News

Główny designer Battlefielda 2042 opuszcza EA

Zasłużone dłuższe wakacje, czy może jednak ucieczka po średnio udanym projekcie?

Battlefield 2042 zelektryzował graczy od pierwszych prezentacji, gdyż zapowiadał się kawał zróżnicowanej i ciekawej zabawy, niestety po premierze okazało się, że wiele rzeczy (w tym zwłaszcza balans) mocno kuleją, chociaż w grach wydawanych seriami mogłoby się zdawać, że złoty środek wynaleziono już dekadę temu. Z drugiej strony często słychać wtedy narzekania graczy, że za mało się zmienia, gdy więc deweloperzy próbują zmienić coś więcej... potrafi wyjść jeszcze gorsza kaszana.

Battlefielda twórcy co prawda próbują naprawić i nie ma co spisywać gry na straty, gdyż nie są to problemy takie jak w Cyberpunku czy GTA, a wsłuchanie się w opinie graczy ma szanse odbić tytuł od dna. Pierwsza seria poprawek po ogólnej premierze, a druga od czasu premiery wczesnego dostępu przynosi zmiany właśnie w tych obszarach, na które gracze najbardziej narzekali. Pełną listę zmian znajdziecie na stronie EA (ea.com/.../battlefield-2042-update-notes-2 ), natomiast z najważniejszych przytoczę naprawy błędów związanych z respawnami, nowy balans śmigłowców i poduszkowców, zmniejszony rozrzut broni. Widać więc, że zajęto się kilkoma problemami na które zwracał też uwagę w naszej recenzji Daniel, ale na pierwsze wyroki trzeba pewnie poczekać kilka dni, aby gracze wyczuli czy teraz da się już sensownie grać, czy potrzebne są kolejne zmiany - których możemy być pewni, że nastąpią.

Recenzja: Battlefield 2042

Prosty sposób na destrukcję... marki.

Czytaj dalej »

Zmiana której natomiast możemy być pewni, że będzie mieć wpływ na tę i kolejne części serii, to odejście Fawziego Mesmara, który był głównym designerem ostatnich trzech strzelanek EA z przedrostkiem Battle (Battlefield i Battlefront). Nie wiadomo jaka jest oficjalna przyczyna, ale z przecieków wynika, że o odejściu zadecydował jeszcze przed premierą gry i nowy pracodawca mimo lukratywnej oferty zgodził się zaczekać na zakończenie prac w obecnej firmie, aby nie zostawić kolegów którymi zarządzał na lodzie przed samą premierą - a tych było nie mało, bo podobno aż 80 osób. Ogłoszenie może więc nie mieć związku z jakością gry - z drugiej strony, gdy tworzy się produkt kilka lat i widać, że nie do końca będzie on zadowalający można sobie planować zmiany w życiu już wcześniej - to, co jest prawdą, zależy jedynie od tego, jaka w EA planowała atmosfera i czy ktoś na jeszcze wyższym stanowisku wywierał jakieś naciski na ostateczny wygląd gry. Historia zna bowiem przypadki, gdy "panowie w garniturkach" uparli się na jakieś rozwiązania które graczom nie przypadły do gustu i produkcja okazała się kompletną klapą, a ludzie odeszli z pracy gdy tylko zakończyli projekt, bo nie chcieli brać udziału w kolejnej takiej szopce. Oczywiście jest też opcja, że po kilku takich samych grach, Fawzi Mesmar nie miał ochoty robić kolejnego Battlefielda czy Battlefronta (robienie takich gier przez kilka lat dzień w dzień może się znudzić) i przeszedł do firmy, która robi zupełnie inne gatunku. Tego dowiemy się, gdy pochwali się nowym pracodawcą (lub tenże pracodawca swoim nowym pracownikiem).

Średnia Battlefielda 2042 na Metacritic nie przekracza obecnie 70/100 punktów od recenzentów i 3/10 od graczy, chociaż da się zauważyć, że w ostatnich 2-3 dniach zaczyna wzrastać. Obstawiamy, że po tych problemach, które zapewne zostaną w ciągu 2-3 miesięcy załatane, Battlefield uda się na kilkuletni urlop i EA wyjmie z lodówki Medal of Honor ?

Czas czytania: 4 minut
Niedawno pisaliśmy też o...

Cyberpunk 2077 bez aktualizacji rocznicowej

arrow-right
arrow-right

Golden Joystick Awards 2021. Niespodziewany zwycięzca

Komentarze
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: