczy które rzeczywiście widać podczas grania, a nie porównanie technologi zastosowanej w filmach CGI do gier z ps4 )