Analiza min. framerate'u Rage między konsolami:
http://www.lensoftruth.com/head2head-rage-analysis/
Średnio Rage na ps3 popie.rdala w 59.97fps, na xboxa ciut gorzej....reszta devów UCZYĆ SIĘ!!!
ID zawsze wyznaczało nowe standardy w grafice. Doom, Quake 1, Quake 2, Quake 3, Doom3 i teraz Rage. Ich silniki zawsze były innowacyjne (np. normal maps w Doom 3, teraz virtual texturing w Rage). Goście po prostu nie stoją w miejscu, nie patrzą na to co jest dostępne, tylko patrzą co mogą wymysleć, jakie nowinki algorytmiczne zastosować i rozwinąć. Zawsze idą inną drogą.
Na uznanie zasługuje jeszcze to, ze Rage to silnik multiplatformowy (PS3, XO i PC). Dużo łatwiej zrobić dobry silnik, by wyciskał wszystko z jednej platformy (jak Killzone 3, Uncharted 3 czy GoW3). Gdyby taki Rage był pisany np. tylko z myślą o PS3, przy współpracy programistów z sony to gra wyglądała by jeszcze lepiej i to dużo lepiej.
Pamiętam jak w epoce PSX i PS2 było dużo gier działających w 60fps, obecnie to wręcz białe kruki. Kuriozum? Mam nadzieję że na PS4 1080p, 60fps i przynajmniej 4xAA to będzie standard.
Skok rozdzielczości między poprzednią generacją a teraźniejszą był coś około 2,7 - 3 (w rzeczywistości nawet 2x większy biorąc pod uwagę, iż większość gier była wyświetlana z przeplotem), teraz skok między 720, a 1080p to będzie "tylko" 2,3.
Przy rozdzielczości 1080p tak naprawde wystarczy dobre 2xaa, a i tak nie będzie widać ząbków na TV poniżej 50'.
Wiadomość scalona: [time]Październik 07, 2011, 16:21:23 pm[/time]Pamiętam jak w epoce PSX i PS2 było dużo gier działających w 60fps, obecnie to wręcz białe kruki.
W epoce PSX
? Oj chyba nie.
Było ich wiele. Prawie wszystkie bijatyki (np. Blody Roar, Tekken, Dead or Alive, Dynasty Warriors), dużo wyścigów (np. Motorhead, Rapid Racer, opcja w GT1 i w F1), gry logicze/łamigłówki/party games (np. Devil Dice, Kurushi), kilka strzelanek (np. Crime Killer), niektóre platformówki (np. Tombi, Klonoa) itd.