Kilka dni temu mieliśmy szansę poinformować Was o dodaniu Anthem do EA Access Anthem trafia w końcu do EA Access. Poprzez taki ruch EA starała się przyciągnąć nowych graczy na świecące pustkami serwery, zapewniając, iż produkcja jest już w znacznie lepszym stanie niż podczas premiery.

Dziś natomiast otrzymaliśmy informację, która niejako przeczy tym zapewnieniom. Deweloperzy z BioWare na oficjalnej stronie tytułu zdecydowali się ujawnić swoje dalsze plany co do rozwoju produkcji, przy okazji dziękując graczom za uczestnictwo w opcjonalnych testach na osobnym serwerze.

Niestety wygląda na to, że produkcja wciąż ma problemy nawet z podstawowymi elementami rozgrywki. Całkiem niedawno na serwerach tytułu zadebiutował nowy dodatek — Cataclysm, wprowadzający sporo nowości, jakich brakowało graczom od czasu premiery. Okazuje się, że podobnie jak podstawowa wersja gry DLC nie zostało należycie dopracowane, a gracze raportują całe mnóstwo usterek, jakie mają go dotyczyć. Na liście do poprawy znajduje się nawet tak podstawowe kwestie jak balans broni i umiejętności, ekonomia gry czy interfejs.

Błędy są na tyle poważne, że twórcy, zamiast skupiać się na szybkich poprawkach, zamierzają całkowicie przeprojektować system w taki sposób, aby nie było z nim problemu w przyszłości. To oczywiście godne pochwały zachowanie, lecz warto wspomnieć, że Anthem zadebiutował ponad pół roku temu, a gracze zapewne spodziewali się, że podobne „kwiatki” jak w przypadku premiery już się nie pojawią. Jak widać, te nadzieje były płonne, a twórcy nie wyciągnęli z poprzedniej porażki spodziewanej nauki.

Z tego też powodu BioWare nie ma zamiaru w najbliższym czasie wydać żadnych pełnoprawnych dodatków do swojej nie do końca udanej gry. Graczom pragnącym nowej zawartości pozostaną jedynie sezonowe wydarzenia, mające za zadanie jakoś umilić im czas oczekiwania na pożądane poprawki. Nie da się ukryć, że ta decyzja raczej nie rozweseli sięgających właśnie po produkcję abonentów EA Access, którzy mieli za zadanie uratować ją od śmierci głodowej.

Anthem to kooperacyjna strzelanina TPP z elementami RPG. Gracze wcielają się w pilotów potężnych robotów zwanych Javelinami i ruszają chronić ostatnie niedobitki ludzi przed niebezpieczeństwami na niegościnnej planecie. Podczas rozgrywki wspólnie wykonujemy zadania, zdobywamy nowe wyposażenie i oczywiście walczymy z przeciwnikami, zarówno ludzkimi, jak i zwierzęcymi.

Tytuł zadebiutował 22 lutego 2019 roku i z racji fatalnego stanu technicznego i braku zawartości podczas premiery od razu zasłynął jako jeden z najbardziej nieudanych projektów ostatnich lat.