Ja się teraz na chwilę wtrącę z trochę inną "wojną systemową". Każdy mówi, że rynek gier na PC umiera itp itd. Jak wynika z raportu, który ma ogłosić PGA (PC Gaming Alliance) podczas targów GC, w roku 2007 (w artykule nie podano, czy chodzi o normalny rok 2007, czy rok fiskalny):
*rynek gier na PC przyniósł $10.7 miliardów dochodu
*30% z tego pochodzi ze sprzedaży detalicznej.
*z gier dla "casuali" pochodzi zaledwie $2.4 miliardy
*$2 miliardy to dystrybucja przez sieć (chociaż nie wiadomo, czy wliczono tutaj również Steam, bo ponoć Valve nie ujawnia swoich wyników sprzedaży)
*$4.8 miliarda pochodzi z gier on-line (z czego, jak wynika z poprzednich raportów, WoW zarobił $1.1 miliarda)
Our analysis clearly shows incredible growth in online PC gaming, proof that this industry is far stronger than anyone has reported,” said Stude. “Today’s consumers shop where they live - online.”
Źródło:
GameWireTo tak na wypadek, jakby komuś się znowu zachciało jęczeć, że rynek gier PC umiera itp.
.
A w różnego rodzaju statystykach (np. od NPD) dlatego rynek PC wypada tak blado, bo nigdy nie jest brana pod uwagę sprzedaż on-line czy właśnie zyski, jakie przynoszą gry MMO i inne. A, jak widać, jest to błąd.