Autor Wątek: Horizon II Forbidden West  (Przeczytany 24325 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #80 dnia: Stycznia 26, 2022, 01:25:01 am »
Ciekawe, czy fabułka oraz dialogi będą równie infantylne i drętwe co w jedynce? Zalatywały mocno serialami klasy B z kanałów typu syfy. Sam pomysł na świat był świetny. Graficznie jakoś dupy nie urywa. Zero hajpu. PS5 się kurzy.
Graficznie przecież jest bardzo ładnie. Jedyny zarzut mam do scenek, jakoś tak za bardzo pokazują postacie? Jakby były wklejone? Poza tym tip top.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #81 dnia: Stycznia 26, 2022, 09:00:05 am »
Jakby były wklejone?
Też mam takie wrażenie.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #82 dnia: Stycznia 26, 2022, 09:10:25 am »
Według mnie to efekt oświetlenia. Horizon stara się wyglądać idealnie, co tworzy taki efekt - światło jest tworzone z myślą o tym, aby jak najlepiej pokazać postacie. Niby ok, ale można z tym przedobrzyć, w końcu w życiu takich warunków nie mamy :D. Jednak to jest stylistyka jaką wybrało Guerrilla w stosunku do całej gry.

Teoretycznie podobnie oświetla się w filmach, tylko tam starają się to tłumaczyć także poprzez scenę - jakaś lampka w tle, okno, itd.

Z drugiej strony można oświetlać bardziej pod enviro, tylko to jest przegięcie w drugą stronę (otoczenie wygląda fajnie, postaci mniej, bo nie są dobrze doświetlone). Tak niestety często jest oświetlany Shadow Warrior, a potem ktoś się dziwi, że coś nie wygląda fajnie w grze ;).

Dlatego też średnio podoba mi się pomysł ze światłem "przyklejonym" do postaci podczas rozgrywki. Z jednej strony podkreśla walory graficzne, z drugiej odcina postać od otoczenia. Trzeba by to robić delikatnie (robiłem coś takiego pod Evil West, jak było zupełnie inną grą ;) ).

Inna kwestia to bliskie kadry i Depth of Field - jeszcze bardziej odcina postacie od enviro.

EDIT: Te dwa screeny dobrze pokazują kwestie oświetlenia postaci:



« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2022, 15:05:48 pm wysłana przez Zielarz »

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #83 dnia: Stycznia 26, 2022, 19:14:09 pm »
Moim zdaniem oddziela je od reszty poświata na krawędziach. Na drugim screenie ewidentnie widać, ze przeciwnik tej poświaty nie posiada.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #84 dnia: Stycznia 26, 2022, 20:16:08 pm »
W końcu jakiś pokaz wizualiów next gen.
Day one dla mnie.
Jednak jeśli chodzi o gre w lutym rządzi Elden Ring.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #85 dnia: Stycznia 26, 2022, 20:42:01 pm »
Moim zdaniem oddziela je od reszty poświata na krawędziach. Na drugim screenie ewidentnie widać, ze przeciwnik tej poświaty nie posiada.

To jest właśnie ten set świateł przypiętych do postaci. Jak już pisałem, ich zadaniem jest zaprezentować lepiej postacie. Przypomina światła w studiu fotograficznym - tutaj widać ładny rim light (po polsku to się chyba nazywało „siekiera”). Renderuje się w oddzielnej warstwie, więc nie ma wpływu na obiekty, które nie mają tego wybranego (czyli całe otoczenie).

Problem jest taki, że właśnie nie do końca/nie zawsze zgrywa się dobrze ze światłem sceny. To dwie różne rzeczy. Tym bardziej, że teraz będzie widoczne także w gameplay’u. Będą więc sytuacje typu - postać się odwraca, światło razem z nią. Albo jak na screenie z Aloy i Petrą - Aloy jest w cieniu (choć to taki rozświetlony cień ;) ), ale jej włosy świecą, choć nie ma widocznego bezpośredniego źródła światła.

Zakładam, że będą mieli wiele ustawień tego światła, ale tak czy inaczej będą różnice. Jednak takie mają założenie od pierwszej części - mają być idealne warunki oświetlenia.

Natomiast znowu widać delikatny Ray Tracing - metalowa tarcza na brzuchu Petry pokazuje jej nogę. Ciekawe co jeszcze dostanie RT, bo cała gra pewnie nie.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 26, 2022, 20:46:34 pm wysłana przez Zielarz »

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #86 dnia: Stycznia 28, 2022, 10:57:31 am »
Gra została ozłocona ;).

Przy okazji Guerrilla wrzuciło nowe screeny jak i gameplaye z PS4 Pro.










https://gfycat.com/clutteredweirdamethystgemclam

https://gfycat.com/beautifulathleticgartersnake

https://gfycat.com/pinkfittingboaconstrictor

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #87 dnia: Stycznia 29, 2022, 08:48:08 am »
Wygląda jakby poza rozdzielczością niczym się nie różniło od wersji z PS5

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #88 dnia: Stycznia 29, 2022, 21:02:42 pm »
Crossgen. Nie ma bata żeby tego typu gry diametralnie się różniły. Chyba tylko gdyby gra była robiona pod PS5 i potem „przycięta” pod PS4. Tym bardziej, że Sony nie chce dawać posiadaczom starszych konsol (których jest więcej) gorszej wersji.

Różnice jednak są. Geometria, LOD w tle, chmury, dodatkowe światła dla postaci. Może też tekstury i ilość obiektów, cienie. Do tego będzie RT, znikome, ale jednak. Niemniej raczej będzie to dowód na to ile da się jeszcze wycisnąć z poprzedniej generacji niż pokaz obecnej. Szkoda, oby GoW był ostatnią taką grą. Obawiam się, że przez problemy z dostępnością konsol, nowsze produkcje wciąż mogą jeszcze wychodzić na PS4.

Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #89 dnia: Stycznia 29, 2022, 21:43:41 pm »
Jasne, niemniej jak na ps4 to wygląda niewiarygodnie

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #90 dnia: Stycznia 30, 2022, 09:08:22 am »
Cross gen czy nie, dalej wygląda niesamowicie.
Ostatnio zacząłem odświeżać exy z PS4 i kurde te gry dalej wyglądają super. Najpierw Frozen Wilds, później GoW, teraz Uncharted 4 po patchu, w ogóle nie widać że te gry mają już tyle lat na karku i zostały stworzone na leciwe PS4. Po przypomnieniu sobie jakie te gry są zajebiste( nie tylko graficznie ale i gameplayowo), wcale się nie dziwię, że obsrany Microsoft wydaje tyle miliardów na zakupy. Jeżeli Sony dalej będzie trzymać ten poziom na nowszej generacji to jestem spokojny i czekają nas kolejne piękne lata gamingu.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #91 dnia: Stycznia 30, 2022, 10:25:11 am »
Wygląda to naprawdę bardzo ładnie, spodziewałem się większej przepaści między platformami.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #92 dnia: Stycznia 30, 2022, 10:31:57 am »
Maja bardzo dobry silnik, no ale GG potrafi.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #93 dnia: Stycznia 30, 2022, 13:24:19 pm »
Po Killzone 2 już mnie nic nie zdziwi

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #94 dnia: Stycznia 31, 2022, 08:58:57 am »

Mega.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #95 dnia: Stycznia 31, 2022, 09:25:09 am »
Wygląda świetnie, jednak też bardzo znajomo, zwłaszcza, gdy zaczniemy porównywać do poprzedniej części. Tak te gry mimo to wyglądają świetnie, jednak oznacza to, że wciąż nie możemy zrobić prawdziwego skoku w nową generację. A są jeszcze kwestie poza oprawą, związane z lepszym CPU i SSD.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #96 dnia: Stycznia 31, 2022, 10:22:08 am »
Z next genwych nowości w grafice najbardziej czekam na większą zniszczalność obiektów w świecie. Takie maszyny jak w Horizon powinny przewalać drzewa, niszczyć ściany, budynki i kamienie. A tak mamy bardzo ładnie wymodelowaną i oteksturowaną makietę. Control pokazał, że jest tu spore pole do popisu i to na poprzedniej generacji. Mam nadzieję, że doczekamy się podobnych rozwiązań w przyszłości.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #97 dnia: Stycznia 31, 2022, 11:27:42 am »
Systemy zniszczeń to ciężki temat. Już nie chodzi nawet o moc obliczeniową, ale o złożoność świata gry. Obecnie gry AAA wymagają dużego nakładu pracy do stworzenia takiej oprawy jaką mamy. System zniszczeń to dodatkowa warstwa. A pytanie jeszcze jaki on ma być. Może być proceduralny, a więc teoretycznie wymagający mniej pracy, albo "ręczny" - assety są przygotowywane do tego przez kogoś. Ten drugi daje najlepsze efekty, ale to custom, trzeba każdy zniszczalny obiekt tak przygotować. A jeszcze do tego dobrze byłoby przewidzieć kilak wersji. Bardziej realistyczna grafika oznacza, że takie obiekty także powinny mieć realistyczne zniszczenia, więc znowu więcej pracy.

Proceduralny system może wydawać się rozwiązaniem, ale ma swoje wady. Shadow Warrior 2 miał proceduralny system gore przeciwników. Był to pewnego rodzaju koszmar - modele musiały być "zamknięte" (to tak jakby wlać wodę do wnętrza modelu, jego siatka musiałaby tworzyć spójną całość, aby nie przeciekał). Oznacza to, że postacie nie mogły mieć ruchomych oczu (były częścią tej siatki, więc nie mogły się ruszać), włosy były problemem, powiewające szmatki, itd. Dało się to zrobić lepiej, ale wciąż pewne ograniczenia pozostawały. Dodatkowo same rany nie wyglądały dobrze - np. w miejscu przecięcia ręki, mesh zostaje zasklepiony i ma jednolitą teksturę. Jest ostre cięcie między jednym i drugim stanem. Wygląda to bardzo surowo. Dlatego jest to jedna z rzeczy, które dział postaci mocno forsował aby wyleciały, bo lepiej już robić custom (jak w Doom, The Order). Taka anegdotka ;).

To jest jedna strona systemu zniszczeń, druga to jego zasadność. Najwyraźniej nie jest on istotny obecnie dla twórców. Mogli się przyzwyczaić do ograniczeń z zeszłej generacji, ale także trzeba wziąć poprawkę na rozgrywkę. W takim Horizonie byłby to raczej czysto wizualny efekt bez wpływu na gameplay. Większość walk jest w terenie, więc dotyczy drzew, kamieni, innych roślin (czy przypadkiem w Zero Dawn nie było "latających" kaktusów i innych mniejszych obiektów?). Niemniej drzewa mogłyby się "kłaść" nawet dla czysto wizualnych doznań. Tylko o ile mnie pamięć nie myli, w lasach maszyny są mniejsze, więc brakuje powodu do robienia takiego systemu.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #98 dnia: Stycznia 31, 2022, 11:49:42 am »
Systemy zniszczeń to ciężki temat. Już nie chodzi nawet o moc obliczeniową, ale o złożoność świata gry. Obecnie gry AAA wymagają dużego nakładu pracy do stworzenia takiej oprawy jaką mamy. System zniszczeń to dodatkowa warstwa. A pytanie jeszcze jaki on ma być. Może być proceduralny, a więc teoretycznie wymagający mniej pracy, albo "ręczny" - assety są przygotowywane do tego przez kogoś. Ten drugi daje najlepsze efekty, ale to custom, trzeba każdy zniszczalny obiekt tak przygotować. A jeszcze do tego dobrze byłoby przewidzieć kilak wersji. Bardziej realistyczna grafika oznacza, że takie obiekty także powinny mieć realistyczne zniszczenia, więc znowu więcej pracy.

Proceduralny system może wydawać się rozwiązaniem, ale ma swoje wady. Shadow Warrior 2 miał proceduralny system gore przeciwników. Był to pewnego rodzaju koszmar - modele musiały być "zamknięte" (to tak jakby wlać wodę do wnętrza modelu, jego siatka musiałaby tworzyć spójną całość, aby nie przeciekał). Oznacza to, że postacie nie mogły mieć ruchomych oczu (były częścią tej siatki, więc nie mogły się ruszać), włosy były problemem, powiewające szmatki, itd. Dało się to zrobić lepiej, ale wciąż pewne ograniczenia pozostawały. Dodatkowo same rany nie wyglądały dobrze - np. w miejscu przecięcia ręki, mesh zostaje zasklepiony i ma jednolitą teksturę. Jest ostre cięcie między jednym i drugim stanem. Wygląda to bardzo surowo. Dlatego jest to jedna z rzeczy, które dział postaci mocno forsował aby wyleciały, bo lepiej już robić custom (jak w Doom, The Order). Taka anegdotka ;).

To jest jedna strona systemu zniszczeń, druga to jego zasadność. Najwyraźniej nie jest on istotny obecnie dla twórców. Mogli się przyzwyczaić do ograniczeń z zeszłej generacji, ale także trzeba wziąć poprawkę na rozgrywkę. W takim Horizonie byłby to raczej czysto wizualny efekt bez wpływu na gameplay. Większość walk jest w terenie, więc dotyczy drzew, kamieni, innych roślin (czy przypadkiem w Zero Dawn nie było "latających" kaktusów i innych mniejszych obiektów?). Niemniej drzewa mogłyby się "kłaść" nawet dla czysto wizualnych doznań. Tylko o ile mnie pamięć nie myli, w lasach maszyny są mniejsze, więc brakuje powodu do robienia takiego systemu.
Fajnie wyjaśnione,  plusik Faktycznie kaktusy chyba się kładły w pierwszej części. Niemniej zniszczalność otoczenia dodawała by dużo dynamiki do walki. Podobno UE5 ma jakieś wbudowane narzędzia do tego typu rzeczy, dzięki czemu nie potrzeba do tego dużo zasobów i czasu, także jest szansa na poprawę w tej kwestii.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #99 dnia: Stycznia 31, 2022, 14:13:29 pm »
Różnica na korzyść PS5 na bank będzie znaczna.
Te szoty z Pro wyglądają tak jakby im coś brakowało.
Powiedzmy w ten sposób, ustawienia low amator, medium Pro i skok aż na ultra PS5.
Z tego powodu oraz ulepszeń gier past typu U4 zamówiłem PS5.
Ciekawe wizualne starcie się zapowiada Ratchet vs Demon vs Horizon 2.
Mimo, że to ostatnie jest cross genem raczej wygra walke wizualną.



windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #100 dnia: Stycznia 31, 2022, 15:29:22 pm »
Ale przecież chyba nawet na pierwszym gameplay trailerze z fw mamut rozdupca jakiś murek i kładzie drzewa (ale to drugie chyba tylko w cutscene) więc jakoś system zniszczeń jest.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #101 dnia: Stycznia 31, 2022, 15:41:07 pm »
Ale przecież chyba nawet na pierwszym gameplay trailerze z fw mamut rozdupca jakiś murek i kładzie drzewa (ale to drugie chyba tylko w cutscene) więc jakoś system zniszczeń jest.


Coś tam pewnie będzie, tak jak w Zero Dawn, ograniczone, ale jednak. A w prezentacji to jednak może być oskryptowane i przygotowane specjalnie dla tego assetu (co oznacza, że w grze też może być, ale będzie to wyjątek). Wszystko to co PS4 też obsłuży.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #102 dnia: Lutego 03, 2022, 15:33:12 pm »
Hype trochę skoczył ;)


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #103 dnia: Lutego 04, 2022, 09:24:10 am »
No, nakręcający trailer.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #104 dnia: Lutego 04, 2022, 09:31:19 am »
Jeszcze tylko 2 tyg  :evil:

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #105 dnia: Lutego 04, 2022, 10:57:59 am »
No nie, jakoś tak dziwnie, jakby szybko - to chyba przez fakt, że Sony nie promuje jakoś mocno swoich ex'ów ostatnio, więc nie ma poczucia "muszę w to zagać, teraz!". Ostatnio nie gram w nic (choć górka wstydu już dawno przestała być jedną górką ;) ), ale od Horizona zaczyna się dla mnie maraton.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #106 dnia: Lutego 04, 2022, 11:42:46 am »
Ja właśnie po Horizonie pewne bedę miał długą przerwę z nowościami, bo Elden Ring jakoś nie grzeje, niedawno skończyłem demony i nie ma smaka na soulsy, GT7 - podobnie tylko za demony podstaw forza horizon a pozniej na horyzoncie dopiero GoW i Starfield. No ale to i dobrze, bo troche z zeszlego roku do nadrobienia plus ilka gierek z czasow x360/xone czeka.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #107 dnia: Lutego 14, 2022, 09:54:17 am »
Śliczna gra.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #108 dnia: Lutego 14, 2022, 10:04:01 am »
Średnie w okolicach 88, podobno poprawili głównie elementy openworldowe, sidequesty itp. No sztosik się szykuje, oby do piątku.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #109 dnia: Lutego 14, 2022, 10:22:13 am »
Tak, wygląda na to, że jest lepiej, choć nie wszyscy będą zadowoleni. Ja się już okrutnie jaram :).

Jeszcze w kwestii oświetlenia - wziąłem kilka screenów z recki IGN. Ładnie pokazują, jak oświetlenie postaci a sceny to dwie różne rzeczy, tworzące kontrast. Z jednej strony bywa nienaturalnie (np. ostre światła do konturów używane nawet w cieniu) z drugiej postacie w każdym ujęciu wyglądają świetnie. I o to tu chodzi, aby nie było sytuacji, że światło jest rozproszone i postacie są płaskie (a potem lecą teksty, że gra wygląda słabo). Niemniej wydaje mi się, że w niektórych miejscach można było lepiej, ale to jest duża gra...









EDIT:



Jest filmik z porównaniem PS4 i PS5 - generalnie jest poczucie, że są takie same (i tak powinno być), ale widać cięcia, nawet w cut-scenach - brak mchu na skałach, brak świateł na postaciach (jak i ich precyzja), tekstury, geometria, meszek, czasem streaming nie wyrabia (cut-scenaka ze strażnikami i zbliżeniem na murzyna - swoją drogą słabe to porównanie, bo sugeruje dużo niższą jakość na PS4). Dopóki nie patrzy się na porównania, nie czuć braków, a nawet w tedy bardzo często szczegóły. Tak czy inaczej to dobrze dla posiadaczy PS4 i Pro. Szkoda, że tryb Performance dużo traci na ostrości.
« Ostatnia zmiana: Lutego 14, 2022, 11:15:23 am wysłana przez Zielarz »

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #110 dnia: Lutego 14, 2022, 11:33:32 am »
Wyglada na to, ze technicznie popracowali nad tym co najbardziej kulało w 1: woda i mimika. W FW wyglada to juz bardzo dobrze.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #111 dnia: Lutego 14, 2022, 12:00:09 pm »
Jeszcze porównanie NXG dla IGN:


windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #112 dnia: Lutego 14, 2022, 13:23:01 pm »
Screeny z photomode



POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #113 dnia: Lutego 14, 2022, 18:13:57 pm »
Średnia 89% (z 95 ocen)
https://www.metacritic.com/game/playstation-5/horizon-forbidden-west

Pierwsza część miała 87%, o ile dobrze pamiętam, a dla mnie zasługiwała na mocne 9/10. W drugą część jednak pewnie prędko nie zagram.

piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 4 105
  • Reputacja: 97
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #114 dnia: Lutego 14, 2022, 19:43:39 pm »
 Poczekam na opinie graczy. Od dawna nie ufam "recenzentom/dziennikarzom i innym influencerom". Jak nie będzie wciśniętej agendy, czy poważnych problemów technicznych, a rozgrywka dowiezie, to rozważę zakup.
Na horyzoncie Elden Ring, także na ten moment nie ma u mnie miejsca na kolejny otwarty świat.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #115 dnia: Lutego 14, 2022, 20:48:39 pm »
Tak jak mówiłem kilka postów wcześniej - spodziewałem się większej różnicy pomiędzy platformami. Najbardziej mnie odstraszały rozmowy i fabuła w jedynce. Nie zaryzykuję kupna na premierę dwójki ponieważ jedynki nawet nie skończyłem, ale może kiedyś jeszcze nie wykluczam, że powrócę do tego świata. Ładne to, świat ciekawy, ale jak mnie bohaterka całkowicie odpycha od siebie, tak nie będę grać na siłę nawet dla ślicznych widoków.

piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 4 105
  • Reputacja: 97
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #116 dnia: Lutego 14, 2022, 21:50:41 pm »
W dwójce przez te pucołowate policzki wygląda jak młody Ron Perlman   :troll:

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #117 dnia: Lutego 15, 2022, 00:33:38 am »
No ryj wydęty jak brzuch krowy po burakach - to się nie chce patrzeć. To  nie chodzi o aparycję i urodę. Rozmowami z NPC jedynka mnie tak bardzo odrzuciła od siebie, że nie potrafiłem w to grać. Pomijałem filmiki, byle lecieć do celu zadania ,ale nie potrafię grać jak mnie główna postać, którą steruję denerwuje i, jest w moim odczuciu z lekkim upośledzeniem.
« Ostatnia zmiana: Lutego 15, 2022, 00:38:25 am wysłana przez Kopersztyk »

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #118 dnia: Lutego 15, 2022, 07:57:44 am »
Najbardziej mnie odstraszały rozmowy i fabuła w jedynce.
Do mnie też to średnio trafiało.
Ale najbardziej nie leżał mi pacing. W grach singlowych bardzo cenię sobię spokojne momenty, gdzie po prostu chłonę klimat świata. W RDR2/TLOU/W3 nigdy się nie spieszyłem. Muzyka sprawiała że nawet kiedy nic się nie działo, to chciało się tam "przebywać".
W pierwszym Horizonie odpadłem po ok. 5-6 godzinach. Gdzie człowiek nie spojrzał, tam gdzieś w pobliżu była jakaś machina.
Gra mnie zaczęła po prostu męczyć ciągłymi potyczkami.

Kopersztyk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-05-2007
  • Wiadomości: 1 837
  • Reputacja: 39
  • Why so serious?
Odp: Horizon II Forbidden West
« Odpowiedź #119 dnia: Lutego 15, 2022, 09:34:24 am »
W grach singlowych bardzo cenię sobię spokojne momenty, gdzie po prostu chłonę klimat świata
Mam to samo. Ostatnio w Duchu Tsushimy nie wiem jakim cudem nabiłem ponad 100 godzin.