Autor Wątek: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)  (Przeczytany 2115170 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19120 dnia: Października 13, 2020, 19:42:20 pm »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19121 dnia: Października 13, 2020, 20:26:24 pm »
Bym powiedział, że deweloper nie umie w robienie gier

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19122 dnia: Października 13, 2020, 20:43:00 pm »
Dokładnie. Wulfen, to chyba ma jakąś misję z tym pluciem na sprzęty M$ ostatnio. Jestem ciekaw co ten chłopak napisze, jeżeli okaże się, że w wersji na PSV nowa Jakuza zaoferuje jeszcze niższą jakość niż na Serii X. Inna sprawa, że to 900p. pod koniec 2020r. brzmi kuriozalnie.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19123 dnia: Października 14, 2020, 09:18:02 am »
Kolejna gra na XSX nie wyrabia w 4k.

https://www.ppe.pl/news/150732/yakuza-like-a-dragon-na-rozgrywce-z-xbox-series-x-gra-zadziala-na-xbox-series-s-w-60-fps-i-900p.html

zaledwie 1440p na XSX i 900p na XSS  :lol:
W 60 fpsach należałoby dodać. Bo w 30 jest 4K na XSX i 1440p na XSS.

Co nie zmienia faktu, że przy takiej grafie powinno na luzie chodzić to w 60 fpsach, ale widocznie nie chciało im się grzebać przy optymalizacji.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 816
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19124 dnia: Października 14, 2020, 10:27:41 am »
W 60 fpsach należałoby dodać. Bo w 30 jest 4K na XSX i 1440p na XSS.

Co nie zmienia faktu, że przy takiej grafie powinno na luzie chodzić to w 60 fpsach, ale widocznie nie chciało im się grzebać przy optymalizacji.

Cała sprawa rozchodzi się według mnie o fanboizm i sztuczne nakręcanie tematu przez różnych influencerów. Jak podano, że Demon's Souls w trybie performance ma 1440p/60fps'ów to od razu zrobił się raban. Podobnie ze Spider-Man Remaster i dynamicznym 4k/60fps (swoją drogą NXG liczył te piksele i spadków poniżej 4k nie znalazł). Teraz jest odbijanie piłeczki w drugą stronę.

Trochę zamieszania narobił też ktoś na twitterze (nie pamiętam nazwy) podając, że dotychczasowe materiały z PS5 wskazywały 4k/60fps'ów. Wątpię w takie różnice na korzyść PS5 (z drugiej strony MS ma problemy z SDK), więc pewnie to nie jest prawdą.

Trzeba pamiętać, co już pisałem wcześniej przy okazji Spider-Mana chyba - to nie są gry pisane pod nowy sprzęt, tylko zoptymalizowane pod niego. Jak widać, konsole nie mają tyle mocy, aby od tak odpalić starsze gry w 4k/60fps (czyli inaczej pisząc - nie odpalą tego jak PC, gdzie tego typu problemy załatwia się grzebiąc w ustawieniach, albo kupując mocniejsze podzespoły do "siłowego" wymuszenia lepszych osiągów). Do tego trzeba więcej pracy, tak aby wykorzystać mocne strony nowego sprzętu.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19125 dnia: Października 14, 2020, 11:15:26 am »
Takie mialy byc mocne konsole a wychodzi na to że na stare gry w dobrej jakosci sa za słabe. No i jeszcze niby taki mocny Xsx a kto wie czy nie słabszy od PS5. Kabarety no, ale wyjdą jakieś gry to się porówna.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19126 dnia: Października 14, 2020, 18:25:42 pm »
Powiedzmy to wprost nowe XSX i XSS ma najgorszy start generacji ze wszystkich xboxów. Pierwszy xbox miał halo i PGR, drugi xbox miał PGR3, kameo, PDZ, kondemned, trzeci xbox mial DR3, ryse i forze 5, nowe xboxy nie mają kompletnie nic. Miały chociaż zachwycać mocą, ale tej też nie widać.
Nic dziwnego, że microsoft opłacił teraz całą armię trolli żeby siać dezinformacje w internecie, to jedyna rzecz jaka im wyszła dobrze.
« Ostatnia zmiana: Października 14, 2020, 18:27:37 pm wysłana przez Wulfen »

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19127 dnia: Października 14, 2020, 19:23:25 pm »
Poza Nintendo 64 jeszcze nie było dla mnie konsoli z interesującymi grami na premierę.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19128 dnia: Października 15, 2020, 01:57:50 am »
Jeszcze co do Yakuzy, to chyba tak to wygląda na wszystkich platformach (oprócz wersji na PS5, której premiera będzie w marcu bodajże):

Cytuj
    Xbox One- 720p 30fps
    PS4- 900p 30 fps
    PS4 Pro- 1080p 30 fps
    Xbox One X- 1440p 30 fps
    Xbox Series S- 1440p 30 fps or 900p 60 fps
    Xbox Series X- 2160p 30 fps or 1440p 60 fps
https://gamrconnect.vgchartz.com/post.php?id=9229335

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19129 dnia: Października 27, 2020, 19:00:22 pm »
Powiedzmy to wprost nowe XSX i XSS ma najgorszy start generacji ze wszystkich xboxów. Pierwszy xbox miał halo i PGR, drugi xbox miał PGR3, kameo, PDZ, kondemned, trzeci xbox mial DR3, ryse i forze 5, nowe xboxy nie mają kompletnie nic. Miały chociaż zachwycać mocą, ale tej też nie widać.
Nic dziwnego, że microsoft opłacił teraz całą armię trolli żeby siać dezinformacje w internecie, to jedyna rzecz jaka im wyszła dobrze.

Zależy jak na to spojrzeć. Zasadniczo masz rację. W segmencie nowych pozycji, typowo pod nową generację, cóż.... jest jak jest (licho).
Daliby chociaż tę klasyczną Forzę. Z drugiej strony biblioteka będzie olbrzymia. Obejmie kilka generacji i wiele ciekawych tytułów kros genowych.

POK już wrzucał:

Cytuj
Gry Xbox Series dostępne w dniu premiery nowych konsol

    Assassin’s Creed Valhalla (Smart Delivery)
    Borderlands 3 (Smart Delivery)
    Bright Memory 1.0
    Cuisine Royale (Smart Delivery)
    Dead by Daylight (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
    Devil May Cry 5: Special Edition
    DIRT 5 (Smart Delivery)
    Enlisted
    Evergate
    The Falconeer (Smart Delivery)
    Fortnite
    Forza Horizon 4 (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
    Gears 5 (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
    Gears Tactics (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
    Grounded (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
    King Oddball (Smart Delivery)
    Maneater (Smart Delivery)
    Manifold Garden (Smart Delivery)
    NBA 2K21
    Observer: System Redux
    Ori and the Will of the Wisps (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
    Planet Coaster (Smart Delivery)
    Sea of Thieves (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
    Tetris Effect: Connected (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
    The Touryst (Xbox Game Pass + Smart Delivery)
    War Thunder (Smart Delivery)
    Warhammer: Chaosbane Slayer Edition
    Watch Dogs: Legion (Smart Delivery)
    WRC 9 FIA World Rally Championship (Smart Delivery)
    Yakuza: Like a Dragon (Smart Delivery)
    Yes, Your Grace (Smart Delivery)

Dodatkowo ogromna cześć tych gier, to będą darmowe remastery.




Jak tak przejrzeć forumek (choćby GOTY), to ogranie poszczególnych gier przez wielu użytkowników jest tak marne, że aż dziw, że siedzą na growym forum. Zatem, jeżeli ktoś kupi taka konsolę, to ma grania, a grania na wiele, wiele miesięcy.

Inna sprawa, tu pełna zgoda, że nowa konsola powinna służyć do ogrywania nowych gier, a nie staroci.

Tylko, że spoglądając na to w ten sposób, to konkurencja tez miernie się prezentuje - rimejki, remastery (i to płatne).

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19130 dnia: Października 27, 2020, 19:54:13 pm »
Ps5 ma lepszy start i tyle. Xbox nie ma dosłownie żadnej gry, żadnej. Ofc to wszystko przyjdzie z czasem, ale na listopad trzeba zadowolić się starymi grami.

Sony w momencie wydania dwóch dużych gier na ps4, wrzuca więcej i lepiej. To jest przepaść jeżeli chodzi o przygotowaniu na nową generację.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19131 dnia: Października 27, 2020, 20:41:05 pm »
Start Sony ma zdecydowanie lepszy. Dopiero w grudniu wyjdzie Medium i może Ascent, ale to nie są tytuły, które mogą się równać Demonom czy Pająkowi. Xbox ma świetną usługę i super wsteczną kompatybilność, ale jeśli chodzi o nowe exy, to jest mega słabo na premierę. Podejrzewam, że dopiero w drugiej połowie przyszłego roku lineup MS zacznie nabierać barw, a w pełni rozkręci się w 2022.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19132 dnia: Października 31, 2020, 16:29:49 pm »

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19133 dnia: Października 31, 2020, 17:15:22 pm »
Ależ te nowe konsole mocarne :lol:
Z ulepszaniem swoich exów pod Ps5 Sony też zwleka.
Pewnie zastanawiają się czy robić płatne czy nie ;)

Ileż mam czekać na 4k 60fps lub 30 z RT w exach? Tylko pierdzielenie o jakims booscie ktory tylko podbija res i fps jak sa odblokowane ala w Pro.
Last 2 i samuraj nie ograne.



PS4Pro wins.
« Ostatnia zmiana: Października 31, 2020, 18:07:35 pm wysłana przez Kyokushinman »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19134 dnia: Października 31, 2020, 19:50:36 pm »
Wygląda na to, że grach z RT standardem będzie 1440p i 30 fps na nowych konsolach. Z kolei XSS pewnie często w ogóle nie będzie obsługiwać RT. Zatem wersje Pro za 3 lata są imo bardzo prawdopodobne. Wtedy dopiero będzie starczyć mocy na RT i 4K.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19135 dnia: Października 31, 2020, 20:49:52 pm »
BTW wkrótce będzie można porównać, jak wypadają obie konsole w grach multiplatformowych. Stawiam na przewagę XSX, ale niewielką. Z drugiej strony gry z PS5 będą się szybciej wczytywać.

Warto będzie zwrócić uwagę szczególnie na te gry:

- AC Valhalla
- Watch Dogs Legion
- CoD Cold War
- Dirt 5
- NBA 2K1
- DMC Special Edition
- Observer System Redux

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19136 dnia: Października 31, 2020, 22:00:10 pm »
Pytanie czy roznice w predkosciach wczytywania na poziomie kilku sekund beda dzis uznawane za spory plus?

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19137 dnia: Października 31, 2020, 22:26:04 pm »
Jeśli gra na Ps5 będzie się wczytywać 3 sekundy a na Xboxie 7, to niby wielkiej różnicy nie ma, ale krótszy czas to zawsze plus.

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19138 dnia: Listopada 01, 2020, 09:09:05 am »
Troche beka ten cały RT na konsolach. Pożeracz mocy, który robi niewielką róznicę.
Przez to g*wno Legion na next genach bedzie chodzil w podobnej rozdzialce i fps jak na starych konsolach xD

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19139 dnia: Listopada 01, 2020, 11:48:19 am »
Dla mnie RT to mega sprawa a że nowe konsole są na to za słabe to niestety fakt.
Demony niestety bez RT.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19140 dnia: Listopada 01, 2020, 12:28:19 pm »
Tu też się zgodzę, że RT jest super. Ale w wielu grach nie będzie się opłacało go używać, bo jednak strasznie dużo zasobów bierze i lepiej przeznaczyć moc na co innego. Pewnie dopiero wersje Pro  na luzie RT ogarną.

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19141 dnia: Listopada 01, 2020, 12:35:13 pm »
Serio wierzyliście, że sprzęt za trochę ponad 2tysie ogarnie RT w 4k, skoro nawet mocniejsze karty mają z tym problem?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka


wsciekly_blondyn

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2004
  • Wiadomości: 4 054
  • Reputacja: 25
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19142 dnia: Listopada 01, 2020, 14:52:36 pm »
Serio wierzyliście, że sprzęt za trochę ponad 2tysie ogarnie RT w 4k, skoro nawet mocniejsze karty mają z tym problem?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka


niektórzy na tym forum wierzą ,że ziemia jest płaska więc... :lol:

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19143 dnia: Listopada 01, 2020, 15:55:55 pm »
Serio wierzyliście, że sprzęt za trochę ponad 2tysie ogarnie RT w 4k, skoro nawet mocniejsze karty mają z tym problem?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
A kto tutaj mówi o 4k60+RT w nowych grach? Jak konsole nawet z 60fps będą mieć spory problem. Nawet w starych grach z tej generacji jest to niemożliwe. Ciężko w ogóle uwierzyć w takie Tlou 2 o konfiguracji 4k60fps a co dopiero z RT.
Ja chciałbym w Demonach poza 4k30fps i dyn4k60fps także opcje 1080p30fps plus RT. Wsio.

Poza tym zarówno Ps5 jak i XSX to nie nowa generacja a sprzęty ala Koks czy Pro. Prawdziwej nowej generacji według mnie nigdy już nie będzie a jedynie tak jak teraz dostaniemy rozwinięcie starej coś ala telefony, tv itd.
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2020, 16:03:06 pm wysłana przez Kyokushinman »

grzeszczu

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-05-2008
  • Wiadomości: 576
  • Reputacja: 19
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19144 dnia: Listopada 01, 2020, 16:08:55 pm »
Serio wierzyliście, że sprzęt za trochę ponad 2tysie ogarnie RT w 4k, skoro nawet mocniejsze karty mają z tym problem?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
A kto tutaj mówi o 4k60+RT w nowych grach? Jak konsole nawet z 60fps będą mieć spory problem. Nawet w starych grach z tej generacji jest to niemożliwe. Ciężko w ogóle uwierzyć w takie Tlou 2 o konfiguracji 4k60fps a co dopiero z RT.
Ja chciałbym w Demonach poza 4k30fps i dyn4k60fps także opcje 1080p30fps plus RT. Wsio.

Poza tym zarówno Ps5 jak i XSX to nie nowa generacja a sprzęty ala Koks czy Pro. Prawdziwej nowej generacji według mnie nigdy już nie będzie a jedynie tak jak teraz dostaniemy rozwinięcie starej coś ala telefony, tv itd.
Wiadomo , że fajnie by było mieć wybór, niestety czas i zasoby devów nie są z gumy. Wydaje mi się, że skończyło by się to tak, że większość graczy  odpaliła by taki tryb z ciekawości,  a później wróciło do wyższej rozdzielczości.


Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka


Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19145 dnia: Listopada 01, 2020, 16:28:08 pm »
Serio wierzyliście, że sprzęt za trochę ponad 2tysie ogarnie RT w 4k, skoro nawet mocniejsze karty mają z tym problem?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
A kto tutaj mówi o 4k60+RT w nowych grach? Jak konsole nawet z 60fps będą mieć spory problem. Nawet w starych grach z tej generacji jest to niemożliwe. Ciężko w ogóle uwierzyć w takie Tlou 2 o konfiguracji 4k60fps a co dopiero z RT.
Ja chciałbym w Demonach poza 4k30fps i dyn4k60fps także opcje 1080p30fps plus RT. Wsio.

Full HD to już martwa rozdzielczość, oby jak najmniej trybow w takiej rozdzielczości.

piter86

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-10-2005
  • Wiadomości: 4 105
  • Reputacja: 97
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19146 dnia: Listopada 01, 2020, 17:01:33 pm »
Lepsza niższa rozdzielczość niż brak fizyki świata, efektów, masy detali oraz rewolucji w mechanikach. Gry powoli zamieniają się w statyczne kadry do eksplorowania.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19147 dnia: Listopada 01, 2020, 17:28:34 pm »
Też uważam, że minimum dla PS5 i XSX powinno być 1440p. Rozdzielczość 1080p powinna być zarezerwowana dla XSS.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19148 dnia: Listopada 01, 2020, 17:43:32 pm »
Serio wierzyliście, że sprzęt za trochę ponad 2tysie ogarnie RT w 4k, skoro nawet mocniejsze karty mają z tym problem?

Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka
A kto tutaj mówi o 4k60+RT w nowych grach? Jak konsole nawet z 60fps będą mieć spory problem. Nawet w starych grach z tej generacji jest to niemożliwe. Ciężko w ogóle uwierzyć w takie Tlou 2 o konfiguracji 4k60fps a co dopiero z RT.
Ja chciałbym w Demonach poza 4k30fps i dyn4k60fps także opcje 1080p30fps plus RT. Wsio.

Full HD to już martwa rozdzielczość, oby jak najmniej trybow w takiej rozdzielczości.
Dla mnie podstawowa bo przez mclassic nie gram na xe93 :lol:



« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2020, 17:59:16 pm wysłana przez Kyokushinman »

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19149 dnia: Listopada 01, 2020, 19:04:47 pm »
Ja chciałbym w Demonach poza 4k30fps i dyn4k60fps także opcje 1080p30fps plus RT. Wsio.

Poza tym zarówno Ps5 jak i XSX to nie nowa generacja a sprzęty ala Koks czy Pro. Prawdziwej nowej generacji według mnie nigdy już nie będzie a jedynie tak jak teraz dostaniemy rozwinięcie starej coś ala telefony, tv itd.
Z tym RT w demonach   to trochę dziwna sprawa. Wcześniej twórcy sami zapowiadali raytracing, a teraz się z tego wycofują i mówią że jednak nie ma.
Co do nowej generacji to ja jednak między takim np dark souls 3 a nowym demons souls widzę przepaść. No i superszybkie ładowanie to mała rewolucja.

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19150 dnia: Listopada 01, 2020, 19:21:35 pm »
Super szybkie ładowanie racja świetna rzecz.
Demon był robiony przez specjalistów od grafy natomiast FS do takich raczej nie należą. Level design to nie wszystko.
Demony to można jak już porównywać z exami od Sony a tutaj już takowej przepaści nie będzie. Jak jeszcze zrobią stosowne wizualne patche do nich to granica jeszcze się zniweluje.

Aby nie było Demon ma najlepszą grafe obecnie na rynku i żaden RT i ultra konfiguracja WDL na złomach tego nie zmieni. Po premierze oczywiście, ale to już niebawem.
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2020, 19:30:56 pm wysłana przez Kyokushinman »

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19151 dnia: Listopada 01, 2020, 21:09:28 pm »
Niestety te konsole są za tanie na dzisiejsze czasy. Bezsens. Co do gier to zapewne ilość kałuż w grach wzrośnie o 1000%.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19152 dnia: Listopada 01, 2020, 22:16:00 pm »
Jezu co za pierdolenie :lol:

Mamy mocniejsze sprzęty niż przy poprzedniej generacji, będzie dobrze, nie ma co się srać.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19153 dnia: Listopada 02, 2020, 06:53:37 am »
Demony będą w sumie jedyną grą na premierę konsol, która była robiona typowo pod next gena i tu myślę tkwi duża przewaga tego tytułu. Kolejną grą chyba będzie Medium, ale to jednak będzie niższa półka (mimo to i tak powinno wyglądać nieźle). A potem wyjdzie Ratchet, który pokaże prawdziwy potencjał nowej generacji. Póki gry są robione pod obie generacje, to wielkiego skoku nie będzie, ale z czasem zacznie się on robić coraz większy. Jak dobrze pójdzie, to w 2021 zobaczymy chociażby Hellblade 2, GT7, Forzę, Horizon 2, może GoW2 i już wtedy nowe maszynki powinny pokazać, na co je stać. Oczywiście potem będzie tylko lepiej.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 816
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19154 dnia: Listopada 02, 2020, 10:38:17 am »
RT na konsolach wypada raczej lepiej niż się spodziewaliśmy. Jak Sony zapowiadało wsparcie PS5 dla RT przy okazji pierwszego artykułu w Wired, raczej większość z nas obstawiała, iż nie będzie to nic wielkiego. Mało która gra z tego skorzysta i to w ograniczonym stopniu. Tymczasem już od startu nowej generacji są tytuły, które wykorzystują RT i to z całkiem niezłymi rezultatami - nie będzie to nic na miarę nowych RTX'ów, ale nawet topowa karta AMD nie będzie miała takiej mocy (dla tej konkretnej funkcji). Według mnie jest lepiej, niż można się było spodziewać, a to dopiero początek. Teraz, gdy konsole też będą wspierać RT, developerzy będą z tego częściej korzystać i szukać nowych sposobów na optymalizację. Już UE5 pokazało, że można uzyskiwać świetne efekty w inny sposób. Do tego software'owe RT czyni duże postępy, gdzie jest odpalane nawet na sprzęcie mobilnym (z ograniczeniami rzecz jasna). Wszystko przed nami w tej kwestii, ale oczywiście liczę na wersje "pro" next-genów za trzy lata z lepszym sprzętem dedykowanym do RT (choć może być o to trudno, bo jednak będą starsze systemy, ale zobaczymy). AMD dopiero teraz wraz z RDNA2 wprowadza RT, a widząc jak szybko gonią Nvidię, za te trzy lata mogą być na tym samym lub nieco lepszym poziomie (choć Nvidia to nie Intel i bardziej się stara).

Natomiast nawet jeśli RT nie zawsze wygląda przekonująco, to należy pamiętać, że devsi radzili sobie bez tego przez wiele lat. W związku z tym stali się dobrzy w uzyskiwaniu podobnych efektów, stąd w wielu wypadkach różnice nie są duże (czy wręcz RT daje gorsze efekty). To co jest jednak największą zaletą RT, to mniej pracy dla dev'ów (nie trzeba wszystkiego przygotowywać, przepalać światła, itp.), mniej ograniczeń (dynamiczne zmiany oświetlenia, efekty pracy widoczne w czasie rzeczywistym w każdej chwili). Nawet jeśli efekt dla graczy jest mniej więcej identyczny, to od drugiej strony jest to bardzo ważne.

Jeśli gra na Ps5 będzie się wczytywać 3 sekundy a na Xboxie 7, to niby wielkiej różnicy nie ma, ale krótszy czas to zawsze plus.

Tak, niby dużych różnic nie ma, zwłaszcza, kiedy mówimy tylko o "ładowaniu gry". W samej rozgrywce jednak to już inna sprawa. Dobrze obrazuje to Spider Man, gdzie wyjście z wnętrza budynku na zewnątrz zajmuje chwilę, bez loadingu, jest naturalną częścią rozgrywki. Przy dłuższym czasie już tak nie zrobisz i trzeba kombinować (albo ładuje się mniej do pamięci, czyli ciąć, albo trzeba wstawić jednak loading/jakiś przerywnik). Naprawdę szybkie SSD (przy obecnej ilości RAM'u i szybkości przerzucania danych) może bardzo zmienić ładowanie wszystkiego w czasie rzeczywistym, dlatego to robi duże różnice i ma wpływ na faktyczną rozgrywkę. XSX robi to szybko, ale te kilka sekund więcej w grze, gdzie masz co najmniej 30 fps'ów, to już problem. Oczywiście zobaczymy jak studia będą sobie z tym radzić, najgorszy scenariusz to równanie wszystkiego pod Xboxa, ale trochę w to wątpię. Raczej nie każdy na to pójdzie, niemniej studia 1st party będą tutaj w lepszej pozycji.

Co do mocy konsol - naprawdę odpalanie starych gier (cross-geny także można w dużej mierze zaliczyć do tej kategorii) bez właściwej optymalizacji, gdy pisane były pod konkretne maszyny, nie jest dobrym wyznacznikiem. Konsole nie służą do rozwiązań "siłowych" tak jak PC. Nawet teraz, gdy przypominają coraz bardziej PC, to wciąż wymagają indywidualnego podejścia. Więcej teraflopów nie daje od tak więcej wydajności. Nawet na rynku PC to widać, gdzie między kartami z poszczególnych generacji nie ma często przeskoku w wydajności na poziomie 30 fps'ów, a patrzę tutaj na topowe modele. Inna sprawa to natywne 4k i bezsens marnowania mocy na to. Tak, fajnie to wygląda w marketingowych materiałach, czy też działa na wyobraźnię graczy, ale jeśli można uzyskać jakość obrazu na niemal identycznym poziomie w inny sposób i dzięki temu zwolnić zasoby, to jest to po prostu lepsze. Tym bardziej, że ma to wpływ na wydajność.

Z tym RT w demonach   to trochę dziwna sprawa. Wcześniej twórcy sami zapowiadali raytracing, a teraz się z tego wycofują i mówią że jednak nie ma.
Co do nowej generacji to ja jednak między takim np dark souls 3 a nowym demons souls widzę przepaść. No i superszybkie ładowanie to mała rewolucja.

Co do RT w Demon's Souls to chyba doszło do jakiegoś błędu/niezrozumienia. Od początku zapowiadano RT (notka prasowa dołączona do trailera), choć nie podawali w jaki sposób będzie zaimplementowane. W wywiadach z mediami Moore (Creative Director) mówi o tym, że RT jest. Z drugiej strony w jednym wywiadzie, ponoć ten sam twórca twierdzi, że nie ma.

Sylvan Wielki

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 05-02-2009
  • Wiadomości: 11 657
  • Reputacja: 253
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19155 dnia: Listopada 02, 2020, 12:12:27 pm »
Troche beka ten cały RT na konsolach. Pożeracz mocy, który robi niewielką róznicę.
Przez to g*wno Legion na next genach bedzie chodzil w podobnej rozdzialce i fps jak na starych konsolach xD

RT dobra rzecz. Miałem przyjemność ogrywać Control na PCMR z wykorzystaniem tej technologii i różnica w stosunku do konsolowej wersji jest ogromna. Inna sprawa, że w formie w jakiej oni to przedstawiają jest średnia. Bo już dawno można było kpić z blacharzy, że Tomb Raider z RT schodzi do wartości konsolowych z cyferkami.  xP Z innymi grami też różowo nie jest.

Podałeś trafny przykład, bo taki DMC V na One X hula w 2160p, na Pro w 1800p i w obu przypadkach trzyma niemal cały czas 60 k/s, a na nowych konsolach z wykorzystaniem RT będzie to albo 4k i 30 klatek (więc marność jak na slaszera i koniec 2020r.), albo 1080p i 60 k/s, czyli też rozdzielczość, której już nie powinno się oglądać.

Tu też się zgodzę, że RT jest super. Ale w wielu grach nie będzie się opłacało go używać, bo jednak strasznie dużo zasobów bierze i lepiej przeznaczyć moc na co innego. Pewnie dopiero wersje Pro  na luzie RT ogarną.

Też uważam, że minimum dla PS5 i XSX powinno być 1440p. Rozdzielczość 1080p powinna być zarezerwowana dla XSS.

Zgadzam się. Oczywiście należy pamiętać, że większość (znaczna większość) graczy, to gracze niedzielni. Takiem, jak włączysz 30, a 60 klatek, to machną na to ręką. Ba, przecież u nas na forumku są grający z krwi i kości i wielu twierdzi, że 30 klatek w zupełności wystarczy - pamiętam jak z becetem szermierkę słowną w tym aspekcie prowadziłem w temacie Last of Us, bo facet nie dał sobie udowodnić, że 60 ramek w takiej grze jest o wiele lepszym rozwiązaniem.

Ostatnio, gdy platynowałem Nioszka II, przełączyłem kilka razy na tryb 4k i 30 klatek. Nie ma opcji, by przy wyborze fHD i 60 wybrać te pierwszą, oczywiście dla mnie. To, że wielu wybierze ostrzejszy obraz jest pewne.

Kilka tyg. temu oglądałem recenzję quaza. To nie jest gracz niedzielny. Ma sporą wiedzę z zakresu gier, zresztą zarabia na tym i też stwierdził, że jak ma wybór, to wybierze 4k nawet kosztem animacji.

Więc z liczbami jest różnie, ale głównie na zasadzie "hej, kupiłem nowy 4k tv, to co ja tam będę w niższych rozdzielczościach grał".

1440p na nowej generacji powinno być absolutnym minimum. Włączyłem ostatnio Krasza 4 sobie. Śliczna gra z zachwycająca płynnością animacji, ale obraz mógłby być ostrzejszy - dla przypominania One X i Pro to 1080p i 60 klatek.

Jasne, że 4k będzie zawsze lepsze, bo ostrzejsze, ale .... hej. Jakiś czas temu miałem przyjemność grać w Dejs Gon. Niby 1440p, a obraz zachwyca.





Tylko animacja nieco solą w oku, ale i tak wolałbym 1440p i 60 k/s, niż 4k i 30 klatek.

Dlatego cieszę się, że w Demonach 60 klatek będzie przy dynamicznym 4k.  :angel:

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19156 dnia: Listopada 02, 2020, 12:50:57 pm »
Zgadzam się. Oczywiście należy pamiętać, że większość (znaczna większość) graczy, to gracze niedzielni. Takiem, jak włączysz 30, a 60 klatek, to machną na to ręką. Ba, przecież u nas na forumku są grający z krwi i kości i wielu twierdzi, że 30 klatek w zupełności wystarczy - pamiętam jak z becetem szermierkę słowną w tym aspekcie prowadziłem w temacie Last of Us, bo facet nie dał sobie udowodnić, że 60 ramek w takiej grze jest o wiele lepszym rozwiązaniem.
No bo to, ze Ty twierdzisz, ze jest, nie oznacza, ze jest :) Dla mnie tez nie jest lepszym, zdecydowanie wole wiecej detali lub wyzsza rozdzielczosc.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19157 dnia: Listopada 02, 2020, 14:02:14 pm »
60 fps jest bardzo fajne, ale w większości gier stałe 30 fpsów spokojnie wystarcza. Gorzej jeśli gra czasem przycina, wtedy wolałbym niższą rozdzielczość. Dlatego imo dynamiczna rozdzielczość to dobre rozwiązanie, bo jak gra przez chwilę nie wyrabia, to uświadczymy tylko mniej wyraźny obraz, co jest dużo lepsze niż jego rwanie.

siudym

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 07-05-2005
  • Wiadomości: 3 125
  • Reputacja: 6

gnysek

  • Młody Padawan
  • Administrator
  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 23-08-2005
  • Wiadomości: 1 382
  • Reputacja: 17
  • Kuwabara! Kuwabara!
Odp: System Wars 2 (PS4/XOne/PC/Switch/Inne...)
« Odpowiedź #19159 dnia: Listopada 03, 2020, 01:26:56 am »
Ja ostatnio odpaliłem w końcu XOneS którego mam ponad pół roku, na telewizorze 4K/50'' zamiast na monitorze 21'' i... no z jednej strony wydaje się, że nowa generacja powinna oznaczać 4K, z drugiej, odległość z jakiej przyjemnie się patrzy na telewizor tej wielkości jest taka, że o ile gry 1080p bez wygładzania krawędzi widać, o tyle w grze z dobrym AA nie odróżniłbym pewnie 1440p od 4K. Z tym 60 FPS też jest różnie - wydaje mi się, że do filmowych gier to jednak nie przystoi i ta liczba najbardziej pasuje do bijatyk, multi i gier sportowych.

Coraz częściej mam wrażenie, że tego 4K i 60FPS chciałbym po to, żeby były, jako taka wyraźna różnica między generacjami, żeby było czuć, że to nowa generacja, a nie koleje konsole Pro-Pro (Xbox Series S niestety nie jest niczym więcej :D) i jakoś dzisiaj, jak grałem w Ace Combat dopiero mnie olśniło, że na tydzień przed nową generacją zachwycam się grą w 720p i chociaż widzę, jakie sztuczki zrobiono, żeby to tak ładnie wyglądało (LOD + shadery dla roślinności, przez co las wygląda jakby byl wygenerowany po horyzont) to moje oko się cieszy do widoków i czerpanie radości z tej gry jest ważniejsze niż cyferki :)

Zupełnie jednak w nowej generacji nie widać, czy nastąpiły jakieś przeskoki w lepszej fizyce czy zniszczalności terenu - co w grach powinno być rozwijane od dawna, a mam wrażenie, że ciągle najlepszą grą w tym aspekcie jest od 14 lat Black na PS2 :P To chyba tutaj należałoby jednak przelewać żale, a cyfry na razie zostawić w spokoju.

Więc owszem, uśmiecham się cynicznie pod nosem widząc kolejne doniesienia nie nastrajające optymizmem i nie zaspokajające mojego cyferkowego ego, ale pewnie jak za te kilkanaście dni odpalę PS5 i wrzucę jakąś starą grę z HDD od PS4 i tak będę skakał z radości jakie to wszystko ładne :) Staram się więc nastroić w ostatnich dniach do myśli, żeby na cyfry nie patrzeć i oceniać gry pod kątem efektów specjalnych które twórcy nam zaoferują, a których kończąca się generacja nie miała. Jeśli takowe będą, to liczę na orgazm dla oczu, jeśli nie, no to wtedy będę zapewne krytykował :D

Nie ma jednak co ukrywać, że jak gra ma 60 FPS i 1440p na Pro/XOX, no to brak 4K faktycznie brzmi już jak leniwa kompresja ze strony deweloperów, którzy oddelegowali jedną albo dwie osoby do next-genów, a wygląda, że w pierwszych dniach i takie leniwe rzuty dostaniemy, w trakcie, gdy dopiero powstają faktyczne next-genowe produkcje, więc parę rzecz jest po prostu na odwal. Pewnie dopiero pierwszy kwartał 2021 przyniesie odczuwalną różnicę. Kto wie, może zaleją nas też patche Day-0 z optymalizacjami next-genowymi.
« Ostatnia zmiana: Listopada 03, 2020, 01:29:32 am wysłana przez gnysek »