Autor Wątek: System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)  (Przeczytany 2770560 razy)

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13240 dnia: Stycznia 17, 2009, 18:42:06 pm »
Pewnie nie pokaże nic ponad Halo 3 bo to ten sam engine :P
Myślę że konsola billa jeszcze pokaże moc przy okazji gier od Carmacka czy nadchodzących gier pokroju Alan Wake, Forza3, Mass Effect 2 :)

IMO gra carmacka pokaże to samo co Half Life 2 na pierwszego Xa - że niby gra może wyjść na konsole i niby nawet grać się da, ale Ci co przeszli na PC to nie tkną tego z konsoli a gdy wyjdzie next gen to gra jeszcze raz pojawi się w wersji delux. Alan Wake, pewnie też furory graficznie na Xie nie zrobi, zaś Mass Effect 2 pokaże to samo co pierwsza cześć na tej konsoli - ze troche mocy brak i 20fpsów to w sumie calkiem ok wynik, Forza3 - hmm chyba każdy ma tego świadomość, że ta gra poza trasami nie będzie mogła konkurować z GT5. Troszkę czarnowróżę, ale po tym jak pokazywaliście tutaj Girsy drugie, które wygladają jak Girsy pierwsze na PC, to jakoś straciłem wiarę w tą konsolę. PS3 nas ciągle zaskakuje a X to już nie pamietam kiedy miał coś ciekawego do powiedzenia w kwesti technicznej...

wez idz se lepiej pograj w crysisa na swoim super pc. carmack wysisnie ostatnie soki z x360 i napewno nie bedzie wiele odbiegac graficznie od wersji pc(rage podobno ma chodzic w 60fps) tak samo jak z doom3 na xboxa.

ps3 owszem zaskakuje ostatnio tym ze nie daje sobie rady z ambient occlusionem :lol:

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13241 dnia: Stycznia 17, 2009, 18:52:13 pm »
zaś Mass Effect 2 pokaże to samo co pierwsza cześć na tej konsoli - ze troche mocy brak i 20fpsów to w sumie calkiem ok wynik

W przypadku Mass Effect mam nadzieję, że ME2 pokaże więcej; ograniczenia w jedynce nie wynikały chyba z możliwości X0, ale były to po prostu problemy gry. Jeżeli nawet na PC, z 2gb RAM (przy 512mb na X0) i grze uruchamianej z dysku co chwilę witał mnie miły napis "loading", oraz nieraz miałem okazję zobaczyć dogrywające się tekstury, to chyba coś to oznacza. Fakt, na X0 sprawa wyglądała pewnie gorzej, jednak wciąż nie zmienia to faktu, że takie rzeczy na PC nie powinny mieć miejsca.
Zresztą, część problemów tej gry (brzydkie tekstury z bliska, czy właśnie dogrywające się tekstury na oczach gracza) to wina silnika UE3.

Cytuj
PS3 nas ciągle zaskakuje a X to już nie pamietam kiedy miał coś ciekawego do powiedzenia w kwesti technicznej...
Z tym się akurat zgodzę. Paradoksalnie, na X0 najładniejsze gry to głównie multiplatformówki, na PS3 - te gry wyglądają najgorzej. Nie wiem, czy to faktycznie wina możliwości X'a, czy też studia Microsoftu nie mogą sobie poradzić z ogarnięciem sprzętu; w przypadku Sony trzeba przyznać, że posiada naprawdę mocarne studia, którym dodatkowo bardzo pomaga i które razem pomagają sobie nawzajem; w Microsoft jest zaś chyba tak, że każdy sobie rzepkę skrobie i dłubie osobno <- bardzo złe podejście.
Zgadzam się :)

co nie zmienia faktu że xbot i tak jest konsolą słabszą...
nawet takie noughty dog nie zrobi ci uncharteda na Xa chocby sie starali z calych sil....nie te wnetrznosci co PS3
Sad But True :(

Zrobili by zrobili , gdyby nie byli zalezni od SoNY

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13242 dnia: Stycznia 17, 2009, 18:54:48 pm »
i napewno nie bedzie wiele odbiegac graficznie od wersji pc(rage podobno ma chodzic w 60fps) tak samo jak z doom3 na xboxa.

