News

DualShock 5 jak opaska treningowa? Sprawdzi puls i nasze emocje

Gry dostosowujące się do napięcia u gracza? Ciekawy patent Sony.

Jak podaje serwis VGC, Sony zgłosiło kolejny patent dotyczący nowego pada, DualShock 5. Oczywiście jak to z patentami bywa, nie znaczy to, że funkcja faktycznie do pada trafi - chodzi raczej o to, żeby inni nie mogli jej wykorzystywać (a już zwłaszcza podróby padów).

Nowa funkcja pada miałaby działać podobnie jak w opaskach treningowych (smartband, smartwatch, e-zegarek, jak zwał tak zwał). Wykrywała by puls gracza, oraz reakcję skórno-galwaniczną - czyli na podstawie potliwości stwierdzać, jak bardzo dana gra wpłynęła na nasze emocje (adrenalina bądź strach).

To nie pierwszy raz, gdy słyszymy o dodatkowych czujnikach do pada i patrząc na ceny dzisiejszych opasek (na Ali Express znajdziemy takie po 20 złotych...), nie jest to aż tak nierealny dodatek. Wiemy już, że DS5 dostanie adaptacyjne triggery które mogą mieć opcję stawiania oporu graczom, a wibracje zmienią się z okrągłych silników na te podobne do Joy-conów w Switchu i będzie można je bardziej ukierunkować (np. tylko z prawej lub lewej strony każdego gripa w padzie), oraz będą zdawały się bardziej dochodzić z powierzchni pada niż jego środka.

Czy jednak zmienianie poziomu trudności, ilości przeciwników czy jakieś inne ułatwienia/utrudnienia na podstawie przeżyć graczy mają sens? Dochodzi też temat przetwarzania tych danych - czy tylko gra będzie przetwarzać je na bieżąco, czy zbierze statystyki i wyśle je do serwera twórców gry. Są przyapadki, gdzie takie dane mogłyby być ciekawe - tzw. Rage Quit w grach online można by dzielić na te, gdzie gracze specjalnie wychodzą z gry, a gdzie zrobili to, bo przegrywali i gra ich wkurzyła. Z drugiej jednak strony, akurat odbieranie reakcji skórno-galwanicznej może się drastycznie różnić między graczami i nie jest to dobry wyznacznik. Śmiesznie też będzie, gdy na wzór zaślepek do kamer w laptopach, gracze będą grać w lateksowych rękawiczkach, żeby mieć pewność, że konsola nie zbiera danych o ich tętnie (wiadomo jak to jest z teoriami spiskowymi - wyłączenie opcji w konsoli nie znaczy, że nie zbiera danych).

A wy, chcielibyście aby gra reagowała na wasze tętno i poziom stresu?

Tagi:
Platformy:
Czas czytania: 2 minut, 55 sekund
Niedawno pisaliśmy też o...

Microsoft podał szczegóły na temat nowego Xboxa

arrow-right
arrow-right

Burmistrz Bostonu prosi Sony o powrót na PAX East

Komentarze
...
176.221.***.*** • #1
~siemanko
1766 dni temu

Fajny gadżet, ale wolałbym jak najmniej gadżetów tego typu, a jak najlepszą baterie i trwałość padów.

odpowiedz
...
77.255.***.*** • #2
GoDlike
1766 dni temu

W DS4 V2 poprawili sporo elementów, jak dla mnie jest już wystarczająco dobrze.

odpowiedz
...
46.175.***.*** • #3
gnysek
1765 dni temu

U mnie bateria w V2 trzyma tak długo, że się zastanawiam czy mi ktoś po kryjomu nie doładowuje pada...

odpowiedz
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: