W killzone 2/3 dym ma fizykę, rozchodzi się po powierzchniach, nie przenika przez sufit i reaguje na wiatr.
Ten dym nie jest oświetlany, ale w crysisach też nie jest w większości przypadków (bo oczywiście są różne rodzaje dymów..)
Dym w KZ 2 i 3 nie ma nawet soft particles collision i przenika przez wszystko. Wiatr to jedno zrodlo na levelu, wiec dym jest przyspieszany w jedna strone zawsze.
Dym jest oswietlany zawsze w Crysisie. Sa 2 levele, ktore sa praktycznie calkowicie pokryte w dymie i to jak jest on oswietlany nadaje atmosfere calemu poziomowi. Zagrajcie w to, a potem komentujcie.
Tutaj masz jak to działa na przestrzeni, a w 2:10 rzucono granat dymny w otworze wentylacyjnym, zauważ że dym początkowo rozwiany, zatrzymuje sie na ścianie i przesuwa się po niej w górę.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hapsh3TA1YI#t=104sZwróć uwagę na to, że na terenie otwartym gdzie jest wiatr, dym szybko rozwiany jest w jego kierunku. Dobrze to widać na pomarańczowym dymie w 3:10, chwile później w miejscu gdzie wiatr nie dociera, dym unosi się swobodnie w góre nie przenikając rury i dopiero w wyższych partiach sie rozwiewa. Jest więcej przykładów w tych filmikach i powinny wystarczyć. Nie mam jak sam tego nagrać ale włącz sobie kz2 i potestuj jak to działa na spawn grenades na przykład
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=L7jVap4dPwE#t=148sZ crysisa mi się nie chce szukać, bo i tak co bym nie znalazł to będzie źle.
A tutaj bonus z dynamicznymi światłami, na który sie natknąłem szukając przykładów
(zbijać te żarówki też można...)