News

Otwarta beta Call of Duty Modern Warfare bez oddzielnych serwerów dla "myszkowców"

Miłośnicy padów najczęściej przegrywają nierówną walkę na wspólnych serwerach

Całkiem niedawno mieliśmy szansę poinformować Was o odbywających się w czasie 14-16 września otwartych beta testach nowego CoD-a —  Call of Duty Modern Warfare z cross-playem. Gra pozwoli wybrać czy gramy z posiadaczami myszek. W tekście mówiliśmy też o systemie matchmakingu, który powinien rozdzielić grających na padach od wielbicieli myszki, tak się jednak nie stało.

Podczas gry w betę osobiście miałem szansę zaobserwować, jak graczy na myszach system wrzuca do dokładnie tego samego serwera, co użytkowników tradycyjnego na konsolach pada. Co więcej, jak widać na załączonym screenshocie, gra nawet się z tym nie kryje po prostu informując kto z jakiego urządzenia korzysta!

Kończy się to w zdecydowanej większości przypadków prawdziwą dominacją fanów tego pierwszego akcesorium podczas rozgrywki. Nie pomaga nawet auto-aim, który obecny dla użytkowników pada, stara się pomóc w celowaniu i dać im większe szanse podczas starcia z grającymi na myszkach. Różnicy w szybkości i precyzji celowania pomiędzy oboma akcesoriami nie da się po prostu tak łatwo przeskoczyć.

Przypomnijmy, że gry takie jak Fortnite oferujące crossplay pomiędzy platformami i zapewniające natywną obsługę myszki na konsolach starają się przydzielić graczy na osobne serwery na podstawie używanego akcesorium. Dzięki temu miłośnicy pada nie trafiają do gry wraz z graczami mobilnymi, czy weteranami na myszkach, a jedynie z przeciwnikami używającymi takich samych kontrolerów.

W przypadku Call of Duty: Modern Warfare doszło więc do sytuacji, jakiej wielu fanów serii obawiało się już kilka miesięcy przed premierą tytułu wraz z ogłoszeniem natywnego wsparcia myszy i klawiatury dla grających na konsolach. Wielbiciele myszy całkiem oficjalnie stanęli na przeciwko „padowców” burząc równowagę na serwerach i wkładając zapewnienia wydawcy o zachowaniu takowej między bajki.

Nie jesteśmy pewni czy brak podziału na graczy w zależności od używanego kontrolera to celowe działanie deweloperów, czy wynika ono z jakiegoś błędu w kodzie gry lub serwera. Na rozwiązanie tej zagadki pozostaje nam czekać do następnych testów gry, jakie odbędą się 21 września, kiedy to dzięki wprowadzeniu crossplay'u na serwerach zmierzą się gracze ze wszystkich trzech platform.

Call of Duty: Modern Warfare to najnowsza część niezwykle popularnych strzelanin wydawcy Activision. Tegoroczną odsłonę przygotowaną przez Infinity Ward stworzono z myślą o powrocie do korzeni serii, od których coraz bardziej oddalała się wraz z kolejnymi częściami. Nowy tytuł ma stawiać na większy realizm i spowolnić rozgrywkę w tradycyjnych trybach, tak by upodobniła się ona do starszych odsłon. To także pierwsza część serii zapewniająca crossplay oraz natywna obsługę myszy i klawiatury na konsolach obecnej generacji.

Gra zadebiutuje 25 października 2019 roku i jest już dostępny w przedsprzedaży na: PS4 (289 zł) , Xbox One (289 zł) oraz PC (60 €)

Trailer:

Tagi:
Platformy:
Czas czytania: 3 minut, 31 sekund
Niedawno pisaliśmy też o...

Ponad pół godziny nowego gameplay'u z The Outer Worlds

arrow-right
arrow-right

A Plague Tale: Innocence otrzymuje demo. Gracze sprawdzą pierwszy rozdział produkcji

Komentarze
Dodaj nowy komentarz:
...
Twój nick:
Twój komentarz:
zaloguj się

Ta strona korzysta z reCAPTCHA od Google - Prywatność, Warunki.


Treści sponsorowane / popularne wpisy: