Poprawcie mnie jeśli się mylę ale chyba UE 3 został stworzony przed powstaniem PS3 i chyba w tym należy upatrywać problemów konsoli SONY z tym silnikiem.
UE4 jest tworzony od podstaw z myślą również o PS3 więc wtedy zobaczymy jak będzie...
Edit, szybki edit...
Od podstaw pod PS3 to tworzą dziś już wyłącznie tylko wewnętrzne studia na garnuszku Sony.
Nie opłaca się.
I UE4 jest robiony pod przyszłe konsole X720 i PS4 i może gdzieś na szarym końcu PC
Unreal Engine 4
Mark Rein, the vice-president of Epic Games, revealed on August 18, 2005 that Unreal Engine 4 had been in development over the past two years.[22] The engine targets the next generation of consoles exclusively after the seventh generation. The only person to work on the Unreal Engine 4 core system design so far is Tim Sweeney, technical director and founder of Epic games.[23] However, at the 2006 GDC, Sweeney stated that development will not begin in earnest on the next version until some time in 2008. Sweeney has also predicted that the number of developers would be ramped up to three or four engineers by the end of 2008, and would be aimed predominantly at the next generation consoles rather than PCs.[24] Tim gave a talk at POPL06 sharing some of his thoughts on programming.[25] However, it was later confirmed by Mark Rein, the vice president of Epic Games that Unreal Engine 4 was coming to PC. Mark Rein also clarified what Tim Sweeney meant. "When Tim Sweeney was talking about Unreal Engine 4 ... he mentioned something along the lines of it being exclusively for the next generation of consoles? what he meant was, it won't run on this generation of consoles."
-------
UE3 też był tworzony przed powstaniem X360 Obie konsole powstawały w tym samym czasie, to że Sony odwaliło zwłokę z czytnikami BL to już nie wina producentów engine'ów Więc ta teoria jednak się nie sprawdzi.
XO ma architekturę bliską PC-tom, więc adaptacja UE była bezproblemowa...
Z PS3 nie było tak łatwo.
X360 ma mocną kartę graficzną
, więc adaptacja UE była bezproblemowa...
PCtową architekturę to nawet PS3 ma w pewnych aspektach w większym stopni.
Oddzielne pamięci, PCtowa karta graficzna itd.
X360 to z punktu sprzętowego sporo się od PC różni - GPU w środku, 10MB EDRAM, niepodzielona pamięć...
X360 ma po prostu również lepsze SDK(narzędzia) od Microsoftu. Mocniejsze GPU i łatwiejsze w projektowaniu CPU mocne w normalnym kodzie i słabsze w operacjach zmiennoprzecinkowych - ale skoro CPU nie musi GPU wspomagać to rozsądny kompromis.
----
EDIT2 (do poniższego)
Siłą Xboxa jest UE3, a siłą PS3 są autorskie silniki.
Dziękują za uwagę
Zamień to na
Siłą Xboxa są multiplatformowe silniki (Dunia,UE3,engine z CoD4,QoS,World at War,itd.) a siłą PS3 są autorskie silniki.
i możemy, upraszczając ostro, na dziś skończyć.