News

Phil Spencer: Sony i Nintendo to nie konkurencja dla Microsoftu

Szef marki Xbox widzi swoją firmę raczej jako konkurenta Google czy Amazon.

To, że Microsoftowi wraz ze swoją konsolą Xbox One nie wiedzie się w ostatnich latach najlepiej wiedzą wszyscy. Tym bardziej zadziwi niektórych wypowiedź Phila Spencera, jakiej udzielił na łamach serwisu Protocol . Szef marki Xbox, odpowiadając na pytanie redaktora, stwierdził tam bowiem, iż jego zdaniem Microsoft to konkurencja bardziej dla Google czy Amazona niż Sony lub Nintendo.

Kiedy mówisz o Nintendo czy Sony, mamy do nich mnóstwo szacunku, ale jako naszych głównych konkurentów widzimy raczej Amazon i Google. Nie wyrażamy w ten sposób pogardy do Nintendo czy Sony, ale skupione na tradycyjnym modelu rozgrywki firmy nie są na właściwej pozycji (na rynku — przyp.red.). Myślę, że mogłyby one spróbować stworzyć coś na wzór Azure (platforma chmurowa — przyp.red.), ale my zainwestowaliśmy w chmurę całe dziesiątki miliardów dolarów przez ostatnie lata.

Niektórzy takie słowa mężczyzny mogliby potraktować nawet jako próbę przyznania się do porażki, lecz wystarczy spojrzeć na pełną wypowiedź, by odnieść nieco inne wrażenie. Widać wyraźnie, iż Phil stara się nieco przypudrować w wywiadzie szeroko reklamowaną przez firmę technologię streamingu gier na dowolne urządzenie — xCloud. Microsoft od wielu miesięcy stara się przekonać graczy, że granie w chmurze to przyszłość, a tradycyjne konsole są na straconej pozycji.

Sam xCloud wciąż znajduje się w fazie beta, lecz opinie graczy na temat usługi już są bardzo pozytywne. Opóźnienie sterowania ma być w przypadku potężnego łącza klienta akceptowalne, a sama aplikacja przejrzysta i łatwa w obsłudze. Obecnie testerzy mogą korzystać z ilkudziesięciu gier, lecz docelowo xCloud ma zostać połączony z inną usługą Microsoft — popularnym abonamentem GamePass, dzięki czemu pula dostępnych produkcji poszerzy się o całe setki tytułów. Niestety wciąż nie wiadomo czy usługa będzie dostępna w Polsce.

Nie jest także wykluczone, że poprzez taką wypowiedź Spencer chce niejako upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Jednocześnie przygotować fanów marki Xbox na nieco mniejsze zainteresowanie Microsoftu tradycyjnym sprzętem do grania, a także spopularyzować usługę streamingową, co pozwoliłoby także uniknąć bolesnych dla firmy porównań sprzedaży konsoli czy gier z konkurencją. W ten sposób firma nawiązałaby również walkę z konkurencją w innym sektorze rynku tj. usługach chmurowych, gdzie Amerykanie czują się znacznie pewniej aniżeli na rynku konsolowym.

To, na którą wizję ostatecznie postawią włodarze Microsoft, będzie jasne kilka miesięcy po premierze konsoli nowej generacji Xbox Series X, jaka zadebiutuje pod koniec roku, wraz z konkurencyjnym PlayStation 5.

Platformy:
Czas czytania: 3 minut, 12 sekund
Niedawno pisaliśmy też o...

Ojciec marki Gears of War opuszcza The Coalition. Microsoft uspokaja fanów

arrow-right
arrow-right

9 tysięcy zarzutów za sprzedawanie kont z grami na Allegro

Komentarze
...
185.68.***.*** • #1
skalariX
1512 dni temu

Co miesiąc inne zdanie. Rany, jak ten człowiek błądzi ...

odpowiedz
...
31.182.***.*** • #2
GoDlike
1512 dni temu

Obawiam się że rozkazy przychodzą z góry.

odpowiedz
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: