Autor Wątek: Gran Turismo 5  (Przeczytany 1291576 razy)

0 użytkowników i 13 Gości przegląda ten wątek.

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5600 dnia: Marca 28, 2010, 20:59:51 pm »
Smuci mnie fakt, że kokpity są tak zajebiście dopracowane a ja nawet nie będę używał tego widoku. :cry_anim:

Bo co słabsze czasy wykręcasz? :P Ja tam leje na czasy... Dla mnie ten klimat jest niezastąpiony i tylko z tej kamerki jeżdżę :)

Po prostu wygodniej mi się jeździ używając kamery ze zderzaka. Więcej widzę. Nie lubię sobie utrudniać przyjemności.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5601 dnia: Marca 28, 2010, 22:27:34 pm »
LoL. Nie wierze, ze ktos porownuje Shifita do GT 5. Naprawde w to nie wierze. Ja jeszcze rozumiem Forza 3, bo ona troche kontentu ma, ale Shifta?
No na boga, przeciez ta gra nie ma nawet 5% tego co oferuje Gran Turismo, a ktos stara sie porownac czas produkcji obu gier.
(....)

To weź ich daj do worka ignore i tym sposobem niebawem będziesz tylko z Irasem sobie dyskutować  :hahaha:

No i nie zapominaj, że na dzień dzisiejszy GT5 niemal zupełnie nic nie oferuje, gdyż jej nie ma.

I co to w ogóle za pierdoły z tym nie można GT5 do Shift przyrównać.... Niby czemu  :shifty:

Iras pisze o ok 69 pojazdach w N4S:S i ok 1000 w GT5. Shift dostał już dwa dodatki.
Do grudnia znowu coś tam dostanie. Albo (najpewniej) nowy wyjdzie. Wszak zapowiedziany. I jak ma wyjść w tym roku, to raczej wyjdzie. Przy GT5 tej pewności nie ma.

Może po premierze, neich niektórzy kupią tylko GT5 i grają tylko w nią do GT6, skoro reszta taka .... niewyjściowa.

NfS:S kieszonkowy, też nie ma tego co GT ba PSPka i jakoś gorzej się nie gra.

Tak się składa, że w GT5 już jakiś czas temu mieliśmy grać. Czekamy. Shift dostarczył za to świetnej rozrywki - prawda Mrocz....

A ta różnica w liczbie aut.... Już widzę jak każdy wóz wypróbujecie.

 :roll: 8)

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5602 dnia: Marca 28, 2010, 22:38:45 pm »
Sylvan NFS:S nie można porównać do GT5, gdyż produkt EA nie jest nawet w 1/4 tak rozbudowany jak dzieło Polyphony.

el becetol

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5603 dnia: Marca 29, 2010, 00:22:06 am »
Sylvan NFS:S nie można porównać do GT5, gdyż produkt EA nie jest nawet w 1/4 tak rozbudowany jak dzieło Polyphony.

Ale Sylvan ma racje. Jeżeli NFS:Shift nie można porównać do GT5, to tylko dlatego że Shift jest, a GT5 nie ma. Chyba że chcesz pełną grę porównywac do filmików.

Co do 1/4 - ciekawe czy Ty chociaż 1/4 samochodów w GT5 się przejedziesz. Chociaż w sumie jak się zbierzesz żeby ograć wszystkie modele Skyline' i Supry (w większości różniące się tylko kolorami) to prawie jedna czwarta samochodów w GT5 wyjdzie :lol:

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5604 dnia: Marca 29, 2010, 07:33:32 am »

Może po premierze, neich niektórzy kupią tylko GT5 i grają tylko w nią do GT6, skoro reszta taka .... niewyjściowa.

Tak właśnie planuję zrobić  ;)

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5605 dnia: Marca 29, 2010, 08:45:33 am »
Sylvan NFS:S nie można porównać do GT5, gdyż produkt EA nie jest nawet w 1/4 tak rozbudowany jak dzieło Polyphony.

Ale Sylvan ma racje. Jeżeli NFS:Shift nie można porównać do GT5, to tylko dlatego że Shift jest, a GT5 nie ma. Chyba że chcesz pełną grę porównywac do filmików.

Co do 1/4 - ciekawe czy Ty chociaż 1/4 samochodów w GT5 się przejedziesz. Chociaż w sumie jak się zbierzesz żeby ograć wszystkie modele Skyline' i Supry (w większości różniące się tylko kolorami) to prawie jedna czwarta samochodów w GT5 wyjdzie :lol:
Ale tutaj w temacie żałosna dyskusja się robi. Porównywanie słabego Shifta do GT5. To jak porównywanie True Crime do GTA:San andreas. No niby czym się różnią te gry. Tu i tu masz free roaming, misje, samochody, strzelanie. Tak samo można zestawić The Darkness, Red Faction czy Doom3 do Bioshocka, Falouta 3 czy Half- life 2. No bo przecież tu się strzela i tutaj.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5606 dnia: Marca 29, 2010, 08:57:24 am »
Shifta nie można porównać gdyż to jest gra arcadowa z elementami symulacji, z kolei GT5 to ma być SIM. ;) Odnośnie widoku z którego jeżdżę to tylko z kokpitu, gdyż kamera z zderzaka, wg. mnie została zepsuta przez nienaturalne nurkowania, co zdarza się nawet w sztywnym jak Pal azji F40 czy bolidzie F1, poza tym na kamerze w kokpicie też idzie uzyskać dobre czasy i to nawet na padzie, ot ostatnio wykręciłem 96 czas w odwróconym High speed Ring Nissanem Skyline Coupe Tuned i jestem tam jako 3 Polak w setce, a jako jedyny gracz który grał na padzie na automacie :P

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5607 dnia: Marca 29, 2010, 09:22:04 am »
Shifta nie można porównać gdyż to jest gra arcadowa z elementami symulacji, z kolei GT5 to ma być SIM. ;) Odnośnie widoku z którego jeżdżę to tylko z kokpitu, gdyż kamera z zderzaka, wg. mnie została zepsuta przez nienaturalne nurkowania, co zdarza się nawet w sztywnym jak Pal azji F40 czy bolidzie F1, poza tym na kamerze w kokpicie też idzie uzyskać dobre czasy i to nawet na padzie, ot ostatnio wykręciłem 96 czas w odwróconym High speed Ring Nissanem Skyline Coupe Tuned i jestem tam jako 3 Polak w setce, a jako jedyny gracz który grał na padzie na automacie :P
Ja w GT5:A grałem jażdżąc z kamerą z wnętrza.

Kamera zza samochodu jest totalnie zypana w GT. Kamera ze zderzaka jest spoko ale ja lubię widzieć choć część auta. Kamera z dachu jest totalną pomyłką. Już w GT4 taką beznadziejną dali. Większośc gier a kamere z maski, a w GT wymyslili kamere z dachu. Zauważyłem, że poprostu poszli na łatwiznę i stela przytwierdzili kamere do wszystkich aut. Dlatego w GT4 jak się wybrałą tą dziwna kamerę to czasami widaok był z nad dachu samochodu, a czasami akurat wpasowywała sie i była z  nad maski - tak jak w większości wyścigówek. Tydzięń roboty by to ich kosztowało, by dla każdego auta ustalić kamerę równo z nad maski. Jak im się nie chce to ja nawet za darmo mógłbym im to zrobić. Nie rozumiem niektórych rozwiązań Polyphony. Częst mam wrażenie, że poprostu im się nie chce, albo upierają się na siłę, że tego nie zrobią. Na przykład ślady opon. Nie wmówią mi, że to jest trudne do zrobienia bo 95% gier w której występują auta (nie tylko ścigałki) maja zaimplementowany ten element. Nie wmówią mi, że to jest moco czy pamięciożerne, bo wiele gier na PSX-a miało ten element, więć dodanie tego elementu obciążyło by konsole o 0.1% oraz zajęło 0.1% pamięci. Również nie moge pojąć słabego AI. Przecież wystarczy zaprogramować, że jak jakieś auto jest z boku to zachowuję się odstęp od niego, jak auto jest z przodu to się przyhamowuje. Gry na psx-a miały lepsze AI, więc też to nie jest kwestia mocy obliczeniowej. Już nie wymagam by cie wyprzedzali w jakiś sprytny sposób, by opóźniali hamowanie, by raz lepiej raz gorzej przejeżdżali zkręty, by na zakrętech wciskali się w wewnętrzną, blokowali ci optymalny tor jazy gdy ich wyprzedasz. Mi chodzi o podstawowe AI, takie jak w TOCA na PSX-a.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5608 dnia: Marca 29, 2010, 09:32:37 am »
Masz rację, ja myślę że oni pewnych cech nie chcą zmieniać, a szkoda..momentami są jak beton. Odnośnie AI, ja tego WYMAGAM, by w Gt5 AI zachowywało się o klasę lepiej niż w Gt5P, gdzie notorycznie wjeżdżają Ci w tyłek, lub spychają, no bo przecież jedziesz po ich optymalnym torze. Wg. mnie to spory błąd gry, który trochę odrzuca od single race, a zachęca do TT. Mogli by też dać przynajmniej trochę lepsze te bitmapy, bo te wyglądają niczym z stareńkiego Gp4, w którego obecnie gram ;)

Kolejne filmiki:


Widać genialnie zrobione wnętrze, przyjrzyjcie się jak pracuję układ kierowniczy, perfect :D



Tu przejazd ARTĄ z kokpitu po Indianopolis. :)



A tu jego replay ;)



« Ostatnia zmiana: Marca 29, 2010, 09:45:31 am wysłana przez Unlimited »

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5609 dnia: Marca 29, 2010, 10:30:19 am »
No i nie rozumiem dlaczego auta nie brzmią tak:

Jakoś w niskobudżetowym, niszowym GTR czy rFactor to się udało, a największe wyścigi, robione na najmocniejszy sprzęt, przez profesjonalistów wspartych największym budżetem mają średnie dżwięki aut. Poprostu nei mogę tego pojąć.

BTW pytanie do znawców, dlaczego gościu na prostej, jak ma gaz do dechy, nasiska hamulec kilka razy?

1:50-2:10

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5610 dnia: Marca 29, 2010, 10:42:54 am »
może po prostu pompuje go, żeby przed zakrętem zadziałał jak należy.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5611 dnia: Marca 29, 2010, 12:14:23 pm »
Rozgrzewa hamulce prawdopodobnie, by na zakręcie nie wylecieć z hukiem ;)

Odnośnie dźwięków zgadzam się z tym.


BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5612 dnia: Marca 29, 2010, 12:32:35 pm »
Dźwięki w GT5 są dużo cichsze niż w rzeczywistości. Najbardziej realistyczne brzmienia oddaje SuperCar Challenge. W GT5 wkurza mnie też fakt, że zbyt głośno słychać pęd powietrza. Przesadzili z tym.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5613 dnia: Marca 29, 2010, 13:11:32 pm »
Również, podczas replayów powinni dodać echo jakie powstaje z dzwięków pojazdów (szczególnie tych daleko się znajdujących), oraz najważniesze szum kół toczących po asfalcie. Tak w zasadzie to to ostatnie często w rzeczywistości jest najgłośniejsze.

Powinno to brzmieć jak tutaj:

1:03-1:09
albo tutaj:

0:57 oraz 1:11-1:13, 1:27-1:30


Już nie wspomnę o tym, ze dzwięki pisku opon powinny być inne podczas przyspieszania, inne w bocznych poślizgach oraz inne podczas hamowania. Toca 2 oraz Colin 2 na PSX-a miały to uwzględnione.


------------------------------------------------------

Teraz dla porównania. Gra na konsole posiadająca 1/10 mocy jednego rdzenia w PS3.

16 aut na trasie, zniszczenia, kamera z kabiny, zmienne warunki atmosferyczne, dobre AI

Jak to jest, że tak stara gra ma lepszą fizykę kolizji, oraz lepsze AI od GT5! No ja pitole. Gry nie powinny rozwijać się tylko pod względem grafiki. Fizyka i AI równiez powinno być rozwijane i next genowe (nie dotyczy to tylko GT5, bo te elementy ogólnie mało się zmieniły od czasów PSX-a).

Zobaczcie, że kierowca nawet macha ręką jak ktoś na niego wjedzie. Zobaczcie jak świetne są dzwięki jak się wyjedzie na trawę. Również piskówy inaczej na mokrej nawierzchni brzmią.

Jeżeli polyphony mają problem z napisaniem AI to niech poproszą Codemasters o użyczenie 12 letniego kodu AI z TOCA 2. TOCA 2 - tą grę robiło pewnie z 10 osób w rok przy budżecie 10tyś $, a teraz mega firmy, grupy specjalistów, najlepszych programistów, mając 5 lat oraz wydając kilkadziesiąt milionów dolarów nie mogą zrobić choć tak dobrego AI, fizyki, dzwięków jak w TOCA 2. Niech ktoś mi wytłumaczy o co chodzi?!?! Chciałbym osobiście pogadać z deweloperami i się spytac w czym problem.



ps: Jak sobie opbejrzałem ten filmik z TOCA 2 to sobie przypomniałem jaki zajebisty klimat miała ta gra. Te wyścigi w ciemny pochmurny dzień, podczas ulewy były zajebiste. Chyba sobie na kompa odświeżę TOCA 2 na kierownicy.
« Ostatnia zmiana: Marca 29, 2010, 13:46:13 pm wysłana przez Piter_neo »

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5614 dnia: Marca 29, 2010, 13:47:01 pm »
ps: Jak sobie opbejrzałem ten filmik z TOCA 2 to sobie przypomniałem jaki zajebisty klimat miała ta gra. Te wyścigi w ciemny pochmurny dzień, podczas ulewy były zajebiste. Chyba sobie na kompa odświerzę TOCA 2 na kierownicy.
odpal lepiej Ferrari Challenge, klimat bardzo podobny ;) jak chcesz to jutro podrzucę Tomkowi bo ja na razie w nią nie gram

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5615 dnia: Marca 29, 2010, 14:36:16 pm »
Ja ostatnio zagrywam w stare dobre GP4 z MODEM, generalnie MODÓW wyszło sporo, ale chyba ten z 2009 roku jest najlepszy, choć MOD 2005 czy 2006 jest też niezły. Ta gra ma póki co najlepiej odwzorowane warunki pogodowe włącznie z ich konsekwencjami, no i AI też niczego sobie, klimat wkręca z każdym kolejnym weekendem(praktyki, kwalfikacje, no i w końcu wyścig) ;)

Tu jak ktoś by też chciał spróbować:






Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5616 dnia: Marca 29, 2010, 15:06:22 pm »
Ja ostatnio zagrywam w stare dobre GP4 z MODEM, generalnie MODÓW wyszło sporo, ale chyba ten z 2009 roku jest najlepszy, choć MOD 2005 czy 2006 jest też niezły. Ta gra ma póki co najlepiej odwzorowane warunki pogodowe włącznie z ich konsekwencjami, no i AI też niczego sobie, klimat wkręca z każdym kolejnym weekendem(praktyki, kwalfikacje, no i w końcu wyścig) ;)

Tu jak ktoś by też chciał spróbować:






To jakaś gierka na na telefony komórkowe?  ;)

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5617 dnia: Marca 29, 2010, 15:13:57 pm »
Ja ostatnio zagrywam w stare dobre GP4 z MODEM, generalnie MODÓW wyszło sporo, ale chyba ten z 2009 roku jest najlepszy, choć MOD 2005 czy 2006 jest też niezły. Ta gra ma póki co najlepiej odwzorowane warunki pogodowe włącznie z ich konsekwencjami, no i AI też niczego sobie, klimat wkręca z każdym kolejnym weekendem(praktyki, kwalfikacje, no i w końcu wyścig) ;)

Tu jak ktoś by też chciał spróbować:






To jakaś gierka na na telefony komórkowe?  ;)

Można tak pomyśleć ;) hehe Niemniej warto spróbować zagrać w to na Piecu :P Wszak wersja bez modu wyszła w 2002 roku, a i tak nikt nie wprowadził lepszych warunków pogodowych.

maertin

  • Bohater wojny GOjczyźnianej
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2009
  • Wiadomości: 1 722
  • Reputacja: 4
  • !
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5618 dnia: Marca 29, 2010, 15:47:28 pm »
Ja jeszcze wrócę słowem do argumentu:
"Już widzę, jak wszystkie auta wypróbujesz..."

Przecież tutaj nie chodzi oto, aby każde auto wypróbować :|
Tu chodzi oto, że więcej osób może znaleźć coś pod siebie.

Chodzi o wybór, nie o zaliczenie wszystkiego.

Don't mess with the best, 'cause the best don't mess!

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5619 dnia: Marca 29, 2010, 16:52:38 pm »
Ja jeszcze wrócę słowem do argumentu:
"Już widzę, jak wszystkie auta wypróbujesz..."

Przecież tutaj nie chodzi oto, aby każde auto wypróbować :|
Tu chodzi oto, że więcej osób może znaleźć coś pod siebie.

Chodzi o wybór, nie o zaliczenie wszystkiego.

Zgadza się... Mam tylko nadzieje, że setek wersji jednej Toyoty czy Nissana, nie będzie... Bo wtedy nie wszyscy znajdą coś dla siebie... :/ :/

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5620 dnia: Marca 29, 2010, 17:14:20 pm »
Ja jeszcze wrócę słowem do argumentu:
"Już widzę, jak wszystkie auta wypróbujesz..."

Przecież tutaj nie chodzi oto, aby każde auto wypróbować :|
Tu chodzi oto, że więcej osób może znaleźć coś pod siebie.

Chodzi o wybór, nie o zaliczenie wszystkiego.

Zgadza się... Mam tylko nadzieje, że setek wersji jednej Toyoty czy Nissana, nie będzie... Bo wtedy nie wszyscy znajdą coś dla siebie... :/ :/
W Gran Turismo 3 było 170 samochodów i wszyscy mogli znaleźć coś dla siebie. W Gran Turismo 4 było 700. Tak więc jak w GT5 ma być ponad 1000 aut to nawet jak będzie 100 NSX-ów, 50 Toyot Supra, 40 GT-R-ów, 30 Lancerów - to i tak każdy znajdzie coś dla siebie. Jeżeli w 170 w GT3 była wystarczająca różnorodność to w GT5 nawet jak poprostu by zrobili po 8 wersji każdego z tych 170 aut to wszyscy byli by zadowoleni.

Dodatkowo biorąc pod uwagę, ze w GT4 było 91 różnych marek samochodów, to w GT5 pewnie będzie ze 100.
« Ostatnia zmiana: Marca 29, 2010, 17:59:25 pm wysłana przez Piter_neo »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5621 dnia: Marca 30, 2010, 00:07:54 am »
Sylvan NFS:S nie można porównać do GT5, gdyż produkt EA nie jest nawet w 1/4 tak rozbudowany jak dzieło Polyphony.

Ale Sylvan ma racje. Jeżeli NFS:Shift nie można porównać do GT5, to tylko dlatego że Shift jest, a GT5 nie ma. Chyba że chcesz pełną grę porównywac do filmików.

Co do 1/4 - ciekawe czy Ty chociaż 1/4 samochodów w GT5 się przejedziesz. Chociaż w sumie jak się zbierzesz żeby ograć wszystkie modele Skyline' i Supry (w większości różniące się tylko kolorami) to prawie jedna czwarta samochodów w GT5 wyjdzie :lol:
Podkreślmy dla niewiernych.

Z resztą również się zgodzę - mam zresztą bliźniacze stanowisko - gdyż nawet chyba 1/4 samochodów w FM3 nie wypróbowałem, nie każdym w Shift jeździłem - a tam jest ich kilkadziesiąt raptem.
Stąd to całe 1001 , czy ile tam ich będzie, jest dobrym zagraniem marketingowym .... z naleciałościami tłumaczeni się. "A bo jeszcze dajcie nam z 16 miesięcy, bo uszkodzenia, bo 4 tryliony bryk".

Do tego czasu, jak napisałem, kupię kolejnego Shifta, plus zapewne kilka DLC, Grid 2, Split Second , Dirt 3 i co tam jeszcze wyjdzie.

I wcale nie jestem tu złośliwy.

Sam doskonale pamiętam jakie ogromne wrażenie wywarło na mnie pierwsze i trzecie GT. Czekać warto, ale pisać "nie przyrównuj X do GT", szczególnie, że co rusz, tę ostatnią przesuwają, mija się z celem.



Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5622 dnia: Marca 30, 2010, 08:47:27 am »
Owszem są to fajne ścigałki(Shift, Grid), ale arcadowe(co podkreśla 30fps które w dodatku zwalnia :/) z elementami SIM. Te firmy nie odwzorowują tak detali jak PD, które też czasem jest uparte i twarde jak beton w niektórych kwestiach które zostały tu poruszone. Wiesz to nie ta liga, jeśli chodzi o samo obcowanie z końcowym produktem i frajdę z jazdy, z masterowaniem osiągnięć, czy odkrywaniu i podziwianiu smaczków. 8)

KKRT

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 22-09-2006
  • Wiadomości: 5 153
  • Reputacja: 18
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5623 dnia: Marca 30, 2010, 11:53:52 am »
Heh, post jakiegos idioty znaleziony na GTPlanet
Cytuj
patriotzero View Post
what are most important things in a racing game?
-Engine Sounds+
-Damage+
-Skidmarks
-Tire Smokes
-Dynamic Environment issues.
These are most important things to implement to racing game..
A potem sie dziwic, ze jest whine na forach o glupoty.

Wiadomość scalona: Marca 30, 2010, 11:59:05 am
Z neogaf
Cytuj
Jut got confirmation that SCEE will have a LARGE GT5 showing at "Les 24H du Mans".
Yamauchi will not be here because of E3 so we can expect a large blowout early june
« Ostatnia zmiana: Marca 30, 2010, 11:59:05 am wysłana przez KKRT »

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 652
  • Reputacja: 253
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5624 dnia: Marca 30, 2010, 14:20:42 pm »
Owszem są to fajne ścigałki(Shift, Grid), ale arcadowe(co podkreśla 30fps które w dodatku zwalnia :/) z elementami SIM. Te firmy nie odwzorowują tak detali jak PD, które też czasem jest uparte i twarde jak beton w niektórych kwestiach które zostały tu poruszone. Wiesz to nie ta liga, jeśli chodzi o samo obcowanie z końcowym produktem i frajdę z jazdy, z masterowaniem osiągnięć, czy odkrywaniu i podziwianiu smaczków. 8)

Tak jakby GT było synonimem symulacji ....
Chodzi o frajdę z gry. Prawda?. No tak. Hwoarang również potrafi żonglować przeciwnikiem w powietrzu kilka sekund. To realne? Niezbyt. Ale przez to UFC nie musi być wcale lepsze.

Pamiętajmy o jednym. D i D2 zapewnił nam masę zabawy. Shift również. A GT jak narzazie karmi nas filmikami, szczątkowymi informacjami, jakimiś wycinkami kodu i przesuwana co rusz premiera .  :yes_anim:
Ja tam wolę wydać pieniądze i się bawić namacalnie, a nie ględzić "Shift to nawet nie 4% GT, jak można je przyrównywać".  :hihi:

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5625 dnia: Marca 30, 2010, 21:22:18 pm »
Sylvek ale z każdej gry czerpie się inny rodzaj frajdy. GT5 uderza w symulację, więc spodziewać się należy emocji związanych z opanowaniem szybkiej jazdy i czerpaniem satysfakcji przy coraz szybszym pokonywaniu zakrętów. Dirt i Dirt 2 dostarczają nieco innych doznań. Tam liczy się szaleńcza prędkość i dzika walka na torach. Podobnie jest z T6 i UFC. Obie gry wzbudzają inne odczucia z czerpania przyjemności. Najprościej można opisać to w ten sposób, że czegoś innego spodziewasz się po arcade'ówce a czegoś innego po symulacji. Odpalam Burnouta to chcę pędzić na złamanie karku, rozwalać się itp. Odpalam GT5 to próbuję opanować mocne fury aby wykręcać nimi jak najlepsze czasy. Oba tytuły dają masę frajdy, ale na innej płaszczyźnie. Temu właśnie ma służyć tak duże zróżnicowanie gatunków gier.

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5626 dnia: Marca 30, 2010, 21:35:06 pm »
Zgadzam się w pełni, w dodatku w Gt5 mogę czerpać garściami z smaczków, detali czy podziwianiu tego motoryzacyjnego piękna. Poza tym do takich gier jak FM3 czy Gt5 granie bez kierownicy to odbieranie sobie z 50% wrażeń z obcowaniem z tym racerem. :)

Mrocz

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5627 dnia: Marca 30, 2010, 21:38:18 pm »
Zgadzam się w pełni, w dodatku w Gt5 mogę czerpać garściami z smaczków, detali czy podziwianiu tego motoryzacyjnego piękna. Poza tym do takich gier jak FM3 czy Gt5 granie bez kierownicy to odbieranie sobie z 50% wrażeń z obcowaniem z tym racerem. :)

80%... Na padzie GT5P wydawał mi się średnio-dobrą grą... Kupiłem kierownicę i uważam, ten tytuł za genialny...

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5628 dnia: Marca 31, 2010, 10:03:07 am »


Cytuj
wires on bodys and that big carbonfiber "thing" behind helmets. No possible mistake, it really is the dude. They are wearing their official OMP suit. Driver's eyes are actually following trajectory and are even blinking. Subtle head movements. You can't see it on Youtube but the track even reflects in driver's eyes !!!

To już jest przesada!
Polyphony nie ma umiaru w dopracowywaniu najmniejszych detali - właśnie dlatego czekam na GT5 lejąc z góry na wszystkie inne gry wyścigowe(poza arcade).

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5629 dnia: Marca 31, 2010, 10:35:30 am »
To już jest przesada!
Polyphony nie ma umiaru w dopracowywaniu najmniejszych detali - właśnie dlatego czekam na GT5 lejąc z góry na wszystkie inne gry wyścigowe(poza arcade).
aha, a śladów opon to nie potrafią zrobić...

żal i tyle, skupiliby się na poważnych rzeczach a nie takich przy których Yamauchi onanizuje się publicznie

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5630 dnia: Marca 31, 2010, 10:40:55 am »
Jasne ślady opon są ważne, ale tylko jak mamy do czynienia z bardzo dobrym systemem pogodowym i jego konsekwencjami, czyli także wpływ owych na drogę po której jedziemy. Też uważam że powinni je zrobić, ale da się to przeboleć, ja bardziej niż na ślady opon, czekam na tryb nocny na każdej trasie. Poza tym i tak Gt5 to będzie największa i najbardziej rozbudowana ścigałka SIM tej generacji. FM3 trochę pokpiła sprawę, a FM4 na pewno już na tą generację konsol nie wyjdzie. Więc pewnie król wróci na swoje miejsce, no chyba że pokpią sprawę, ale patrząc na takie przywiązanie do szczegółów to nie sądzę że tak się stanie ;)

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5631 dnia: Marca 31, 2010, 10:41:52 am »
To już jest przesada!
Polyphony nie ma umiaru w dopracowywaniu najmniejszych detali - właśnie dlatego czekam na GT5 lejąc z góry na wszystkie inne gry wyścigowe(poza arcade).
aha, a śladów opon to nie potrafią zrobić...

żal i tyle, skupiliby się na poważnych rzeczach a nie takich przy których Yamauchi onanizuje się publicznie
To, że czegoś nie pokazali nie oznacza, że tego nie będzie w finalnej wersji GT5 ;)

E3 coraz bliżej...

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5632 dnia: Marca 31, 2010, 10:46:54 am »
Podejrzewam, że PD jeśli już zrobi ślady opon to chce je oddać bardzo realistycznie. Zapewne to wymaga pracy. Może nie chcą dawać dennych śladów opon na siłę. Przecież wiemy jak oni dbają o szczegóły.

pawel_k

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5633 dnia: Marca 31, 2010, 10:48:08 am »
Jasne ślady opon są ważne, ale tylko jak mamy do czynienia z bardzo dobrym systemem pogodowym i jego konsekwencjami, czyli także wpływ owych na drogę po której jedziemy. Też uważam że powinni je zrobić, ale da się to przeboleć, ja bardziej niż na ślady opon, czekam na tryb nocny na każdej trasie. Poza tym i tak Gt5 to będzie największa i najbardziej rozbudowana ścigałka SIM tej generacji. FM3 trochę pokpiła sprawę, a FM4 na pewno już na tą generację konsol nie wyjdzie. Więc pewnie król wróci na swoje miejsce, no chyba że pokpią sprawę, ale patrząc na takie przywiązanie do szczegółów to nie sądzę że tak się stanie ;)
żartujesz chyba że ślady nie są ważne.
jak tak PD dbają o szczegóły to powinni zrobić ślady opon które zostają. wyobraź sobie że jeździsz time trial i po śladach opon widzisz gdzie hamować, jak jeździłeś, gdzie popełniałeś błędy itp. asfalt staje się bardziej nagumowany, więc możesz kręcić delikatnie lepsze czasy. a po wyścigu w deszczy wszystko się stopniowo rozmywa :)

na takich rzeczach powinno skupić się PD jeśli dopracowuje szczegóły, a nie jekieś odbicia trasy w oczach których nikt nie zauważy czy zapisywanie swojego przejazdu prawdziwym wozem na torze i import go w grze - z tego skorzysta pewnie tylko Yamuchi. szczerze to dla mnie PD zaczyna się ośmieszać robiąc rzeczy kompletnie nie istotne.

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5634 dnia: Marca 31, 2010, 10:52:18 am »
Jasne ślady opon są ważne, ale tylko jak mamy do czynienia z bardzo dobrym systemem pogodowym i jego konsekwencjami, czyli także wpływ owych na drogę po której jedziemy. Też uważam że powinni je zrobić, ale da się to przeboleć, ja bardziej niż na ślady opon, czekam na tryb nocny na każdej trasie. Poza tym i tak Gt5 to będzie największa i najbardziej rozbudowana ścigałka SIM tej generacji. FM3 trochę pokpiła sprawę, a FM4 na pewno już na tą generację konsol nie wyjdzie. Więc pewnie król wróci na swoje miejsce, no chyba że pokpią sprawę, ale patrząc na takie przywiązanie do szczegółów to nie sądzę że tak się stanie ;)
Forza 4 na bank wyjdzie jeszcze na XO. Next-geny najwcześniej wyjdą w 2013 roku, a przez te 3-4 lata przecież studio nie będzie siedzieć bezczynnie.
Podejrzewam, że PD jeśli już zrobi ślady opon to chce je oddać bardzo realistycznie. Zapewne to wymaga pracy. Może nie chcą dawać dennych śladów opon na siłę. Przecież wiemy jak oni dbają o szczegóły.
Ja wielu ścigałkach widziałem bardzo realistyczne ślady opon, więc chyba nie wymaga to za dużo pracy.


Wiadomość scalona: [time]Marzec 31, 2010, 10:54:36 am[/time]

na takich rzeczach powinno skupić się PD jeśli dopracowuje szczegóły, a nie jekieś odbicia trasy w oczach których nikt nie zauważy czy zapisywanie swojego przejazdu prawdziwym wozem na torze i import go w grze - z tego skorzysta pewnie tylko Yamuchi. szczerze to dla mnie PD zaczyna się ośmieszać robiąc rzeczy kompletnie nie istotne.

Racja. PD za duzo czasu poświęcają na szczegóły i detale, podczas gdy nie maja kilku podstawowych rzeczy zaimplementowanych, a kilka innych jest niedopracowanych.
« Ostatnia zmiana: Marca 31, 2010, 10:56:55 am wysłana przez Piter_neo »

Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5635 dnia: Marca 31, 2010, 10:57:40 am »
@ Pawel_K

Masz rację, o to samo mi chodzi, ale raczej to nie do zrobienia jest w przeciągu paru miesięcy, a o tych rzeczach w których mówisz, spotkałem się tylko w 1 grze, stareńkim GP4 i była to gra stricte nastawiona na jedną serię wyścigową(tu F1), a przez to były TYLKO realne tory, no i ten świetny zmienny system pogodowy wraz z jego konsekwencjami.

@ Piter_Neo

Nie sądzę że wyjdzie FM4, prędzej Turn 10 zrobi PGR5 na tą generację konsol. Jednak zgadzam się że next geny wyjdą dopiero około 2013 roku. ;)

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5636 dnia: Marca 31, 2010, 11:03:24 am »
Małe porównanie zmian od czasu GT5:P(BTW. sprzedane 4,65mln egzemplarzy dema  :angel: )


Unlimited

  • Gość
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5637 dnia: Marca 31, 2010, 11:12:15 am »
W skrócie to głównie zmienili oświetlenie i dodali trochę detali. Niemniej wygląda to teraz przyjemniej. Tylko dlaczego nie pokażą nocnego FUJI :( No chyba że takiego nie będzie, to się trochę(bardzo) zawiodę. Gdyż po filmikach "course guide" z Gt5P marzyło mi się to samo w pełnej wersji Gt5, czyli 30-50 okrążeń Super GT o takiej porze na FUJI czy Suzuce + walka w pitstopach, co miało by sens gdyby na trasie było te 16 samochodów, a co potwierdzali wcześniej Panowie z PD :grin:
« Ostatnia zmiana: Marca 31, 2010, 11:15:15 am wysłana przez Unlimited »

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 005
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5638 dnia: Marca 31, 2010, 11:41:11 am »
Na drugim screen'ie porównawczym od A-n widać jak w starym buildzie rozjechał się v-synch. Cieszy fakt, że w wersji poprawionej nie dość, że szczegółów więcej to problemy z v-synch zniknęły.

Odnośnie śladów opon, to może faktycznie jest to jakiś problem przy programowaniu. Nie wiemy jak dziwnie PS3 jest w okiełznaniu więc może brak już pamięci na takie rzeczy. PD korzysta na pewno z wielu sztuczek a ślady opon wymagają jednak swojej pamięci aby ciągle zostawać tam gdzie powstały. Weźmy wyścig Endurace i 100 okrążeń. Śladów wtedy byłoby tyle, że raczej PS3 nie poradziłaby sobie.

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
Odp: Gran Turismo 5
« Odpowiedź #5639 dnia: Marca 31, 2010, 11:53:08 am »

Ja wielu ścigałkach widziałem bardzo realistyczne ślady opon, więc chyba nie wymaga to za dużo pracy.


Widziałeś te realistyczne ślady przy 16 samochodach na torze i +5 okrążeniach?
Tak jak pisze BoBaN uważam, że to wcale nie jest łatwa sprawa. PD prawdopodobnie ma opracowany ten bajer(jak i wiele innych) - ale to czy znajdzie on się w GT5 zależy od Kaza i jego wyczucia czy coś jest dobre, czy też dobre nie jest.
« Ostatnia zmiana: Marca 31, 2010, 11:55:29 am wysłana przez A-n »