News

No Man's Sky dostanie darmowy 20 update

Gdy inni nastukaliby już Season Passów za 500 złotych, Hello Games wciąż nas rozpieszcza.

Gra się sprzedaje i zarabia? Więc róbmy do niej darmowe dodatki, żeby przyciągnąć kolejnych klientów, co da nam więcej kasy - do takiego wniosku musieli dojść twórcy No Man's Sky, bo nie wiem jak inaczej można wytłumaczyć to, że od 6 lat raczą nas darmowymi rozszerzeniami do gry (i to po tym, jak już dorobili wszytko czego brakowało w wersji premierowej gry, a co obiecali w czasie zbiórki na Kickstarterze).
Oczywiście to wcale nie tak, że są tak wspaniałomyślni - od dawna wiadomo już, że poza FPSami, gdzie mamy sezony z nowymi mapami i każdy kto gra regularnie sięgnie po dodatek, generalnie DLC nie sprzedają się za dobrze. Stąd zresztą pomysł niektórych firm na Season Pass już w dniu premiery, aby gracze zapłacili nawet, jeśli potem nie zagrają. Hello Games poszło jednak w innym kierunku - wydając darmowe dodatki dostaje darmową reklamę gry (bo o każdej aktualizacji piszą wszystkie serwisy growe), a gracze którzy nie przekonali się jeszcze do produkcji, w końcu ją kupują (lub kupują drugą kopię na inną platformę) - co generuje lepszy obrót, niż sprzedaż DLC, które wielu uznałoby za zbędne. No i każda taka aktualizacja ponownie przyciąga starych graczy.

Endurance

Zanim gra wskoczy na Switcha (7 października), dostaniemy dwudziestą darmową aktualizację, Endurance. Główną jego zmianą jest możliwość rozbudowywania statku-matki, którego właścicielami jesteśmy, tak aby stał się małym kosmicznym miasteczkiem. Będzie można więc budować pomieszczenia służące hodowli roślin, sklepy, czy pomieszczenia w których będzie odbywać się skanowanie, wydobycie czy przetwarzanie wszystkiego, co oferuje każda losowo wygenerowana galaktyka. Do tego wszystkiego można tworzyć nadbudówki i przybudówki do stacji, jeśli więc marzy wam się kosmiczny taras widokowy - to jak najbardziej. W odwiedziny wpadną nawet NPC, którzy akurat będą w pobliżu - zabranie więc jedynie sklepu z suwenirami - chociaż można uznać, że są nimi niektóre surowce, które w okolicy dostać najciężej. Wszystko obsłuży załoga, którą teraz też możemy powiększyć, aby obsługiwała to co stworzymy. Jako wisienka na torcie - będziemy mogli tworzyć na statku teleporty, z których skorzystamy zarówno my, jak i nasi pracownicy, dzięki czemu będzie można znacząco skrócić im drogi i zwiększyć ich wydajność. Już widzę, jak na forach pojawiają się opisy jakie pomieszczenie ustawić gdzie, aby optymalnie przetwarzać surowce - aktualizacja która wydaje się dodawać parę raptem nowości doczeka się na pewno dziesiątek opracowań społeczności.

Wszystkie te zmiany (i różne inne ulepszenia, w tym poprawa grafiki w aktualizowanych elementach) są już dostępne na każdej z platform i rzekomo mają też trafić na Switcha. Nie wiem jak ta konsola uciągnie NMS, ale skoro Hello Games potrafi nas zaskoczyć dostarczaniem aktualizacji, za które inni w season passach zawołaliby przez 6 lat z 400-500zł, to zapewne jest też w stanie tak zoptymalizować grę, żeby i na Switchu urzekała możliwościami. Jak ktoś chce - to nie ma przed nim granic. I tych kosmicznych, i tych na ziemi.

Czas czytania: 3 minut, 46 sekund
Niedawno pisaliśmy też o...

Głosy postaci z MGS zapraszają na świętowanie 35-lecia serii

arrow-right
arrow-right

Romero wraca do tworzenia gier FPS

Komentarze
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: