/CUT/
Wiesz oczywiście że w tym wywiadzie Carmack ZJECHAŁ PS3 za słabsze możliwości techniczne - co już czynił wcześniej - a chwalił w PS3 jedynie dużą ilość miejsca?
"When comparing the Xbox 360 to the PS3, the more spacious Blu-ray format is the only thing Carmack likes more about Sony's console. Everything else is better on the 360, he says."
----
Ja się osobiście obawiam że RAGE na PS3 okaże się jak zwykle obcięty bo RSX znowu nie da sobie rady z AA, płynnością animacji czy też rwaniem obrazu.
A jedyny MINUS wersji z X360 to mogą być mocniej skompresowane tekstury JEŻELI będzie ich tak dużo jak sobie Carmack prorokuje (pozdrawiamy Kojimę z jego 30GBowymi "50GBtów mi nie starczy!") ORAZ nie da się ich zmieścić na 2 DVD bez stratnej kompresji A TAKŻE Microsoft nie pójdzie mu na rękę z 3cią płytą (z BD i LO się dało więc....)
Na różnych stronach w newsie znajdziesz na przykład jedynie część wypowiedzi - głównie te na pocieszenie posiadaczy PS3...
A tu mamy trochę więcej ciekawych cytatów:
"What you can say really quite clearly and not get into too much argument about it is that the
360 is much easier to develop for, it's easier to get the performance out of it that it can deliver, and the rasterizer, the GPU side is generally faster than what the PS3 has,"
Asked about their relative strengths, Carmack explained that while the 360 is easier, the PS3 does have untapped potential. "If you were doing a whole lot of simulation, you can in theory get more performance out of the Cell processor than out of the two other dual-thread processors on the 360,
but that's a big 'in theory'," he acknowledged.
(Całe szczęście że w X360 są TRZY rdzenie 2-potokowe - skoro Cell może
w teorii więcej niż DWA
)
"But," he added later, "the fact that Blu-ray won the format wars on there is a huge feather in Sony's cap, and then we wind up with cases like what we're seeing right now where having all the extra space on the Blu-ray may be a useful thing for us above
the fact that the hardware's not quite as good in terms of what it can do with the processing."
Cała wypowiedź tutaj:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=204508&page=2