Autor Wątek: System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)  (Przeczytany 2759610 razy)

0 użytkowników i 11 Gości przegląda ten wątek.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2400 dnia: Stycznia 21, 2008, 16:26:06 pm »
Anonimowy ale wiesz że "prawie" robi ogromną różnicę. :P

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2401 dnia: Stycznia 21, 2008, 16:35:18 pm »
Jeszcze cytat z game reviews blog:
"And if you have a choice, get the PS3 version."

Zapomniałeś dopisać, żeby wziąć wersję na PS3, tylko i wyłącznie ze względu na kontroler - po prostu lepiej się gra na SixAxis/DS3 - a nie bo jedna wersja jest gorsza od innej...
Zapomniałeś dodać, że wersja na PS3 ma lepsze tekstury i krótsze loadingi, więc nie tylko i wyłącznie przez kontroler.

Co do 2Days2Vegas to sam deweloper mówił, że jak gra by miałą wyjśc na DVD to będzie musiała zostac okrojona. Rockstar swojego czasu również powiedział, że nie wyobraża sobie żeby GTAIV miało wyjśc na DVD. Wilkośc gry, rozmach świata, szczegółowość, liczba samochodów, przechodniów- te elementy musiały zostac ograniczone przez pojemność DVD. Tak twierdzi Rockstar.

O tym jak ważny jest dysk twardy w standardzie przy grach free-roamingowych to nie wspomnę.
Liczba samochodów , przechodniów (przyjmuję naraz na ekranie) nie ma NIC do rzeczy z pojemnością nośnika.
Tylko z ilością pamięci RAM ( na różne modele i ich tekstury) i wydajnością sprzętu (ile poligonów naraz jest w stanie płynnie poruszać).
itd. itp.

Jak narazie taki Crackdown pokazał ile warte są te "dywagacje" od DVD.
Masa samochodów, przechodniów, eksplozje, duże miasto, tekstury, płynna animacja itd.

@MarcePan
Kiedy powstawał układ w X360 DX10 był jeszcze w fazie finalizowania specyfikacji dla PC.
Ciężko mieć 100% zgodność z tym co jeszcze nie istniało.
Nie mówiac już o tym że w X360 zoptymalizowano sprzęt dla konsoli a nie PC. Stąd dodatkowe 10MB DRAM'u, dodatkowe funkcje nieobecne na PC a przydatne na konsoli (bezpośredni dostęp do pamięci przez GPU, generowanie tekstur itd.) a nie wrzucono gotowego rozwiązania z PC.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2008, 16:38:01 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2402 dnia: Stycznia 21, 2008, 16:36:07 pm »
Jeszcze cytat z game reviews blog:
"And if you have a choice, get the PS3 version."

Zapomniałeś dopisać, żeby wziąć wersję na PS3, tylko i wyłącznie ze względu na kontroler - po prostu lepiej się gra na SixAxis/DS3 - a nie bo jedna wersja jest gorsza od innej...
Zapomniałeś dodać, że wersja na PS3 ma lepsze tekstury i krótsze loadingi, więc nie tylko i wyłącznie przez kontroler.

O tym jak ważny jest dysk twardy w standardzie przy grach free-roamingowych to nie wspomnę.

nic dziwnego ze loadingi sa krotsze skoro podobno( tak mi sie wydaje, albo to nie ta gra:>D) DMC4 na PS3 bedzie wymagal instalacji...a co do FreeRoaming, to czy kotrekolwiek GTA na konsole wymagalo instalacji!?! Oblivion tez tego nie wymagal...wiec to zaden problem...

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2403 dnia: Stycznia 21, 2008, 16:46:11 pm »
Tak 25 minut obowiązkowej instalacji na PS3
Zajmuje 5GB na dysku.
http://www.joystiq.com/2008/01/07/devil-may-cry-4-for-ps3-gets-achievements/

Pewnie cała gra bez filmików  :lol:
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2404 dnia: Stycznia 21, 2008, 16:48:35 pm »
Jeszcze cytat z game reviews blog:
"And if you have a choice, get the PS3 version."

Zapomniałeś dopisać, żeby wziąć wersję na PS3, tylko i wyłącznie ze względu na kontroler - po prostu lepiej się gra na SixAxis/DS3 - a nie bo jedna wersja jest gorsza od innej...
Zapomniałeś dodać, że wersja na PS3 ma lepsze tekstury i krótsze loadingi, więc nie tylko i wyłącznie przez kontroler.

Co do 2Days2Vegas to sam deweloper mówił, że jak gra by miałą wyjśc na DVD to będzie musiała zostac okrojona. Rockstar swojego czasu również powiedział, że nie wyobraża sobie żeby GTAIV miało wyjśc na DVD. Wilkośc gry, rozmach świata, szczegółowość, liczba samochodów, przechodniów- te elementy musiały zostac ograniczone przez pojemność DVD. Tak twierdzi Rockstar.

O tym jak ważny jest dysk twardy w standardzie przy grach free-roamingowych to nie wspomnę.
Liczba samochodów , przechodniów (przyjmuję naraz na ekranie) nie ma NIC do rzeczy z pojemnością nośnika.
Tylko z ilością pamięci RAM ( na różne modele i ich tekstury) i wydajnością sprzętu (ile poligonów naraz jest w stanie płynnie poruszać).
itd. itp.

Jak narazie taki Crackdown pokazał ile warte są te "dywagacje" od DVD.
Masa samochodów, przechodniów, eksplozje, duże miasto, tekstury, płynna animacja itd.

@MarcePan
Kiedy powstawał układ w X360 DX10 był jeszcze w fazie finalizowania specyfikacji dla PC.
Ciężko mieć 100% zgodność z tym co jeszcze nie istniało.
Nie mówiac już o tym że w X360 zoptymalizowano sprzęt dla konsoli a nie PC. Stąd dodatkowe 10MB DRAM'u, dodatkowe funkcje nieobecne na PC a przydatne na konsoli (bezpośredni dostęp do pamięci przez GPU, generowanie tekstur itd.) a nie wrzucono gotowego rozwiązania z PC.

ma racje bo po co  potrzebne by były konsole jezeli by miały te same specyfikacje co pc. a tak poza tym co ma dx10 do efektów działających na konsolach przecież ani ps3 ani xo nie ma zainstalowanej biblioteki dx

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2405 dnia: Stycznia 21, 2008, 16:49:19 pm »
Jeszcze cytat z game reviews blog:
"And if you have a choice, get the PS3 version."

Zapomniałeś dopisać, żeby wziąć wersję na PS3, tylko i wyłącznie ze względu na kontroler - po prostu lepiej się gra na SixAxis/DS3 - a nie bo jedna wersja jest gorsza od innej...
Zapomniałeś dodać, że wersja na PS3 ma lepsze tekstury i krótsze loadingi, więc nie tylko i wyłącznie przez kontroler.

O tym jak ważny jest dysk twardy w standardzie przy grach free-roamingowych to nie wspomnę.

nic dziwnego ze loadingi sa krotsze skoro podobno( tak mi sie wydaje, albo to nie ta gra:>D) DMC4 na PS3 bedzie wymagal instalacji...a co do FreeRoaming, to czy kotrekolwiek GTA na konsole wymagalo instalacji!?! Oblivion tez tego nie wymagal...wiec to zaden problem...
Człowieku dysk twardy nie jest atutem tylko przy instalacji. Dysk twardy zapewnia bardzo szybkie streamowanie danych- dużo szybsze niz z DVD. Chodzi o to, że w locie można doczytywać duże ilości danych- czyli naprzykład lepsze tekstury itp. Jak masz DVD to również możesz streamować dane jednak dużo wolniej. W grze freeroamingowej przemieszczasz się bardzo szybko i na bierząco musi doczytywac lokacje do których możesz w najbliższej chwili dojechać. Czyli dysk twardy zapewnia lepsze tekstury, lepsze dźwięki lepsza geometrie itp. Więcej danych może się doczytywac w jednej chwili.

Wywiad z Polakiem który przekroczył 100 000 GS.
http://polygamia.pl/100000-przekroczone
 :lol:
Primo- chyba pomyliłeś topiki
secundo- kogo to obchodzi?


Jeżeli chodzi o gry multiplatformowe to wiadomo, że gre przygotowywuje sie pod słabszy sprzęt. Brak dysku w standardzie, mała pojemność DVD- to są gigantyczne problemy, gigantyczne ograniczenia. O ile grafikę mozna troszkę pogorszyć w jednej wersji gry, to wilkośc gry, jakość grafiki w grze free-roamingowej (casheowanie danych z dysku), długość gry, liczba różnych dźwięków, jakość dzwięków- nie jest tak łątwo- te elementy są drastycznie ograniczane przez brak HDD i DVD. Chyba nikt by nie chciał, żeby z przejazdy z jednego miasta do drugiego trzeba było zmieniac płytkę- nawet jak już to jak rozwiązac brak streamowania danych z dysku?

Jeszcze cytat z game reviews blog:
"And if you have a choice, get the PS3 version."

Zapomniałeś dopisać, żeby wziąć wersję na PS3, tylko i wyłącznie ze względu na kontroler - po prostu lepiej się gra na SixAxis/DS3 - a nie bo jedna wersja jest gorsza od innej...
Zapomniałeś dodać, że wersja na PS3 ma lepsze tekstury i krótsze loadingi, więc nie tylko i wyłącznie przez kontroler.

Co do 2Days2Vegas to sam deweloper mówił, że jak gra by miałą wyjśc na DVD to będzie musiała zostac okrojona. Rockstar swojego czasu również powiedział, że nie wyobraża sobie żeby GTAIV miało wyjśc na DVD. Wilkośc gry, rozmach świata, szczegółowość, liczba samochodów, przechodniów- te elementy musiały zostac ograniczone przez pojemność DVD. Tak twierdzi Rockstar.

O tym jak ważny jest dysk twardy w standardzie przy grach free-roamingowych to nie wspomnę.
Liczba samochodów , przechodniów (przyjmuję naraz na ekranie) nie ma NIC do rzeczy z pojemnością nośnika.
Tylko z ilością pamięci RAM ( na różne modele i ich tekstury) i wydajnością sprzętu (ile poligonów naraz jest w stanie płynnie poruszać).
itd. itp.
Czasami myslę, że się znasz na technikaliach, ale czasami wyskakujesz z takimi kwiatkami i wyglądasz na nooba.

Większa pojemnośc nośnika to możliwośc zrobienia większej ilości modeli samochodów. Np. zamiast 80 można upchnąć 200 różnych pojazdów. Każdy pojazd to różne tekstury, inny dźwięk- a to wszystko zajmuje miejsce na nosniku.

Rockstar sie wypowiadał, że przy produkcji GTA:San Andreas mieli problemy z umieszczeniem wszystkich gadek przechodniów i tym podobnych sampli. Na BL można umieścić setki różnych przechodniów, z których każdy będzie mówił co innego i będzie miał przygotowane gadki na różne sytuacje.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2406 dnia: Stycznia 21, 2008, 16:58:24 pm »
Niewykluczone więc, że nowe GTA także będzie można zainstalować na dysku PS3, i dzięki temu gra będzie stabilniejsza? W końcu o instalacji DMC też dowiedzieliśmy się jakoś miesiąc przed premierą, więc nigdy nic nie wiadomo.
PSN ID: WojtqGO

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2407 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:01:18 pm »
Zapomniałeś dodać, że wersja na PS3 ma lepsze tekstury i krótsze loadingi, więc nie tylko i wyłącznie przez kontroler.
Nie, nie zapomniałem. Jednak tekst z recenzji, który dodatkowo tak ładnie pogrubiłeś, dotyczył tylko i wyłącznie kwestii pada, a nie tekstur czy loadingów.

Cytuj
Co do 2Days2Vegas to sam deweloper mówił, że jak gra by miałą wyjśc na DVD to będzie musiała zostac okrojona.

Rozumiem, że zawsze wierzysz we wszystkie słowa developerów? Bo w takim razie Crysis nigdy nie powinien był się pojawić na konsolach (ponoć są za słabe, by uciągnąć tą grę).
Zresztą, co już powiedział Anonimowy, brak AA czy duzo mniej obiektów nie jest winą mniejszego nośnika, lecz... no właśnie, czego?

Większa pojemnośc nośnika to możliwośc zrobienia większej ilości modeli samochodów. Np. zamiast 80 można upchnąć 200 różnych pojazdów. Każdy pojazd to różne tekstury, inny dźwięk- a to wszystko zajmuje miejsce na nosniku.

Tu chodziło o większa liczbę elementów na ekranie, a nie większą liczbę różnych elementów...
A na nowych screenach z 2D2V z tą liczbą elementów na ekranie jest biednie.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2008, 17:04:34 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2408 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:03:17 pm »
@ Piter_neo
Wsrod developerow jest bardzo popularne takie jedno slowo: KOMPRESJA, i nie bez powodow masa ludzi pracuje nad coraz to bardziej wydajniejszymi metodami kompresji, i jakos nie zwracaja uwagi na nowe - pojemniejsze nosniki...co do HDD, wiadomo ze jest przydatne, ale nie jest konieczne ( Crackdown, Oblivion, pewnie Prototype, pewnie Fable2, MassEffect GTA:SA itd. ) jak widac jak sie chce to sie da wiele zmiescic w 9GB, nie kazdemu zalezy na cutscenkach w 1080p tym bardziej kiedy reszta gry smiga w 720p...

btw. to powodzenie, jesli chcesz przy kazdej nowej grze przechodzic 25 min ( albo i wiecej instakacji) jak kazda by byla min 5 GB to policz na ile takich duzych gier ci starczy miejsca na dysku?!?!

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2409 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:04:39 pm »
Zresztą, co już powiedział Anonimowy, brak AA czy duzo mniej obiektów nie jest winą mniejszego nośnika, lecz... no właśnie, czego?
Tego, że gra nigdy nie wyglądała jak na pierwszych screenach ;) . Cała prawda. A już na pewno powodem nie jest to, że gra pisana jest również na XO (co niby wiązałoby się z wieloma cięciami), bzdura.
PSN ID: WojtqGO

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2410 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:05:57 pm »
@Pieter_neo
Agrh...
Przecież jeżeli to jest ograniczone głównie wydajnością GPU i ilością RAM przeznaczoną na tekstury w karcie graficznej a nie nośnikiem.
Na DVD można upchnąć bez problemów tysiące modeli i tekstur.

W gównianym Oblivionie 2+GB była cała gra a drugie 2+GB to były dzwięki i muzyka.
Nie chce mi się już grzebać w poszukiwaniu listy gier z PS3 z ich objętościami ale te pierdoły co to nie ile gry zajmują mijają nie raz już tu były przerabiane.
Ile można słuchać chrzanienia Sonyboyów którzy na siłę próbują wychwalać Bluray'a stękając bzdury o tym jakie to braki miejsca trapią DVD  :x

PS.
Odczyt z DVDx12 wcale nie jest tak dużo wolniejszy od odczytu z HDD 2.5" jeżeli dane sa w jednym miejscu i czytane jako ciągły plik bez skoków... Jedynie ~3-4 razy wolniejsze (a przy dobrym umieszczeniu danych nawet mniej).
Oczywiście nie dotyczy to małych rozrzucionych plików - wtedy różnica jest dużo dużo większa (prze wolny dostęp do danych - skoki lasera) 10-20 razy wolniej dla DVD,  a w przypadku BRx2 z PS3 sporo ponad 30 razy wolniej.
Dobrze zaprojektowane stramowanie działa bez problemów na konsoli bez HDD...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2008, 17:11:50 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2411 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:08:20 pm »
btw. to powodzenie, jesli chcesz przy kazdej nowej grze przechodzic 25 min ( albo i wiecej instakacji) jak kazda by byla min 5 GB to policz na ile takich duzych gier ci starczy miejsca na dysku?!?!
Przychodzi gra/przychodzisz z grą, włączasz instalację i
a) odgrzewasz obiad/robisz jajecznicę
b) studiujesz książeczkę
c) wyprowadzasz psa/kota/chomika/siostrę na spacer
Wracasz i cieszysz się grą. Czy to problem poczekać te kilka minut? ;) Poza tym, jest to pierwszy przypadek kiedy gra na konsole wymaga instalacji, co wątpię, żeby zaczęło być często praktykowane przez developerów. W następnej generacji może i owszem, ale teraz przypuszczam, że będzie to stanowić rzadkość.
PSN ID: WojtqGO

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2412 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:10:40 pm »
Cytuj
jest to pierwszy przypadek kiedy gra na konsole wymaga instalacji,
pomijając MMORPG'a pokroju FF11.
Kilka godzin instalacji  :lol:
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2413 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:13:17 pm »
@ Piter_neo
Wsrod developerow jest bardzo popularne takie jedno slowo: KOMPRESJA, i nie bez powodow masa ludzi pracuje nad coraz to bardziej wydajniejszymi metodami kompresji, i jakos nie zwracaja uwagi na nowe - pojemniejsze nosniki...co do HDD, wiadomo ze jest przydatne, ale nie jest konieczne ( Crackdown, Oblivion, pewnie Prototype, pewnie Fable2, MassEffect GTA:SA itd. ) jak widac jak sie chce to sie da wiele zmiescic w 9GB, nie kazdemu zalezy na cutscenkach w 1080p tym bardziej kiedy reszta gry smiga w 720p...

btw. to powodzenie, jesli chcesz przy kazdej nowej grze przechodzic 25 min ( albo i wiecej instakacji) jak kazda by byla min 5 GB to policz na ile takich duzych gier ci starczy miejsca na dysku?!?!

To powiedz mi na ilu dvd jest lost odysey (wiec nie mow ze blu ray nie jest potrzebny) a tak naprawde dysk twardy jest chyba potrzebny tylko ps3 bo blu ray jest wolny i tyle

fenris

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 16-09-2005
  • Wiadomości: 549
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2414 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:17:19 pm »
Chciałem zauważyć że Crysis na pc też wyszedł na DVD i - o zgrozo - może się pochwalić zdecydowanie lepszymi teksturami niż jakakolwiek gra na konsole nowej generacji. Już większym problemem niż DVD jest brak dysku w kilku procentach 360 - ale już były gry które dysku wymagały (FF Online). A konieczność dokupywania do konsol pamięci czy innych rozszerzeń też kiedyś nikomu nie przeszkadzała.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2415 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:18:34 pm »
btw. to powodzenie, jesli chcesz przy kazdej nowej grze przechodzic 25 min ( albo i wiecej instakacji) jak kazda by byla min 5 GB to policz na ile takich duzych gier ci starczy miejsca na dysku?!?!
Przychodzi gra/przychodzisz z grą, włączasz instalację i
a) odgrzewasz obiad/robisz jajecznicę
b) studiujesz książeczkę
c) wyprowadzasz psa/kota/chomika/siostrę na spacer
Wracasz i cieszysz się grą. Czy to problem poczekać te kilka minut? ;) Poza tym, jest to pierwszy przypadek kiedy gra na konsole wymaga instalacji, co wątpię, żeby zaczęło być często praktykowane przez developerów. W następnej generacji może i owszem, ale teraz przypuszczam, że będzie to stanowić rzadkość.

tak ale zaskakuje mnie tez to, ze skoro DMC4 na PS3 wymaga instalowania 5 GB na HDD co zajmuje 25 min, to i tak nie widac wielu roznic miedzy wersja PS3 a XO gdzie gre wkladamy do napedu i gramy  bez zadnego czekania...wystarczy 6 gier ktore beda wymagaly instalacji na dysku PS3 i juz posiadacze PS340GB beda musieli sie zastanawiac co usunac zeby "zainstalowac" nowa gre...


@ Piter_neo
Wsrod developerow jest bardzo popularne takie jedno slowo: KOMPRESJA, i nie bez powodow masa ludzi pracuje nad coraz to bardziej wydajniejszymi metodami kompresji, i jakos nie zwracaja uwagi na nowe - pojemniejsze nosniki...co do HDD, wiadomo ze jest przydatne, ale nie jest konieczne ( Crackdown, Oblivion, pewnie Prototype, pewnie Fable2, MassEffect GTA:SA itd. ) jak widac jak sie chce to sie da wiele zmiescic w 9GB, nie kazdemu zalezy na cutscenkach w 1080p tym bardziej kiedy reszta gry smiga w 720p...

btw. to powodzenie, jesli chcesz przy kazdej nowej grze przechodzic 25 min ( albo i wiecej instakacji) jak kazda by byla min 5 GB to policz na ile takich duzych gier ci starczy miejsca na dysku?!?!

To powiedz mi na ilu dvd jest lost odysey (wiec nie mow ze blu ray nie jest potrzebny) a tak naprawde dysk twardy jest chyba potrzebny tylko ps3 bo blu ray jest wolny i tyle



Lost Odyssey jest na kilku DVD9 ( nie wiem dokladnie na ilu) ale wiem ze w grze jest kilka godzin przerywnikow wysokiej jakosci (jap. developerom nie chcialo sie kompresowac video?!?)

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2416 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:23:47 pm »
Chciałem zauważyć że Crysis na pc też wyszedł na DVD i - o zgrozo - może się pochwalić zdecydowanie lepszymi teksturami niż jakakolwiek gra na konsole nowej generacji. Już większym problemem niż DVD jest brak dysku w kilku procentach 360 - ale już były gry które dysku wymagały (FF Online). A konieczność dokupywania do konsol pamięci czy innych rozszerzeń też kiedyś nikomu nie przeszkadzała.
kiedys to nikomu nie przeszkdzał psujący sie laser w ps2
Opublikowane: Styczeń 21, 2008, 17:19:52
PS3 za bardzo jest podobna do PC-tów i to jest jak by taki błąd,taki sam błąd zrobił M$ z Xbox 1

Gomez

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 02-08-2006
  • Wiadomości: 512
  • Reputacja: 1
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2417 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:26:06 pm »
A mi nie przeszkadza żonglowanie płytakami poważnie dla mnie to nigdy nie był problem. Kiedyś nawet do takiego Baldura czułem respekt 5 cd plus 6 z dodatkiem^^ wielka gra.

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2418 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:29:38 pm »
Chciałem zauważyć że Crysis na pc też wyszedł na DVD i - o zgrozo - może się pochwalić zdecydowanie lepszymi teksturami niż jakakolwiek gra na konsole nowej generacji.

Ale Crysis, jak każda gra na PC, instaluje się, i dekompresuje dane, na dysk :P


tak ale zaskakuje mnie tez to, ze skoro DMC4 na PS3 wymaga instalowania 5 GB na HDD co zajmuje 25 min, to i tak nie widac wielu roznic miedzy wersja PS3 a XO gdzie gre wkladamy do napedu i gramy  bez zadnego czekania...

Widać jedną podstawową różnicę - czas ładowania się poziomów; na filmikach z dem puszczanych na targach zarówno loading pomiędzy przejściem z jednego pomieszczenia do następnego, jak i z gameplay'u do cut-scenki był długi... momentami aż za długi.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2419 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:29:53 pm »
Większa pojemnośc nośnika to możliwośc zrobienia większej ilości modeli samochodów. Np. zamiast 80 można upchnąć 200 różnych pojazdów. Każdy pojazd to różne tekstury, inny dźwięk- a to wszystko zajmuje miejsce na nosniku.

Tu chodziło o większa liczbę elementów na ekranie, a nie większą liczbę różnych elementów...
Gdzie chodziło o większą liczbe elementów na ekranie. Ja zacząłem o tym wątku pisać i mi chodziło o liczbę różnych elementów.

W gównianym Oblivionie 2+GB była cała gra a drugie 2+GB to były dzwięki i muzyka.
Anonimowy- kolejny raz się na tobie zawiodłem. Ty taki znawca i wymieniasz Obliviona za przykład? LOL, takim czymś mozna karmić ludzi którzy nie maja pojęcia o pisaniu gier.

Przeciez oboje wiemy, że Oblivion nie jest grą, która zajmuje duzo miejsca. Wszystkie jaskinie wyglądają tak samo a połacie tereny sa generowane za pomocą speed tree. To że gra posiada duże tereny to nie oznacza, że musi duzo zajmować. Krzaczkowi przypisuje się znacznik np. '1' i później wszędzie gdzie ma wystąpic ten element to sie importuje z biblioteki ten krzaczek. Jedyne co zajmuje miejsce to wymodelowana połać terenu- a takie elementy zajmują dosyć mało.

Co innego jak gra dzieje się w mieście. Tysiace tekstur bloków, samochodów, wystaw sklepowych, domków itp. Tutaj nie ejst tak łatwo stosowac generowania.


ps: Lost Oddysey jest na 4 DVD, a blu dragon na 3DVD. Strach pomyślec co będzie za dwa, trzy lata.

Chciałem zauważyć że Crysis na pc też wyszedł na DVD i - o zgrozo - może się pochwalić zdecydowanie lepszymi teksturami niż jakakolwiek gra na konsole nowej generacji.

Ale Crysis, jak każda gra na PC, instaluje się, i dekompresuje dane, na dysk :P
Słuszna uwaga.

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2420 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:34:07 pm »
za 3 lata ms bedzie zmuszony wydac nowego xbox-a, xbox 720 :lol:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2421 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:34:19 pm »
tak ale zaskakuje mnie tez to, ze skoro DMC4 na PS3 wymaga instalowania 5 GB na HDD co zajmuje 25 min, to i tak nie widac wielu roznic miedzy wersja PS3 a XO gdzie gre wkladamy do napedu i gramy  bez zadnego czekania...

Jest jedna zasadnicza. Krótsze loadingi w wersji na PS3. To samo było w Oblivionie, który na konsoli Sony wgrywał się znacznie szybciej a w dodatku dzięki temu na PS3 obiekty nie dorysowywały się na oczach gracza.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2422 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:37:21 pm »
tak ale zaskakuje mnie tez to, ze skoro DMC4 na PS3 wymaga instalowania 5 GB na HDD co zajmuje 25 min, to i tak nie widac wielu roznic miedzy wersja PS3 a XO gdzie gre wkladamy do napedu i gramy  bez zadnego czekania...

Jest jedna zasadnicza. Krótsze loadingi w wersji na PS3. To samo było w Oblivionie, który na konsoli Sony wgrywał się znacznie szybciej a w dodatku dzięki temu na PS3 obiekty nie dorysowywały się na oczach gracza.

w Oblivionie, mial znaczenie nie nosnik, ale roznica czasowa miedzy premierami obu wersji, wiecej czasu na dopracowanie, a co do DMC4 otoczenie raczej nie bedzie sie dorysowywalo bo nie ma duzych terenow, a roznica w loadingach bedzie wynosila pewnie kilka sekund...

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2423 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:40:28 pm »
Cytuj
ps: Lost Oddysey jest na 4 DVD, a blu dragon na 3DVD. Strach pomyślec co będzie za dwa, trzy lata.

4DVD.
50+ godzin gry. Zmiana płyty co 12 godzin gry.
A czemu 4DVD?
Bo wszystkie filmiki nie są na silniku gry, co obecnie jest standardem, ale są zapisane jako 720p filmy video.

Japońska gra...
Parę GB gry , kilkadziesiąt GB filmu.


Cytuj
Ale Crysis, jak każda gra na PC, instaluje się, i dekompresuje dane, na dysk  
Słuszna uwaga.
Dekompresja w locie była już stosowana lata temu.NA PC od czasów 386 stosowano kompresje HDD, Amigi 500 niemal każda gra miała kompresowane dane, nie mówiąc już o starszych sprzętach na taśmę itd.
Ale może Cell jest za słaby.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2008, 17:42:53 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2424 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:44:07 pm »
tak ale zaskakuje mnie tez to, ze skoro DMC4 na PS3 wymaga instalowania 5 GB na HDD co zajmuje 25 min, to i tak nie widac wielu roznic miedzy wersja PS3 a XO gdzie gre wkladamy do napedu i gramy  bez zadnego czekania...



Jest jedna zasadnicza. Krótsze loadingi w wersji na PS3. To samo było w Oblivionie, który na konsoli Sony wgrywał się znacznie szybciej a w dodatku dzięki temu na PS3 obiekty nie dorysowywały się na oczach gracza.

w Oblivionie, mial znaczenie nie nosnik, ale roznica czasowa miedzy premierami obu wersji, wiecej czasu na dopracowanie, a co do DMC4 otoczenie raczej nie bedzie sie dorysowywalo bo nie ma duzych terenow, a roznica w loadingach bedzie wynosila pewnie kilka sekund...

Ależ oczywiście że miał. Dane na Blu-Ray'u były dublowane przez co gra szybciej śmigała. No i z tego co pamiętam gra chyba instalowała się na dysku.

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2425 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:45:31 pm »
teraz juz na serjo zastanawiam sie ktora konsole wybrac xo czy ps3 (w tej kłutni wynika że oby-dwie konsole teorytycznie mocą są równe) szkoda ze na Xo nie wychodzą narazie jakies super graficzne gry bo Gears of war mi sie przejadł na PC

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2426 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:46:17 pm »
Cytuj
ps: Lost Oddysey jest na 4 DVD, a blu dragon na 3DVD. Strach pomyślec co będzie za dwa, trzy lata.

4DVD.
50+ godzin gry. Zmiana płyty co 12 godzin gry.
A czemu 4DVD?
Bo wszystkie filmiki nie są na silniku gry, co obecnie jest standardem, ale są zapisane jako 720p filmy video.

Japońska gra...
Parę GB gry , kilkadziesiąt GB filmu.


Cytuj
Ale Crysis, jak każda gra na PC, instaluje się, i dekompresuje dane, na dysk  
Słuszna uwaga.
Dekompresja w locie była już stosowana lata temu.NA PC od czasów 386 stosowano kompresje HDD, Amigi 500 niemal każda gra miała kompresowane dane, nie mówiąc już o starszych sprzętach na taśmę itd.
Ale może Cell jest za słaby.
A może anonimowy nie wie, że dekompresja w locie jest procoesorożerna. Bez niej można wykożystac zaoszczędzona moc na inne obliczenia.

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2427 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:50:22 pm »
łe tam jednak biore PS3 i do tego czasu (chyba) nie bede wchodził na GO bo mnie znowu doprowadzicie do bólu głowy :lol: i znowu sie rozmysle

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2428 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:51:19 pm »
Biedny Cell tak przeciążony że nie może nawet prostej kompresji z którą radziło sobie 386 po cichu poradzić.
A te wymagania pamięciowe!
Odłożone 64kb na operacje ZOMG!

Trzeba by było 4 rdzenie i pół RAM'u w PS3 odłożyć.  :lol: :lol: :lol:

A może Pieter nie widzisz żadnej innej możliwości niż stosowanie 64MB słowników i kompresorów które *muszą* wycisnąć ostatni bicik z każdego pliczku?

/edit
Zmywam się na 2 godzinki - poczytajcie sobie o kompresji jakąś pozycję "for dumies" w tym czasie.  8)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2008, 17:56:36 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Gomez

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 02-08-2006
  • Wiadomości: 512
  • Reputacja: 1
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2429 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:51:27 pm »
Stosunkowo procek jest mniej ważny o wiele większą role przy dekompresji odgrywa pamięć ram.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2430 dnia: Stycznia 21, 2008, 17:53:20 pm »
Cytuj
ps: Lost Oddysey jest na 4 DVD, a blu dragon na 3DVD. Strach pomyślec co będzie za dwa, trzy lata.

4DVD.
50+ godzin gry. Zmiana płyty co 12 godzin gry.
A czemu 4DVD?
Bo wszystkie filmiki nie są na silniku gry, co obecnie jest standardem, ale są zapisane jako 720p filmy video.

Japońska gra...
Parę GB gry , kilkadziesiąt GB filmu.


Cytuj
Ale Crysis, jak każda gra na PC, instaluje się, i dekompresuje dane, na dysk 
Słuszna uwaga.
Dekompresja w locie była już stosowana lata temu.NA PC od czasów 386 stosowano kompresje HDD, Amigi 500 niemal każda gra miała kompresowane dane, nie mówiąc już o starszych sprzętach na taśmę itd.
Ale może Cell jest za słaby.
A może anonimowy nie wie, że dekompresja w locie jest procoesorożerna. Bez niej można wykożystac zaoszczędzona moc na inne obliczenia.

procesory wielo rdzeniowe, szybka pamiec i jeszcze do tego dobry/wydajny algorytm dekompresji i wcale ten proces nie musi pozerac wielu % wydajnosci calego ukladu
Opublikowane: Styczeń 21, 2008, 17:52:01
tak ale zaskakuje mnie tez to, ze skoro DMC4 na PS3 wymaga instalowania 5 GB na HDD co zajmuje 25 min, to i tak nie widac wielu roznic miedzy wersja PS3 a XO gdzie gre wkladamy do napedu i gramy  bez zadnego czekania...



Jest jedna zasadnicza. Krótsze loadingi w wersji na PS3. To samo było w Oblivionie, który na konsoli Sony wgrywał się znacznie szybciej a w dodatku dzięki temu na PS3 obiekty nie dorysowywały się na oczach gracza.

w Oblivionie, mial znaczenie nie nosnik, ale roznica czasowa miedzy premierami obu wersji, wiecej czasu na dopracowanie, a co do DMC4 otoczenie raczej nie bedzie sie dorysowywalo bo nie ma duzych terenow, a roznica w loadingach bedzie wynosila pewnie kilka sekund...

Ależ oczywiście że miał. Dane na Blu-Ray'u były dublowane przez co gra szybciej śmigała. No i z tego co pamiętam gra chyba instalowała się na dysku.


to juz mamy 2 gry, ktore sie instaluja na dysku...a co bedzie za 2-3 lata?!?!:>

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2431 dnia: Stycznia 21, 2008, 18:00:43 pm »
Kkrieger jest najlepszym przykładem jak mocno kompresja (i generacja) może obciążać procek.

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2432 dnia: Stycznia 21, 2008, 18:04:51 pm »
tak naprawde jestem ciekaw na ktorej platformie bedzie lepiej wygladac gta 4

Gomez

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 02-08-2006
  • Wiadomości: 512
  • Reputacja: 1
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2433 dnia: Stycznia 21, 2008, 18:17:00 pm »
Kkrieger jest najlepszym przykładem jak mocno kompresja (i generacja) może obciążać procek.


To jest akurat przykład ogromnej kompresji ;) sama rola procesora przy tym procesie jest niewielka, musi być odpowiednio duża ilość pamięci aby to wszystko magazynować.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2434 dnia: Stycznia 21, 2008, 18:20:47 pm »
Kkrieger jest najlepszym przykładem jak mocno kompresja (i generacja) może obciążać procek.

towrzonym przez "amatorow" ( niezupelnie) ale ekipe bez wiekszych sukcesow i przypuszczam bez odpowiedniego zaplecza finansowego, co w dzisiejszych czasach jak wiemy ma spore znaczenie..

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2435 dnia: Stycznia 21, 2008, 18:25:36 pm »
Chciałem zauważyć że Crysis na pc też wyszedł na DVD i - o zgrozo - może się pochwalić zdecydowanie lepszymi teksturami niż jakakolwiek gra na konsole nowej generacji.

Teksury ma gorsze, momentami rownie dobre co Uncharted. Co innego inne elementy graficze. Owszem Crysis to najpiekniejsza graficznie gra jaka jest, ale teksur nie ma najlepszych.

Tango

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2436 dnia: Stycznia 21, 2008, 19:32:00 pm »
http://xboxonline.pl/newsy,xbox_360_vs__ps3_,6753,show.html

screen z turoka z lewej strony z XO z prawej PS3

ide zaraz sciagnac demo turoka na ps3 na xo juz mam i powiem czy to prawda  :cool:
« Ostatnia zmiana: Stycznia 21, 2008, 19:34:25 pm wysłana przez Tango »

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2437 dnia: Stycznia 21, 2008, 19:33:19 pm »
Ten screen na PS3 wygląda jak Far Cry 1 na słabych detalach xD

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2438 dnia: Stycznia 21, 2008, 19:34:47 pm »
to juz mamy 2 gry, ktore sie instaluja na dysku...a co bedzie za 2-3 lata?!?!:>

A co? Jesteś tego przeciwnikiem? Aż trudno mi w to uwierzyć bo zawsze byłeś zaciętym PC'towcem i dopóki M$ nie wypuścił konsoli to jechałeś po PS i innych konsolach jak tylko się dało.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2439 dnia: Stycznia 21, 2008, 20:17:13 pm »
Lepiej instalować, niż słuchać piłowania napędu jak w Oblivionie i Mass Effect na klocku.