Unreal Engine 5 ostrzy kły, Sony rzuca kasą w technologię
Epic w ostatnich tygodniach jest wyjątkowo często na ustach wszystkich - a z okazji premiery UE5 rzuca trailerem z podsumowaniem możliwości.
W ostatnich dniach mieliśmy aż dwa duże ogłoszenia gier które skorzystają z Unreal Engine 5 - były to Wiedźmin 4, Kingdom Hearts IV i... czwarty po restarcie Tomb Raider (zbieżność czwórek).
Kolejny Tomb Raider w drodze
Nie wiadomo jeszcze czy pozostaniemy przy młodszej Larze, czy może przy starszej, ale znamy już silnik na którym powstaje gra.
Dzisiaj firma postanowiła pokazać nam serię fragmentów tech-demek, aby pokazać na co stać silnik, warto jednak podejść do niego z pewną rezerwą. Po pierwsze, nagrania pochodzą zapewne z najlepszych dostępnych PCtów i warto pamiętać, że obecnie najlepsze karty graficzne kosztują więcej niż PlayStation 5 i Xbox Series X razem wzięte. Ba, przez możliwość wykorzystania kart do kopania kryptowalut, mimo podobnej mocy sama karta potrafi być droższa od wspomnianych konsol, a co dopiero reszta sprzętu. Oczywiście to też nie tak, że konsole w ogóle nie są w stanie wygenerować takiego obrazu - są, bo jeśli przyjrzeć się tym tech demom widać, że często są bardzo dobrze wykadrowane na małą przestrzeń. Jak chociażby ta:
Nie trzeba być specjalistą, żeby wiedzieć, że ta scenka składa się z raptem 3 modeli 3D i mimo ich naprawdę wysokiej szczegółowości, w innych scenach jedna postać potrafi mieć więcej wielokątów - więc jest szansa, że taka scenka wyglądałaby niewiele gorzej nawet... na Switchu.
Unreal Engine 5 od kilku dni jest już oficjalnie dostępny dla wszystkich i z tej okazji firma wypuściła też dodatkowe materiały do pobrania - wśród nich znalazła się edytowalna wersja dema z Matrixem, dzięki czemu możemy porównać jej działanie między konsolami i dobrym PC.
Warto też dodać, że w ostatnich dniach Sony zainwestowało w Epic aż miliard dolarów, przez co niektórzy zaczęli już sądzić, że firma zostanie wkrótce wykupiona, albo chociaż gry Japończyków nie trafią już więcej na Steam - prawdopodobnie chodzi jednak właśnie w inwestycję dotyczącą rozwoju Unreal 5 i poprawiania jego wydajności pod PlayStation 5, tak, aby dowolne firmy które wybiorą ten engine, otrzymały zoptymalizowany silnik na którego wydajność nie będą narzekać. Ot, przysługa dla nas wszystkich - Epic dostał kasę na rozwój, Sony pilnuje, żeby firmy trzecie dostały najlepsze możliwe narzędzia, a w efekcie my, gracze dostaniemy płynnie działające gry (oby).
Przeczytaj więcej na podobne tematy:
• Xbox wycofa się z Polski? Konsol zaczyna brakować, a firma wydaje lakoniczny komunikat - Dziś, 15:24
• Świąteczny poradnik zakupowy 2024 od GameOnly — Sprawdźcie co na święta!! - Dziś, 12:34
• Twórcy Sifu rzucają wyzwanie EA Sports. Nadchodzi Rematch! - Dziś, 09:00
Komentarze
Dodaj nowy komentarz: