Autor Wątek: Rozwój i przyszłość konsol  (Przeczytany 563511 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3000 dnia: Maja 17, 2017, 19:49:01 pm »
Takie coś przypadkiem znalazłem:



Zestawienie jest mocno wybrakowane, ale i tak można sobie przypomnieć sporo świetnych gier :)

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3001 dnia: Maja 17, 2017, 22:06:00 pm »
No, w zestawieniu mamy chyba całkowite pominięcie dominacji PSX-PS3, mniej więcej od początku ery PSX, do Horizon ZD gość pokazywał praktycznie same PC- tytuły, tak jakby konsole w ogóle nie istniały. Niesamowita ignorancja. Gdzie jest Uncharted 2 i 4, gdzie God of War 1,2,3??? Gdzie MGS 1 i 3? SOTC? Gdzie tytuły na  konsole Nintendo, które do czasów GC pokazywały jedne z najpiękniejszych wizualiów w grach?? Albo chociażby Crysis?  :-? Mam wrażenie, że litstę robił zatwardziały blacharz, który za czasów swojej młodości zagrywał się w Quake czy HL, następnie w Skyrim, a później łykał multiplatformy jarając się swoimi ustawieniami grafy. Horizon znalazł się tylko dlatego, że gość z podniety grafą kupił konsolę, żeby sobie zagrać :P
« Ostatnia zmiana: Maja 17, 2017, 22:09:52 pm wysłana przez andryush »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3002 dnia: Maja 17, 2017, 22:42:51 pm »
Myślę, że celem było pokazanie tak mniej więcej, jak się grafa zmieniała na przestrzeni lat (a że gość jest na bank pecetowcem to inna sprawa). Z każdego roku wybrał po jednej grze i na tym skończył.

Na mojej liście na pewno znalazłyby się Super Mario 64, Devil May Cry, MGS2, remake RE1, Wind Waker, Gears of War, Uncharted, God of War 3 i Wiedźmin 3.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3003 dnia: Września 26, 2017, 20:34:29 pm »
Sony Sees Limited Potential for Handheld Gaming
Cytuj
    "The Nintendo device is a hybrid device and that’s a different approach and strategy,” said House. “We have not seen [handheld gaming outside of Japan] as being a huge market opportunity.”

House continues by stating that Sony’s focus remains on console gaming.

    “We remain focused around a highly connected gaming experience and also coupled with having a great range of other entertainment experiences so you can reach multiple people on the big screen in the household,” said House.
https://www.dualshockers.com/sony-sees-limited-potential-handheld-gaming/

Czyli prędko raczej nie zobaczymy kolejnej przenośnej konsoli Sony.

Magik

  • J-23
  • *****
  • Rejestracja: 16-12-2010
  • Wiadomości: 1 497
  • Reputacja: 33
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3004 dnia: Września 26, 2017, 20:48:31 pm »
I bardzo dobrze :-)

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3005 dnia: Września 27, 2017, 07:25:32 am »
Cytuj
also coupled with having a great range of other entertainment experiences so you can reach multiple people on the big screen in the household
Coś im słabo idzie, bo gier z opcją kanapowego co-opa nie ma za wiele ;)

Piter_neo

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 02-06-2005
  • Wiadomości: 5 299
  • Reputacja: 40
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3006 dnia: Października 14, 2017, 10:18:32 am »
Ja chce w następnej generacji (a najlepiej już w tej) coś takiego:



Jest tyle różnych technologii realistycznej animacji twarzy. Jezeli jakaś gra w dzisiejszych czasach ma słabą animację twarzy to wynika to tylko z głupoty/lenistwa/braku wiedzy o opcjach animacji.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3007 dnia: Października 14, 2017, 10:27:52 am »
Póki co wszystko idzie w 4k, mam nadzieję, że na tej rozdzielczości się to zatrzyma na jakiś czas.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3008 dnia: Października 14, 2017, 10:31:55 am »
Jezeli jakaś gra w dzisiejszych czasach ma słabą animację twarzy to wynika to tylko z głupoty/lenistwa/braku wiedzy o opcjach animacji.
To jest tak głupie i daleko idące uproszczenie, że o ja pier**le xD

Kert

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 21-01-2008
  • Wiadomości: 16 546
  • Reputacja: 255
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3009 dnia: Października 14, 2017, 21:34:10 pm »

Jest tyle różnych technologii realistycznej animacji twarzy. Jezeli jakaś gra w dzisiejszych czasach ma słabą animację twarzy to wynika to tylko z głupoty/lenistwa/braku wiedzy o opcjach animacji.
Czy to zestawienie było przez autorów zamierzone:



?

:lol:

Mateo

  • Towarzysz
  • ***
  • Rejestracja: 30-09-2017
  • Wiadomości: 299
  • Reputacja: 7
Odp: Anthem
« Odpowiedź #3010 dnia: Stycznia 31, 2018, 12:19:07 pm »
Piszecie o 9 generacji, gdzie prawdopodobnie będzie dominować już na stałe VR? Jak ty widzisz Zielarski nową generację teraflopów?

Krzysiu

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 13-06-2008
  • Wiadomości: 14 544
  • Reputacja: 174
  • Stać! Policja!
Odp: Odp: Anthem
« Odpowiedź #3011 dnia: Stycznia 31, 2018, 12:43:46 pm »
VR nigdy nie będzie dominować.

lupinator

  • Gość
Odp: Odp: Anthem
« Odpowiedź #3012 dnia: Stycznia 31, 2018, 12:46:02 pm »
Dokładnie ;). Choc oczywiście coś się przesunąć może, ale jednak premiera pod koniec 2019 to dla nich lepsza opcja. Z drugiej strony to będzie wciąż mocny rok dla PS4 (TLoU2, GoT i pewnie coś jeszcze).
Czyli teraz ostatnie E3, gdzie królować będzie generacja Xboxa 1 i PS4? :0

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Odp: Anthem
« Odpowiedź #3013 dnia: Stycznia 31, 2018, 13:16:44 pm »
Taa już zobaczycie w 2019 nową generacje :lol:

Mrocz

  • Gość
Odp: Odp: Anthem
« Odpowiedź #3014 dnia: Stycznia 31, 2018, 13:35:17 pm »
Dokładnie ;). Choc oczywiście coś się przesunąć może, ale jednak premiera pod koniec 2019 to dla nich lepsza opcja. Z drugiej strony to będzie wciąż mocny rok dla PS4 (TLoU2, GoT i pewnie coś jeszcze).

Ciągle jestem ciekaw jak ta nowa generacja będzie wyglądać. Czy nie odejdą od starego systemu nowa konsola = nowe środowisko. Czy po prostu będą wychodzić nieco lepsze konsole ze wsteczną kompatybilnością i dostępem do własnych gier...

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3015 dnia: Stycznia 31, 2018, 13:37:00 pm »
Pozwoliłem sobie przenieść dyskusję z Anthem tutaj :)

Dokładnie ;). Choc oczywiście coś się przesunąć może, ale jednak premiera pod koniec 2019 to dla nich lepsza opcja. Z drugiej strony to będzie wciąż mocny rok dla PS4 (TLoU2, GoT i pewnie coś jeszcze).

Ciągle jestem ciekaw jak ta nowa generacja będzie wyglądać. Czy nie odejdą od starego systemu nowa konsola = nowe środowisko. Czy po prostu będą wychodzić nieco lepsze konsole ze wsteczną kompatybilnością i dostępem do własnych gier...

Osobiście mam nadzieję, że MS pójdzie w gry jako usługi, Sony chociaż jedną generację pociągnie tak jak do tej pory, a Ninny będzie się trzymało własnej ścieżki tak jak zawsze. Czym różnorodniej tym lepiej. Żałuję dzisiaj, że pomysły MS z początku generacji zostały zablokowane (sam je krytykowałem), bo rynek mógłby dzisiaj wyglądać nieco inaczej, być może lepiej.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2018, 13:39:07 pm wysłana przez Lupi »

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3016 dnia: Stycznia 31, 2018, 14:00:18 pm »
Co masz na myśli lupi? Pomysły MS? W sensie blokada używek i stały dostęp do internetu wymagany by pograć? Chyba, że o czymś jeszcze myślisz :D

Ogólnie mi bardzoby pasowało jakby PS5 był dopakowanym PS4Pro i miał dostęp do biblioteki z PS4. Rozwój cyfrowej dystrybucji trochę to nakazuje bo gracze inaczej stracą całą bibliotekę gier cyfrowych które kupili.

windomearl

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 08-03-2008
  • Wiadomości: 31 367
  • Reputacja: 265
  • You know Carcosa?
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3017 dnia: Stycznia 31, 2018, 14:02:09 pm »
A ja mam nadzieje, że będzie tak jak do tej pory :) Żadne gry jako usługi, bleh :/

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3018 dnia: Stycznia 31, 2018, 15:06:43 pm »
Przecież gry jako usługi to powtórka z Driveclub'a, Destiny, GTS, SFV, FFXV - półprodukty w pełnej cenie z pociętą zawartością, za którą dodatkowo trzeba płacić, bo DLC. Nie wspominając o problemach technicznych/sieciowych kilku z wymienionych tytułów.

Master_666

  • PIERESTROJKA
  • *****
  • Rejestracja: 24-07-2005
  • Wiadomości: 20 684
  • Reputacja: 194
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3019 dnia: Stycznia 31, 2018, 15:15:20 pm »
Gry jako usługi niczym netflix. Chyba o to chodzi.

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3020 dnia: Stycznia 31, 2018, 17:21:23 pm »
Ale mi chodzi o zwykłą wsteczną kompatybilność, a nie gry jako usługi :C

Żeby PS5 mogło odpalać obecne gry w lepszej wersji lub tej samej co PS4.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3021 dnia: Stycznia 31, 2018, 17:23:14 pm »
Generalnie mam wrażenie, że zmierzamy już powoli do sytuacji jak z smartfonami. Czyli lepszy sprzęt, jeden system. W sumie to takie rozwiązanie raczej na pewno będzie stosować już Microsoft, ciekawe tylko w którym kierunku pójdzie sony. Ps5 w 2019, na ps4 gierki w 900p na medium, ps5 4k na high. Coś czuję, że tak to się skończy, a co za tym idzie, coraz gorsza optymalizacja.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2018, 17:27:23 pm wysłana przez Moldar »

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3022 dnia: Stycznia 31, 2018, 17:33:27 pm »
Generalnie mam wrażenie, że zmierzamy już powoli do sytuacji jak z smartfonami. Czyli lepszy sprzęt, jeden system. W sumie to takie rozwiązanie raczej na pewno będzie stosować już Microsoft, ciekawe tylko w którym kierunku pójdzie sony. Ps5 w 2019, na ps4 gierki w 900p na medium, ps5 4k na high. Coś czuję, że tak to się skończy, a co za tym idzie, coraz gorsza optymalizacja.

Jeżeli generacje nie będą wychodzić co roku jak smartphone'y to nie będzie tragedii z tym...

lupinator

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3023 dnia: Stycznia 31, 2018, 17:49:47 pm »
Gry jako usługi niczym netflix. Chyba o to chodzi.
Tak, to miałem na myśli.
 
Pomysły MS? W sensie blokada używek i stały dostęp do internetu wymagany by pograć?
Tam nie było chyba stałego dostępu tylko jedno połączenie na dobę. Blokada używek wiązała się ze współdzieleniem gier na kilku kontach. Nie pamiętam już dokładnie, ale miało to chyba być coś na wzór family share'ingu ze Steama. Chciałbym zobaczyć jak ten pomysł sprawdziłby się na konsolach. Szczególnie, że w tej generacji Microsoft zawodzi absolutnie na każdym roku, może na tym wyszliby lepiej.

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3024 dnia: Stycznia 31, 2018, 18:10:40 pm »
Tam nie było chyba stałego dostępu tylko jedno połączenie na dobę. Blokada używek wiązała się ze współdzieleniem gier na kilku kontach. Nie pamiętam już dokładnie, ale miało to chyba być coś na wzór family share'ingu ze Steama. Chciałbym zobaczyć jak ten pomysł sprawdziłby się na konsolach. Szczególnie, że w tej generacji Microsoft zawodzi absolutnie na każdym roku, może na tym wyszliby lepiej.

Na początku był wymagany stały dostęp, przez jazdę ludzi po MSie zmniejszyli wymaganie do jednego połączenia na dobę by ostatecznie po grubej krytyce zrezygnować z tego pomysłu...

Generalnie pomysły, które sugerujesz uważam, że byłyby katastrofalne dla rozwoju gier. Mielibyśmy jeszcze więcej rakowych rozwiązań na rynku :(

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3025 dnia: Stycznia 31, 2018, 18:15:20 pm »
Steam jakoś działa.


Nie ma co płakać, coraz więcej gier wymaga połączenia z internetem, tak naprawdę ten proces powoli już nastąpił.



Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3026 dnia: Stycznia 31, 2018, 18:17:32 pm »
Steam jakoś działa.


Nie ma co płakać, coraz więcej gier wymaga połączenia z internetem, tak naprawdę ten proces powoli już nastąpił.


Mimo wszystko dalej wolę opcję mieć grę w pudełku + ewentualnie ją sprzedać/pożyczyć itp.

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3027 dnia: Stycznia 31, 2018, 18:23:25 pm »
W ogóle mam wrażenie że sony mialo swoje rozwiązania blokowania używek przygotowane. Ale przez cały shit na Microsoft, wycofali się szybko z tego. Przecież oni nawet chcieli chyba kiedyś gametrade zamknąć :lol:

andryush

  • Major Hermaszewski
  • *****
  • Rejestracja: 18-04-2010
  • Wiadomości: 10 998
  • Reputacja: 120
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3028 dnia: Stycznia 31, 2018, 18:27:22 pm »
Sony i always online? Przecież z tą swoją śmieszną siecią wywaliliby się na miesiąc już pierwszego dnia :P

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3029 dnia: Stycznia 31, 2018, 18:51:06 pm »
Awarie raczej nie są zbyt częste.

Szkoda, że dalej sieć zamula strasznie.

Mrocz

  • Gość
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3030 dnia: Stycznia 31, 2018, 19:49:21 pm »
W ogóle mam wrażenie że sony mialo swoje rozwiązania blokowania używek przygotowane. Ale przez cały shit na Microsoft, wycofali się szybko z tego. Przecież oni nawet chcieli chyba kiedyś gametrade zamknąć :lol:

Możliwe, ale lepiej jakby to zostało jak jest ;)

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3031 dnia: Stycznia 31, 2018, 22:05:47 pm »
VR nigdy nie będzie dominować.

A tego pewny być nie mogę, na pewno jednak nie w obecnej formie. Mimo wszystko VR obecnie całkiem nieźle sobie radzi.

Czyli teraz ostatnie E3, gdzie królować będzie generacja Xboxa 1 i PS4? :0

Tak być może. Ja wiem, że PS5 ma wyjść w 2019, choć 2020 też wchodzi w grę. Jeszcze chyba nic nie jest w 100% pewne. W Polsce powinny już być pierwsze dev kity (prototypy).

Osobiście uważam, że analogiczna sytuacja do PS4 wchodzi w grę - zapowiedź na początku roku, premiera w sezonie świątecznym. Dlatego m.in. obstawiałbym, że jednak 2019. Do tego, jak popatrzymy na gry 1st party, większość studiów właśnie wypuściła swoje tytuły lub zrobi to w tym  roku. Wiemy, że powstaje TLoU2 i GoT, jest jeszcze Death Stranding - każda z tych produkcji to według mnie gry na 2019 rok. Idealnie wypełniają większość roku. Pozostałe studia raczej pracują już nad grami startowymi i po premierowymi na PS5.

Czy to oznacza, że Sony niczym innym nie zaskoczy na E3? Ja bym stawiał na remake'i i remastery, plus wymieniona trójka. Czyli powtórka z E3 2017.

Jest oczywiście jedno "ale" - 2019 wydaje się wciąż być mocnym rokiem dla PS4 i następna konsola może to trochę podkopywać. Sporo zależy tu od natury tego sprzętu. Będzie raczej ewolucją obecnego, tym bardziej, że takie podejście się sprawdziło. W takiej przestrzeni obecność dwóch systemów może być jeszcze korzystna (ostatni taki rok PS4, obniżka ceny, cross geny na początek). Czy rozwiązania ze smartfonów zadomowią się u nas? MS niby tak to postrzega, Sony mam wrażenie, że nie jest pewne tej drogi i słusznie. Upgrade w środku generacji to jedno. Nowa generacja to jednak coś zupełnie innego. Trzeba zmienić gruntownie bebechy i już. Architektura może być podobna, ale wątpię żeby trwało to długo (takie PS6 może już wymagać większej zmiany). Podejście smartfonowe ma jeszcze jeden mankament, czyli kompatybilność. Tak czy siak mogą pojawić się z nią problemy. W związku z tym ktoś musi tego pilnować i w razie potrzeby patchować. Tym kimś na 99% będzie dev i o ile na początku będzie to do przyjęcia, z czasem zacznie ciążyć. Co prawda konsole nie będą zmieniane co roku, ale mimo wszystko trochę tych opcji już jest (szczególnie przy multiplatformach). Wątpię żeby ktokolwiek chciał rezygnować z przewagi optymalizacji na konsolach.

2020 to już równanie się z MS a także potrzeba łatania kalendarza premier dla PS4. Z drugiej strony czekanie na rywala to równanie szans technologicznych.

Co do gier to na pewno Sony, przynajmniej na początku, nie będzie zbaczać z obranej drogi. Można to wydedukować na podstawie tego co się dzieje obecnie oraz dzięki wiedzy na temat tego, czego Sony szuka na przyszłość. Mogę napisać, że dalej szukają tego samego co przez całą tę generację. 
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2018, 22:09:49 pm wysłana przez Zielarz »

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3032 dnia: Lutego 01, 2018, 07:54:48 am »
MS będzie szedł w stronę Game Passa, co imo jest bardzo fajną opcją. Będzie też pewnie chciał mieć najmocniejszą konsolę na rynku, żeby chociaż w czymś mieć przewagę marketingową. A Nintendo na razie raczej nie zejdzie z obranej drogi, chyba że będzie do tego zmuszone.

Ogólnie stawiam na taki scenariusz:

Koniec 2019 - PS5

Druga połowa 2020 - nowy X

2020/2021 - mocniejsza wersja Switcha

Kyokushinman

  • Gagarin
  • *****
  • Rejestracja: 17-09-2009
  • Wiadomości: 11 150
  • Reputacja: 171
  • KRYTYK GROWY
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3033 dnia: Lutego 01, 2018, 10:24:03 am »
Jak PS4 będzie się tak sprzedawać jak teraz w 2019, co jest całkiem możliwe, ponieważ jeszcze więcej świetnych gier wyjdzie niż w 2018 tzn. Shadow Die Twice, Death Stranding, The Last of Us 2, Ghost of Tsushima to wypuszczenie nowej generacji w listopadzie 2019 będzie samogwałtem. Na lepszą technologie do PS5 też wypada poczekać ten rok dłużej.

Listopad 2020 to odpowiedni moment, chyba że PS5 będzie takim PS4Pro2 z zachowaniem wstecznej to co innego.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3034 dnia: Lutego 01, 2018, 10:34:21 am »
MS będzie szedł w stronę Game Passa, co imo jest bardzo fajną opcją

Jest ciekawe, ale niesie też mniej pozytywne możliwości. To trochę tak jakby MS zmienił swoją politykę na f2p wraz z obowiązkowym season passem. Choć sam pass to niezły deal, na pewno będą chcieli więcej pieniędzy. Tu z pomocą przychodzą już dobrze znane loot boxy i inne mechaniki znane z tego typu gier. Szczerze nie wyobrażam sobie, aby gry single player mogły jechać na tym wózku. Być może taka strategia pasuje do MS i drogi przez nich obranej (gry-usługi). Ciężko jest mi jednak wyobrazić sobie, aby firmy, które wydają więcej gier AAA (np. Sony) poszły tą drogą. Produkcja każdego takiego tytułu kosztuje sporo. Wrzucenie ich do jednej paczki według mnie zawęża dochody. Oczywiście to stała kasa, która napływa nawet w miesiącach posuchy, do tego przy odpowiedniej stawce i bazie użytkowników pewnie nie wypada źle. Może jednak tworzyć problemy dla dev'ów w kwestii finansowania i przejrzystości "sprzedaży". Koniec końców pewnie te gry musiałby iść także w stronę usług. Ciekawe jak to pójdzie dalej, jest to niewątpliwie intrygujące posunięcie.

Ja ze swojej strony preferuje tradycyjny model - płacę za grę, którą chcę i, w którą zagram, wtedy kiedy chcę. Obecnie przyjmowany model subskrypcji jest niemal wszędzie i zaczyna mnie to denerwować - zaczynając na wytworach pokroju netflixa/hbo, a końcą na oprogramowaniu do pracy (obecnie każdy soft ma subskrypcję, photoshop, maya, substance, mari). Do tego dochodzą nasze "życiowe subskrypcje" czyli czynsz, energia, internet, itp.

Będzie też pewnie chciał mieć najmocniejszą konsolę na rynku, żeby chociaż w czymś mieć przewagę marketingową

Chcieć mogą, ale czy tak będzie to się okaże bo jest jeszcze konkurencja. Już ta generacja pokazała, że Sony może zaskoczyć, choć różnice nie były duże to jednak były (a pamiętam jak bazując na plotkach ludzie pisali jak to X1 będzie mocniejszy od PS4). Oczywiście jeśli będzie taka różnica czasowa, to będzie Sony o to trudno. Nawet gdyby wypuścili sprzęt high endowy za duże pieniądze to po roku będą z tyłu (z drugiej jednak strony z bazą użytkowników i pozycją na rynku). Dlatego właśnie jestem ciekaw, czy może jednak Sony nie poczeka. Tak jak napisałem wyżej, wydaje mi się, że oni jeszcze sami nie są do końca pewni, dlatego data premiery jest tak pomiędzy 2019 a 2020. Może poczekają na Cyberpunka ;). Tak czy siak czekam na jakieś info o dev kitach. My jeszcze nie mamy, ale u nas są obecnie duże zmiany i nikt o tym nie myśli teraz :/.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3035 dnia: Lutego 01, 2018, 18:04:33 pm »
MS będzie szedł w stronę Game Passa, co imo jest bardzo fajną opcją

Jest ciekawe, ale niesie też mniej pozytywne możliwości. To trochę tak jakby MS zmienił swoją politykę na f2p wraz z obowiązkowym season passem. Choć sam pass to niezły deal, na pewno będą chcieli więcej pieniędzy. Tu z pomocą przychodzą już dobrze znane loot boxy i inne mechaniki znane z tego typu gier. Szczerze nie wyobrażam sobie, aby gry single player mogły jechać na tym wózku. Być może taka strategia pasuje do MS i drogi przez nich obranej (gry-usługi). Ciężko jest mi jednak wyobrazić sobie, aby firmy, które wydają więcej gier AAA (np. Sony) poszły tą drogą. Produkcja każdego takiego tytułu kosztuje sporo. Wrzucenie ich do jednej paczki według mnie zawęża dochody. Oczywiście to stała kasa, która napływa nawet w miesiącach posuchy, do tego przy odpowiedniej stawce i bazie użytkowników pewnie nie wypada źle. Może jednak tworzyć problemy dla dev'ów w kwestii finansowania i przejrzystości "sprzedaży". Koniec końców pewnie te gry musiałby iść także w stronę usług. Ciekawe jak to pójdzie dalej, jest to niewątpliwie intrygujące posunięcie.

Ja ze swojej strony preferuje tradycyjny model - płacę za grę, którą chcę i, w którą zagram, wtedy kiedy chcę. Obecnie przyjmowany model subskrypcji jest niemal wszędzie i zaczyna mnie to denerwować - zaczynając na wytworach pokroju netflixa/hbo, a końcą na oprogramowaniu do pracy (obecnie każdy soft ma subskrypcję, photoshop, maya, substance, mari). Do tego dochodzą nasze "życiowe subskrypcje" czyli czynsz, energia, internet, itp.

Będzie też pewnie chciał mieć najmocniejszą konsolę na rynku, żeby chociaż w czymś mieć przewagę marketingową

Chcieć mogą, ale czy tak będzie to się okaże bo jest jeszcze konkurencja. Już ta generacja pokazała, że Sony może zaskoczyć, choć różnice nie były duże to jednak były (a pamiętam jak bazując na plotkach ludzie pisali jak to X1 będzie mocniejszy od PS4). Oczywiście jeśli będzie taka różnica czasowa, to będzie Sony o to trudno. Nawet gdyby wypuścili sprzęt high endowy za duże pieniądze to po roku będą z tyłu (z drugiej jednak strony z bazą użytkowników i pozycją na rynku). Dlatego właśnie jestem ciekaw, czy może jednak Sony nie poczeka. Tak jak napisałem wyżej, wydaje mi się, że oni jeszcze sami nie są do końca pewni, dlatego data premiery jest tak pomiędzy 2019 a 2020. Może poczekają na Cyberpunka ;). Tak czy siak czekam na jakieś info o dev kitach. My jeszcze nie mamy, ale u nas są obecnie duże zmiany i nikt o tym nie myśli teraz :/.
Według doniesień MS zaczyna znów inwestować w exy, więc akurat będą mieli czas je wydać w okolicach 2020/2021 roku. Wydaje mi się, że teraz MS będzie używał XB1 jako platformy testowej, na której sprawdzi różne rozwiązania, by uderzyć od nowej generacji.

Gamepass z natury musi bazować na exach (podobnie jak Netflix). Tutaj pomocna będzie biblioteka starszych gier z XB360 i XB1. Teraz usługa raczkuje, ale za kilka lat może zachęcić wielu graczy, a devsi coś tam zawsze też zarobią. Kluczem jest oczywiście duża baza użytkowników. Oczywiście z tego też powodu usługa nie może być zbyt droga. Zgodzę się jednak, że Gamepass może wspomagać się mikropłatnościami (co mi też się nie podoba).

Netflixa sobie jednak bardzo cenię i chętnie zobaczyłbym taki twór na rynku growym.

Wulfen

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 30-08-2007
  • Wiadomości: 3 312
  • Reputacja: 49
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3036 dnia: Lutego 01, 2018, 18:11:54 pm »
Jeśli chodzi o ps5, ja stawiałbym bardziej na 2020. W 2019 sony będzie reklamować jeszcze swoje exy na ps4 typu got, tlou2, death stranding. Jak one się pojawią, to dopiero tak na początku 2020 roku ewentualnie na playstation experience 2019  zapowie ps5 a potem na e3 2020  w pełni skupi się na pokazaniu gier na ps5 i pod koniec 2020 premiera.
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2018, 18:14:57 pm wysłana przez Wulfen »

Moldar

  • Łajka
  • *****
  • Rejestracja: 29-12-2005
  • Wiadomości: 8 000
  • Reputacja: 132
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3037 dnia: Lutego 01, 2018, 18:46:47 pm »
Nic nie stoi na przeszkodzie aby zapowiedzieć tlou na ps4 i ps5 w pięknym 4k i kosmicznych detalach.

Zielarz

  • Marynarz z Potiomkina
  • *****
  • Rejestracja: 14-07-2005
  • Wiadomości: 6 814
  • Reputacja: 75
  • KILLZOWN3D
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3038 dnia: Lutego 02, 2018, 10:39:33 am »
Według doniesień MS zaczyna znów inwestować w exy, więc akurat będą mieli czas je wydać w okolicach 2020/2021 roku.

I tak i nie. MS na pewno zauważył braki, ale mam obawy, że nie ma za bardzo czym ich wypełniać. Pewnie będą kontynuowali nastawienie na indyki. Wiem też, że inwestują w znane IP, ale w zupełnie nowej odsłonie i szczerze, nie brzmi to jak duży killer, w przeciwieństwie do poprzedniczek. Mam tez wrażenie, że MS próbuje na szybko poprawić swój wizerunek w tej kwestii, ale dalej zamierza iść swoją drogą, w tym gry-usługi. W związku z tym ja bym poczekał. Chyba, że faktycznie kupią EA (w co wątpię, ale ich gry idealnie pasują do profilu firmy), albo Valve (co jednak było by ruchem bardziej pod PC, choć daje też dostęp do kilku IP ;) ).

Gamepass z natury musi bazować na exach (podobnie jak Netflix). Tutaj pomocna będzie biblioteka starszych gier z XB360 i XB1.

Choć wiele jest porównań do Netflixa ja chciałbym zaznaczyć, że gry a filmy/seriale to jednak dwie różne gałęzie branży rozrywkowej. W przypadku Netflixa mamy szeroką gamę seriali i filmów, z czego duża część to produkcje tej firmy. Z grami tak się nie da, choć niby i to można wypełniać indykami. Netflix nie ma też własnych blockbusterów (w tej kwestii dopiero raczkuje). Gry potrzebują produkcji AAA. Teoretycznie MS może tę lukę uzupełnić grami od 3rd party, no ale będzie to kosztowna inwestycja. Ciekawe też, jaki będzie stosunek dużych wydawców do takiego procederu. Ja osobiście raczej nie miałbym ochoty na Passa, ale gdyby był on częścią XBL to bym pewnie z tego skorzystał i według mnie to byłaby lepsza droga.

Tak czy inaczej to tylko moje gdybanie. Bardzo możliwe, że po prostu nie jestem ich targetem, w końcu ja preferuje tradycyjny model dystrybucji i jestem takim trochę dinozaurem. W związku z tym moje oceny i obawy mogą być bardzo błędne. Tak czy inaczej jestem ciekaw jak to się rozwinie, ale mam sporo rezerwy do tego pomysłu.

eśli chodzi o ps5, ja stawiałbym bardziej na 2020. W 2019 sony będzie reklamować jeszcze swoje exy na ps4 typu got, tlou2, death stranding.

Jak popatrzymy na lata, w których debiutował nowy sprzęt, to stare konsole wciąż dostawały duże gry. Przykład PS3 - o ile dobrze pamiętam były to TLoU, GoW Assension, Beyond i chyba coś jeszcze. Producenci konsol muszą zauważalnie wspierać swój starszy sprzęt przynajmniej do premiery nowego. Dlatego premiera 2020 oznacza, że Sony musi jeszcze przygotować kilka pozycji na ten rok pod PS4. Oczywiście mogą to być tytuły cross genowe, ale i tak potrzebowaliby ex'ów tylko pod PS5. I tu robi się trochę tłoczno. A na same studia 3rd party nie ma co liczyć, bo te oczywiście sporo gier zrobią, ale potrzeba kilku ex'ów. Dlatego nie uważam, żeby to była duża wskazówka co do daty. Tym bardziej, że nawet po premierze PS5, PS4 będzie pewnie jeszcze długo się sprzedawało w dobrych ilościach.

Nie należy tez przeceniać doświadczenia firmy, jakie wyciągnęła z poprzedniej i obecnej generacji - ten kto wypuści nowy sprzęt szybciej i taniej ma ważną przewagę. Może to być tez jeden z decydujących czynników. Myślę, że nie bez powodu mówią o 2019 roku. Muszą mieć jakiś margines błędu, ale zakładam, że woleliby wydać konsolę właśnie wtedy.

Nic nie stoi na przeszkodzie aby zapowiedzieć tlou na ps4 i ps5 w pięknym 4k i kosmicznych detalach.

Myślę, że prędzej byłoby jak z jedynką - jakiś czas po premierze PS5 zapowiedzieliby reedycję true 4k z dodatkowymi bajerami/DLC. Nie ma po co mącić w głowach kupujących. Oczywiście ewentualna wsteczna kompatybilność umożliwiła by po prostu dodanie patcha, ale wtedy pewnie połączyliby to właśnie z DLC.

POK

  • MIR
  • *****
  • Rejestracja: 03-10-2006
  • Wiadomości: 14 345
  • Reputacja: 171
Odp: Rozwój i przyszłość konsol
« Odpowiedź #3039 dnia: Czerwca 07, 2018, 13:20:28 pm »
Ubisoft CEO Believes The Next Generation Of Consoles Will Be The Last
Cytuj

    "I think we will see another generation, but there is a good chance that step-by-step we will see less and less hardware. With time, I think streaming will become more accessible to many players and make it not necessary to have big hardware at home. There will be one more console generation and then after that, we will be streaming, all of us."

Of course, streaming has started to have a much stronger presence in other mediums; the likes of Netflix and Amazon Prime have become the go-to film services for many users now, and it might not be too much of a shock to see games take a similar path, especially with the popularity of game-streaming site Twitch. Guillemot believes this potential evolution will be a good thing for the gaming world, more so than future hardware updates.

    "It is going to help the AAA game industry grow much faster. We have to work on the accessibility of those games, to make sure they can be played on any device, but the fact that we will be able to stream those games on mobile phones and television screens without a console is going to change a lot of the industry."

There are no real expectations to see new hardware arrive at this year's E3 from any of the major console makers, so we'll likely have to wait a few more years before understanding where the next stage of gaming will be for certain.
http://www.nintendolife.com/news/2018/06/ubisoft_ceo_believes_the_next_generation_of_consoles_will_be_the_last

Co o tym myślicie? Faktycznie ostatnia generacja może być ostatnią i później będziemy kupować dekodery zamiast konsol, czy gracze tak łatwo na to nie pójdą?