Materiały promocyjne, jakie korporacje tworzą do swoich gier, wywołują często mieszane reakcje, a nierzadko nawet uśmiech politowania. W przypadku nowego filmiku od PlayStation Polska można się jednak pozytywnie zaskoczyć, gdyż tym razem marketingowcy Sony wpadli na nietypowy pomysł.

Do nowego klipu promującego dostępną obecnie wyłącznie na PlayStation 4 produkcję znanego twórcy — Death Stranding polski oddział korporacji zdecydował się zatrudnić... Tomasza Zubilewicza — doskonale znanego z telewizji TVN prezentera pogody:

Producentom reklamy udało się sprytnie wpleść wątki pogodowe w realia gry, przez co całość robi naprawdę dobre wrażenie. Rozpoznawany w całej Polsce prezenter opowiada o niebezpieczeństwach, jakie niosą ze sobą między innymi opad temporalny czy nadzwyczajna na danym obszarze aktywność wynurzonych (rodzaju przeciwników w grze). Realizacja jest na tyle naturalna, iż nie ma się wrażenia, iż wszystko zmontowano jedynie naprędce, lecz ma się do czynienia z ciekawym i odpowiednio zaplanowanym klipem.

Podobne akcje często robione są bez polotu przez marnych jakości marketingowców i niejednokrotnie w przeszłości stawały się obiektem nagonki ze strony graczy, więc tym bardziej warto docenić pomysł pracowników PlayStation Polska, którzy wymienionym materiałem niewątpliwie rozbudzą ciekawość na temat gry u wielu polskich graczy.

Niestety powyższy materiał nie będzie miał raczej widocznego wpływu na sprzedaż tytułu, a ta jeśli spojrzeć na dane ze Zjednoczonego Królestwa delikatnie mówiąc — nie jest najlepsza. Gra nie znalazła się nawet w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się produkcji, przegrywając z casualową FIFĄ czy popularnymi grami Nintendo. Warto jednak pamiętać, iż choć Wielka Brytania leży w Europie, to tamtejszy rynek jest bardziej specyficzny niż w pozostałych krajach Starego Kontynentu, pod względem wyników upodobniając się bardziej do USA, niż chociażby leżących obok Niemiec.

Death Stranding zadebiutowało w sklepach 8 listopada w pełnej polskiej wersji językowej i jest dostępne wyłącznie na PlayStation 4. Wersja na komputery osobiste jest planowana w przyszłym roku.