News

HP prezentuje raport "Różne twarze polskiego gracza". Jest kilka niespodzianek

Ponad połowa polskich graczy wykorzystuje w biznesie umiejętności zdobyte w grach wideo.

Kim są gracze? No oczywiście to my! Przecież jesteśmy wszyscy na GameOnly. Czy jednak wiemy tak naprawdę kto gra, dlaczego i na czym? To postanowiła sprawdzić firma HP, jaka wynajęła znaną agencję SW Research do stworzenia raportu. Ten nazwano "Różne twarze polskiego gracza". Teraz firma dzieli się wynikami i okazało się, że znalazło się w nich kilka niespodzianek.

Zacznijmy od sprzętu do grania. Jaki jest najpopularniejszy sprzęt do grania? Pewnie myślicie, smartfony, później konsole, a na końcu PC? Okazuje się, że niekoniecznie. Według badania smartfony to akurat ostatnie miejsce, jacy ankietowani widzieliby jako sprzęt do grania.

Niespodzianek za to nie było totalnie przy pytaniu, czy gry są według ankietowanych pożyteczne i czy pomagają im nie tylko w życiu, ale i w pracy? Tutaj aż 83% ankietowanych wskazało, że gry rozwijają strategiczne myślenie, a 76% stwierdziło, że wspomagają kreatywność. Niewiele mniej stwierdziło, że gry rozwijają umiejętność adaptacji graczy do zmiennych warunków.

Padły też pytania, chociażby o AI, czy też kwestię, czy zdaniem ankietowanych pracodawcy będą zwracać uwagę na kompetencje pracowników jakie poprawiły się poprzez gry właśnie. Chodzi tutaj głównie o wspomniane chwile wcześniej strategiczne myślenie, czy kreatywność. Okazuje się, że znakomita większość respondentów uważa, że gracze lepiej radzą sobie z AI, a pracodawcy powinni doceniać graczy.

Galeria

Gracze podczas długich godzin sesji rozwijają m.in. wytrwałość, umiejętność rozwiązywania problemów pod presją i efektywną pracę zespołową. Nabywają również wysoką odporność na stres, tolerancję frustracji i zdolność szybkiego uczenia się na błędach – cechy niezbędne w nieprzewidywalnym świecie biznesu. Organizacje coraz częściej uznają te kompetencje za realne aktywa biznesowe, wykorzystując np. gamifikację w programach szkoleń oraz motywacji pracowników. Zdecydowanie uważam, że w najbliższych latach pracodawcy będą aktywnie poszukiwać talentów z backgroundem gamingowym

Urszula Klimczak, Performance Coach NAVI

Jeśli jesteście zaciekawieni co jeszcze udało się dowiedzieć o polskich graczach, to pełen raport znajdziecie na stronie oszczedzaiczas.pl w sekcji raporty. Tam też dowiecie się, jakie są zależności pomiędzy światem biznesu a gamingu właśnie.

Źródło:
  • Konferencja Online
Czas czytania: 2 minut, 53 sekund
Niedawno pisaliśmy też o...

ARC Raiders z darmowymi testami do 19 października. Lepiej się pospieszyć

arrow-right
arrow-right

Recenzja PAC-MAN WORLD 2 Re-PAC. Bandai Namco leci w kulki

Komentarze
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: