Monio
Z tym zastojem w wydajności układów graficznych to nieco pojechałeś - praktycznie rok do roku można w tej samej cenie kupić układ 50% wydajniejszy. Takie HD6850, które rok temu kupiłem za 600 stówek wciąga wszystkie nowe tytuły bez popity w FullHD na ustawieniach Very High i z rozsądnym AA i Anizo, nie mówiąc już od 6 czy 8-krotnej przewadze wydajności nad PS3/XBoxem. A według tegorocznych pecetowych standardów to nie jest wcale znowu taka rewelacja.
Moim zdaniem na obecnym poziomie zaawansowania technologicznego podstawową przeszkodą w dalszym ulepszaniu grafiki stają się powoli ogromne koszty związane z jej kreacją - lepsze tekstury, siatki, normal mapy, przywiązanie do detali - to wymaga strasznego nakładu pracy i zatrudnienia dodatkowych artystów. Skok w kosztach produkcji pomiędzy poprzednią a obecną generacją był kilkukrotny. Wraz z kolejną szykuje się powtórka z rozrywki.
Także ja w nowej generacji szykuję się na FullHD, AA i Anizo po maksie i 60 FPS - to kosztów nie generuje, a na początek wystarczy.