Yep, Doom3 na X'a wiele nie odbiegał od tego na PC, ni trochę:

(a i tak trzeba wziąć pod uwagę, że screen z PC jest przeskalowany)
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13243 dnia: Stycznia 17, 2009, 18:59:53 pm »
i napewno nie bedzie wiele odbiegac graficznie od wersji pc(rage podobno ma chodzic w 60fps) tak samo jak z doom3 na xboxa.

Yep, Doom3 na X'a wiele nie odbiegał od tego na PC, ni trochę:

(a i tak trzeba wziąć pod uwagę, że screen z PC jest przeskalowany)
Chyba tylko ślepy nie zauważy różnicy.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13244 dnia: Stycznia 17, 2009, 19:01:52 pm »
Chyba tylko ślepy nie zauważy różnicy.
Albo fanboj.;)

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13245 dnia: Stycznia 17, 2009, 19:02:09 pm »
nie jestem slepy a nie widze  :-P

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13246 dnia: Stycznia 17, 2009, 19:04:56 pm »
nie jestem slepy a nie widze  :-P
Czyli fanboj ;)

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13247 dnia: Stycznia 17, 2009, 19:05:54 pm »
D3 na starego klocka byl ostro pokrojony w porownaniu do wersji pc taka prawda i nikt nie wmowi nam "ze biale jest biale a czarne jest czarne"!!!!

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13248 dnia: Stycznia 17, 2009, 19:09:02 pm »
dobra nich bedzie ze jest minimalna (:)) roznica ale to i tak nie zmienia tego ze na ps3 od ponad roku nie wyszla zadna ladniejsza gra od uncharted do tego juz teraz nie daje sobie rady z niektórymi efektami podczas gdy x360 caly czas sie rozwija -gry wygladaja coraz lepiej np gears of war 2 a carmack pokaze jaka jest przepasc miedzy ps3 a x360 ;)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2009, 19:11:02 pm wysłana przez Wulfen »

michalc

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 21-06-2005
  • Wiadomości: 1 270
  • Reputacja: 1
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13249 dnia: Stycznia 17, 2009, 19:11:07 pm »
Wulfen roznice nie byly minimalne a b.duze np rozdzielczosc ilosc efektow i inne bzdury.
Jak narazie to ps3 pokazuje pazur( kz2) gow2 owszem ladniejszy od jedynki ale czy jest ladniejszy od kz2? napewno nie!

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13250 dnia: Stycznia 17, 2009, 19:15:20 pm »
ale to i tak nie zmienia tego ze na ps3 od ponad roku nie wyszla zadna ladniejsza gra od uncharted do tego juz teraz nie daje sobie rady z niektórymi efektami podczas gdy x360 caly czas sie rozwija -gry wygladaja coraz lepiej np gears of war 2 a carmack pokaze jaka jest przepasc miedzy ps3 a x360

Wyjdzie Uncharted 2, wyjdzie Heavy Rain oraz (już w lutym) wyjdzie Killzone 2; ten ostatni może pod względem tekstur nie może się równać z Uncharted, jednak pod każdym innym względem przewyższą tą pozycję.

Zresztą, Uncharted postawiło bardzo wysoko poprzeczkę i nawet gdyby każda gra "tylko" trzymała jej poziom, to wówczas i tak zaliczana by była do tych ślicznych.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

kamilk_1993

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 16-01-2009
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13251 dnia: Stycznia 17, 2009, 19:32:19 pm »
mi sie wydaje ze przyklad unreal tournament pokazuje ile gra moze zyskac bedac tworzona w drugiej kolejnosci...PS3 dostalo UT3 pierwsze a xboty poczekali to im studio wysmazylo pare nowych efektow,azeby mieli sie pozniej slinic na forach ze ich wersja jest lepsza...
poprostu to niczyja wina...to z checi usprawnienia produktu


Co widać dobitnie na przykładzie BioShock w wersjach na obie platformy.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13252 dnia: Stycznia 17, 2009, 19:43:09 pm »
Za słaby układ graficzny w PS3 w porównaniu z X360.

Buhaha!!! Leże! Anonim myślisz że ktoś to łyknie? LoL!

KZ2 nadchodzi "miszczu"


O GT5:P, W:HD, Uncharted nie wspominam bo omijasz te gry podobnie jak pytania o Twój gamertag. :lol: :lol: :lol:

UWAGA teraz zacytuję samego Anonimowego z tematu o ME. Na pytanie o problem z v-synch na PS3 i przypuszczenia gracza iż to może być wina TV, GośćAnonimowy odpowiedział tak:

TV nie ma nic do rzeczy - to wina silnika gry.

Czyli sam potwierdziłeś fakt że jakieś potknięcia w grafice to wina silnika gry a nie samej konsoli.

Pomijam że potwierdzają to gry multiplatformowe, które na PS3 wyglądają tak samo albo lepiej.
: Styczeń 17, 2009, 19:40:54 pm
nie jestem slepy a nie widze  :-P
Czyli fanboj ;)

:lol: :lol: :lol: Plus, bo mnie rozbawiłeś.

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13253 dnia: Stycznia 17, 2009, 19:46:54 pm »
Anonimowy a co ma do tego, że UE3 radzi sobie gorzej na PS3 ? Wydali tyle gier na tym silniku i nagle ME2 (jeśli wyjdzie na PS3) ma być dużo gorszy na konsoli Sony ? Bo jeśli mówisz o różnicach, które wymieniałeś przy porównaniach, to tym grom daaaaaleko jest do stanu niegrywalności ;).

Ja bym się martwił raczej o Xboxa, bo póki co największe ekskluzywne gry jadą na tym silniku. Na ile on jeszcze wystarczy ? Już widać duże różnice pomiędzy autorskimi silnikami, a UE3.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2009, 19:50:35 pm wysłana przez Chris »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13254 dnia: Stycznia 17, 2009, 19:50:05 pm »
Buhaha!!! Leże! Anonim myślisz że ktoś to łyknie? LoL!

Bo PS3 ma słabe GPU w porównaniu z X0. To, że gry wyglądają jak wyglądają, to zasługa architektury PS3 oraz tego, że RSX jest silnie wspierany przez Cell. Gry multiplatformowe dlatego odbiegają od tych tworzonych przez studia Sony ponieważ nie wykorzystują specyficznej architektury konsoli.

Przy okazji, to rozwalanie ściany w gifie powyżej to skrypt, możliwość rozwalenia tylko konkretnych ścian (tak jak to robi Egzekutor w RE5) czy też w K2 będzie naturalna możliwość rozwalania cieńszych ścian? Pytam z czystej ciekawości, bo jak an razie (chyba) jedyną grą dającą możliwość rozwalania ścian, co stanowiło integralną część gry, był starusieńki już Red Factionl
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2009, 19:55:09 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13255 dnia: Stycznia 17, 2009, 20:06:57 pm »
Za słaby układ graficzny w PS3 w porównaniu z X360.

Buhaha!!! Leże! Anonim myślisz że ktoś to łyknie? LoL!

KZ2 nadchodzi "miszczu"


no i gdzie ta potega gpu w ps3? w slabych texturach? bo zadnych wymagajacych efektow dla gpu tamnie widze
: Styczeń 17, 2009, 20:03:53 pm
Anonimowy a co ma do tego, że UE3 radzi sobie gorzej na PS3 ? Wydali tyle gier na tym silniku i nagle ME2 (jeśli wyjdzie na PS3) ma być dużo gorszy na konsoli Sony ? Bo jeśli mówisz o różnicach, które wymieniałeś przy porównaniach, to tym grom daaaaaleko jest do stanu niegrywalności ;).

Ja bym się martwił raczej o Xboxa, bo póki co największe ekskluzywne gry jadą na tym silniku. Na ile on jeszcze wystarczy ? Już widać duże różnice pomiędzy autorskimi silnikami, a UE3.
ue3 jest caly czas ulepszany. po tym co widzialem w gow 2 nie boje sie o przyszlosc tego silnika

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13256 dnia: Stycznia 17, 2009, 20:08:39 pm »
Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)
UWAGA teraz zacytuję samego Anonimowego z tematu o ME. Na pytanie o problem z v-synch na PS3 i przypuszczenia gracza iż to może być wina TV, GośćAnonimowy odpowiedział tak:

TV nie ma nic do rzeczy - to wina silnika gry.

Czyli sam potwierdziłeś fakt że jakieś potknięcia w grafice to wina silnika gry a nie samej konsoli.

A ja tu byłem przekonany, że napisałem, iż rwanie obrazu na PS3 to wina silnika a nie TELEWIZORA

Dzięki że mnie POPRAWIŁEŚ.
(ironia)Teraz pora na ogłoszenie, że jak sobie kupi sobie inny TV - najlepiej marki Sony - to mu rwanie zniknie...(/ironia)

PS.
Ponadto zdaje mi się, że ja napisałem to w kontekście tego że PS3 ma problemy z wydajnością w tej grze (pomińmy milczeniem masę innych multiplatformowych w tym momencie) i że wyłączono v-synch idąc na kompromis - rwanie obrazu za większą wydajność.
UE3 wymagający mocnego GPU ma na niej problemy i to tylko kolejna gra która to potwierdza.

Więc twoje pajacowanie robi się tylko jeszcze bardziej śmieszne w tej sytuacji.... :lol:

Też chyba skorzystam. Za pełną cenę nie bardzo miałem ochotę, ale 99 zł to kusząca propozycja :-P W związku z tym mam pytanie czy takie problemy z v-synciem jak w demie są w pełnej wersji, czy jest to poprawione (wersja PS3).

I drugie pytanie: czy problemy z v-synciem mogą wynikać tylko z winy telewizora. Niestety mój stary CRT Philipsa powoli zdycha i obraz jest coraz gorszy. Demo ME rozcina się dosyć często, a np nadrabiając ostatnio zaległości i grając w GOW2 na PS2 to co się działo na ekranie to koszmar :-? Miał ktoś takie problemy z GOWem na poprawnie działającym TV?
W pełnej wersji jest podobnie - w testach EG też wspominają o problemach z v-synch na PS3 - jak się rozglądasz przykładowo. Ale da się przeżyć - przyzwyczaisz się wkrótce z PS3  :lol:
http://www.eurogamer.net/articles/xbox-360-vs-ps3-face-off-round-16-article

Zresztą wałkowano to i inne szczegóły na SW....

TV nie ma nic do rzeczy - to wina silnika gry.
Wyłączenie v-synch to sposób na zwiększenie wydajności - coś za coś.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2009, 20:46:03 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Unlimited

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13257 dnia: Stycznia 17, 2009, 20:14:06 pm »
Jak ktoś twierdzi że Ps3 ma silniejsze GPU niż X360 to najprościej można o nim powiedzieć że jest głupkiem :D Przecież nie od dziś wiadomo że gdyby nie Cell to Ps3 by cińko śpiewało ;) Lepszy technicznie, nowocześniejszy jest układ GPU x360, pogódźcie się z tym Fani PS3. Tak samo jak my pogodziliśmy się z tym że Ps3 ma mocniejszy układ CPU. :P

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13258 dnia: Stycznia 17, 2009, 20:15:01 pm »



Wyglada to naprawde efektownie  8) . Tylko gdzie ta masakryczna potega ? Sciana rozwala sie jak w BF:BC , jest skryptowana . Fizyka upadania cial jest naprawde ladna ale cos takiego widze w GTA IV  :???: . Wrazenie robia modele  :shock: Textury juz gorsze , no ale to gif ;) . Mgla w KZt to naprawde cudo  :-o

EDIT :

+ Swietna animacja

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13259 dnia: Stycznia 17, 2009, 20:19:14 pm »
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale chyba UE 3 został stworzony przed powstaniem PS3 i chyba w tym należy upatrywać problemów konsoli SONY z tym silnikiem.

Unlimited

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13260 dnia: Stycznia 17, 2009, 20:21:23 pm »
UE3 też był tworzony przed powstaniem X360 :P Obie konsole powstawały mniej więcej w tym samym czasie, to że Sony odwaliło zwłokę z czytnikami BL to już nie wina producentów engine'ów :P Więc ta teoria jednak się nie sprawdzi. ;)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2009, 20:23:32 pm wysłana przez Unlimited »

Stalker

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-01-2008
  • Wiadomości: 2 925
  • Reputacja: 1
  • Blues luz
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13261 dnia: Stycznia 17, 2009, 20:23:01 pm »
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale chyba UE 3 został stworzony przed powstaniem PS3 i chyba w tym należy upatrywać problemów konsoli SONY z tym silnikiem.


No tak . Tak samo jak X0 . Producenci mieli tylko opis architektury PSa i Xia oraz pewnie jakies 1st devkity  :smile: :smile:

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13262 dnia: Stycznia 17, 2009, 20:23:16 pm »
z tego co pamietam pierwsza prezentacja ue3  odbyla sie jakos kolo maja 2004

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13263 dnia: Stycznia 17, 2009, 20:23:59 pm »
UE3 też był tworzony przed powstaniem X360 :P Obie konsole powstawały w tym samym czasie, to że Sony odwaliło zwłokę z czytnikami BL to już nie wina producentów engine'ów :P Więc ta teoria jednak się nie sprawdzi. ;)

XO ma architekturę bliską PC-tom, więc adaptacja UE była bezproblemowa...
Z PS3 nie było tak łatwo.

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13264 dnia: Stycznia 17, 2009, 20:24:21 pm »
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale chyba UE 3 został stworzony przed powstaniem PS3 i chyba w tym należy upatrywać problemów konsoli SONY z tym silnikiem.
UE4 jest tworzony od podstaw z myślą również o PS3 więc wtedy zobaczymy jak będzie...
Edit, szybki edit... ;)

Od podstaw pod PS3 to tworzą dziś już wyłącznie tylko wewnętrzne studia na garnuszku Sony.
Nie opłaca się.

I UE4 jest robiony pod przyszłe konsole X720 i PS4 i może gdzieś na szarym końcu PC ;)

Cytuj
Unreal Engine 4
Mark Rein, the vice-president of Epic Games, revealed on August 18, 2005 that Unreal Engine 4 had been in development over the past two years.[22] The engine targets the next generation of consoles exclusively after the seventh generation. The only person to work on the Unreal Engine 4 core system design so far is Tim Sweeney, technical director and founder of Epic games.[23] However, at the 2006 GDC, Sweeney stated that development will not begin in earnest on the next version until some time in 2008. Sweeney has also predicted that the number of developers would be ramped up to three or four engineers by the end of 2008, and would be aimed predominantly at the next generation consoles rather than PCs.[24] Tim gave a talk at POPL06 sharing some of his thoughts on programming.[25] However, it was later confirmed by Mark Rein, the vice president of Epic Games that Unreal Engine 4 was coming to PC. Mark Rein also clarified what Tim Sweeney meant. "When Tim Sweeney was talking about Unreal Engine 4 ... he mentioned something along the lines of it being exclusively for the next generation of consoles? what he meant was, it won't run on this generation of consoles."


-------

UE3 też był tworzony przed powstaniem X360 :P Obie konsole powstawały w tym samym czasie, to że Sony odwaliło zwłokę z czytnikami BL to już nie wina producentów engine'ów :P Więc ta teoria jednak się nie sprawdzi. ;)

XO ma architekturę bliską PC-tom, więc adaptacja UE była bezproblemowa...
Z PS3 nie było tak łatwo.

X360 ma mocną kartę graficzną
Cytuj
, więc adaptacja UE była bezproblemowa...

PCtową architekturę to nawet PS3 ma w pewnych aspektach w większym stopni.
Oddzielne pamięci, PCtowa karta graficzna itd.
X360 to z punktu sprzętowego sporo się od PC różni  - GPU w środku, 10MB EDRAM, niepodzielona pamięć...

X360 ma po prostu również lepsze SDK(narzędzia) od Microsoftu. Mocniejsze GPU i łatwiejsze w projektowaniu CPU mocne w normalnym kodzie i słabsze w operacjach zmiennoprzecinkowych - ale skoro CPU nie musi GPU wspomagać to rozsądny kompromis.

----
EDIT2 (do poniższego)
Siłą Xboxa jest UE3, a siłą PS3 są autorskie silniki.

Dziękują za uwagę  8)
Zamień to na
Cytuj
Siłą Xboxa są multiplatformowe silniki (Dunia,UE3,engine z CoD4,QoS,World at War,itd.) a siłą PS3 są autorskie silniki.
i możemy, upraszczając ostro, na dziś skończyć.  :cool:
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2009, 20:43:09 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13265 dnia: Stycznia 17, 2009, 20:24:36 pm »
Siłą Xboxa jest UE3, a siłą PS3 są autorskie silniki.

Dziękują za uwagę  8)

EDIT: miałem na myśli gry ekskluzywne.

Silniki i gry, które tam w nawiasie wymieniłeś to raczej tylko QoS się wybija jako coś gorszego na PS3.

I błagam nie pokazuj mi porównania FC2 bo ta gra ma pewne elementy lepsze na Xboxie, a inne na PS3. W ogólnym rozrachunku normalny gracz nie zauważy różnicy.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2009, 21:06:07 pm wysłana przez Chris »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13266 dnia: Stycznia 17, 2009, 20:30:14 pm »
UE3 też był tworzony przed powstaniem X360 :P Obie konsole powstawały w tym samym czasie, to że Sony odwaliło zwłokę z czytnikami BL to już nie wina producentów engine'ów :P Więc ta teoria jednak się nie sprawdzi. ;)

XO ma architekturę bliską PC-tom, więc adaptacja UE była bezproblemowa...
Z PS3 nie było tak łatwo.
no nie wiem. jesli chodzi o gpu to w ps3 rsx jest bardziej podobny do pctowych kart. jak napisal anonimowy w ue3 liczy sie gpu wiec nie mam mowy o tym ze to niby ps3 ma ciezka architekture i ze niby dla tego gry na ps3 wygladaja gorzej

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13267 dnia: Stycznia 17, 2009, 21:06:32 pm »
PCtową architekturę to nawet PS3 ma w pewnych aspektach w większym stopni.
Oddzielne pamięci, PCtowa karta graficzna itd.
X360 to z punktu sprzętowego sporo się od PC różni  - GPU w środku, 10MB EDRAM, niepodzielona pamięć...

Nie zmienia to jednak faktu, że jakiegokolwiek developera nie spytasz każdy powie, że o wiele łatwiej jest przenieść grę PC->X0/X0->PC, niż PC->PS3/PS3->PC. Ba, nawet dlatego bodajże na Capcom's Day (albo E3, już nie pamiętam) w zeszłym roku dostępne było tylko i wyłącznie demo RE5 na X0, bo, jak tłumaczył Takeuchi, prościej i szybciej było przenieść istniejący kod gry na X0, niż na PS3 (dla tych, co żyją w innym świecie i nie wiedzą o co chodzi, gry Capcomu działające na silniku MT Framework powstają na blaszakach i potem są konwertowane na konsole).
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13268 dnia: Stycznia 17, 2009, 22:08:30 pm »
No nie zmienia.
Napisałem, zresztą praktycznie to samo.
Cytuj
X360 ma po prostu również lepsze SDK(narzędzia) od Microsoftu. Mocniejsze GPU i łatwiejsze w projektowaniu CPU mocne w normalnym kodzie i słabsze w operacjach zmiennoprzecinkowych - ale skoro CPU nie musi GPU wspomagać to rozsądny kompromis.

--------

/CUT/
Silniki i gry, które tam w nawiasie wymieniłeś to raczej tylko QoS się wybija jako coś gorszego na PS3.
I błagam nie pokazuj mi porównania FC2 bo ta gra ma pewne elementy lepsze na Xboxie, a inne na PS3. W ogólnym rozrachunku normalny gracz nie zauważy różnicy.
No chyba się sam prosisz o to porównanie...  :cool:
Większe rwanie obrazu, słabszy framerate i rozmazanie (quincunx pozdrawia) wcale nie są takie ciężkie do zauważenia w tej grze problemy na PS3.
X360 za to "odwdzięczy" się gorszymi cieniami (kropki zamiast miękkich brzegów cieni).


CLICK dla nie przeskalowanego w dół GIF'a. Do porównania kolorów lub rozmazania zapraszam do źródła poniżej

Z obrazków:
X360
PS3

i inne ujecie pokazujące rozmazanie:

X360
PS3


A tu zwalone cienie na X'e:

X360
PS3


Ogólnie nie są to żadne kompletnie degradujące grę wady, to fakt - tylko to samo co zwykle - kolejna gra multiplatformowa w której GPU w PS3 sprawia problemy z AA i/lub rozmazaniem i/lub rwaniem obrazu i/lub mniejszą ilością klatek i/lub ...

Jak znajdę chwilę czasu to dam tu takie większe podsumowanie.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2009, 23:36:57 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13269 dnia: Stycznia 17, 2009, 22:12:22 pm »
nie są to żadne kompletnie degradujące grę wady

No już myślałem, że nigdy tego nie napiszesz :D.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2009, 22:14:44 pm wysłana przez Chris »

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13270 dnia: Stycznia 17, 2009, 22:24:13 pm »
nie są to żadne kompletnie degradujące grę wady

No już myślałem, że nigdy tego nie napiszesz :D.
Wiesz słowem kluczowym jest tu:
kompletnie
Gry zaliczające się do tej kategori raczej nie przechodzą procesu kwalifikacji...
Chociaż zdarzają się chyba wyjątki:
http://www.joystiq.com/2007/10/12/joystiq-review-yaris-xbox-360/

 :lol:

No i pozostaje kwestia - dla niektórych Crysis na High na 6600GT może się kwalifikować jako "całkiem dobrze i płynnie chodząca gra!" tudzież "low detali i 640x480" - perfekcyjna grafika!

EDIT. (do poniższego)
Ano. ;)

PS.
Dałem na górze strony jednego małego animowanego GIF'a. Na zachętę - daj znać jak ci się spodoba to przyspieszę pracę nad porównaniem  8)
Mam nadzieję że ci się spodoba.
Rozmazanie liści na drzewkach to właśnie Quincunx.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2009, 22:49:58 pm wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13271 dnia: Stycznia 17, 2009, 22:36:33 pm »
Ale w sumie to się nigdy z Tobą nie zgodzę, bo dla mnie niegrywalna gra to taka, która mi co chwilę wiesza konsolę. Każdy ma inne kryteria. Sądząc po tym co piszesz mogę stwierdzić, że gier na PS3 nigdy nie tkniesz bo są gorsze :).

EDIT: Wooyek no tego nie byłbym pewny. Bo jakoś nie kwapi się do tego żeby napisać coś złego o grach ekskluzywnych z Xboxa ;).
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2009, 22:54:08 pm wysłana przez Chris »

Wooyek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 01-01-1970
  • Wiadomości: 8 219
  • Reputacja: 67
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13272 dnia: Stycznia 17, 2009, 22:48:13 pm »
Tylko ze na X0 też ich najprawdopodobniej nie tyka :sad:

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13273 dnia: Stycznia 17, 2009, 23:05:23 pm »
Anonimowy gdzie ten gif ? Podaj linka i możemy dalej dyskutować o tym, że to i tak nie robi różnicy w odbiorze gry przez gracza :).

EDIT: Eee nie widziałem go tam na górze. Dopiero teraz się załadował.  :shock:


No po tym gifie stwierdzam, że ząbki są bardziej widoczne na Xboxie :). Jednak na PS3 brakuje kilku beczek i takich pierdółek.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 17, 2009, 23:25:56 pm wysłana przez Chris »

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13274 dnia: Stycznia 17, 2009, 23:26:15 pm »
Proszę ten sam co na górze - GIF więc do porównania kolorów lub rozmazania zapraszam do źródła poniżej

Z obrazków:
X360
PS3

Musiałem GIF'a obciąć delikatnie z brzegów - i tak mało ważne bo jest ramka (na PS3 na góra/dół i po bokach, na X360 tylko góra/dół) - FC2 chodzi w niepełnym 1280x720 na obu konsolach co widać również na obrazkach - przez limity strony hostującej.
Trochę roboty tak by nie z*** jakości porównania.

EDIT
Dorzuciłem jeszcze kilka obrazków na górze.

Cytuj
i inne ujecie pokazujące rozmazanie:

X360
PS3


A tu zwalone cienie na X'e:

X360
PS3

Co do "ząbków" - wylanie wazeliny na ekran to nie jest rozwiązanie...
Na X'e jest 2xAA, na PS3 też jest 2xAA tyle że Quincunx - już o "zaletach" tego cuda rozmawaiłem z A-n parę stron temu przy okazji Killzone 2...
« Ostatnia zmiana: Stycznia 18, 2009, 00:08:19 am wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

JHON_DOE

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 02-06-2008
  • Wiadomości: 48
  • Reputacja: 0
  • got light>?
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13275 dnia: Stycznia 17, 2009, 23:28:02 pm »
lepiej sie przyznaj anonimowy ze nie masz zadnej konsoli i jestes blaszanym lordem vaderem sliniacym sie na screeny...

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13276 dnia: Stycznia 17, 2009, 23:31:57 pm »
Proszę ten sam co na górze - GIF więc do porównania kolorów lub rozmazania zapraszam do źródła poniżej

Z obrazków:
X360


PS3

Musiałem go obciąć delikatnie z brzegów - i tak mało ważne jest ramka (na PS3 na górze i po bokach, na X360 na górze) - FC2 chodzi w niepełnym 1280x720 - przez limity strony hostującej.
Trochę roboty tak by nie z*** jakości porównania.

No po tych materiałach stwierdzam, że wersja na PS3 nie jest w jakimś dużym stopniu gorsza od tej z Xboxa. A na rozmycie to się tylko zwraca uwagę na screenach porównawczych; w normalnej grze tego nie zauważamy :).

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13277 dnia: Stycznia 18, 2009, 00:17:14 am »
haha anonimowy dobre porownanie :) nie wiedzialem ze fc2 na ps3 jest az tak slaby. dla mnie nie grywalny :P ale wiesz marcepan dalej bedzie mowil ze na ps3 wyglada lepiej

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13278 dnia: Stycznia 18, 2009, 00:25:06 am »
Więc twoje pajacowanie robi się tylko jeszcze bardziej śmieszne w tej sytuacji.... :lol:

Dla mnie największym pajacem jest ktoś kto nie posiada żadnego next-gena i sili się na jakieś porównania. :lol: :lol: :lol:
: Styczeń 18, 2009, 00:21:34 am

haha anonimowy dobre porownanie :) nie wiedzialem ze fc2 na ps3 jest az tak slaby. dla mnie nie grywalny :P ale wiesz marcepan dalej bedzie mowil ze na ps3 wyglada lepiej

Bo wygląda lepiej. Na PS3 są o wiele lepsze cienie i nie ma ząbków na krawędziach.

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

[Anonimowy style]
Przez to co widać na screen'ach wyżej, wersja na X0 jest praktycznie niegrywalna. Do tego problemy z v-synch i rwanie obrazu.
[/Anonimowy style]

: Styczeń 18, 2009, 00:22:03 am
haha anonimowy dobre porownanie :) nie wiedzialem ze fc2 na ps3 jest az tak slaby. dla mnie nie grywalny :P ale wiesz marcepan dalej bedzie mowil ze na ps3 wyglada lepiej

Dla ciebie Doom3 na X0 nie odbiega dużo od wersji PC'towej.

i napewno nie bedzie wiele odbiegac graficznie od wersji pc(rage podobno ma chodzic w 60fps) tak samo jak z doom3 na xboxa.

Podczas gdy...



PWNED!!! :lol: :lol: :lol:

Kresq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 16-06-2004
  • Wiadomości: 4 746
  • Reputacja: 8
  • Hokus pokus, czary mary, twoja stara to twój stary
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #13279 dnia: Stycznia 18, 2009, 00:29:07 am »
Ech, w worze nikt mi nie odpowiedział, więc poproszę o pomoc tutaj:


Gdzie znajdę jakiś ranking gier na PS3 i X0, które mają wyjść w tym roku (i ewentualnie w następnych)?


"Fruwać jest generalnie nieroztropnie,
więc nie pijcie przy otwartym oknie."