Human Head Studios zamknięte dzień po premierze Rune 2. Wydawca w szoku po decyzji studia
Gra trafiła już na serwery? To się zwijamy.
Choć Rune 2 od Human Head Studios ciężko nazwać produkcją AAA, to produkcja ta miała grono swoich wiernych fanów. Deweloperzy tej niepozornej gry postawili sobie za cel wskrzeszenie marki i kontynuację oryginalnej historii Rune z 2000 roku. Znaleziono wydawcę, przyklepano projekt i... studio zamknięto zaledwie dzień po jej premierze.
Twórcy o fakcie zamknięcia firmy nie poinformowali nawet swoich fanów, co zrobiła dopiero Bethesda — właściciel nowo utworzonego Roundhouse Studios, gdzie od razu zatrudniono byłych pracowników Human Head. Przy okazji wydawca pochwalił się, iż od razu rozpoczęli oni prace nad jeszcze nieujawnionym projektem. W podanej przez amerykańskiego giganta informacji oświadczenie zawarł również Chris Rhinehart — świeżo upieczony dyrektor kreatywny Roundhouse i współzałożyciel zamkniętego Human Head:
Ze żalem informuję, iż musieliśmy rozpocząć likwidację Human Head Studios, co było dla nas niezwykle trudne z powodu całych połaci pasji i kreatywności zespołu, jaki udało nam się stworzyć.
Niestety konkretnych informacji na temat przyczyn zamknięcia firmy brak, co pozostawia spore pole do spekulacji. Pracownik poinformował jedynie, iż skontaktował się ze swoimi przyjaciółmi z Bethesda w celu „uzyskania pomocy”, a ta zgodziła się przyjąć zespół pod swoje skrzydła.
Co ciekawe o całej sytuacji nie poinformowano nawet wydawcy Rune 2 — Ragnarok Games, który o zamknięciu studia dowiedział się... z mediów. Firma za pośrednictwem posta na oficjalnym forum gry poinformowała, iż jest „zszokowana” takim obrotem spraw. Przy okazji wydawca zapewnił fanów produkcji, że wsparcie będzie dla niej dalej zapewniane, a wszelkie problemy techniczne rozwiązywane w dokładnie taki sam sposób, jak gdyby deweloperzy z Human Head wciąż czuwali nad tytułem za sprawą specjalnego zespołu zapewnionego przez Ragnarok.
Zlikwidowane Human Head Studios miało w swoim portfolio między innymi wspomniane Rune, ale także ciepło przyjętego przez graczy Prey (2006). Twórcy po głośnym skandalu związanym z licencją na Prey 2 wydali niesławny The Quiet Man, jaki został mocno skrytykowany nawet przez najwierniejszych fanów zespołu, a następnie zajęli się produkcją sequela Rune.
Rune 2 zadebiutowało przedwczoraj wyłącznie na PC. Tytuł nie doczekał się polonizacji.
Przeczytaj więcej na podobne tematy:
• Są kolejne problemy z Rune 2. Twórcy nie chcą oddać wydawcy kodu źródłowego - 06.12.2019 13:33
• Recenzja książki: Wielka Księga Nintendo - 11.11.2024 17:00
• Recenzja książki: Pokemon. Przewodnik dla fanów - 07.11.2024 09:00
• Stardew Valley 1.6 z problemami. Gracze PS5 w Europie nie mogą odpalić tytułu - 05.11.2024 15:00
• Recenzja: Backbone One - 03.11.2024 09:00
Komentarze
Dodaj nowy komentarz: