News

Forza Horizon 5 - to co wygląda na ray tracing nie musi nim być

Sprytne graficzne sztuczki każą nam myśleć, że słynna raczkująca na konsolach technologia czyni cuda, ale to jednak nie ona.

Do listopadowej premiery Forza Horizon 5 coraz bliżej, więc i o grze wiadomo już niemal wszystko. Twórcy potwierdzili właśnie, że zgodnie z wcześniejszymi informacjami ray tracing dostępny będzie tylko w podglądzie garażowym zwanym ForzaVista, gdzie podgląd aut zżera ile może z silnika gry. Część graczy wierzyła jednak, że będzie on też widoczny na pojeździe gracza, lub chociaż w wersji PC bowiem gameplay pokazywał całkiem ciekawe odbicia w widoku "na masce". Okazuje się jednak, że owszem, są to odbicia w czasie rzeczywistym, ale nie jest to zrobione technologią ray tracingu. Oczywiście część komputerów pewnie byłaby w stanie osiągnąć ten efekt, ale byłby to marketingowy strzał w stopę względem Xboxa Series X. Pozostaje więc lekki niedosyt, bo jak na najmocniejszą konsolę obecnej generacji spodziewaliśmy się więcej, a sama technologia chwalona była jako jeden z powodów dla których warto kupić nowy sprzęt.

Nie można jednak zapominać o tym, że Horizon względem zwykłej Forzy wyciska z konsoli nieco więcej - otwarty świat i dodatkowe atrakcje jak np. znane z poprzedniej części przelatujące samoloty, czy zniszczalne otoczenie swoje z procesora zabierają. No i oczywiście warto dodać, że główny konkurent, czyli Gran Turismo 7 również ray tracingu w wyścigach mieć nie będzie.

Gran Turismo 7 powstaje z naciskiem na PS4

Niepokojące dla next-genowych graczy zdradza sam Kazunori Yamauchi.

Czytaj dalej »

Wciąż jednak można być pewnym, że najnowszej "ścigałki" na Xboxy zwyczajnie nie można przegapić, wystarczy bowiem spojrzeć na trailery które po prostu wołają "ruszajcie z nami do Meksyku".

IGN opublikował też małe porównanie najnowszej produkcji Playground Games, które pokazuje tryb wydajności i jakości (znane też jako 60 FPS z niepełnym 4K i 30 FPS z pełnym 4K). Tutaj bez dwóch zdań potwierdzić można to samo co przy wielu produkcjach na obecnej generacji - lepiej wybrać tryb z większą ilością klatek, gdyż przy dynamicznym obrazie rozdzielczości spadających chwilami do 3K lub nawet 2K na większości telewizorów nie da się odróżnić, nie stojąc od nich kilkadziesiąt centymetrów, natomiast po zagraniu w 60 FPS, trzydzieści klatek zaczyna wydawać się pokazem slajdów i mimo wyższej rozdzielczości - sprawia gorsze wrażenie.

Premiera gry 5 listopada, oczywiście posiadacze GamePassa zagrają na obu generacjach Xboxów za darmo.

Platformy:
Czas czytania: 3 minut, 7 sekund
Niedawno pisaliśmy też o...

Od listopada 6 gier w PlayStation Plus

arrow-right
arrow-right

Nowe informacje o emulacji N64 na Switchu

Komentarze
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: