Znasz już nasz Growy Radar Cenowy?
Znasz już nasz Radar Cenowy? Znajdziesz tam najniższe ceny gier spośród 40+ sklepów internetowych »
News

Mass Effect Legendary Edition - 30 do 120 FPS zależnie od konsoli

Oczywiście na pewno wiecie na której konsoli wynik będzie najlepszy? Przy okazji sprawdźcie też 4 godzinny soundtrack z gry.

Nie oszukujmy się, to, że Mass Effect Legendary Edition na którejkolwiek z konsol obecnej i poprzedniej generacji wyciągnie 30 FPS to nie jest żaden news, a wręcz powinno być nieco powodem wstydu - pierwsze 3 gry wyszły przecież aż dwie generacje sprzętowe temu (Xbox 360, potem PS3), już wtedy osiągając taki wynik. Ta sama liczba klatek na sprzęcie kilka razy mocniejszym oczywiście może być uzasadniona tym, że dorobiono mnóstwo nowych efektów świetlnych, oraz że zmiana rozdzielczości też swojego potrzebuje. Wbrew pozorom, obraz 720p jest mniejszy aż dwukrotnie od 1080p (pierwszy to niecały 1 megapixel, drugi to niewiele ponad 2 megapixele), więc do jego generowania trzeba w pewnym sensie i w dużym uproszczeniu drugie tyle mocy GPU. Twórcy obawiali się chyba jednak takich zarzutów i w każdej z gier będą dwa tryby graficzne. Ten przycinający nieco efekty (zapewne świetlne i cząsteczkowe) wyciągnie do 60 FPS nawet na podstawowych PS4 i Xbox One. Uff.

Nieco inaczej sprawa ma się z wyższymi modelami konsol. Tutaj PS4 Pro, Xbox One X oraz co ciekawe także Xbox Series S wyciągną albo 30 FPS w 4K (2160p), albo 60 FPS ale tylko w 1440k. Wciąż jednak w każdym z przypadków przynajmniej jedna z cyferek będzie bardzo zadowalająca.


Najlepsze doznania to oczywiście obecna generacja - PS5 wyciągnie 60 FPS zarówno w trybie jakości (tutaj 4K), jak i w trybie płynności (1440p). O ile ten pierwszy u konkurencji zapewni te same wyniki, o tyle w trym drugim Xbox One X ma za to oferować aż 120 FPS przy 1440p.
Muszę przyznać, że brzmi to trochę dziwnie, że na PS5 każdy z tych trybów oferuje to samo maksimum klatek, a jednak różne rozdzielczości i wynika z tego, że tryby z 4K będą pewnie częściej spadać poniżej tej wartości... nie pozostaje nic innego jak poczekać na pełne testy od Digital Foundry, bo jak na razie brzmi to jakby gdzieś była tu jakaś pomyłka. EA też nieco sprytnie manipuluje podając w oficjalnej tabelce wszystkie wartości poprzedzone słowem "do", co jasno sugeruje, że tam gdzie rozdzielczość będzie większa, tam czekają nas w wielu momentach framedropy.

O tym ile ta tabelka ma wspólnego z prawdą przekonamy się już za tydzień w piątek - premiera gry została bowiem wyznaczona na 14 maja.

Dla fanów uniwersum EA przygotowało też na Youtube aż 4 godzinne wideo z soundtrackmiem z gry. Zawiera on aż 88 utworów z gry, w tym ostatni - nigdy wcześniej nie był publikowany.

Czas czytania: 3 minut, 13 sekund

Przeczytaj więcej na podobne tematy:
Recenzja: Mass Effect Legendary Edition - 27.05.2021 14:03
Normandia w No Man's Sky - 21.05.2021 23:33
EA widzi problemy z polskim tłumaczeniem Mass Effect - 14.05.2021 23:08
Trylogia Mass Effect otrzyma "polskawą" wersję - 10.05.2021 23:25
Mass Effect LE - oficjalny zwiastun i zapowiedź trybu foto - 16.04.2021 23:30
Niedawno pisaliśmy też o...

Metro Exodus zaliczy odświeżenie na PS5 i XSX

arrow-right
arrow-right

Twórcy Returnal zostawili tryb debugowania w grze

Komentarze
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: