Dobra pograłem te 2,5 godziny może nawet 3h.
Zacznijmy od muzyki-> FILMOWA nic więcej nie trzeba pisać smilies/wink.gif
Dzwięk-> miażdży BAD COMPANY więcej nie trzeba pisać smilies/wink.gif
Grafika-> prześliczna, dynamiczne cienie nawet postaci która kierujemy, świetne oświetlenie (postrzelacie sobie w ciemnym pokoju), tekstury ostre i szczegółowe, mapki duże i pełne przedmiotów, pomieszczeń, przeszkód, murków, beczek, działek, gruzu noo wszystkiego ! Więc idzie się na skakać itp smilies/smile.gif Co cieszy bo plansze nie są puste i nie tak łatwo jest zabić z odległości. Poziomu to istne labirynty tylu korytarzy, pomieszczeń jeszcze nie widziałem, czasami idzie się zgubić i tutaj serio pisze. Mapek jest 3 z czego każda była pokazywana w filmikach. Wszędzie buro, szaro. Pełno kurzu, brudu, a walące błyskawicę dodają uroku smilies/wink.gif Postacie są zrobione z dbałością o każdy szczegół jak nawet paznokcie czy rękawiczki smilies/wink.gif to samo dotyczy butów i przede wszystkim broni ! Otoczenie jest częściowo zniszczalne bo filary i ściany się burzą pod wpływem strzelania tudzież wybuchów granatu. Podczas poruszania towarzyszy lekkie rozmycie co cieszy i dodaje realizmu. Wybuchy Ahh klasa sama w sobie smilies/wink.gif Promienie świetlne przebijające się przez niebo nie do odpisania ! Dym wygląda świetnie, a wejście w niego powoduję że obraz jest lekko przyciemniony w paru miejscach. Warto dodać że gra ma pełne lub prawie pełne wygładzanie także ząbków brak na MONITORZE to samo tyczy się AF czyli tekstury w oddali ostre, a nie rozmyte jak kupa. Owszem jest parę słabych tekstur jak np. skrzynki lub stoły na którejś tam planszy, ale kogo to interesuje no i kto to znajdzie skoro one leżą na skraju mapy
Fizyka jest ok ciała nie latają jak w Girsach, zaś wszelkie stoły, butelki czy skrzynki da radę przestawić.
Animacja-> realistyczna !!! Czegoś takiego nie było nigdzie nawet w Crysisie ! Tutaj masz wrażenie że na żywo sobie biegasz i walisz w przeciwników, którzy zachowują się różnie w zależności gdzie trafisz kolesia smilies/wink.gif Pod tym względem KILLZONE 2 nie ma sobie równych !
Gameplay-> gra, a raczej sterowanie jest dosyć ociężałe także po przesiadce z COD'a4 będzie nieco problemów, ale parę chwil i się wymiata. Chwała developerowi że dał możliwość ustawienia czułości osi X i Y bo w tak ocieżałej grze najlepiej aby oś Y miała mniejsza czułość aniżeli X. Każde zachowanie ma swoją animacje np. przeładowanie jest szczegółowe i dokładne. Bieg jest płynny i delikatny także bron nie giba się na cały ekran, sprint szybki i długotrwały (mamy pasek pod paskiem życia) na oko starczy na przebiegnięcie całej planszy na jej długości. Strzelanie jest oddane bardzo realistycznie bo nie można trafić CELNIE z biodra no chyba że kucając, ale dużo lepiej przecelować co wiąże się z tym że poruszamy się dużo wolniej. Celownik nieco lata także walnięcie headshota jest troszkę trudne. Pasek życia jest w grze, ale szczerze mogłoby go nie być bo gdy mamy go mało obraz robi się czerwony (inaczej niż w COD4 czy Gears of War), a pasek po chwili się napełnia. Multi jest trudne to tak jakbyśmy grali w COD4 na hardcorze. Także parę strzałów (zależy gdzie, bo tutaj są strefy trafienia i tak w głowę dwa strzały lub raz zależy czy przeciwniki ma hełm czy chustę), w nogi trzeba z połowę magazynku, ręce to samo. Klatka dosłownie z 4-5 pocisków. Trzeba dodać że jeśli dostaniemy jedną kulkę i chcemy walczyć w tym staniem jest dużo ciężej bo broń lata i są problemy z trafieniem także tutaj się liczy timing kto pierwszy walnie chociaż jeden strzał bo potem to już ino dobić przeciwnika który się miota smilies/wink.gif Gdy dostaniemy mamy 7 lub 8 sekund aż się dokona respaw. Ogląda wtedy swoją animację śmierci że tak to można ująć i tak jeśli medyk jest w okolicy to uratuję lub nie musimy wciskać po tych 7-8 sekund X tylko czekać dalej na niego. Przeciwnik zawsze może dobić bo dobijając zabiera nam broń. Apropo wielkości magazynku to dostajemy raptem 32 pociski co jest strasznie mało ! Bo przy celować i TRAFIĆ to sztuka, a ile wcześniej amunicji pójdzie w las nie ważne ;P Cholernie trudne jest rzucane granatami bo ręka się trzęsie i mimo iż wy celujemy dokładne miejsce to i tak poleci inaczej pewnie chodzi o ostatnie położenie LUB nawet podczas robienia zamachu znalezienie miejsca.
Trybów jest kilka od znajdz i zniszcz, po eliminacje JEDNEGO gościa z przeciwnej drużyny, po przejęcie stacji nadawczej i zmiany pierdółek propagandowych co OGROMNIE dodaje klimatu w multi !! Po zwykłego deadmatcha. Najlepsze i innowacyjne jest to że... w czasie jednego meczu możemy zagrać we wszystkie te trybiki BEZ PONOWNEGO ROZPOCZYNANIA DANEJ GRY tzn planszy co cieszy bo np. jest cel znajdź i zniszcz no ok idziemy nie udaję się lub mija czas na to poświęcony i zwykle w każdej innej grze przechodzimy do lobby, tutaj nie. Mamy dosłownie minutę na odsapnięcie, ale cały czas walczymy między sobą i po tej minucie znów jest nowy objective smilies/wink.gif
Są rangi i punkty wpadają bardzo łatwo za tym idą nowe bronie czy klasy. Fajna jest sprawa z tworzeniem własnego SQUADu mianowicie możemy kogoś dodać KTO WYMIATA w danej grze i podczas respaw'u możemy zaczynać od PUNKTU lub odrodzić się zaraz za LIDEREM tego SQUAD'u lub innym członkiem smilies/wink.gif Więc nie marnujemy czasu na dochodzenie do ważnego miejsca a odrazu się tam znajdujemy, ale trzeba uważać bo można wyjść prosto pod headshota lub na granat. Pewnie zapytacie no fajnie, ale skąd i kiedy mamy wiedzieć że lider jest wolny i można otóż sa KAMERY, przed odrodzeniem mamy widok z kamer w jakiej sytuacji jest PUNKT lub LIDER co również cieszy jak cholera. Po prostu czekamy i HOP za jego plecami smilies/wink.gif Komend nie ma, ale można np. prowadzić rozmowę lub komunikacje z całym teamem LUB tylko z naszym SQUADem.
Przed każdym głównym PUNKTEM odrodzenia są wieżyczki, także kampienia za plecami nie ma w tej grze i nie będzie bo wieżyczek jest z 3-4 i każda zdejmuję jak jakiś debilny gracz się pojawi w miejscu RESPAW przeciwnika.
Pod względem multi KILLZONE 2 wciąga nosem COD4, BAD COMPANY, GEARS OF WAR. Jest strasznie grywalny, a jak frajda z zabijania przeciwników i to jeszcze gdy animacja jest tak wspaniała i realistyczna ahh. Krew bo o niej nie wspomniałem jest hm..ciemno -czerwona i jak przeciwnik dostaję parę kulek w oddali to robi się CHMURA krwi przez która ciężko celować. Na bliższym dystansie po prostu wali nam po oczach, ale nie jest przesadzone. Gdy dostaję przeciwnik granatem pod nogi to CAŁY POKÓJ jest w krwi no może przesadziłem, ale ściana lub podłoga na pewno i nie ZNIKA ! Więc pod koniec gry nie które pomieszczenia są HARDCOREowe ;D
Gra jest według mnie hiciorem jak cholera, a jeszcze singla nie znam, lecz pod względem MULTI miazga !! Beta jest do 14 także mam nadzieje że dostaniecie kody i pogramy razem smilies/wink.gif
ps: Grając pierwszy raz w tą gierkę po godzinie czasu zacząłem zajmować pierwsze miejsca i to prawie że pod rząd.
ps2: Nie wiem czy napisałem, ale gra jest bardziej TAKTYCZNA, aniżeli coś a'la RAMBO co np. w COD4. Tutaj nie ma sensu wychodzi bo parę kulek i kaplica trzeba chodzić parami lub mieć dobrego skilla w celowaniu no i się chować, omijać czy zachodzić od tyłu. Ale mimo to gra jest wciąż dynamiczna. Granaty nie latają pod nogami i UFF smilies/wink.gif
ps3: Sterowanie jest bardzo dobrze przemyślane i triggery, spusty są bardzo delikatne. Jednak można strzelać przyciskając Bumpera i tak radzę zostawić jest SZYBCIEJ tzn szybciej strzelimy niż dociskając spust smilies/wink.gif
ps4: ZAMIAWIAM PREORDER jak tylko będzie.