Dying Light 2 to jedna z niewielu polskich produkcji AAA na rynku. Po sporym sukcesie poprzedniczki wrocławski Techland, odpowiedzialny między innymi za Chrome, zaczął pracę nad sequelem. Polacy przez ostatnie imprezy growe pozwalali nam spojrzeć jedynie na wyreżyserowane trailery tytułu, lecz gracze chcieli czegoś więcej i mieli nadzieję na gameplay.

Wczoraj okazało się, iż ich prośby zostały wysłuchane, gdyż deweloper pokazał w końcu wyczekiwany gameplay ze swojej najnowszej gry:

Na materiale, w przeciwieństwie do poprzednich, krótkich filmików studia, możemy zobaczyć aż 25 minut czystej rozgrywki i poznać zasady panujące w sequelu popularnego Dying Light. Wygląda na to, że te nie różnią się zbytnio od formuły rozgrywki z pierwszej części gry i twórcy postawili bardziej na ewolucję, aniżeli rewolucję w tym zakresie.

Co ciekawe część ww. filmiku była już pokazywana na E3 2019, ale niestety na zamkniętym pokazie bez udziału publiczności. Teraz oprócz prezentowanego już fragmentu gracze otrzymali znacznie dłuższe wideo uzupełnione o wiele aspektów, których próżno było szukać na w pierwotnym materiale.

Tradycyjnie do poruszania się w grze wykorzystamy system parkouru, choć jego możliwości zostały znacząco rozbudowane. Nasz bohater oprócz umiejętności szybkiego przemieszczania się po dachach czy wykonywania widowiskowych skoków wykorzysta też wallrunning, a nawet linkę z hakiem. Nowości oprócz oczywiście umożliwienia nam szybszej ucieczki pozwolą na wykonywanie unikatowych kombinacji związanych z walką. Skok ze ściany czy z sufitu połączony z jednoczesnym uderzeniem przeciwnika znacznie wzmocni nasz atak, co może przy spotkaniu trudniejszych przeciwników, okazać się kluczowe.

Innowacji nie brakuje też w aspekcie walki, która wygląda na znacznie płynniejszą i bardziej naturalną niż w jedynce. Tak jak poprzednio, w grze koncentrować będziemy się na prowizorycznym orężu do walki w zwarciu z okazjonalnym dodatkiem broni palnej. Wynika to między innymi z uwarunkowań świata gry, gdzie pistolety czy karabiny stanowią prawdziwą rzadkość, a każdy nabój jest na wagę złota.

Twórcy poprzez stream chcieli zaprezentować również zmiany, jakich dotknęła warstwa fabularna. W przeciwieństwie do pierwszej części gry gracz otrzyma możliwość swobodnej rozmowy z NPC, zmiany przebiegu rozmowy w postaci dobrze znanego kółka dialogowego, a nasze wybory będą miały znaczący wpływ na innych ludzi oraz sam świat produkcji. Wiele misji będzie można wykonać na różne sposoby, a do celu nie zawsze będzie prowadziła tylko jedna droga.

Dying Light 2 zadebiutuje wiosną 2020 roku na PS4, Xbox One i PC.