Znasz już nasz Growy Radar Cenowy?
Znasz już nasz Radar Cenowy? Znajdziesz tam najniższe ceny gier spośród 40+ sklepów internetowych »
News

Square już bez praw do Tomb Raidera, Legacy of Kain i Deus Ex

Crystal Dynamics i Eidos zabrały swoje marki do nowego nabywcy.

Jakiś czas temu Square Enix postanowiło sprzedać większość studiów które nabyło przez lata - głównie były to Crystal Dynamics i Edios oraz powiązane z nimi studia, wszystkie z USA. Starszym graczom nazwy te mówią całkiem wiele, bowiem firmy odpowiadają za wiele hitów lat '90, jak Gex, Soul Reaver, przychody panny Croft, Deus Ex czy Hitman.

Square sprzedało amerykańskie studia za grosze

Japończycy świadomie wrzucili świetne firmy i jeszcze lepsze marki do koszyka z napisem "za pół darmo"... na szczęście może z tego wyniknąć więcej dobrego niż złego.

Czytaj dalej »

Square przejęło prawa do tych gier kupując te firmy, ale jak się okazuje, odsprzedając je niekoniecznie musiała je oddać. Na szczęście Crystal Dynamics przyszło dziś do nas z dobrymi informacjami. Jak poinformowali na swojej oficjalnej stronie , firma odzyskała prawa do swoich marek, w tym Tomb Raider, oraz Legacy Of Kain (Soul Reaver). W newsie jest też informacja o "innych" markach, których nie wymieniono, ale chodzi zapewne właśnie o Gexa czy Pandemonium. Ciekawe jest jednak to, że tych marek nie wspominano, jakby nie chcąc robić graczom nadziei, że powstaną ich kolejne części. To może oznaczać, że skoro potwierdzono już prace nad nowym Tomb Raiderem, powstaje też nowe Legacy of Kain.

Podobnego komunikatu nie wydał jeszcze Eidos, ale na stronie grupy Embracer , która kupiła firmy, znalazłem dziś informację sprzed tygodnia, że Square przekazało prawa do 50 tytułów gier, których również tutaj nie wymieniono w całości, ale na liście, poza dwoma tytułami które potwierdziło Crystal Dynamics, jest Deus Ex i Thief, co potwierdza nabycie praw również do gier Eidosu.

Teraz pozostaje nam już tylko czekać na zapowiedzi nowych tytułów - najbardziej oczywiście czekamy na Soul Reavera, ponieważ do dziś nie doczekaliśmy się równie dobrej i znanej gry, w której tak ważną rolę pełniłoby przechodzenie między światem żywych i umarłych, co wpływało na geometrię świata i otwierało nowe przejścia. Do dziś nie wiem jak PSX dał radę pociągnąć tę grę (bo z pikselowym Blood Omen problemów nie było).

Czas czytania: 2 minut, 55 sekund

Przeczytaj więcej na podobne tematy:
Nintendo pokaże aż 22 gry na PGA - Dziś, 23:39
Valkyrie Elysium z długim gameplayem przed samą premierą - Wczoraj, 22:55
Niedawno pisaliśmy też o...

Disney Speedstorm z nowym zwiastunem

arrow-right
arrow-right

Cyberpunk - jedyne rozszerzenie zmierza tylko na next-geny

Komentarze
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: