Baldur's Gate 3 jednak nie trafi na PS4 i Xbox One. Zdaniem dewelopera są one zbyt słabe
Ciężko jednak nie odnieść wrażenia, że są to tłumaczenia nieco naciągane.
Za sprawą wczorajszego pokazu Baldur's Gate 3 — Wyciekły screeny z Baldur's Gate 3. Prezentacja gry ma odbyć się dzisiaj dowiedzieliśmy się mnóstwa szczegółów o tytule. Znamy między innymi długość głównego wątku fabularnego, który ma nam wystarczyć aż na 40 godzin, a jeśli do kociołka wrzucimy rozbudowane zadania poboczne, to czeka nas nawet 100-godzinna przygoda. Nawet tak astronomiczna wartość nie byłaby w tym przypadku zaskoczeniem, gdyż deweloper ten znany jest z tworzenia długich i wymagających RPG-ów jak Divinity Original Sin.
Wielu graczy liczyło na późniejszy port gry na konsole, tak jak stało się to w przypadku wspomnianego Divinity: Original Sin, którego wersja na urządzenia Sony oraz Microsoftu zadebiutowała niespełna rok po premierzy gry na pecetach. Okazuje się, że na takowy w przypadku Baldur's Gate 3 nie możemy raczej liczyć, gdyż jak stwierdził w wywiadzie z Eurogamer producent wykonawczy Larian Studios — David Walgrave, obecne konsole są na to po prostu za słabe.
Myślę, że konsole obecnej generacji nie byłyby w stanie jej (grze — przyp.red.) sprostać. Silnik gry doczekał się całego mnóstwa zmian oraz aktualizacji i nie wiem, czy obecne sprzęty udźwignęłyby ten ciężar.
Tłumaczenia te wydają się nieco naciągane, gdyż na konsolach obecnej generacji, jakie przypomnijmy, były krytykowane za niezbyt wydajne podzespoły, mogliśmy oglądać naprawdę przecudowne gry o porażającej grafice, które wyciskały z konsol ostatnie soki. Baldur's Gate 3 w kwestii mechaniki rozgrywki nie jest żadnym wyjątkiem od reguły, którego specyficzne wymagania wykluczałyby premierę na konsolach. To tytuł RPG, a mnóstwo gier z tego gatunku jest na tych sprzętach obecne i działa na nich całkiem przyzwoicie.
Co ciekawe pracownik z rozbrajającą szczerością przyznał także, że nie jest przygotowany do pytań o prace nad Baldur's Gate 3 na konsolach, co w przypadku osoby na tak ważnym stanowisku wydaje się dziwne. Być może decyzja o ich ewentualnym wydaniu na te sprzęty nie należy do Larian Studios, a do Wizards of the Coast, właściciela IP. Marka Baldur's Gate powiązana jest bowiem z planszowym Dungeons & Dragons, którego wspomniane przedsiębiorstwo jest właścicielem.
David nie wykluczył jednocześnie premiery gry na sprzętach nowej generacji, jakie mają zadebiutować pod koniec roku, choć zasugerował, że deweloperzy najpierw doszlifują swoją produkcję na PC oraz Stadia, a dopiero później zastanowią się nad ewentualnym portem na inne platformy.
Baldur's Gate 3 to przedstawiciel legendarnej na pecetach serii Baldur's Gate, przez wielu uważanej za jedne z najlepszych gier wszechczasów. Gra ukaże się na PC oraz Stadia w systemie Early Access jeszcze w tym roku. Daty premiery pełnej wersji tytułu jeszcze nie ogłoszono.
Przeczytaj więcej na podobne tematy:
• Baldur's Gate 3 z nowymi podklasami postaci oraz trybem fotograficznym - 29.11.2024 09:18
• Larian otworzy studio w Polsce! - 20.05.2024 12:45
• Baldur's Gate 3 trzyma się z dala od Xbox Game Pass. - 18.12.2023 07:45
• Baldur's Gate 3 z tytułem Gry Roku 2023! - 08.12.2023 05:38
• Wyciekły screeny z Baldur's Gate 3. Prezentacja gry ma odbyć się dzisiaj - 27.02.2020 13:02
Komentarze
Dodaj nowy komentarz: