Autor Wątek: PlayStation 5 - Temat Główny  (Przeczytany 235352 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 873
  • Reputacja: 82
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1240 dnia: Października 30, 2024, 19:21:25 pm »
A jak wydali 700 mln $ na dwa gnioty DEI to raczej nie ma co spodziewać się poprawy bo na inne gry po prostu nie będzie kasy.

Zawsze dostarczało, ale rynek w ostatnich latach a ten dziesięć lat temu, czy dwadzieścia, to bardzo różne miejsca. To jest problem, że gry tak bardzo się rozrosły i rozwinęły jakościowo, iż produkcja trwa pięć lat i pochłania 100-200 mln. Niemniej to nie jest zupełnie tak, że na inne gry nie ma kasy, bo wydali tyle i tyle na GaaS. W planach Sony, tych gdzie mówili o mocnej inwestycji w GaaS, gry single player dalej były w dużej ilości i z większymi budżetami. To są ich plany, ich nastawienie, o którym informują inwestorów. Jasne, fakt, że te pieniądze się nie zwrócą, bo np. Concord wtopiło, to jest problem, ale nie będzie tak, iż przeniosą fundusze z jednej gry na drugą. Tym bardziej nie zrobią tego w przypadku gier, które się sprzedadzą vs te które obarczone są większym ryzykiem.

Sony potrzebuje więcej studiów developerskich i zespołów żeby mogło produkować więcej. To oczywiście wymaga pieniędzy, ale nie jest tak, że gdyby ich nie wydali na GaaS to na pewno by je wpompowali w pozostałe studia (tak jak z ActiBlizz, gdyby nie to MS nie wydałby 70 mld na Xboxa). Obecna sytuacja to niestety efekt zbyt wielkich ambicji, które przestały się spinać w kalendarzu. Będą jednak znowu lata, gdy będzie więcej 1st party, bo koniec produkcji wielu gier się zbiegnie w czasie. Dobre jest to, że Sony w tej sytuacji pokusiło się o czasowe ex'y. Może nie jest to jakość 1st party, ale ja się dobrze bawię przy tych grach.
I to jest ponoć nie do końca prawda. Nie znam się na tym, jedynie czytałem takie opinie, ale podobno Sony może sobie jakieś odpisy podatkowe zrobić po zamknięciu studia czy tej śmiesznej gry.

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 806
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1241 dnia: Października 31, 2024, 11:04:49 am »
I to jest ponoć nie do końca prawda. Nie znam się na tym, jedynie czytałem takie opinie, ale podobno Sony może sobie jakieś odpisy podatkowe zrobić po zamknięciu studia czy tej śmiesznej gry.

Jakąś część może i mogą "odzyskać", ale nie całość. Gdyby to było takie "proste" to nie byłoby problemu. Oni mają plan na kilka lat, zakłada to pewne wydatki i pewne przychody. Stracili potencjalny przychód, więc odbije się to w ich zestawieniach. Może mieć wpływ na przyszłe gry, ale raczej takie, których produkcja dopiero startuje i raczej z tego samego segmentu.

Pytanie jak będzie z resztą tytułów GaaS, jeśli żaden z nich nie okaże się sukcesem to może Sony zacznie modyfikować strategię (choć Horizon może się udać, w teorii).

_________________________________

Wychodzi na to, że panele między Pro i Slim nie są kompatybilne, pomimo, że mają te same wymiary i kształt. Różnice tkwi w położeniu bolców mocujących dla górnych paneli... Sony... Robić nowe panele tylko dlatego... To się w głowie nie mieści...


Szymku

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 04-02-2006
  • Wiadomości: 3 754
  • Reputacja: 74
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1242 dnia: Października 31, 2024, 11:05:54 am »
Stara dobra szkoła Apple

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 806
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1243 dnia: Października 31, 2024, 11:09:27 am »
Ale żeby chociaż oni z tych paneli zrobili biznes, wtedy można by mówić faktycznie o pazerności. Oni zaś wcale nie szaleją z tym, nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że panele 3rd party zarabiają więcej niż Sony (choć Japończycy ilość mogą nadrabiać ceną).

Tak czy inaczej, robią wszystko by uprościć, oszczędzać, i ostatecznie wykładają się na taki drobiazgu... Gdyby kształt paneli był inny, ale nie.

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 993
  • Reputacja: 120
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1244 dnia: Dzisiaj o 12:49:05 »
Wczoraj odebrałem swojego Prosiaka, moje pierwsze wrażenia są mocno mieszane, zakrawające wręcz o rozczarowanie. Po krotce:

- pakowanie PS5 w wersji Pro to policzek dla konsumenta, karton, wytłoczka i akcesoria wraz z instrukcjami wrzucone luzem. Wszystko w środku lata, po otwarciu niesmak, który mogę opisać jednym słowem - PolyStation

- design konsoli jak na mój gust jest bardzo słaby i odbiegający od tego co mieliśmy w modelu bazowym, gdzie było widać, że przemyślana była każda krzywizna. Pro jak również Slim są brzydkie. To tak jak gdybyśmy porównywali Lamborghini do repliki Lamborghini, którym jeździ cygan z sąsiedztwa.

- kultura pracy stoi nieco niżej niż model bazowy. Pro jest mega ciche w stanie spoczynku, ale gdy włączamy grę, wentylator zaczyna pracować na wyższych obrotach. Moja premierowa PS5 zaczęła głośniej chodzić w swoim 4 roku eksploatacji, ale nie było to takie głośne jak tutaj. PRO to poziom hałasu na poziomie PS4 Slim, zanim odpali się rakieta. Wieczorem, ze słuchawkami na uszach konsolę słychać.

- gry działają lepiej. Alan Wake 2 ma świetny tryb 60fps, który z jakiegoś powodu wygląda mi lepiej, ostrzej niż tryb Quality. W tym przypadku mam jeszcze większy dylemat, czy wybrać płynną żyletę, czy może jednak ten RT, w bazowej wersji konsoli ten wybór był dla mnie oczywisty. Off The Grid, darmowy battle royale na UE5 śmiga tym razem bez zająknięcia, co myślę że dobrze wróży dla tytułów takich jak nowy Snake Eater czy Wiedźmin 4.

- boost gier PS4. Nie wiem co o tym sądzić. W ruchu mam wrażenie, że faktycznie wszystko jest bardziej ostre, MGSV wygląda jak żyleta 4K, z kolei gdy oglądam pojedyncze zrzuty, różnica jest znikoma. Ciężko określić, czy to faktycznie zauważalna zmiana, czy jednak placebo.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1245 dnia: Dzisiaj o 14:15:22 »
Pamiętam jak kupiłem ps4 pro. Znajomy ciut później ode mnie. I tak rozmawialiśmy jak gry lepiej chodzą i wyglądają, zwłaszcza jak ma się tv 4K.

Po miesiącu jakoś przyszedł do mnie, siedzimy, pijemy i tak patrzy na konsole i mówi

“Ty, twoje pro wygląda jakoś inaczej”
“Ale jak inaczej, nie ma innego pro”
“No moje jest inne”


Okazało się, że kupił slima


To tak apropo placebo.

RyoHazuki

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 17-05-2006
  • Wiadomości: 2 873
  • Reputacja: 82
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1246 dnia: Dzisiaj o 15:17:36 »
Wczoraj odebrałem swojego Prosiaka, moje pierwsze wrażenia są mocno mieszane, zakrawające wręcz o rozczarowanie. Po krotce:

- pakowanie PS5 w wersji Pro to policzek dla konsumenta, karton, wytłoczka i akcesoria wraz z instrukcjami wrzucone luzem. Wszystko w środku lata, po otwarciu niesmak, który mogę opisać jednym słowem - PolyStation

- design konsoli jak na mój gust jest bardzo słaby i odbiegający od tego co mieliśmy w modelu bazowym, gdzie było widać, że przemyślana była każda krzywizna. Pro jak również Slim są brzydkie. To tak jak gdybyśmy porównywali Lamborghini do repliki Lamborghini, którym jeździ cygan z sąsiedztwa.

- kultura pracy stoi nieco niżej niż model bazowy. Pro jest mega ciche w stanie spoczynku, ale gdy włączamy grę, wentylator zaczyna pracować na wyższych obrotach. Moja premierowa PS5 zaczęła głośniej chodzić w swoim 4 roku eksploatacji, ale nie było to takie głośne jak tutaj. PRO to poziom hałasu na poziomie PS4 Slim, zanim odpali się rakieta. Wieczorem, ze słuchawkami na uszach konsolę słychać.

- gry działają lepiej. Alan Wake 2 ma świetny tryb 60fps, który z jakiegoś powodu wygląda mi lepiej, ostrzej niż tryb Quality. W tym przypadku mam jeszcze większy dylemat, czy wybrać płynną żyletę, czy może jednak ten RT, w bazowej wersji konsoli ten wybór był dla mnie oczywisty. Off The Grid, darmowy battle royale na UE5 śmiga tym razem bez zająknięcia, co myślę że dobrze wróży dla tytułów takich jak nowy Snake Eater czy Wiedźmin 4.

- boost gier PS4. Nie wiem co o tym sądzić. W ruchu mam wrażenie, że faktycznie wszystko jest bardziej ostre, MGSV wygląda jak żyleta 4K, z kolei gdy oglądam pojedyncze zrzuty, różnica jest znikoma. Ciężko określić, czy to faktycznie zauważalna zmiana, czy jednak placebo.
To mnie nawet rozbawiło. Jakby bazowy model był ładny.  :lol:

3DS Friend Code: 3926-8253-1279
http://backloggery.com/marcinczpl

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 806
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: PlayStation 5 - Temat Główny
« Odpowiedź #1247 dnia: Dzisiaj o 15:21:55 »
Jako, że swojego Prosiaka (nie)otrzymałem (ktoś w Euro dał ciała i konsola, która miał być na premierę dostarczona, nie została nawet nadana do dzisiejszego poranka) to się wypowiem ;).

- pakowanie PS5 w wersji Pro to policzek dla konsumenta, karton, wytłoczka i akcesoria wraz z instrukcjami wrzucone luzem. Wszystko w środku lata, po otwarciu niesmak, który mogę opisać jednym słowem - PolyStation

Może się mylę, ale chyba z PS5 było tak samo, PS4 miało bardzo podobnie? Sony nie przywiązuje do tego wagi. Xbox poszedł wzorem Apple i faktycznie to jest fajne, ale gdyby ktoś o tym nie wspomniał to sam bym nie pomyślał. To tylko pudełko, a piszę to jako osoba, która ma zawalone pół strychu pudełkami po kolekcjonerkach, figurkach i sprzęcie ;).

- design konsoli jak na mój gust jest bardzo słaby i odbiegający od tego co mieliśmy w modelu bazowym, gdzie było widać, że przemyślana była każda krzywizna. Pro jak również Slim są brzydkie. To tak jak gdybyśmy porównywali Lamborghini do repliki Lamborghini, którym jeździ cygan z sąsiedztwa.

Choć faktycznie premierowe PS5 ma ciekawszy design, to jednak Slim poszedł bardziej w użyteczność (wymienny napęd i chyba stabilniejsza obudowa od niego). Gdyby nie zawalili sprawy z panelami, to w ogóle było by uniwersalnie. Mi się wydaje, że jest ok, te pasy dodają konsoli uroku. Jak patrzę na puste panele Fata to wyda się teraz taki zwyczajny i nudny ;).

- kultura pracy stoi nieco niżej niż model bazowy. Pro jest mega ciche w stanie spoczynku, ale gdy włączamy grę, wentylator zaczyna pracować na wyższych obrotach. Moja premierowa PS5 zaczęła głośniej chodzić w swoim 4 roku eksploatacji, ale nie było to takie głośne jak tutaj. PRO to poziom hałasu na poziomie PS4 Slim, zanim odpali się rakieta. Wieczorem, ze słuchawkami na uszach konsolę słychać.

Ciekawe, może jest znowu loteria z wentylatorami, bo jak do tej pory widziałem właśnie pochwały dla kultury pracy. Tak czy inaczej, dobrze, że nie będzie jak z Pro, Sony jednak poszło w mniejszą technologię wytwarzania, wciąż duży system odprowadzania ciepła i ciekły metal. Nie przyoszczędzili na tym.

- gry działają lepiej. Alan Wake 2 ma świetny tryb 60fps, który z jakiegoś powodu wygląda mi lepiej, ostrzej niż tryb Quality. W tym przypadku mam jeszcze większy dylemat, czy wybrać płynną żyletę, czy może jednak ten RT, w bazowej wersji konsoli ten wybór był dla mnie oczywisty. Off The Grid, darmowy battle royale na UE5 śmiga tym razem bez zająknięcia, co myślę że dobrze wróży dla tytułów takich jak nowy Snake Eater czy Wiedźmin 4.

No właśnie, AW2 to taki interesujący przypadek, bo jednocześnie jest zaprzeczeniem (oczekiwanym) słów Cernego, że gracze w końcu dostaną dwa tryby w jednym (co teoretycznie znajduje potwierdzenie w trybie performance). Niektórzy twórcy będą jednak dawać dodatkowy tryb Quality w 30 fps'ach, a więc wciąż trzeba będzie wybierać :D. Z drugiej strony fajnie, że dodali RT (szkoda, że nie zrobili tego na zwykłym PS5), gra chyba staje się dzięki temu jednak nieco bardziej czysta. Mimo wszystko jednak AW2 na razie uznawany jest za słabszą implementację większej mocy Pro. Po części to chyba po prostu wina jakości obrazu, jaki gry Remedy wyświetlają.

- boost gier PS4. Nie wiem co o tym sądzić. W ruchu mam wrażenie, że faktycznie wszystko jest bardziej ostre, MGSV wygląda jak żyleta 4K, z kolei gdy oglądam pojedyncze zrzuty, różnica jest znikoma. Ciężko określić, czy to faktycznie zauważalna zmiana, czy jednak placebo.

Niestety ten boost niewiele daje, bo to filtr wyostrzający, który nie wszędzie oferuje podobne efekty. Taki Bloodborne jest nieco bardziej ostry, co przy braku patcha do 4K może trochę pomóc. Fajnie gdyby dało się wykorzystać PSSR systemowo, wtedy ostrość obrazu byłaby lepsza w części gier, ale to chyba byłoby trudne do wprowadzenia nawet dla M$ (w końcu ma to swój koszt ok 2 ms, a więc gry z zablokowanymi klatkami miałyby problem z wydajnością).