Gry z serii Commandos, choć przez wielu uważne za wybitne, to zdążyły się już w pamięci wielu graczy zatracić. Głównie przez ich ekskluzywność dla platformy PC, ale także spore problemy z uruchomieniem tychże na nowoczesnych komputerach. Właściciel marki — Kalypso Media niedawno zapowiedział, iż powstanie remaster drugiej części cyklu, a teraz firma zdecydowała o stworzeniu sequela.

Produkcją zajmie się nowo utworzone w tym celu i nienazwane jeszcze studio deweloperskie, na którego czele stanie Jürgen Reußwig znany między innymi z pracy nad kilkoma pierwszymi odsłonami pecetowej serii Anno. Mężczyna zapewnił, iż omawiany produkt nie będzie wydmuszką, a pełnoprawnym i co najważniejsze — godnym serii tytułem. Wiadomo już, że jego produkcja nie będzie to łatwym zadaniem, gdyż chociażby Commandos 2, może w serwisie Metacritic pochwalić się imponującą średnią z ocen na poziomie 87/100 punktów. Jakby tego było mało procesowi deweloperskiemu nowej odsłony gry będą bacznie przyglądać się fani serii, a każdy odchył od korzeni marki może spotkać się z ich atakiem.

Świeżo upieczony prezes firmy podzielił się również kilkoma szczegółami na temat nowej gry:

Osobiście nie mógłbym być bardziej dumny, pracując nad prawdziwą ikoną gier strategicznych i liczę, że dołącza do nas zarówno nowi, jak i doświadczeni deweloperzy, którzy podzielają naszą pasję dla całej serii Commandos

Gra w przeciwieństwie do poprzednich odsłon cyklu oprócz tradycyjnego dla marki PC trafi również na konsole. Data premiery nie jest jeszcze znana, choć jeśli wierzyć zapewnieniom Jürgena, to projekt może być całkiem spory i zobaczymy go już najprawdpodobniej na nowej generacji konsol.

Gracze, którzy nie mieli dotąd styczności z serią, będą mogli już 20 stycznia zagrać na PC w zremasterowaną, drugą część cyklu pt. Commandos 2: HD Remaster. Na przyszły rok zaplanowano również port na konsole obecnej generacji z Nintendo Switch włącznie.