Znasz już nasz Growy Radar Cenowy?
Znasz już nasz Radar Cenowy? Znajdziesz tam najniższe ceny gier spośród 40+ sklepów internetowych »
News

Beyond Good & Evil 2 powstaje dłużej niż Duke Nukem

Okazuje się, że gra która była synonimem nieskończenie długich prac już dawno została przebita przez inną grę.

Są gry, o których mimo zapowiedzi nie myśli się zbyt często - zwłaszcza, gdy dotyczy to pozycji, którą zapowiedziano tak dawno, że przypominamy sobie o niej co najwyżej przy okazji E3 czy VGA, czekając na kolejny jej trailer. Taką grą jest niewątpliwie zapowiedziana w 2006 roku Beyond Good & Evil 2.
Ubisoft zapowiedział kontynuację tej świetnej i specyficznej gry w 2008 roku - a więc 14 lat temu. Żeby sobie uświadomić jak dawno temu to było, wystarczy tylko powiedzieć, że wtedy premierę miały chociażby Grand Theft Auto IV, Metal Gear Solid 4, LittleBigPLanet czy Fallout 3, a nawet Persona 4, która wyszła jeszcze na PlayStation 2.

Było to tak dawno temu, że trailer pokazany w trakcie targów E3 2008 wydawał się prerenderowaną sekwencją, której poziomu nie będzie w stanie osiągnąć gra - tymczasem dzisiaj pewnie nawet Switch byłby w stanie odpalić to w czasie rzeczywistym.

Nie ukrywajmy jednak - wie to każdy - najdłużej powstającą grą w historii był przecież Duke Nukem Forever. Produkcja zapowiedziana w 1997 roku, a więc w czasach gdy na PC trzeci wymiar dopiero raczkował, ostatecznie przeskoczyła kilka epok i wyszła w 2011 roku, dwa lata przed zmierzchem siódmej generacji konsol. Okazuje się jednak, że BG&E2 już dawno przebił ten rekord. Ba, gra pobiła nawet Star Citizen, które chociaż dostępne do grania, wciąż oficjalnie nie zostało ukończone, ale powstało w 2010 roku, a więc 2 lata później.

Użytkownik Twittera, Brendan Sinclair, policzył bowiem (zapewne z nudów) ile czasu czekaliśmy na "księcia" i okazało się, że przez ponad 14 lat nazbierało się 5156 dni. Okazuje się, że mimo przełomu wieków, od trailera BG&E2 w 2008 roku do dziś, minęło już 5239 dni... a zatem na Beyond czekamy już 3 miesiące więcej. I na tym się nie skończy, o grze bowiem było w tym roku ponownie cicho, więc trzeba się uzbroić w cierpliwość. Raczej nie zaginie, bowiem Ubisoft ma już na konie inną grę, którą też najpierw w 2017 zachwycił wszystkich, a potem na długo zniknęła. Ostatecznie jakimś cudem się pozbierali i wydadzą w końcu po 6 latach Skull & Bones (o ile znów nie przesuną premiery gry - najnowsza to 9 marca 2023).

W 2017 i 2018 Beyond Good & Evil 2 dostało nawet dwa trailery, a do lipca 2020 gra otrzymywała aktualizacje, ale od dwóch lat w temacie zrobiła się lekka cisza... Informacje o grze można wciąż sprawdzić na stronie https://www.ubisoft.com/pl-pl/game/beyond-good-and-evil-2 , stamtąd wiemy też, że dziewczyna w dredach którą widać na trailerach wcale nie jest nową wersją Jade znanej z jedynki, a nową postacią (zarówno Jade jak i Pey'j nie zniknęli z gry). Gra dwego czasu dostała nawet gameplay:

Niestety - od dwóch lat w temacie nastąpiła całkowita cisza. Możliwe więc, że gra została wyrzucona do kosza i powstaje całkowicie na nowo - obecnie proces tworzenia trwa około 3-4 lat, można więc założyć, że jeśli gry nie skreślono całkowicie - dostaniemy materiały z jej nowej wersji w okolicach lata 2023. To oznacza zapewne premierę nie szybciej niż pod koniec 2023 roku, a sama produkcja wyjdzie więc ponad 5500 dni po jej ogłoszeniu... Proponuję Ubuisoftowi wydać ją dokładnie 5555 dnia, kiedykolwiek by to nie wypadało, można by z tego zrobić całkiem fajny wiral, zachęcając graczy do sięgnięcia po tytuł. I przy okazji wypuścić jakiś lepszy remaster, a może nawet remake oryginału...


Czas czytania: 4 minut, 5 sekund

Przeczytaj więcej na podobne tematy:
Star Wars Jedi: Ocalały z pokazem w piątek - Wczoraj, 23:03
Czy Xbox Series S ogranicza gry na konsole i jak się je robi? - Wczoraj, 14:00
Niedawno pisaliśmy też o...

5 Wiedźminów, 8 gier. W CDP upadli na głowę

arrow-right
arrow-right

Stadia umarła. Wydawcy gier zaskoczeni

Komentarze
...
193.19.***.*** • #1
Raito
63 dni temu

Czasami nie było tak, że od tworzenia gry odszedł jeden z głównych twórców oryginału? Czy to moje majaki?

odpowiedz
...
193.163.***.*** • #2
gnysek
63 dni temu

Tak było, Ancel, który stworzył też Raymana, odszedł. Zapewne nie chcieli wdrożyć jego pomysłów i teraz naprawiają grę "po swojemu" :P

odpowiedz
...
83.20.***.*** • #3
maniekmaniu
62 dni temu

Ktoś wierzy jeszcze, że to wyjdzie? Wszystkie gry źle kończyły. Duke Nukem, Too Human, Aliens Colonial.

odpowiedz
...
193.163.***.*** • #4
gnysek
62 dni temu

Ja wierzę. To będą Assasyni w kosmosie i poza tym, że dwie postaci będą z jedynki, na tym skończy się nawiązanie...

odpowiedz
...
94.254.***.*** • #5
Raito
62 dni temu

Too human mam na x360, ale jeszcze nie grałem. Warte to poznania?

odpowiedz
...
83.20.***.*** • #6
maniekmaniu
61 dni temu

Świat jest fajnie przedstawiony. Ogólnie grało mi się dobrze ale system walki to duża pomyłka według mnie. Trzeba zobaczyć po swojemu. Too Human pierwotnie chyba miał wyjść na N64, a później na PS2. W końcu wyszedł na X360.

odpowiedz
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: