News

Everspace 2 z trudem odnosi sukces na Kickstarterze. Deweloperzy uzyskują jedynie 500 tys. euro

Tytuł ostatecznie sfinansowano, ale z zapasem jedynie 50 tysięcy euro.

Deweloperzy z Rockfish Games mają powody do świętowania, sequel ich poprzedniej gry w postaci Everspace 2 odniósł właśnie sukces na Kickstarterze. Po całkiem ciepło przyjętym Everspace, jaki dzięki tej samej platformie crowdfundingowej zadebiutował w 2018 na Steam, a później na konsolach zdecydowali się oni na dokładnie ten sam model finansowania obecnego projektu. Barierę pieniężną dla powstania gry ustalono na 450 tys. euro i choć zbiórka zakończyła się właśnie sukcesem, to mało brakowało, żeby tytuł nie został w ogóle sfinansowany, gdyż jeszcze 48 godzin przed końcem akcji licznik wciąż wskazywał około 5% mniejszą niż podstawowy cel zbiórki.

Koniec końców dzięki mobilizacji fanów udało się zebrać około 500 tys. €, dzięki czemu osiągnięto także dodatkowy cel zobowiązujący twórców do implementacji kosmicznych szczelin, jakie przetestują umiejętności najlepszych z graczy, oferując specjalne nagrody. Wynik ten jest jedynie o 80 tysięcy euro większy od sum wpłat na poprzednią grę tj. Everspace, co pokazuje, iż przez okres półtora roku od premiery poprzedniczki deweloperom nie udało się uzyskać wielu nowych fanów.

Wpływ na to może mieć wysoki poziom trudności i dość hardkorowa formuła gry, w której rozgrywka kręci się wokół umierania i tracenia wszystkich przedmiotów przy jednoczesnym mozolnym rozwijaniu statków kosmicznych, co zapewnia bonusy podczas kolejnych prób ukończenia gry. Bez echa nie przeszły również wypowiedzi niemieckich deweloperów ostro krytykujące Epic Games Store i sposób, w jaki ich zdaniem wypacza on rynek gier Indie, co niektórym klientom mogło się spodobać, a innym wręcz przeciwnie.

Gracze, którzy zdecydowali się wesprzeć zbiórkę, abstrahując od różnorakich bonusów, jakie zależą od wpłaconej kwoty, mają otrzymać grywalne demo tytułu jeszcze w tym roku. Produkcja ma później, we wrześniu 2020 roku zadebiutować w formie Early Access na Steam, a następnie w 2021 roku w wersji finalnej pojawi się na PC. Edycja na konsole (prawdopodobnie obecnej i przyszłej generacji) ma zadebiutować sześć miesięcy po tym terminie.


Platformy:
Czas czytania: 2 minut, 49 sekund
Niedawno pisaliśmy też o...

Diablo IV otrzyma cross-play? Twórcy nie wykluczają takiego rozwiązania

arrow-right
arrow-right

SingStar przestaje śpiewać online - Sony postanawia wyłączyć serwery.

Komentarze
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: