Autor Wątek: Final Fantasy XIII  (Przeczytany 226444 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Nycek

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 21-02-2007
  • Wiadomości: 513
  • Reputacja: 1
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1200 dnia: Marca 08, 2009, 18:51:33 pm »
Pewnie przynajmniej na razie nie ma co marzyć o demie na psstore  :x Może zadowole się filmikami na youtube i wyrobie sobie opinię o grze.

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1201 dnia: Marca 08, 2009, 19:24:25 pm »
Lasencję w tym Finalu są urocze ;]

trenth

  • Pionier
  • *
  • Rejestracja: 07-01-2008
  • Wiadomości: 45
  • Reputacja: 1
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1202 dnia: Marca 08, 2009, 20:03:52 pm »
Lasencję w tym Finalu są urocze ;]

Jak dla mnie zarówno Ashe jak i Fran z XII nie miały się czego wstydzić. Ale nic dodać nic ująć- Lightining wizualnie przebija wszystkie Finalowe panny ;)

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1203 dnia: Marca 20, 2009, 08:24:50 am »
New Details About Final Fantasy XIII's ATB System Surface
http://www.finalfantasyunion.com/news/new-details-about-final-fantasy-xiiis-atb-system-surface--357.html

Cytuj
A new scan has surfaced from Japan which features information about Final Fantasy XIII's Active Time Battle (ATB) system. It was previously disclosed that this system would feature in the game, but no concrete details were ever announced prior to now.
It appears as though the player will be able to put together a unlimited amount of moves. These can be chained together and assuming they tie together and this will result in an attack bonus. However, the moves can also broken with the help of a pre-separator. This can be useful to help and improve a chain of commands.

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1204 dnia: Marca 20, 2009, 19:05:05 pm »
Prawdopodobnie za miesiąc będzie można przeczytać o grywalnej wersji w PE, a to za sprawą dema zawartego 
w Advent Children Complete. sweet.

Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1205 dnia: Marca 20, 2009, 19:15:55 pm »
Prawdopodobnie za miesiąc będzie można przeczytać o grywalnej wersji w PE, a to za sprawą dema zawartego 
w Advent Children Complete. sweet.
Prawdopodobnie zaraz po 16 kwietnia powinniśmy zobaczyć gameplay z dema.

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1206 dnia: Marca 20, 2009, 19:22:36 pm »
no to czekamy :]

ubol

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 1 537
  • Reputacja: 16
  • PSN: urytuPL
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1207 dnia: Marca 20, 2009, 19:37:09 pm »
Teraz w tej grze pokładam nadzieje że wskrzesi mój ulubiony gatunek jRPG, Star Ocean 4 zawiódł SE postarajcie się stwórzcie Finala na miarę siódemki!

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1208 dnia: Marca 20, 2009, 19:52:02 pm »
Osobiście mogę jedynie się doczepić do niektórych postaci, które mało mnie przekonywują (mam nadzieje, że to minie z biegiem czasu;) natomiast klimat i system to czysta esencja FF.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1209 dnia: Marca 28, 2009, 20:47:39 pm »
Nie jest planowane DLC:
http://www.uffsite.net/news/190/final-fantasy-xiii-to-have-no-dlc.html

Cytuj
The magazine revealed that developers have now completed the Story and Scenario, and Graphics are around 80% complete. Currently, the team is focused on refining and perfecting the game's battle system in time for release.
They also revealed that all the screenshots and videos released so far are from older builds of the game, and the game has moved forward quite a way from what has been shown so far.
Most importantly of all, the developers were asked about potential Downloadable Content for the title. They said at the time that there are currently no plans for any Downloadable Add-Ons for FF13, which will please many fans, especially after other JRPGs have offered level-ups and powerful items for purchase via DLC.

: Marzec 28, 2009, 07:32:53 am
Nowe screeny z systemu ATB:
http://www.ripten.com/2009/03/28/final-fantasy-xiii-new-atb-screens-from-famitsu/




















adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1210 dnia: Marca 29, 2009, 07:53:16 am »
FF13 Demo Arrives at Japanese Retailers
Cytuj
Japanese message board postings have confirmed that the Blu Ray discs for Final Fantasy Advent Children: Complete are now beginning to arrive in the hands of retailers.

One staff member of a Japanese game store posted an image of himself holding the box, the camera close-up to the details of the Final Fantasy XIII trial version, which takes up a sizable amount of the back of the box.

With the discs now in the hands of retailers, it's only a matter of time before detailed impressions, videos and other information about the FF13 demo's content finds its way online.

http://www.uffsite.net/news/191/ff13-demo-arrives-at-japanese-retailers.html


Ryo

  • Global Moderator
  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-10-2005
  • Wiadomości: 31 259
  • Reputacja: 535
  • "Using no way as way, having no limitation..."
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1211 dnia: Kwietnia 05, 2009, 17:39:08 pm »
Latest Issue of Dengeki Magazine Details Game?s Battle System and Chaining Attacks:
http://finalfantasyxiii.net/index.php?subaction=showcomments&id=1238904642&archive=&start_from=&ucat=&

Cytuj
Although today?s news confirms what many have already speculated, it is still very intriguing! Tetsuya Nomura recently sat down with Dengeki Magazine to chat it up about Final Fantasy XIII?s battle system. The game appears to have a lot of strategy, with players having to choose their actions wisely, even within a single turn.

Players can use the characters and chain attacks together, however you can also interrupt that chain at any time during the execution of said chain and add a new attack and/or move to it. More powerful attacks, such as high level Magic - example: Firaga, will cost an entire turn whereas weaker attacks or low level Magic can be used in chains/multiple attacks at a single time.

Agst07

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 21-03-2006
  • Wiadomości: 708
  • Reputacja: 0
  • Visca el Barca!
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1212 dnia: Kwietnia 06, 2009, 18:15:31 pm »
Nowe skany z Edge i OPM (nie wklejam tu, bo jest ich dość dużo)
http://finalfantasy-xiii.net/2009/04/06/opm-uk-edge-may-2009-issue-feature-scans.html

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1213 dnia: Kwietnia 07, 2009, 12:36:22 pm »
Cytuj
Chciałbym jednak przy tym, by design najpotężniejszych stworzeń raczej był bliższy temu z FF X niż FF XII - przyrównajcie tylko wygląd majestatycznego Omegi z FFX właśnie (niczym z FF VII) a odpowiednika z FF XII - jakiś truteń ....
Omega w FF XII może nie miał jakiegoś super-designu, ale za to Yiazmat IMO tak. Smoki a'la Vagrant Story też dawały radę. Najbardziej w FF XIII cieszę się, że będzie system na wzór Chrono Cross'a.
O ile się nie mylę to omega z X był wzorowany na omedze z VIII i podobny mógłby być w XIII, bo design tamtych bardzo mi się podobał. Z chęcią przywitałbym diablosa w gwardii summonów.
Też mi się tak wydaje. Chociaż trochę się rozczarowałem, że w FF VIII i FF X Ultima był bardzo podobny do Omegi.

Ja nie neguję designu wszystkich tamtejszych tałatajstw. Ot, było kilka jęków zawodu, choć oczywiście w większości stwory zachwycały - vide Zeromus.
Tak, Omega z X był wzorowany na tym z VIII i (świetnie to wyszło) a Ultima to taki słabszy, Omega w innej wariacji kolorowej (notabene wyglądał niczym jeden z najpotężniejszych przeciwników .... Generała Daimosa =)

Patrząc jednak na środowisko FF XIII, szczerze wątpię na takie zabiegi (może Weapony z elementami biomechanicznymi, wszak Sheva, puszcza tutaj oczko).
Z drugiej strony FF 8, to nie średniowiecze a OW prezentował się majestatycznie, niczym demoniczny rycerz, na równie makabrycznym wierzchowcu.

Oby tylko, były wyzwaniem te walki jak w FF 7/ FF 8.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1214 dnia: Kwietnia 08, 2009, 08:17:39 am »
Famitsu Interview Delves into Final Fantasy XIII Demo Details
http://www.finalfantasyxiii.net/index.php?subaction=showcomments&id=1239169408&archive=&start_from=&ucat=&

Cytuj
Interview Details
- Trial edition has 2 versions (?) with Snow and Lightning. (Note: I'm assuming this means there are two different modes or scenarios people can select in the Demo. Probably choosing a mode with Snow or a mode with Lightning.)
- During battles you can use the right stick to change the camera view. (up down left right). Awesome addition!
- NPCs have voices
- Nomura: "just a little exciting scene" (from Dengeki)
- Battle: O to Confirm, X to cancel, Triangle to Use stocked setting action
- Battle: You can probably defeat weak enemies with O button mashing.
- Battle: The attack of your companions changes with the movement of your character.

cappo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-12-2003
  • Wiadomości: 2 505
  • Reputacja: 17
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1215 dnia: Kwietnia 08, 2009, 15:36:44 pm »
Famitsu Interview Delves into Final Fantasy XIII Demo Details
http://www.finalfantasyxiii.net/index.php?subaction=showcomments&id=1239169408&archive=&start_from=&ucat=&

Cytuj
Interview Details
- Trial edition has 2 versions (?) with Snow and Lightning. (Note: I'm assuming this means there are two different modes or scenarios people can select in the Demo. Probably choosing a mode with Snow or a mode with Lightning.)
- During battles you can use the right stick to change the camera view. (up down left right). Awesome addition!
- NPCs have voices
- Nomura: "just a little exciting scene" (from Dengeki)
- Battle: O to Confirm, X to cancel, Triangle to Use stocked setting action
- Battle: You can probably defeat weak enemies with O button mashing.
- Battle: The attack of your companions changes with the movement of your character.
Oł je! Szykuje się rewolucja!!!  :lol:

Sora

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 18-03-2005
  • Wiadomości: 1 279
  • Reputacja: 0
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1216 dnia: Kwietnia 08, 2009, 15:48:39 pm »
najs ! na to wlasnie czekalem, prosby fanow wysluchane :)


Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1217 dnia: Kwietnia 08, 2009, 16:07:54 pm »
FFXIII running at 720p, 30 frames a second, says Toriyama
http://www.vg247.com/2009/04/08/ffxiii-running-at-720p-30-frames-a-second/

Cytuj
Speaking in the next issue of Famitsu, Final Fantasy XIII director Motomu Toriyama has said that the RPG is ?currently? running at 720p and 30 frames a second, according to Kotaku.
Toriyama said the team was currently making sure all text in the game was readable on SD TVs.
Sounds as though development?s rolling along nicely now.
?We?ve almost finished all the parts of the game,? said Toriyama. ?From now on, it?s a matter of putting them together.?

Krzych Ayanami

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2004
  • Wiadomości: 1 261
  • Reputacja: 2
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1218 dnia: Kwietnia 08, 2009, 19:23:16 pm »
Cytuj
Oł je! Szykuje się rewolucja!!!  :lol:

A to nie jest normalne w azjatyckich edycjach?

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1219 dnia: Kwietnia 08, 2009, 19:42:46 pm »
Oł je! Szykuje się rewolucja!!!  :lol:

W Japonii X to znak kojarzący się ze złem, nieszczęściem (niestety nie pamiętam dokładnie), dlatego w chyba każdej ich grze "potwierdzenie" jest kółkiem, a nie X :)

W naszej wersji na pewno potwierdzenie będzie X'em a cancel kółkiem.

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

Nycek

  • Przodownik pracy
  • *****
  • Rejestracja: 21-02-2007
  • Wiadomości: 513
  • Reputacja: 1
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1220 dnia: Kwietnia 08, 2009, 19:59:44 pm »
W MGS3 Snake Eater na PS2 też tak było  :-P

Solid Snake 1989

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 06-09-2006
  • Wiadomości: 14 782
  • Reputacja: 101
  • Who Dares. Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1221 dnia: Kwietnia 08, 2009, 20:24:45 pm »
W MGS3 Snake Eater na PS2 też tak było  :-P
tak było w każdym MGSie na PS2. Aż się zdziwiłem że w 4 jest po naszemu.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1222 dnia: Kwietnia 08, 2009, 21:52:39 pm »
X zawsze kojarzyło mi się z potwierdzeniem.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1223 dnia: Kwietnia 10, 2009, 17:11:39 pm »
All About the Final Fantasy XIII Demo
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3173643

Cytuj
Here are all the details divulged in this latest update:

- The demo "begins with the opening and proceeds to about an hour into the game," says Toriyama. The first half has Lightning and Sazh "Afro" Katzroy fighting in an isolated frontier section of Cocoon. The second half, meanwhile, features NORA leader Snow, two of his operatives (Gadeau and Lebreau), and Vanilla, a lady who plays some sort of unspecified (but important!!) role in the story. "The demo plays out from the viewpoint of Lightning and Snow, but the full game depicts the story from several other viewpoints, including Vanilla's."

- "A group of people, purged after being deemed 'affected' by living on Pulse, are resisting the holy government, and that's where Lightning comes in," Toriyama says. "The battle's already underway by the time Lightning arrives as sort of the final piece of the puzzle. This is straight from the game's opening scene."

- Lightning's section takes place in "a frontier section of Cocoon that's been the most drastically affected by Pulse. It's a dark place, but you'll see a more FF-like 'futuristic city' landscape in the full game."

- Although Lightning starts the game traveling with Sazh, they "aren't exactly good friends... Lightning is the type of person who doesn't want to get people involved in her problems, and yet Sazh is the king of person who follows her even though she's punching him. He has his own reasons for that, of course." Exactly how they came to know each other will be revealed in flashback scenes later on in the retail game.

- Are we gonna see Sazh's baby chocobo in battle, like Toriyama discussed a bit in previous interviews? "We are still debating over this," he revealed. "We went a bit overboard with the 'fur' effects on the chocobo's model, so the graphic methods involved might get a little tough." Are there regular chocobos in the game, speaking of which? "There are, but they aren't used for transportation. The world of Cocoon isn't that far removed from Pulse, so there are wild monsters running around there, too. The chocobos and monsters that were on Pulse have since undergone their own evolution on Cocoon."

- The battle system you'll use in this demo only implements about 30% of the full version. As Toriyama puts it, the aim of the system is "to take the strategic aspect of command-based fighting and fuse it with some action elements." How does this work? "One aspect is the way you stack several commands to combine them, which you can do in the demo. Also, characters not under your control run on AI, but figuring out how to work alongside these AI characters and make the best of their abilities is another strategic aspect. Your party members strike out at enemies thrown into the air, but that'll become more of an at-will thing in the final game."

- Like the Sphere Grid in FFX and the License Board in FFXII, there will be a new upgrade system in this game. "Magic is intertwined with the story, though, and you have to be a l'Cie in order to use it," Toriyama says. "You can use magic from the start in the demo, but it won't come until a little later in the retail game."

- Speaking of magic, there didn't appear to be any sort of MP display in the battle-system screenshots... "There is no concept of 'MP' in this game, partly because your HP gets fully refilled after battle," Toriyama revealed in the interview. "We've tuned the game such that the battles are tougher and require conscious thought to win."

- Toriyama also took the time to fully explain how FFXIII's chain system works. "When you attack enemies, the orange gauge on the top right fills up. This gauge represents the time length of the chain, and it goes down as time passes. If you keep attacking to prevent it from hitting zero, you'll link the chain together -- '2 CHAIN,' '3 CHAIN,' and so forth. You get extra damage during the chain, giving you the advantage in battle."

How you attack also determines how much this gauge gets filled. "You may not notice this on your first play, but there are some commands and combos, such as Fire, that make the gauge fill more easily. It'll make you think about which command combos to use, such as Fire/Fight/Fight."

But simply firing magic around won't give you very much "bonus," which means you can't put enemies into Break mode. Like with chains, you can deal more damage to enemies in Break mode -- but most importantly, you can throw them into the air for extra hits and damage. Some enemies are harder to throw than others (or can't be thrown at all), and your own allies can be thrown as well -- something the Behemoth can do to you in the demo.

- In the demo, when you encounter an enemy, all other enemies in the area also join in the battle. "This is known as 'aggressive' mode, but the enemies will behave in different ways when they find the player. The demo just has all of them reacting to you, but in the full game, each enemy will react in a different way," hiding in rubble and so forth.

- The post-battle results screen (complete with five-star ranking) connects to both the PS3 and 360's achievements system. "The demo doesn't have saving or leveling so you can't do very much with this, but you can try to earn five stars for every battle. To do that, you have to fight quickly and effectively."

- What about tech specs? "The game outputs 720p at 30 frames per second," Toriyama noted. "There is some frame drop during certain battle and event scenes in the demo, but we plan to fix it in the retail version. We want people without high-spec sets to play this, too, so we'd like to make the text larger when playing on an analog TV."

- Finally, how far along is the game? "All the individual parts are complete," Toriyama responded. "Now we're beginning to connect them together. We'll link it all up from intro to ending, then get to work on all of the details. The design department's work is largely done at this point." Sounds like the scheduled 2009 release in Japan is right on track, then. Well done.

: Kwiecień 09, 2009, 07:24:59 am
Tłumaczenie gry na język angielski rozpoczęło się wcześniej i SE planuje wydać FFXIII równocześnie w USA i Europie, pół roku po premierze w Japonii.

http://www.ffring.com/pages/?img=news/08-04-2009/ff13g.jpg
: Kwiecień 09, 2009, 08:00:32 am
Advent Children Complete Screening shows off FF7 gear, FF13 Demo
http://www.uffsite.net/news/204/advent-children-complete-launch-shows-off-ff7-gear-ff13-demo.html









Ja chcę taki plakat Tify  :oops:

Spoiler (kliknij, by wyświetlić/ukryć)

Krzych Ayanami

  • Kapitan Żbik
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2004
  • Wiadomości: 1 261
  • Reputacja: 2
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1224 dnia: Kwietnia 10, 2009, 17:52:44 pm »
Cytuj
Ja chcę taki plakat Tify


To wyłącznie kwestia pieniędzy, jeśli zapłacisz, możesz go sobie kupić na ebayu.
Sam mam z Yuną w trakcie ceremonii pogrzebowej.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1225 dnia: Kwietnia 10, 2009, 17:55:57 pm »
A nie czasem ślubnej? :-o

Tarniak

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1226 dnia: Kwietnia 10, 2009, 18:09:58 pm »
A nie czasem ślubnej? :-o
"NIE GRAŁEM W FFX" FAIL! Chodzi pewnie o "odsyłanie" dusz w tańcu. Moron!

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1227 dnia: Kwietnia 13, 2009, 08:06:38 am »
Ano, też była, ale w tych ciuchach co praktycznie przez całą grę się widziało. :-(
: Kwiecień 10, 2009, 18:11:41 pm
Kilka nowych screenów:
http://www.the-magicbox.com/0904/game090411a.shtml










aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1228 dnia: Kwietnia 13, 2009, 14:39:37 pm »
Dokladnie taki sam plakat mozna kupic na ibeju, pisalem juz o tym jakis czas temu.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Castor Krieg

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 4 450
  • Reputacja: 26
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1229 dnia: Kwietnia 13, 2009, 14:50:40 pm »

: Kwiecień 09, 2009, 07:24:59 am
Tłumaczenie gry na język angielski rozpoczęło się wcześniej i SE planuje wydać FFXIII równocześnie w USA i Europie, pół roku po premierze w Japonii.

A świstak siedzi i zawija w sreberka, Wada tak samo mówił o premierze światowej 2 lata temu. Potem wyjdzie że ilość języków w wersji europejskiej uniemożliwia równoczesne wydanie gry na co wszyscy powiedzą - no i co z tego? - i zamówią wersje z US. :-D

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1230 dnia: Kwietnia 14, 2009, 10:13:21 am »
No, no. Ten słusznych rozmiarów jegomość (boss/jakaś przyzwana istota), robi nie małe wrażenie. Prezentacja pierwsza klasa.

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1231 dnia: Kwietnia 14, 2009, 10:56:21 am »
Info odnośnie dema:
http://www.ff-xiii.net/index.php?page=news&p=more&numb=369

Cytuj
Cutscenes and story
- Lightning's gravity mechanic breaks and becomes unusable (thanks to Sazh?)
- Sazh is the first character who gets punched down by Lightning for attempting to touch her. (so there'll be more...? lol)
- Sazh gets punched again for jumping onto her

Gameplay
- Items are locked in the demo.
- Although magic is available for use in the beginning of the demo, the product version will not
- Two different fields are in the demo, and on the normal fields battle encounters will be random
- In the demo, the extra attacks done by other party members will be automatic but in the product it will be done manually
- On the field, there will be "jump points" and they will be the only places on the field where the jump command could be used
- NPCs will automatically come up to Lightning/Snow to talk
- There are some similar aspects as The World Ends With You

Others
- The battle fanfare is already done but it didn't match the demo's atmosphere so they didn't include it
- It is likely that all battle music will be composed by Hamauzu.
- Nomura is thoughtful and nice (emphasized) toward his staff. He sometimes makes riceballs for the whole team.

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1232 dnia: Kwietnia 14, 2009, 11:02:14 am »


z a j e b i s t e

ubol

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2005
  • Wiadomości: 1 537
  • Reputacja: 16
  • PSN: urytuPL
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1233 dnia: Kwietnia 14, 2009, 11:04:46 am »
z a j e b i s t e
To mało powiedziane :shock: Chciałbym mieć taki plakat Tify na ścanie :mad:

Devilek

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2005
  • Wiadomości: 8 220
  • Reputacja: 73
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1234 dnia: Kwietnia 14, 2009, 11:06:05 am »
Czemu każda japońska postać tak nie może wyglądać? :shock:
Ciekawe kiedy demko pojawi się na PSS bo chciałbym ten nowy system walki przetestować.
Yeahh, me and hate that's an odd couple

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1235 dnia: Kwietnia 14, 2009, 11:07:40 am »
Ciekawe kiedy demko pojawi się na PSS bo chciałbym ten nowy system walki przetestować.
na plasterki :)

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1236 dnia: Kwietnia 14, 2009, 16:34:38 pm »
Heh dzisiaj sie dowiedzialem, ze moj kumpel zamowil sobie z jap advent children z ... Mozecie wiec spodziewac sie mojego narzekania za jakis czas.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

johnny23

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2007
  • Wiadomości: 558
  • Reputacja: 4
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1237 dnia: Kwietnia 14, 2009, 16:37:43 pm »
A spróbuj tylko wypowiedzieć się o demku pozytywnie... :-x

mateo

  • Gość
Odp: Final Fantasy XIII
« Odpowiedź #1238 dnia: Kwietnia 14, 2009, 17:02:52 pm »
Heh dzisiaj sie dowiedzialem, ze moj kumpel zamowil sobie z jap advent children z ... Mozecie wiec spodziewac sie mojego narzekania za jakis czas.
bądź też odwrotnie (superlatyw;p)

Snake_Plissken

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 31-12-2006
  • Wiadomości: 17 240
  • Reputacja: 104
  • Who Dares Wins