Remedy Entertainment już pracuje nad poprawką wydajności Control
Można by rzec — lepiej późno niż wcale. Przy okazji zajęto się też problemami z mapą i rozmyciem w ruchu.
Kilka dni temu pisaliśmy o grze Remedy Entertainment w kontekście niezbyt pochlebnych opinii graczy na temat wydajności tytułu — Control otrzymuje bardzo rozbieżne oceny. Płynność potrafi spaść do 10 klatek. Teraz deweloperzy w końcu odnieśli się do tej kwestii.
W tekście „Control Community Update” na oficjalnej stronie producenta przedstawiciele firmy zapewniają, iż programiści są świadomi problemu i pracują już nad jego rozwiązaniem. Nie podano niestety terminu, kiedy możemy spodziewać się łatki poprawiającej płynność animacji na podstawowych konsolach. Twórcy proszą za to o cierpliwość, gdyż cyt.: „takie działania wymagają czasu i nie dzieją się za naciśnięciem guzika”.
Poniżej możecie zobaczyć pełen tekst wypowiedzi:
W tym momencie ekipa sprawdza prawdopodobne możliwości poprawy optymalizacji na konsolach, ale jak mamy nadzieję, rozumiecie, że takie działania wymagają czasu i nie dzieją się po naciśnięciu guzika (choć chcielibyśmy, żeby tak było). Sprawdzamy również doniesienia o specyficznych problemach, jakich doświadczyli niektórzy gracze i staramy się je wyeliminować. Damy wam znać za pomocą kanałów społecznościowych, kiedy będziemy mieć więcej informacji.
Nie da się ukryć, że raczej nie na to liczyli nabywcy produkcji czekający z utęsknieniem na łatkę, która uczyni ich zakup, chociaż bardziej grywalnym, gdyż jak wspominaliśmy już w poprzednim artykule, płynność animacji na podstawowych konsolach potrafi spadać do wartości nawet 10 FPS. Co ciekawe gra na PS4 Pro czy Xbox One X to kompletnie inne doświadczenie i ww. problemy tam nie występują, toteż ciężko dziwić się rozgoryczeniu niektórych graczy uważających, że zostali potraktowani po macoszemu.
Jeśli jesteście ciekawi jak wydajność gry wygląda w praktyce, to spójrzcie na poniższy film (od 17:50):
Control to najnowsza gra z gatunku TPS studia Remedy Entertainment. Deweloper mający w swoim portfolio udane dzieła takie jak Alan Wake czy kultowy Max Payne postanowił spróbować czegoś nowego i postawił na nową markę. W grze wcielamy się w kobietę, która zbiegiem okoliczności ląduje w samym centrum nieprawdopodobnych wydarzeń i jako świeżo upieczona szefowa tajnej agencji musi poradzić sobie z pozaziemskim zagrożeniem. Produkcja wyróżnia się świetną implementacją fizyki i niespotykanymi możliwościami wykorzystania elementów otoczenia do swoich potrzeb.
Gra jest już dostępna w sprzedaży na PS4, Xbox One oraz PC (Epic Games Store) w cenie 249 zł (PS Store) , 249 zł (Microsoft Store) , 209 zł (Epic Games Store)
Przeczytaj więcej na podobne tematy:
• Control: The Foundation z nowym trailerem i datą premiery - 16.03.2020 12:12
• Control otrzymuje bardzo rozbieżne oceny. Płynność potrafi spaść do 10 klatek - 29.08.2019 11:18
• Death Stranding niespodziewanie debiutuje na Xboxie! - Wczoraj, 15:16
• Sega usunie kilka gier z cyfrowej dystrybucji - Wczoraj, 09:11
Komentarze
Dodaj nowy komentarz: