10 lat od premiery Wiedźmina 2
Pamiętacie jeszcze, ilu króli zginęło w "Zabójcach Królów"?
To zawsze dość smutne, przypominać sobie, jak czas szybko przemija. Dziś mija 10 lat od premiery gry Wiedźmin 2, dzięki której Wiedźmin zapewnił sobie stały udział w pierwszej lidze RPGów, a cztery lata później wszedł już na podium tejże ligi.
Co prawda już pierwsza część pokazała, że Redzi potrafią robić wciągające RPGi, opierając jednak wszystko na silniku od Neverwinter Nights który mimo modyfikacji ledwo dawał radę nawet na dobrych sprzętach, trzeba było postawić na coś nowego. Firma wybrała własny silnik stawiając wszystko na jedną kartę i opłaciło się to, a chociaż większość bohaterów doczekała się sporych zmian w designie, to zdecydowanie właśnie druga gra ustanowiła pewien Wiedźmiński styl. To tutaj pojawia się Głagolica którą zapisywane są wszelkie teksty widoczne na teksturach w grze (np. napisy na listach gończych), specyficzne ubrania i nakrycia głowy (zwłaszcza nakrycia głowy zamożniejszych mieszkańców, najlepszym przykładem niech będzie Vernon Roche), czy pojawia się nawet znana z Gdańska Brama Żuraw.
Wiedźmin 2 to też jedna z niewielu gier, gdzie wybory faktycznie mają znacznie. Nie jest może ich zbyt wiele i tak naprawdę tylko kilka ma decydujące znaczenie, ale to jak pokierujemy zakończeniem pierwszego aktu wpłynie na totalnie inny przebieg aktów 2 i 3, które będą się różnić questami i lokacjami które zwiedzimy. Żeby więc zobaczyć w grze wszystko, trzeba ją przejść dwa razy - inaczej zobaczymy gdzieś 60% głównej zawartości.
Drugi Wiedźmin to też pierwsza wizyta serii na konsolach (gdzie zawitał 11 miesięcy później), niestety, z powodów z optymalizacją, które jeśli się dobrze zastanowić nękają CD Projekt przy każdej grze, nie trafiła ona nigdy na PlayStation 3, a jedynie na Xboxa (a to i tak z graficznymi cięciami). Zresztą na konsole nie trafił też remaster jedynki (Powrót Białego Wilka), prawdopodobnie również z powodów z wydajnością, przez co podwykonawca (WideScreen Games) który przygotowywał tę wersję nie był w stanie pokazać CD Projektowi nic, co gwarantowałoby wypuszczenie tej gry z satysfakcjonującą jakością i w terminie. Patrząc na to w jakim stanie wyszedł Cyberpunk... Powrót Białego Wilka na PS3 i Xboxa musiał być naprawdę porażką.
Jeśli jesteście fanami serii, to nie przegapcie promocji na gog.com , gdzie można zgarnąć za darmo trochę wirtualnych gadżetów dotyczących gry. Oferta jest dostępna tylko czwartkowego popołudnia. Po wejściu na stronę, musicie przescrollować nieco w dół i kliknąć ten banner:
Znajdziecie tam bonusowe tapety, artworki i nagrania zza kulis. Razem jest tego parę gigabajtów a pełną listę znajdziecie na dedykowanej podstronie .
Wiedźmińskie fetowanie szybko się nie skończy, bowiem już jutro minie 6 lat od premiery Wiedźmina 3. Mam nadzieję, że poza przygotowanymi powyżej "gratisami" CD Projekt pokaże nam w końcu jakiś trailer pokazujący różnice ulepszonej wersji trzeciej części przygód Geralta, której główną nowością ma być wsparcie dla Ray Tracingu na PlayStation 5 i Xbox Series X.
Na koniec mój ulubiony premierowy trailer Wiedźmina 2 z muzyką Chopina. O tym jak wiele czasu minęło od tej premiery przypomina nam fakt, że film jest dostępny jedynie w 720p - 1080p było co prawda dostępne na youtube już od pół roku, ale jeszcze nie było w modzie.
A odpowiając na pytanie ze wstępniaka: w grze ginie dwóch króli - Demawend w animowanym przez Platige Images intrze, a znany z opowieści o strzydze Foltest w prologu. Opcjonalnie może zginąć też Henselt, ale to kolejna z rzeczy, która zależy od naszych wyborów w trakcie gry.
Przeczytaj więcej na podobne tematy:
• Dodatki do Wiedźmina 3 nie działają na PS5 - 15.12.2022 23:12
• Wiedźmin dostanie oficjalne klocki - 28.11.2022 23:04
• Wiedźmin 3 next-gen wygląda... dobrze - 23.11.2022 23:14
• Wiedźmin 3 next-gen za miesiąc. W końcu... - 14.11.2022 22:47
• 5 Wiedźminów, 8 gier. W CDP upadli na głowę - 04.10.2022 23:15
Komentarze
Dodaj nowy komentarz: