Zwolnienia w OtherSide Entertainment. System Shock 3 może nigdy nie powstać
Projekt nie został jeszcze podobno skasowany, ale fani są mocno zaniepokojeni sytuacją w studiu.
Pamiętacie System Shock 3? Tytuł w założeniu miał dokończyć opowieść hitu z 99 roku pt. System Shock 2. Gracze przez wiele lat czekali na kontynuację gry, aż w końcu w 2015 OtherSide Entertainment ogłosiło, iż ma zamiar stworzyć kolejną odsłonę serii. Studio, w którym pracują również weterani, jacy tworzyli drugą część gry, długo szukało wydawcy, aż w 2017 roku szwedzkie przedsiębiorstwo Starbreeze (znane z Payday 2) wykupiło prawa do marki i zdecydowało się współfinansować projekt, dzięki czemu prace mogły ruszyć z kopyta.
Sielanka nie trwała jednak za długo, wkrótce Szwedzi za sprawą nieudanego Raid: World War II i katastrofalnie słabego OVERKILL's The Walking Dead popadli w poważne tarapaty finansowe i sprzedali prawa do marki z powrotem do OtherSide Entertainment. Prace nad grą wciąż trwały, lecz z biegiem czasu do internetu zaczęły przedostawać się niepokojące informacje na temat kondycji dewelopera. Pod koniec ubiegłego roku użytkownicy forum ResetEra zauważyli, że kilkoro deweloperów opuściło niezbyt liczne studio, a niedługo później tę informację potwierdził były dyrektor ds. społeczości na oficjalnym forum gry.
Były pracownik, co dość niespotykane, w otwarty sposób wyraził swoje zaniepokojenie sytuacją w studiu i przyznał, że sam martwi się o przyszłość zarówno System Shock 3 jak i OtherSide Entertainment. Firmę opuściło bowiem wielu kluczowych pracowników jak główny projektant, starszy designer, główny programista, szef działu kontroli jakości czy starszy projektant poziomów.
W sprawie wypowiedział się również do inny deweloper niegdyś zatrudniony w przedsiębiorstwie. Zdecydował się on uchylić rąbka tajemnicy o problemach w studiu na łamach forum RPG Codex , gdzie stwierdził on, iż wybór silnika Unity zamiast Unreal Engine 4 był nie do końca trafiony, a problemy kadrowe i niezbyt przemyślane zarządzanie były kluczowe jeśli chodzi o zły wpływ na projekt. Za dużo pracy włożono również w przygotowanie dem i trailerów, przez co nieduża ekipa miała problemy z jednoczesnym rozwijaniem gry. Do tego wszystkiego doszły też wspomniane już kłopoty finansowe Starbreeze, przez co studio po raz kolejny zostało bez wydawcy.
O tym czy studio pomimo utraty kadry ostatecznie się podniesie i stanie na wysokości zadania, czy też zostanie zlikwidowane, a projekt przepadnie — nie wiemy. Choć utrata tak wielu utalentowanych pracowników z pewnością wpłynie na możliwości firmy, to w historii niejednokrotnie zdarzało się, że przedsiębiorstwa podnosiły się już po gorszych upadkach. Fanom System Shock pozostaje mieć nadzieję, że tak będzie i tym razem.
Warto wspomnieć, iż problemy z System Shock 3 nie mają wpływu na tworzenie zarówno remake'u System Shock — System Shock. Twórcy udostępnili niemal 1,5-godzinny gameplay z dema produkcji, jak i remastera System Shock 2 — Zapowiedziano remaster System Shock 2, gdyż za projekty te odpowiada inny deweloper — NightDive Studios.
Przeczytaj więcej na podobne tematy:
• Aktualizacja: System Shock 3 może być już martwy. Prawa do domeny przejmuje Tencent - 21.05.2020 10:17
• System Shock. Twórcy udostępnili niemal 1,5-godzinny gameplay z dema produkcji - 27.01.2020 12:13
• Poznaliśmy datę premiery Atomfall - Wczoraj, 09:30
• Sea of Stars powraca z trybem kooperacji w darmowej aktualizacji! - 15.11.2024 09:00
Komentarze
Mam nadzieję że chociaż remaki wyjdą bo jakoś nigdy nie było mi dane zapoznać się z oryginałami.
odpowiedzTo niesamowite gry wyprzedzające o lata swoją epokę. Najbardziej czekam na remaster SS2, bo to najlepsza gra z serii, ale remake jedynki też jest apetyczny. Nie zawiedziesz się nawet grając w SS2 z HD Modem na PC, bo to prawdziwy majstersztyk.
odpowiedzMam nadzieję że chociaż remaki wyjdą bo jakoś nigdy nie było mi dane zapoznać się z oryginałami.
odpowiedzMoże kiedyś spróbuję jeśli jednak remake nie wyjdzie. Oprawa jakoś bardzo mnie nie odstrasza. Podoba mi się wiele możliwości wyboru stylu gry, dlatego tak Prey mnie bardzo wciągnął.
odpowiedzDodaj nowy komentarz: