Autor Wątek: System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)  (Przeczytany 2697020 razy)

0 użytkowników i 63 Gości przegląda ten wątek.

rav04

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-01-2006
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2960 dnia: Lutego 12, 2008, 13:22:19 pm »
@s00s - nie przypominam sobie zwykłego kompa, który ma dwa procki po cztery rdzenie, osiem modułów po 4GB ram i cztery karty graficzne. Podaj mi nazwę płyty głównej, na której można coś takiego złożyć.

W ten sposób nawet najnowocześniejsze rozwiązanie można nazwać "zwykłym kompem".
Tak z ciekawości to płyta od Mac pro nie ma tylko 2 x pcie ? Niestety sklep apple na chwile obecną nie działa, więc sam nie sprawdzę.

###############################
Wikipedia podaje że ma 2 x PCIe 2.0 i 2 x PCIe 1.1
4 będzie dało się wsadzić z tym że 2 będą działać jako pcie x 4 (równowartość AGP) a dwie jako x16. Z tym że SLI i Crossfire pod MacOS nie działa. Dodatkowo 2 pcie x16 mają bezpośrednie niezależne połączenie do mostka północnego, zaś 2 kolejne pcie x4 mają niezależne połączenie do mostka południowego który łączy się z north bridge za pomocą jednego PCIe x4
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2008, 14:02:35 pm wysłana przez rav04 »

adriano

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 06-07-2007
  • Wiadomości: 6 441
  • Reputacja: 4
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2961 dnia: Lutego 12, 2008, 13:37:30 pm »
 Others Hardware, 09th Feb 2008


   DS           199,193
   WII     128,077
   PS3          64,432
   PSP          49,522
   PS2          45,906     
   X360         45,570

Software totals:

X360      336,023      przy 5,515,180 konsol na rynku
PS3       379,775       przy 4,013,456 konsol na rynku

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2962 dnia: Lutego 12, 2008, 15:05:58 pm »
wyobrażacie sobie gdyby w OS'ach podobnie jak w grach wybierało się przy instalacji poziom trudności obsługiwania tegoż?? :D

Tarniak

  • Gość
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2963 dnia: Lutego 12, 2008, 15:07:33 pm »
Heh, tak już jest kunie drogi. Na początku w niektórych linuksowych dystrybucjach wybierasz poziom trudności interfejsu :).

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2964 dnia: Lutego 12, 2008, 15:13:46 pm »
ale chodzi mi o systemy dla zwykłych zjadaczy chleba

klausa

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 15-08-2005
  • Wiadomości: 205
  • Reputacja: 0
  • Panczandragon FTW!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2965 dnia: Lutego 12, 2008, 15:16:03 pm »
@tarniak - już pisałem, ze odnośnie iPodów się zgadzam, ale nie można szerokiej oferty Apple pakować do jednego worka.

@klausa - akurat iPbone w obcowaniu jest bardzo przyjemny. Problem w tym, że już w momencie debiutu był mocno przestarzały. Słaby aparat, brak możliwości kręcenia filmów, brak kamery do video rozmów i co najgorsze - brak HSDPA czy chociaż UMTS. A to wszystko w telefonie za dwa koła.
Proszę Cię, nie załamuj mnie. Uważasz że target iPhona to ludzie których mogłby zniechęcić brak możliwości kręcenia filmów czy słaby aparat?
Kamera do videocalli to też bardzo rzadko używany bajer, bo jest po prostu niepraktyczna.
Okej, co do 3G, się zgodzę, to jest w tym telefonie naprawdę ch***. Inna sprawa, że w stanach to aż tak nie doskwiera, oni tam mają o wiele bardziej rozbudowaną infrastrukturę hot-spotów...
A tak w ogóle, to ten telefon kosztuje trochę powyżej tysiaka, a nie 2. Nawet w .de to jest niecałe 1600...
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2008, 16:04:57 pm wysłana przez klausa »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2966 dnia: Lutego 12, 2008, 16:46:32 pm »
W takim razie jaki jest target iPhone? Fanboje marki, gadżeciarze i szpanerzy - jak sugerował tarniak odnośnie produktów Apple? Tu nie chodzi o to, czy dobry aparat i kamera są w telefonie potrzebne. Poprostu produkt tej klasy powinien je mieć. Myśląca część ludzi raczej nie ma w zwyczaju płacić więcej za mniej.

Druga sprawa - gdzie mogę dostać iPhone za trochę powyżej tysiaka? Muszę przyznać, ze za taką cenę sam bym go kupił. W de to chyba jest, ale z dwuletnią umową w t-mobile - równie dobrze mógłbym napisać, że N95 można wyrwać za złotówkę.

@tarniak - no skoro OS może być zbyt prosty, to niech Ci będzie  8)

klausa

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 15-08-2005
  • Wiadomości: 205
  • Reputacja: 0
  • Panczandragon FTW!
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2967 dnia: Lutego 12, 2008, 20:08:00 pm »
Iras: W stanach? Przesyłka to jakieś $20, a tam przy kupnie nie trzeba podpisywać umowy, zdjęcie simlocka, jailbreak, i aktywacja, to jeden program...

Opublikowane: Luty 12, 2008, 19:54:25
A tak na marginesie, to .us jest jedynym krajem w którym można kupić iPhone'a bez podpisywania umowy (okej, we francji też można ale to kosztuje 200euro+kolejne 100 za legalnego simlocka ;F)
Opublikowane: Luty 12, 2008, 19:55:39
o_O widzę że hamburgery zwietrzyły interes, najtańsze iphony na ebay'u to $500...
Inna sprawa, że nawet wtedy, to taniej niż w polsce o 250zł...
Jeżeli masz jakąś rodzinę, znajomych, whatever w stanach, to jesteś załatwiony - 1000zł za taki sprzęt to naprawdę niedużo.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2968 dnia: Lutego 12, 2008, 21:05:31 pm »
Gdybym miał cioteczke w stanach, dużo sprzętu bym do tej pory sprowadził. Niestety - nie mam.

Wiadomo, można się dogadywać ze sprzedawcą, żeby opisał jako gift i zaniżył wartość, ale wtedy niech coś się stanie z paczką... Miałem zakombinować z macbookiem - zrezygnowałem. Akurat iPhone jest mniejszy to i ryzyko mniejsze, więc jakbym miał luźnego patyka, mógłbym pomyśleć.

Wolałbym, żeby go wprowadzili w Polsce oficjalnie, ale znając życie, wcześniej pojawi się w kilku krajach trzeciego świata, a jak już wyląduje u nas, to cena i tak będzie najwyższa w Europie  :???:

rav04

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-01-2006
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2969 dnia: Lutego 13, 2008, 05:43:09 am »
@s00s - nie przypominam sobie zwykłego kompa, który ma dwa procki po cztery rdzenie, osiem modułów po 4GB ram i cztery karty graficzne. Podaj mi nazwę płyty głównej, na której można coś takiego złożyć.
Taka http://www.newegg.com/product/product.aspx?item=N82E16813182130 , ma "tylko" 2 x PCIe x16, ale za to obsługę 64GB RAM. Jak już koniecznie chcesz 4 x PCIe x16(z czego 2 PCIe x4) to tylko pod AMD i też włożysz 2 quady. Jest też płyta pod 4 quady AMD(16CPU) + 4 PCIe + 64GB ale cena zabija ($1600+). Poskładałem "takiego" mac'a i wyszło mi $1947 zamiast $2700 z tym, że cpu jest wolniejszy o 140MHz i pamięć 667 zamiast 800 MHZ (choć na ebay znalazłem 2GB 800MHz FB-DIMM za $199)

Gość Anonimowy

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 31-03-2006
  • Wiadomości: 2 626
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2970 dnia: Lutego 13, 2008, 06:46:47 am »
http://techreport.com/articles.x/14052
Cytuj
Intel's Skulltrail dual-socket enthusiast platform
Two sockets, eight cores, four PCIe slots



Ale w tym momencie z gier tylko Lost Planet potrafi coś z 8 rdzeniami zrobić.
Tak tylko do pracy.
Ale jak ktoś ma kasy jak lodu...
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2008, 06:50:09 am wysłana przez Gość Anonimowy »
"Na forum nie ma żadnych ludzi, tylko porno boty z podciągniętym AI."
(by tarniak, all rights and lefts reserved)
---
Lies. Deceit. Cake.
---

13 Porównanie Gier (X360 vs PS3)
http://www.gameonly.pl/forum/index.php?topic=2178.msg349879#msg349879

rav04

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-01-2006
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2971 dnia: Lutego 13, 2008, 07:28:53 am »
 :shock:
Piękne to  :shock:
Wygląda tak desktopowo, a nie jak wyciągnięta z servera tak jak jest w MAC'u, albo te co ja dałem

############################
Choć jeśli miałbym coś dla siebie brać to albo z supermicro/TYAN na ddr 2 albo z normalnych ddr 3 + projektor 1080 i PS3 (wtedy będę mógł powiedzieć że miałem wszystkie konsole :) )
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2008, 07:50:37 am wysłana przez rav04 »

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2972 dnia: Lutego 13, 2008, 10:06:14 am »
no proszę. Iras już mnie prawie przekonał, a tu się okazuje, że macbook Pro to jednak ZWYKŁY komp.
lol

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2973 dnia: Lutego 13, 2008, 10:53:31 am »
Nie ma to jak do takiego zestawu zamontowac chlodzenie powietrzem.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2974 dnia: Lutego 13, 2008, 12:08:57 pm »
no proszę. Iras już mnie prawie przekonał, a tu się okazuje, że macbook Pro to jednak ZWYKŁY komp.
lol

To chyba normalne, że Apple rozwiązań z kosmosu nie stosuje i że taka technologia istnieje. Staniesz na głowie, wydasz kupę kasy i złożysz coś zbliżonego do maca pro, ale co z tego, skoro OS X i tak nie zainstalujesz? Swoją drogą procki i płyty z górnej półki nazywać zwykłymi?  :eek:

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2975 dnia: Lutego 13, 2008, 12:12:46 pm »
A co jest w nich niezwykłego prócz ceny?

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2976 dnia: Lutego 13, 2008, 12:16:07 pm »
Z takim podejściem Ferrari staje się zwykłym samochodem.

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2977 dnia: Lutego 13, 2008, 12:19:18 pm »
Dla mnie Ferrari to zwykły samochód (sportowy) który dużo kosztuje  :lol:

s00s

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 04-11-2007
  • Wiadomości: 10 368
  • Reputacja: 155
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2978 dnia: Lutego 13, 2008, 12:25:45 pm »
no proszę. Iras już mnie prawie przekonał, a tu się okazuje, że macbook Pro to jednak ZWYKŁY komp.
lol

To chyba normalne, że Apple rozwiązań z kosmosu nie stosuje i że taka technologia istnieje. Staniesz na głowie, wydasz kupę kasy i złożysz coś zbliżonego do maca pro, ale co z tego, skoro OS X i tak nie zainstalujesz? Swoją drogą procki i płyty z górnej półki nazywać zwykłymi?  :eek:

jeszcze za czasów PowerPC można było powiedzieć, że apple stosuje technologię z kosmosu (w porównaniu do ówczesnych rozwiązań intela). co do systemu OS X to nie wiem czym się tam podniecać. 

rav04

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-01-2006
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2979 dnia: Lutego 13, 2008, 12:28:25 pm »
no proszę. Iras już mnie prawie przekonał, a tu się okazuje, że macbook Pro to jednak ZWYKŁY komp.
lol

To chyba normalne, że Apple rozwiązań z kosmosu nie stosuje i że taka technologia istnieje. Staniesz na głowie, wydasz kupę kasy i złożysz coś zbliżonego do maca pro, ale co z tego, skoro OS X i tak nie zainstalujesz? Swoją drogą procki i płyty z górnej półki nazywać zwykłymi?  :eek:
Złożysz coś podobnego, zapłacisz za to od $500 do $1000 taniej i MAC OS też zainstalujesz. MacOS chyba uruchomisz na prawie każdym nowym kompie. Znasz Asus eeePC ?  Na tym też działa http://youtube.com/watch?v=3pMqvshx5JY
Ten Intel Xeon z górnej półki który siedzi w Mac PRO  jest mniej wydajny od rocznego Q6600 (o ile się nie mylę)
##########################################EDIT
@s00S
Zgadzam się. PPC to było kiedyś czymś niespotykanym
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2008, 12:30:01 pm wysłana przez rav04 »

Iras

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 25-04-2006
  • Wiadomości: 26 797
  • Reputacja: 204
  • Mój awatar śmieje się z Ciebie.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2980 dnia: Lutego 13, 2008, 12:57:04 pm »
Mhm, zainstalujesz. Przy okazji złamiesz umowę licencyjną i będziesz pracował na systemie niezoptymalizowanym pod swój hardware.

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2981 dnia: Lutego 13, 2008, 13:02:11 pm »
dla mnie Mac rządzi dizajnem - nie ma to jak miec całego kompa wpakowanego w monitor

rav04

  • Budowniczy socjalizmu
  • *****
  • Rejestracja: 27-01-2006
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2982 dnia: Lutego 13, 2008, 13:31:22 pm »
Niezoptymalizowany ? I tu intel xeon i tu, i tu ati HD 2600 XT  :lol: i tu, i tu FB-DIMM DDR2 i tu, i tu 320GB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s i tu. Chyba jedyny problem będzie z myszką  :lol:. No nic, będziesz musiał mieć apple brand mouse  :lol: , no i klawiatura; Na PC-towej nie Mac-loga  :shock:  :lol:
Moim zdaniem PieC pełną gębą. Chciałbym tylko zobaczyć motherboard z bliska, bo ze zdjęć nie jestem w stanie nic powiedzieć; Choć swoją drogą styl ma jak supermicro, ale bez dokładnych oględzin nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć.

Ta licencja to chyba jedyny dobry pomysł żeby kupić Mac PRO, choć jak to ktoś napisał
Cytuj
BY  JAYEFF  AT 01/24/08 10:49 PM

@ PDOK - I wouldn't go as far as saying this is 'illegal as hell', because the OSX license only requires that it be installed in "Apple Branded Hardware". If you look at Adam's picture, you'll see a big Apple sticker on the front, theoretically fulfilling the licensing requirement.
Śmieszny argument ale na System Wars każdy jest dobry  :lol:

@kun
To z całą pewnością
#########################EDIT
@kun
Właśnie byłem w salonie apple. Bawiłem sie macbook air, sprzęt jak to ująłeś "rządzi dizajnem". Aż dziw człowieka bierze jak oni tam dysk twardy zmieścili. Choć moim zdaniem trochę za duży jak do takiej grubości. Traci trochę na mobilności przez taki rozmiar. No chyba że zawodowo jesteś web developerem lub grafikiem/CAD'owcem lub potrzebujesz duży ekran.
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2008, 20:51:28 pm wysłana przez rav04 »

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2983 dnia: Lutego 13, 2008, 21:48:24 pm »

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2984 dnia: Lutego 13, 2008, 22:01:14 pm »
Zgadzam się z autorem. Na czym bowiem niby ma polegać ten sojusz?
Czym w ogóle jest program "Games for Windows"? To, jak napisał autor, jedna wielka ściema; jedyne, co ja zauważyłem w GfW to fakt, że gry wykorzystują pada od X360 (i mają wówczas ikonki na tym padzie). I to wszystko. Ani gry nie są jakoś lepiej sprawdzane pod względem jakości (ciągle wysypujący się GoW FTW) ani nic.

I, tak jak napisał autor, jedną z głównych przyczyn, zabijających rynek gier na PC, są ciągle rosnące wymagania sprzętowe. Czemu Crysis tak słabo się sprzedał (pomimo, iż był od dawna kreowany na hit), bo wiele osób zrezygnowało z gry, w której muszą wybierać: albo aktualizuję kompa, albo gram na low-medium detalach. I w czym w takim razie ma tej "sojusz" pomóc, skoro nVidia, AMD i Intel właśnie nakręcają tą machinę rosnących wymagań sprzętowych; wiele gier, które mają kosmiczne wymagania sprzetowe, spokojnie mogłoby ruszyć na słabszym sprzęcie - developerzy musieliby jednak włożyć w te gry dużo więcej pracy optymalizując ich kod; czemu Assasins' Creed na konsolach zadowala się 512mb RAM, zaś na PC wymaga 4gb? czemu RE4 czy DMC3 na PC, pomimo, iż wyglądają jak wyglądają, potrafią przyciąc na sprzęcie, na którym chodzą dużo bardziej zaawansowane (graficznie, fizycznie) gry? Producenci po prostu wychodzą z założenia, że jeżeli gracz może sobie dokupić lepsza kartę graficzną, szybszy procek bądź więcej RAM - to po co optymalizować?
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2008, 22:02:51 pm wysłana przez Mr_Zombie »
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2985 dnia: Lutego 13, 2008, 22:09:19 pm »
konsole kocham (nawet mimo ich sPeCetowienia) właśnie za to, że nie ma na nich tej chorej opcji dostosowywania gry do możliwości sprzętu

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2986 dnia: Lutego 13, 2008, 22:14:47 pm »
Na konsolach to już sam producent dostosowywuje gry do możliwości sprzętu.
Na PC gracze dostosowywują sprzęt do wymagań gier ;D
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

Wojtq

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 01-09-2006
  • Wiadomości: 4 855
  • Reputacja: 42
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2987 dnia: Lutego 13, 2008, 23:12:08 pm »
Jedno mnie interesuje. Rozumiem, że wymagania gier na PC są większe niż "stawiane" im przez konsole, otwarta struktura komputerów robi swoje, ale pewnej rzeczy nie jestem w stanie pojąć - dlaczego wymagania gier w obrębie jednej konsolowej generacji wciąż rosną, jeżeli potrafią być pociągnięte na jednej i tej samej konsoli ? Dla porównania niech będzie Gears of War i Assassin's Creed ze swoimi kosmicznymi wymogami. Przecież obydwa te tytuły działają idealnie na XO, i obydwa wyciskają z niego siódme poty pod względem graficznym, a w tym samym momencie żeby komfortowo pograć w AC na PC będzie trzeba mocniejszego kompa, niż w przypadku GoW.
PSN ID: WojtqGO

Mr_Zombie

  • Global Moderator
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 05-11-2005
  • Wiadomości: 5 999
  • Reputacja: 15
  • Press a button and something awesome happens...
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2988 dnia: Lutego 13, 2008, 23:47:31 pm »
Optymalizacja kodu - to wszystko. Jak już pisałem, żeby zoptymalizować kod potrzeba dużo czasu i wysiłku, a co za tym idzie, koszty produkcji rosną. Dlatego łatwiej jest producentom zostawić w kodzie śmieci (ostatnio ludzie ze sceny RE4 zabrali się za dekompilację gry i w kodzie jest masa pozostałości po kodzie z wersji PS2 oraz odwołań do plików, które nie istnieją) i po prostu rzucić większymi wymaganiami sprzętowymi. Na konsolach nie mogą sobie na to pozwolić, bo to zamknięta architektura, której nie da się rozbudować - dlatego muszą tak przygotować grę, żeby w miarę porządnie chodziła dokładnie na tym sprzęcie.
Always code as if the person who will maintain your code
is a maniac serial killer that knows where you live.

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2989 dnia: Lutego 13, 2008, 23:49:59 pm »
Nalezy jednak zwrocic uwage na mnogosc konfiguracji sprzetowej w przypadku PC. To znaczaco utrudnia prace programistom.
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

kun

  • chujek
  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-11-2003
  • Wiadomości: 6 880
  • Reputacja: 80
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2990 dnia: Lutego 13, 2008, 23:55:25 pm »
Spoko, niedługo konsole skomputerowieją do końca, a pecety się ukonsolowią i nie będzie ani tych, ani tych.
Nic nie będzie!

aphelion

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 24-09-2006
  • Wiadomości: 4 977
  • Reputacja: 25
  • PSN ID: aph
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2991 dnia: Lutego 14, 2008, 00:12:21 am »
Czyli to bedzie oznaczalo jedno - Konon odniesie sukces !
Thou know'st 'tis common: all that lives must die, Passing through nature to eternity.

Buzu

  • Człowiek dobrej roboty
  • *****
  • Rejestracja: 02-10-2007
  • Wiadomości: 752
  • Reputacja: 0
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2992 dnia: Lutego 14, 2008, 00:38:18 am »
Konsole coraz bardziej przypominaja PC. Wii wyznacza nowe kierunki, M$ i Sony z czasem beda coraz bardziej nasladowac Nintendo. PC bedzie ostoja normalnosci i hardcore'owych gier dla prawdziwych graczy. Akurat Girsy takich strasznych wymagan nie maja jak assassin's. Wszystko zalezy od optymalizacji. Dziala to tez w druga strone. Taki Prey czy Quake 4 na Xboxie jest marna namiastka tego czym jest na PC  (slabszym znacznie od Xboxa). Zreszta z czasem bedziemy widziec coraz wiecej "sprytnych" sztuczek programistow aby ich gra jeszcze jakos w miare chodzila na konsolach. Nizsza rozdzielczosc niz 720p, coraz bardziej widoczny aliasing, slabsze tekstury w zamian za lepsze shadery, kilka wiecej bajerow, fajniejszy dym czy deszcz itp. Cos za cos. Moc konsol nie jest nieograniczona i nawet magiczne PS3 z rownie czarujacym cellem beda szybko niewystarczajace. Wystraczy popatrzec na Crysis. To naprawde next genowa gra pod kazdym wzgledem. Watpie aby taka gra mogla wygladac (ok procesor pozwoli na to aby AI bylo dobre, aby fizyka byla rownie zaawansowana) w taki sposob jak na PC - chociaz nawet na PC nie mozna jej wymaksowac do konca. Powoli zaczyna sie nowa generacja gier, ktore dla wspolczesnych konsol beda juz troche za dobre. Alan Wake, Crysis, Far Cry 2 - wydaje mi sie, ze te gry najlepiej by zrobily gdyby wyszly za poltora roku na nastepce Xboxa 360. Wtedy bedzie sprzet co sobie  z nimi poradzi, uciagnie je w full hd i nie bedzie ich ograniczal. Co prawda nie sa to gry, ktore byly by calkowicie nieosiagalne dla tych konsol, bo napewno kazda z ww spokojnie calkiem fajnie poszla by na current genach, ale napewno nie pokaza tego czym mialy byc i nie rozwina skrzydel. HD era w konsolach jest blogoslawienstwem i przeklenstwem. W czasach PS2 gry chodzily w 480i czasami w 480p (Wiem byly wyjatki) i nie szlo ich porownywac do gier z PC. Teraz nie sposob nie porownywac gier z konsol do gier z PCtow. Raz, ze hardware w konsolach sie starzeje a dwa, ze musi teraz ucignac te gry w PCtowych rozdzielczosciach, szybciej brakuje mocy niz poprzedniej generacji kiedy "wysoka rozdzielczosc sprawia, ze gry wygladaja tak PCtowo, a na konsolach jest taka specyficzna grafika ktora mi bardziej pasuje";)

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2993 dnia: Lutego 14, 2008, 08:33:57 am »
MarcePan ma 100% warnów na PE  :lol: :cool: :twisted:

xD

VaaKo

  • Sekretarz wojewódzki
  • *****
  • Rejestracja: 05-07-2007
  • Wiadomości: 1 583
  • Reputacja: 44
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2994 dnia: Lutego 14, 2008, 08:45:56 am »
I co to ma wspólnego z tematem :/

Soul

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 28-04-2007
  • Wiadomości: 3 496
  • Reputacja: 16
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2995 dnia: Lutego 14, 2008, 08:52:23 am »
Nic nie chciało mi się po raz nety pisać że ps3 ssie, chcesz to mogę z edytować  :lol: jak tak bardzo Ci to przeszkadza. .

BoBaN

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 09-12-2006
  • Wiadomości: 26 004
  • Reputacja: 309
  • Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć dieslem.
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2996 dnia: Lutego 14, 2008, 09:22:55 am »
MarcePan ma 100% warnów na PE  :lol: :cool: :twisted:

xD

Żal! Przykry jesteś. 

BTW. Czekam na odpowiedź od moda za co ten warn gdyż podałem po prostu listę gier na 2008 dla PS3 po czym paru użytkowników zgodziło się ze mną że jest ciekawa i nagle warna zbieram. Zobaczymy co mi odpisze.

PS. Zobaczcie co napisał Soul na aukcji gdzie wystawił PS3:

http://allegro.pl/item312257031_ps3_60_gb_stan_idealny_gra.html

I on śmie twierdzić że nie jest fanboy'em. LOL!
« Ostatnia zmiana: Lutego 14, 2008, 09:36:48 am wysłana przez MarcePan »

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2997 dnia: Lutego 14, 2008, 10:11:46 am »
Cytuj
...
Według badań VGChartz najlepiej sprzedającą się konsolą na amerykańskim rynku w okresie między 2-9 lutego było Nintendo Wii. Konsolę wielkiego N wybrało ponad 200 tysięcy nabywców. Drugie miejsce należało do przenośnego DS’a, które sprzedało się w ilości 160 tysięcy egzemplarzy Na trzeciej lokacie dzielnie walczy Xbox 360, który znalazł około 90 tysięcy nowych użytkowników. Nieźle radziła sobie także Playstation Portable od Sony. Najlepiej sprzedającą się grą ubiegłego tygodnia na amerykańskim rynku był debiutujący Devil May Cry 4 na Xboksa 360 oraz nieśmiertelne Wii Sports . Demony płakały także na Playstation 3 podczas 20 minutowej instalacji aż 168.5 tysiąca osób poszło zrobić sobie kanapkę.


Oto pełne zestawienie wyników sprzedaży na amerykańskim rynku za okres 2-9 lutego według VGChartz.

Konsole:
Wii: 216,157 (tysięcy sztuk)
NDS: 160,178
360: 92,257
PSP: 64,532
PS3: 63,383
PS2: 53,383
Gry:
1 Devil May Cry 4 (X360) 265,693 (tysięcy sztuk)
2 Wii Sports (Wii) 216,157
3 Devil May Cry 4 (PS3) 168,567
4 Wii Play (Wii) 110,512
5 Super Mario Galaxy (Wii) 89,145
6 Guitar Hero III: Legends of Rock (PS2) 71,050
7 Turok (X360) 66,137
8 Guitar Hero III: Legends of Rock (Wii) 65,942
9 Call of Duty 4: Modern Warfare (X360) 63,607
10 Link's Crossbow Training (Wii) 57,682

zrodlo: valhalla.pl

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2998 dnia: Lutego 14, 2008, 10:28:41 am »
http://www.gameonly.pl/newsy/13621

Cytuj
PlayStation 3 znalazło jeden milion nabywców w Zjednoczonym Królestwie. Jak pamiętamy premiera konsoli miała miejsce 23 marca 2007 co pozwala nam obliczyć, iż potrzeba było ok. 46 tygodni na takowy sukces. Dla porównania starsza siostra PS3 musiała czekać o 4 tygodnie dłużej, aby osiągnąć taki wynik. Xbox 360 pracował na tę liczbę jeszcze dłużej bo 60 tygodni.

LoNdEk

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 23-10-2007
  • Wiadomości: 6 670
  • Reputacja: 15
System Wars (PS3/X0/WII/PC/Inne...)
« Odpowiedź #2999 dnia: Lutego 14, 2008, 10:39:20 am »
http://www.gameonly.pl/newsy/13621

Cytuj
PlayStation 3 znalazło jeden milion nabywców w Zjednoczonym Królestwie. Jak pamiętamy premiera konsoli miała miejsce 23 marca 2007 co pozwala nam obliczyć, iż potrzeba było ok. 46 tygodni na takowy sukces. Dla porównania starsza siostra PS3 musiała czekać o 4 tygodnie dłużej, aby osiągnąć taki wynik. Xbox 360 pracował na tę liczbę jeszcze dłużej bo 60 tygodni.

Cytuj

Wyniki Microsoftu i Sony są jednak niczym przy 38 tygodniach, jakie wystarczyły Wii na przekroczenie pułapu miliona na Wyspach.

http://www.gameonly.pl/newsy/13621


@Piter_neo

nie wiem czy ma sens cytowanie newsow ze strony glownej:D:D:D
Opublikowane: Luty 14, 2008, 10:36:37
BTW.
Moj manager np. kupil PS3, ale nie ma zadnej gry na nia, powod jest prosty, kupil sobie odtwarzacz BD, a nie konsole:D