News

PS5: obsługa drugiego SSD i dźwięku 3D w TV w końcu z premierą

Sony aktualizuje firmware konsoli i wprowadza jedną z najważniejszych funkcji sprzętu, którą zapowiadano jeszcze na długo przed premierą.

Trzeba przyznać programistom z Sony, że jeśli chodzi o wsparcie dysków SSD w PlayStation 5 to niezbyt się spieszyli z włączeniem ich obsługi, chociaż konsole były na to gotowe od momentu gdy pierwszy egzemplarz zjechał z taśm w fabrykach, co nastąpiło na pewno ponad rok temu. Ba, nawet w trakcie pierwszej prezentacji pokazującej wnętrzności konsoli, która miała miejsce 7 października 2020 mieliśmy już okazję usłyszeć o tej funkcji. Po 10 miesiącach od premiery, w środę w końcu pojawi się firmware która ma umożliwiać wszystkim (nie tylko beta testerom) dołożenie dysku rozszerzającego standardowe, nietypowe 825GB (rzeczywiście na gry pozostaje ok. 650 GB odjąć jeszcze cache niektórych produkcji, czy rozmiar galerii multimediów). Pozostaje jeszcze jedna obiecana funkcjonalność która w takim razie chyba nie załapie się już przed rocznicą premiery konsoli czyli VRR (Variable Refresh Rate), która powala dyktować konsoli kiedy telewizor ma zacząć wyświetlać klatkę obrazu, dzięki czemu gdy gra pokaże ich 58 w sekundzie, telewizor pokaże ich tyle samo, zamiast np. 60, z czego dwie będą się składać z losowej ilości jednej, a losowej ilości drugiej klatki (co objawia się często na ekranie paskiem z delikatnym przesunięciem grafiki, widocznym jako zwyczajne szarpanie obrazu).

Poza wsparciem SSD, środowe firmware zaoferuje:
- więcej opcji customizacji dolnego paska, oraz Game Base
- wybór rozdzielczości dla PS Now (720p, 1080p) oraz narzędzie testujące która z nich lepiej zadziała na naszym łączu
- nowe odznaczenia dla graczy online za pomocne i wzorowe zachowania
- automatyczne zgrywanie najlepszych czasów przejścia w grach które wspierają funkcję "high score" i rywalizacji ze znajomymi
- możliwość podpięcia trofeów które dla danej gry aktualnie są naszym priorytetem w zdobyciu, wraz z ich progresem (o ile dana gra wspiera progresję)
- tryb dźwięku 3D dla telewizorów stereo, w ustawieniu którego ma pomóc głośniczek wbudowany w Dual Sense (to może być ciekawe!)
- equalizer dla słuchawek Pulse 3D
- wsparcie dla dysków M.2 SSD (więcej info i zalecana lista: https://www.playstation.com/pl-pl/support/hardware/ps5-install-m2-ssd/ )
- aktualizacje dla apki PS Remote Play - od teraz będzie można grać także przez LTE
- dzielenie się w PS App ekranem z więcej niż jednym graczem za pomocą Share Screen
- na PS4 wsparcie dla wyświetlania trofeów z PS5 oraz opcję zamykania (rozwiązywania) imprez
- odróżnianie wersji PS4 i PS4 gry jako osobne ikony zamiast wyboru z menu kontekstowego (pod Options) co ułatwi w odróżnieniu którą wersję odpalimy

Obie konsole dostaną update 15 września w ciągu dnia, przygotujcie się więc i zaplanujcie te aktualizacje przed rozpoczęciem sesji z grami, gdyż bez tego tryb online nie zadziała.

Tagi:
Platformy:
Czas czytania: 3 minut, 26 sekund
Niedawno pisaliśmy też o...

Lost Judgement z dwiema dziesiątkami od Famitsu

arrow-right
arrow-right

W Gran Turismo 7 nie zagracie bez internetu

Komentarze
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: